E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makek87
    replied
    Onko tuo e6x joskus 2007 päivityksen yhteydessä tullut 8-vaihteinen automaatti niin selkeä parannus verrattuna 6-loviseen, että siihen kannattaa autoa etsiessä panostaa?

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1490
    + 1. Samaa oli täällä

    Leave a comment:


  • Kossu Allu
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
    ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.



    Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?

    Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.

    Kiitos!
    Tein tämän toimenpiteen juuri vklp, täysin samat oireet olivat. Edestä katsottuna oikea kylki juuri imusarjaläppien alta vuosi öljyä ja päästi ahtoja harakoille, oli tulpattu samalla tavalla. Ruuvit oli huonosti kiinni läpissä ja tiivisteitä ei ollut olemassakaan...

    Itellä varmaa sellanen 0,5L tai enemmän öljyä vuosi sieltä ja kului 10 000km aikana. Lisäksi palaneen öljyn käryä tuli joskus sisälle kun tuli annettua kenkää enemmän.

    Tein näin:
    - Katsoin ohjeet (kiitos Anzafin:lle) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=285719
    - Tilasin uudet tiivisteet imusarjaläppien "tulpilla" http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-32-33-...53.m2749.l2649
    - Tein homman itse, meni n. 2,5h

    Korjauksen jälkeen alavääntöä tuntuu löytyvän enemmän, auto toimii sujuvammin ja vaihteetkin vaihtuvat paremmin. Ilmeisesti ahtojen karkaaminen vaikutti paljon ajettavuuteen.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Käytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.

    Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
    Tässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Mistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
    Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.
    Käytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.

    Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Jos hehkut ja hehkurele toimii, niin odota kunnes ne ovat vaihtokunnossa ja teetä vasta sitten kun menee kaikki liki samalla vaivalla. Ei muuta kun kovaa ajoa. 290 eur tuosta hommasta on muutoinkin aika kova taksa, kun aikaa kuluu ehkä tunti.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Mistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
    Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Bmw e61 lci 530da

    Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
    ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.



    Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?

    Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.

    Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.

    Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!
    Hyvin ymmärrettävää. Kyllä se siitä aikanaan valkenee. Tämä minun kiesi on osimoilleen vuosi takaperin tuotettu saksasta ja hyvin on pelannut. Toki alkuun tein sen perus läppäleikkauksen/egr/hehkut/hehkuboxi jumpan. EGR termarista otin sen sisäisen holkin pois, että pysyy kierto kiinni, kun kaasutkin on laipattuna. EGR-venttaalin vaihdoin suoraan putkeen, se kun on näkymättömissä muutenkin. EGR-lämmönvaihdin on siis paikoillaan fyysisesti, muttei toiminnoiltaan mitenkään.

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.

    Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.

    Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Tarkasti pitää autokauppa toki hoitaa ei siinä. Sopiiko kysyä mikä on sinun nykyinen automerkkisi?
    E36 320i ja tuo lähtee myyntiin kunhan uudempaa ja isompaa saa pihaan saakka

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
    Tarkasti pitää autokauppa toki hoitaa ei siinä. Sopiiko kysyä mikä on sinun nykyinen automerkkisi?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
    Vesipumpun vaihtaa samoilla vedoilla kuin päätermostaatin. Ehdota että viet itse pumpun sinne ja maksat lisätyön. Vesipumpun vaihtamisesta aiheutuva lisätyö on varmaan 15min luokkaa termostaattien vaihdon yhteydessä.

    Hiljattain vaihdoin vesipumpun 530d lci jossa mittarissa 140tkm.... Tosin joissain autoissa saattaa olla vielä sama alkuperäinen pumppu ja 400tkm mittarissa...

    Leave a comment:


  • bmwe61lci
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Päätermostaatin jos saat neuvoteltua vaihdettavan liikkeen puolesta, niin EGR-termarin vaihtaa parkkipaikalla itsekin ja osa on suhteellisen edullinen. Mieluummin toki molemmat samalla kertaa.

    Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.
    Entäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmwe61lci View Post
    Vähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti.
    Päätermostaatin jos saat neuvoteltua vaihdettavan liikkeen puolesta, niin EGR-termarin vaihtaa parkkipaikalla itsekin ja osa on suhteellisen edullinen. Mieluummin toki molemmat samalla kertaa.

    Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.

    Leave a comment:

Working...
X