E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti. Toivottavasti vaihtavat edes egr sekä päätermostaatin. Automaattilaatikossa oli joku lämmönvaihdin, ja siinä myös termari. Onkohan lämmövaihtimen tarkoitus jäähdyttää kuumilla keleillä laatikkoa ja talvella lämmittää?

    Viisammat oikaiskoon
    Harvemmin se vika kuitenkin on laatikon lämmönvaihtimessa, lonkalta heitettynä 95%:sti vika on päätermarissa jos lämmöt jää 70 asteeseen,
    pelkkä EGR termari kun falskaa niin lämmöt nousee yleensä 75 pintaan.

    EGR- ja päätermarin vaihto ei ole kauhean kallista, puhutaan peruskorjaamolla 200-300€ väliin asettuvasta summasta, laatikon lämmönvaihdin tekee sitten ainakin toisen mokoman ja vähän enemmänkin...

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by Kossu Allu View Post
    noin 86-90 astetta normaali lämpötila ajossa. aavistuksen verran yli 90 kun poltto käynnissä. Vika korjaantuu lähes varmasti termarien vaiholla, varmista että kaikki vaihdetaan niitä on 3 kappaletta
    Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti. Toivottavasti vaihtavat edes egr sekä päätermostaatin. Automaattilaatikossa oli joku lämmönvaihdin, ja siinä myös termari. Onkohan lämmövaihtimen tarkoitus jäähdyttää kuumilla keleillä laatikkoa ja talvella lämmittää?

    Viisammat oikaiskoon

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Taas olisin menossa tiistaina yhtä ehdokasta -08 530da katsomaan/ostamaan. Viimekerralla löytyi muutamia vikoja. Autossa on aktiiviohjaus, moottorin vasemmalta puolelta (kuskinpuoli) kuului kuin joku remmien ohjainrulla hieman ääntäisi. Ääni ei ollut paha ja jonkun kokeneemman mielestä on jopa normaali ääni:think. Onko noissa se aktiiviohjauksen tehostin kuinka herkästi hajoavaa mallia?

    Lisäksi moottori ei lämmennyt kuin 60-70c ajossa. Tehdas webasto ei toiminut. Pyysin tutkimaan autoa kun heillä on bmw korjaamo autoliikkeen tiloissa. Hehkujen ohjainlaite oli antanut vikakoodia, tämä vaihdetaan. Webaston vesipumppu oli rikki, on nyt jo vaihdettu ja toimii.

    Lisäksi myyjä puhui termostaatista, että laittavat kuntoon. Myyjä selitti, että koneen pitää lämmetä ainakin 70c. Sanoin myyjälle, että eikö sen pitäisi lämmetä ehjänä n.80c? Eli mikä on lci 530da normaali käyntilämpötila?

    En saanut myyjästä irti tietoa vaihtavatko egr sekä päätermostaatin. Autoa korjataan alkuperäisillä osilla joten niillä on 2v takuu Autolla ajettu ~180tkm -08 530da saksantuonti.
    noin 86-90 astetta normaali lämpötila ajossa. aavistuksen verran yli 90 kun poltto käynnissä. Vika korjaantuu lähes varmasti termarien vaiholla, varmista että kaikki vaihdetaan niitä on 3 kappaletta

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Taas olisin menossa tiistaina yhtä ehdokasta -08 530da katsomaan/ostamaan. Viimekerralla löytyi muutamia vikoja. Autossa on aktiiviohjaus, moottorin vasemmalta puolelta (kuskinpuoli) kuului kuin joku remmien ohjainrulla hieman ääntäisi. Ääni ei ollut paha ja jonkun kokeneemman mielestä on jopa normaali ääni:think. Onko noissa se aktiiviohjauksen tehostin kuinka herkästi hajoavaa mallia?

    Lisäksi moottori ei lämmennyt kuin 60-70c ajossa. Tehdas webasto ei toiminut. Pyysin tutkimaan autoa kun heillä on bmw korjaamo autoliikkeen tiloissa. Hehkujen ohjainlaite oli antanut vikakoodia, tämä vaihdetaan. Webaston vesipumppu oli rikki, on nyt jo vaihdettu ja toimii.

    Lisäksi myyjä puhui termostaatista, että laittavat kuntoon. Myyjä selitti, että koneen pitää lämmetä ainakin 70c. Sanoin myyjälle, että eikö sen pitäisi lämmetä ehjänä n.80c? Eli mikä on lci 530da normaali käyntilämpötila?

    En saanut myyjästä irti tietoa vaihtavatko egr sekä päätermostaatin. Autoa korjataan alkuperäisillä osilla joten niillä on 2v takuu Autolla ajettu ~180tkm -08 530da saksantuonti.

    Sovittiin myyjän kanssa, että saan käyttää autoa halutessani autotohtorilla tai korjaamossa. Ajattelin käyttää piuhan päässä ainakin. Hyvä olisi kait katsos moottorin lämmöt, suuttimien korjaukset, vikakoodit, dpf vastapaine. Noista voi aloittaa!

    Kiitos avusta!
    Last edited by bmwe61lci; 20-10-2017, 07:21.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Ei mene vikatilaan hehkujen takia.
    Tosiaan ei näytä hehkujen pimenemisen takia auton omassa näytössä mitään, saatikka mene limp modeen. Ja sitten on sellainenkin kokemus, että joku Carlyn tapainen diagnostiikkaohjelma voi näyttää hehkuissa vikaa, joka joko on todellinen tai ei. Pitää olla kunnon inpa tms jolla varmuus ja jos ei testeriä käytä, niin käytännössä vasta pakkasella huomaa hehkuvian, kun lähtee vaivoin käyntiin hehkujen ollessa pimeinä.

    Leave a comment:


  • bemanderi
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Pessimistinä
    Älä osta e61.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Oliko tämä yksilö se, jossa on mahdollisesti DPF tukossa ja vikatila johtuisi todellisuudessa tästä? Ja mikäli on, niin onko sille pöntölle tehty mitään avausyrityksiä?

    Sama auto, en vielä tiedä onko muuta tehty. Pessimistinä kuitenkin ajattelen, että kyllä siitä varmastikkin on pönttö lisäksi tukossa

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Ei mene vikatilaan hehkujen takia.
    DPF polttoa ei ilmeisesti tapahdu jos lämmöt ei nouse tarpeeksi korkealle sekä hehkut ei toimi oikein, näin ainakin e65 (eli seiskassa) ja tällöin dpf tukkeutuu. Eli syy seuraus tilanne :think

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
    Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?
    Oliko tämä yksilö se, jossa on mahdollisesti DPF tukossa ja vikatila johtuisi todellisuudessa tästä? Ja mikäli on, niin onko sille pöntölle tehty mitään avausyrityksiä?

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
    Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?:think

    Sanokaas nyt viisaammat yritetäänkö meikäläistä sumuttaa
    Ei mene vikatilaan hehkujen takia.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Vikatila

    Eräs ehdokas josta olen hieronut kauppoja lci 530da, oli mennyt myyjän mukaan vikatilaan.
    Myyjä ilmoitti, että hehkun rele oli rikki. Siis meneekö tosiaan auto vikatilaan jos hehkun rele rikki?:think

    Sanokaas nyt viisaammat yritetäänkö meikäläistä sumuttaa

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Lienee kestävämmät, mutta on niitäkin hajoillut. Voit ajaa huoletta tovin läpät paikallaankin. Aika häviävän pieni todennäköisyys että ne sieltä seuraavan parin viikon aikana antautuvat.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Jos läpät haluat välttämättä poistaa niin se on ihan kyllä sitten omalla rahalla tehtävissä...tai toki varmasti liikekin sen voi sinun laskuusi etukäteenkin teettää jos siitä kaupan yhteydessä sovitaan...mutta et kait nyt sentään oleta että liike ne omaan laskuunsa sieltä ns turhaan poistaisi???
    Kaikkihan on sovittavissa, mutta yleensä rahalla tapaa olla positiivinen vaikutus tulokseen

    Eli onko läpät näissä lci 530da padoissa kestävämmät ja voin rauhassa ajella ja poistattaa läpät lähiviikkoina. Autolla rullattu vajaa 200tkm!

    Kiitoksia avusta

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Eikös näistä 530da lci koneista pitänyt poistaa imuläpät?

    Mitä jos haen liikkeestä auton, niin onko kuinka paljon purkamista et näkee onko läpät paikoillaan?
    Eli kannattaisko sopia, että poistetaan ennen ostoa jos mahdollista?

    Jos ostaa, niin onko täysin tuurista kiinni lävähtääkö läpät koneeseen kotimatkalla

    Kiitos avusta!
    Jos läpät haluat välttämättä poistaa niin se on ihan kyllä sitten omalla rahalla tehtävissä...tai toki varmasti liikekin sen voi sinun laskuusi etukäteenkin teettää jos siitä kaupan yhteydessä sovitaan...mutta et kait nyt sentään oleta että liike ne omaan laskuunsa sieltä ns turhaan poistaisi???

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Eikös näistä 530da lci koneista pitänyt poistaa imuläpät?

    Mitä jos haen liikkeestä auton, niin onko kuinka paljon purkamista et näkee onko läpät paikoillaan?
    Eli kannattaisko sopia, että poistetaan ennen ostoa jos mahdollista?

    Jos ostaa, niin onko täysin tuurista kiinni lävähtääkö läpät koneeseen kotimatkalla

    Kiitos avusta!

    Leave a comment:

Working...
X