Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #76
    Originally posted by 523i View Post
    Onko tuo Increased battery discharge tämmöisellä -20c pakkasella lyhyellä ajolla normaalia vai alkaako temppuilemaan sieltä liitoksesta? Kyllähän tuo järkikin sanoo että nuo uudemmat kuluttaa sen verran virtaa että 20-30km pitäs ajaa että akku latautuu? Entä jos vaihtaa samankokoisen akun vanhan tilalle, pitääkö sitä koodata, onnistuuko inpalla?
    Vastaus tuohon omaan viestiin, -30 oli liikaa tuolle akulle eikä muuta kun naksui startatessa. Vaihdoin uuden exiden niin lähtee kuin palmun alta. Onkohan tuo alkuperäinen akku?



    Ja vielä, onko tuolla akkukotelossa tuo vihreä "kahva" joku polttoaineluukun avaus mekanismi?
    Last edited by 523i; 06-01-2016, 21:13.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      #77
      Originally posted by 523i View Post
      Ja vielä, onko tuolla akkukotelossa tuo vihreä "kahva" joku polttoaineluukun avaus mekanismi?
      On. Se on varamekanismi.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #78
        Originally posted by teemu.k View Post
        Terve. Olen menossa TÄNÄÄN katsomaan e61 vm.2006 520d manuaali bemaria. Mitä kyseisestä autosta kannattaa katsoa läpi tai huomioida.

        Ainakin nämä?
        -Takaluukun johtosarja
        -Moottorinlämmöt salavalikosta

        Mitä muuta?
        Halkeileeko 520d pakosarjat? Entä onko noissa sitä perän tasonsäätöä? Pystyykö sitä tarkastamaan mitenkään?
        Jos oot tottunu 6-koneiseen niin en sinuna ostaisi. Nimimerkillä tämän tehnyt

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #79
          Originally posted by rizzo View Post
          Jos oot tottunu 6-koneiseen niin en sinuna ostaisi. Nimimerkillä tämän tehnyt
          Joo mullakin oli aiemmin e61 530d niin onhan sillä kutosella mukavampi päästellä. Mutta aivan hyvin kyllä pärjää kaksilitraisella myös, talvella varsinkin ei ole mitään merkitystä lisä tehoilla ja väännöillä, kesä sitten erikseen. Äänet ovat kyllä edelleen aika vittumaisen kuuloiset vrt 6 kone. Kulutus on 2 litraisessa seka-ajossa mukava plussa myös.
          E61 520Da

          Comment

          • MGT
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 360
            • Mynämäki-

            #80
            61 21 6 924 022


            Akusta löytyi tuommoinen numerosarja, niin mahtaakos olla AGM akku kyseessä?

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 493
              • raahe

              #81
              Originally posted by rizzo View Post
              Jos oot tottunu 6-koneiseen niin en sinuna ostaisi. Nimimerkillä tämän tehnyt
              Originally posted by Mik@ View Post
              Joo mullakin oli aiemmin e61 530d niin onhan sillä kutosella mukavampi päästellä. Mutta aivan hyvin kyllä pärjää kaksilitraisella myös, talvella varsinkin ei ole mitään merkitystä lisä tehoilla ja väännöillä, kesä sitten erikseen. Äänet ovat kyllä edelleen aika vittumaisen kuuloiset vrt 6 kone. Kulutus on 2 litraisessa seka-ajossa mukava plussa myös.
              Käyttöautoksi tulee, joten ei oikeastaan väliä onko 4 vai 6 koneella. Pienempi kulutus on plussaa.
              Kesäauto on 6 koneella joten ei se varmaan jää harmittamaan.
              Eipä tänään päässyt autoa katsomaan.

              Comment

              • Pyjo
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 45
                • Helsinki

                #82
                Alkaahan se paska taas porsimaan... En tiedä johtuuko kylmemmisät keleistä vaiko akusta mutta seuraavia ongelmia esiintyy 530XD -08 e61.

                -tervetuloa valot toimivat satunnaisesti
                -kello jätättää tai välillä nollaantuu kokonaan
                -Radio on mennyt mutelle parkin aikana (pääasiassa useiden tuntien seisomisien jälkeen)
                -auton kun käynnisää niin cd:n vaihtaja raksuttelee hetken aikaa omiaan

                Takakontin johtosarja fiksattu hetki sitten, toki voi olla että joku liitos on pettänyt.

                Olisiko ideoita?

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  #83
                  Akku kuolemassa sulla todennäkösesti varsinkin jos lyhyttä matkaa ajat. :think olikos näissä E61-vehkeissä se kaapeli josta oli takaisinkutsu?
                  Täytyy toivoa ettei nyt itellä tällä viikolla tulis samaa kun naftalämppäriäkin höyrytän.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #84
                    Originally posted by JAK85 View Post
                    Onko normaali lämmön nousu webastolla 20 pakkasessa kun nousee 20 asteeseen puolessa tunnissa? 5kw tehoa ja omasta mielestäni aika matalalle jää
                    On täällä ainakin ihan vastaava näillä keleillä ollut samantehonen lämppäri joka on pelkästään koneen lämmittämiseksi laitettu eli ei lämmitä sisätiloista.

                    Eihän se auto nopeesti lämpee käynnissäkään tolla 170kW:lla, tyhjäkäynnillä varsinkaan. Siis näillä keleillä. Kuitenkin helpottaa aika paljln starttia tuo lämppäri niin hyvä että lämmittää edes tuon verran
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10059
                      • KVLA

                      #85
                      Originally posted by E39Fin View Post
                      lämppäri joka on pelkästään koneen lämmittämiseksi laitettu eli ei lämmitä sisätiloista.
                      Ihan mielen kiinnosta miten (ja miksi) tämä on toteutettu?

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        #86
                        Ylävesiletkun varteen asennettu ja siksi että moottori on se oleellinen lämmittää ja laitettiin ajatuksella että saa nopeasti pois jos tarttee uuteen autoon.
                        Nyt se sitten söikin akun tyhjäks eikä jaksanut enää startata ollenkaan. Just kun pääs sanomasta.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10059
                          • KVLA

                          #87
                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Nyt se sitten söikin akun tyhjäks eikä jaksanut enää startata ollenkaan. Just kun pääs sanomasta.
                          Täällä eilen sama laulu.Weba hörppäs iltapuolella olevan akun tyhjäksi ja akku kuoli totaalisesti.Ei riittänyt ylläpito laturi näillä pakkasilla enää pitämään vanhaa akkua elossa.Oli nimittäin startatessa (naks,naks...) helvetillinen valoshow autossa ja mittaristossa hetken aikaa,kunnes irroitin akkukaapelin.Ei sammunut,vaikka virratkin oli pois päältä.Akku tilattu ja huomenna vaihtaen.

                          Comment

                          • Jpa80
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 133
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            e61 530d, kylmäkäynnistyksessä näillä kovemmilla pakkasilla hukkaa kellonajan. Trippimittarin lukema, päivämäärä jne. säilyy kyllä muistissa. Onko ongelmana liian matalalle tippuva akun jännite käynnistettäessä, vai onko taas tonnin remontti tiedossa? Auto kyllä käynnistyy nikottelematta ja ekalla yrityksellä.

                            Comment

                            • zorb
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2015
                              • 211
                              • Lahti

                              #89
                              Originally posted by Jpa80 View Post
                              e61 530d, kylmäkäynnistyksessä näillä kovemmilla pakkasilla hukkaa kellonajan. Trippimittarin lukema, päivämäärä jne. säilyy kyllä muistissa. Onko ongelmana liian matalalle tippuva akun jännite käynnistettäessä, vai onko taas tonnin remontti tiedossa? Auto kyllä käynnistyy nikottelematta ja ekalla yrityksellä.
                              Oma e61 lci tekee samaa, mutta hukkaa myös tripin. Päivämäärä säilyy. Toivottavasti on on vaan paskasta akusta johtuvaa.

                              Comment

                              • Versuli
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2015
                                • 44
                                • oulu

                                #90
                                Originally posted by Jpa80 View Post
                                e61 530d, kylmäkäynnistyksessä näillä kovemmilla pakkasilla hukkaa kellonajan. Trippimittarin lukema, päivämäärä jne. säilyy kyllä muistissa. Onko ongelmana liian matalalle tippuva akun jännite käynnistettäessä, vai onko taas tonnin remontti tiedossa? Auto kyllä käynnistyy nikottelematta ja ekalla yrityksellä.
                                Saman tekee myös täällä. Tai kun valikoista käy kattomassa niin kyllä siellä se kellon aika on oikein, pitää vain klikata sitä, että tulee taas näkyviin mittaristoon yms

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎