E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Onko tuo e6x joskus 2007 päivityksen yhteydessä tullut 8-vaihteinen automaatti niin selkeä parannus verrattuna 6-loviseen, että siihen kannattaa autoa etsiessä panostaa?
-
Originally posted by fraatti View PostTässä kuvia miltä se alusta näyttää ja mistä se öljy tulee(sun tapauksessa ruuvien ja läppien pidikkeiden tiivisteiden välistä riippuen siitä millä ja onko ruuveja tiivistetty mitenkään) Kuvissa olevassa yksilössä öljyä oli valunut koko toinen koneen kylki edestä vaihdelaatikkoon asti....
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1490
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostKävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.
Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?
Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.
Kiitos!
Itellä varmaa sellanen 0,5L tai enemmän öljyä vuosi sieltä ja kului 10 000km aikana. Lisäksi palaneen öljyn käryä tuli joskus sisälle kun tuli annettua kenkää enemmän.
Tein näin:
- Katsoin ohjeet (kiitos Anzafin:lle) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=285719
- Tilasin uudet tiivisteet imusarjaläppien "tulpilla" http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-32-33-...53.m2749.l2649
- Tein homman itse, meni n. 2,5h
Korjauksen jälkeen alavääntöä tuntuu löytyvän enemmän, auto toimii sujuvammin ja vaihteetkin vaihtuvat paremmin. Ilmeisesti ahtojen karkaaminen vaikutti paljon ajettavuuteen.
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostKäytin autoa merkkikorjaamossa muissa asioissa, asentaja huomasi öljyisen koneen imusarjan alla. Asentaja sanoi sitä tyyppilliseksi vuodoksi, kuulemma kaikki vastaavat koneet alkavat vuotamaan imusarjasta.
Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
Leave a comment:
-
Originally posted by jhelen View PostMistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.
Lähinnä sitä tosiaan kyselin jos täällä joku tietäisi onko läpät nyt poistettu vai mikähän on tilanne? Puhtaan koneen toki haluan, mutta ei tuo nyt niin öljyinen ollut ettei sen kanssa voi ainakin toistaiseksi elää.
Leave a comment:
-
Jos hehkut ja hehkurele toimii, niin odota kunnes ne ovat vaihtokunnossa ja teetä vasta sitten kun menee kaikki liki samalla vaivalla. Ei muuta kun kovaa ajoa. 290 eur tuosta hommasta on muutoinkin aika kova taksa, kun aikaa kuluu ehkä tunti.
Leave a comment:
-
Mistä tiedät, että alkaa uusi vuoto jos koko kylki on jo öljyssä?
Eihän se varmaan ajoa haittaa, mutta sotkee ja haisee. Itsellä oli sama vika ja laitatin kuntoon. Konehuoneessa ei mielestäni saa olla muuta likaa kuin pölyä ja sekin kerran vuodessa pestään.
Leave a comment:
-
Bmw e61 lci 530da
Kävin varaamassa autolle imusarjan läppien poistolle ajan. Mekaanikko katsoi pienellä peilillä imusarjan alle. Tuumasi, että on jo poistettu, mutta tulppaamalla jotenkin jollain pultilla jne. Autossa imusarja vuotaa öljyä, mekaanikko sanoi sen johtuvan niistä läpistä/edellisestä korjauksesta. Sanoi, että hän poistaa ne ja laittaa kunnon tiivisteet niin loppuu öljyn tihkuminen. Veloitus tuosta on 290e*Ajattelin vaan jos läpät on jo poistettu,
ja ainoa haitta on tuo pieni öljyvuoto niin on ehkä turhaan maksaa 290e.
Kertokaas nyt maksanko turhasta vai onko tuossa järkeä? Eli tietääkö kukaan voinko ajaa huoletta jos pieni öljyn tihkuminen ei haittaa?
Itse työtä en ala tekemään, osaamisen ja ajanpuutteen vuoksi.
Kiitos!
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostTarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.
Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.
Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!
Leave a comment:
-
Tarkennan vielä, eli kauppaa on hierottu ja auton varmasti ostan jossei siitä paljastu mitään sellaista, josta ei myyjän kanssa päästä sopuun.
Kun en kerta voi olla 100% varma kaupoista, niin en viitsi sijoittaa etukäteen autoon joka on minulle vain vaihtoehto muiden joukossa.
Vesipumppu saa luvan toimia toistaiseksi käytössäni!
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostEntäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostEntäs jos autosta paljastuu jotain ikävää ja auto jääkin liikkeeseen? Katsoin youtubesta videoita, egr ja päätermarin vaihdoista. Ei näyttänyt ihan mahdottomalta työltä, joten jos sais aikaiseksi, niin voihan sitä itse vaihtaa sen vesipumpun. Lämmin autotalli löytyy joten jotain sitä pitää itsekkin ahertaa. Ymmärrän kyllä pointin siitä vesipumpusta, mutta liikaa riskejä.
Hiljattain vaihdoin vesipumpun 530d lci jossa mittarissa 140tkm.... Tosin joissain autoissa saattaa olla vielä sama alkuperäinen pumppu ja 400tkm mittarissa...
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostPäätermostaatin jos saat neuvoteltua vaihdettavan liikkeen puolesta, niin EGR-termarin vaihtaa parkkipaikalla itsekin ja osa on suhteellisen edullinen. Mieluummin toki molemmat samalla kertaa.
Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.
Leave a comment:
-
Originally posted by bmwe61lci View PostVähän on hankala ollut tämä myyjä, kovasti sai neuvotella jotta edes ottivat auton tutkintaan. Epäilen vahvasti, että menevät sieltä mistä aita on matalin. En jaksa uskoa, että vaihtavat kaikkia termareita heti.
Harkitsin päätermostaatin yhteydessä vaihdettavan myös vesipumpun tiivisteineen, niin on hetkeksi huollettu sillä suunnalla olennaisimmat. Hommaat vaikka vesipumpun itse ja pyydät myyjäliikettä vaihtamaan samalla kun hoitavat päätermarin vaihdon.
Leave a comment:
Leave a comment: