E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• OneAndOnly
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kaikki E60 ovat ZF 6-portaisella HP6 laatikolla.
    Ai se menikin noin.. :think Muuttuuko laatikon malli -07 erilaiseksi vai onko se edelleen sama laatikossa mitä aikaisemmissakin?

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    . Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?
    Kaikki E60 ovat ZF 6-portaisella HP6 laatikolla.

Leave a comment:

• OneAndOnly
    replied
    No niin... palataampas tännekin foorumille pitkästä aikaa kun autokuumetta pukkaa ja paluu bmw kantaan olisi yksi hyvä vaihtoehto.
    Tälläistä kysyisin kun E6x muuttuu siinä -06 ja -07 taitteessa. ilmoituksia kun nyt olen kahtellut niin nappistartti tulee,uus vaihdekeppi, 6-portainen automaatti (alle -07 on vissiin 5 lovinen) ja oliko tehossa jotain pientä eroa. No nyt näitä kombinaatioita kun on nähnyt, niin jossain on jo nappistartti mutta vanha vaihdekeppi,sitten on nappistartti ja uus vaihdekeppi. Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?

Lisätään nyt juttuun että oon nyt miettiny E61 530xd, E53 3.0d -04->, E83 3.0d/sd ja villeimmät on sit ollu E70 3.0d mut tämä menee jo himppu tyyriiksi. Toi X5 ,niin onko siinä 5 vai 6 lovinen tomaatti -04 mallista eteenpäin? Eli neliveto on seuraava auto jos en autokuumetta muuten saa selätettyä.

Kehtaisko joku selventää mulle tota E6x nappistartti ja vaihteisto juttua?:think

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Originally posted by jpo View Post
    Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?

Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?
    Jos sulla on hyvä E39, niin älä päivitä.. Oman E60 M54-koneella hävitin kahden vuoden ja reilun 50tkm ajon jälkeen, kun ei siitä oikein ollut E39 korvaajaksi

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by Mirska View Post
    Alla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.
    Ihan vastaavat kokemukset itselläkin. M54 on varmaan luotettavuudeltaan yksi BMW:n parhaita koneita, mutta N52 liikuttaa autoa huomattavasti reippaammin ja pienemmällä kulutuksella.

Leave a comment:

• Mirska
    replied
    Originally posted by jpo View Post
    Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?

Alla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.

Leave a comment:

• jpo
    replied
    E6x vs e39 bensakutoset

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Varmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.
    Se on just näin. Ennen minullakin alla oli nelikko 530 diiselversiona. Paras käyttis vaihtoehto minulle silloin. Sitten ajomäärät putosi kolmasosaan,eli alle 10tkm vuodessa ja siitäkin suurin osa sellaista nurkka-ajoa. Joten myös DPF:n kanssa piti olla tarkkana. Sen takia vaihtui menopeli uudempaan ja bensa nelikkoon.

Leave a comment:

• Jebbunen
    replied
    Originally posted by Jarejoakim View Post
    Tässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
    ohjelmoitu diesel+automaatti+neliveto+m-sport Tulossa myyntiin oma

Leave a comment:

• toddpacker
    replied
    Tässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
    530d automaatti oli mahtava vehje. En ole bensaversiota ikinä testannut.

Tutulla kuitenkin oli samanlainen bensa ja kevään korvilla rupesi dieseliä tekemään mieli. Dieselissä on enemmän potentiaalia jos haluaa piristää.

Malliston alkupään M54-koneiset bensat huomattavastia luotettavampia, mutta laiskempia. Tai näin on isot pojat täällä foorumilla puhunut.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    No bensakoneella täällä mennään eli 530 ja automaatti. Ei valittamista. Uskon että dieseliä käyttävät henkilöt eivät paskaa puhu ja 530d on varmasti hyvä valinta jos on ajoa. Mutta itsellä ei sitä niin paljoa ole että olisi mitään järkeä dieseliä pitää.

Varmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Originally posted by veku View Post
    3.0 litran diesel automaaatilla tai M5 olisi mun valinta
    Samaa mieltä

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Heittäkääpä omia valintoja! :think
    Kyllähän se V10 on brutaali voimanlähde ja tosimiehen valinta. Motorsportissa riittää harrastamista, joten saa vastinettakin valinnalleen.

Leave a comment:

• veku
    replied
    3.0 litran diesel automaaatilla tai M5 olisi mun valinta

Leave a comment:

• Arnolds
    replied
    Eiköhän jokainen tee oman mielen mukaan.:think

Leave a comment:

Working...
X