Originally posted by TheRipper
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
-
Originally posted by OneAndOnly View Post. Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?
Leave a comment:
-
No niin... palataampas tännekin foorumille pitkästä aikaa kun autokuumetta pukkaa ja paluu bmw kantaan olisi yksi hyvä vaihtoehto.
Tälläistä kysyisin kun E6x muuttuu siinä -06 ja -07 taitteessa. ilmoituksia kun nyt olen kahtellut niin nappistartti tulee,uus vaihdekeppi, 6-portainen automaatti (alle -07 on vissiin 5 lovinen) ja oliko tehossa jotain pientä eroa. No nyt näitä kombinaatioita kun on nähnyt, niin jossain on jo nappistartti mutta vanha vaihdekeppi,sitten on nappistartti ja uus vaihdekeppi. Oon nyt miettiny että mistä tietää että auto on jo sillä 6 lovisella tomaatilla? Kertooko sen jo pelkkä nappistartti vaikka olis vanha vaihdekeppi vai kertooko sen vasta se että on se uusi vaihdekeppi?
Lisätään nyt juttuun että oon nyt miettiny E61 530xd, E53 3.0d -04->, E83 3.0d/sd ja villeimmät on sit ollu E70 3.0d mut tämä menee jo himppu tyyriiksi. Toi X5 ,niin onko siinä 5 vai 6 lovinen tomaatti -04 mallista eteenpäin? Eli neliveto on seuraava auto jos en autokuumetta muuten saa selätettyä.
Kehtaisko joku selventää mulle tota E6x nappistartti ja vaihteisto juttua?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by jpo View PostHarkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?
Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?
Leave a comment:
-
Originally posted by Mirska View PostAlla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.
Leave a comment:
-
Originally posted by jpo View PostHarkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?
Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?
Alla nyt 530 M54 koneella ja on ollut aikasemmin 530 N52 koneella ja multa ainakin ääni uudemmalle. Pienemmät päästöt, pienempi kulutus ja huomattavasti pirteämmin vei koria kun on se +27hp ja huippuvääntö tulee 1k kierroksia aikasemmin. Itse en joutunut mitään remppamaan uudempaan, mutta saattaa olla että pitemmällä aikavälillä M54 olisi luotettavampi mitä nyt täältä on juttuja lukenut.
Leave a comment:
-
E6x vs e39 bensakutoset
Harkinnassa uskollisen e39n päivitys e6x koriseen bensakutoseen. Onko noissa kuinka paljon käytännön kannalta eroa kestävyyden ja esim kulutuksen yms puolesta? Alkupään e6x ilmeisesti käyttää samaa moottoria kuin e39, mutta niissä näyttää autovero olevan suurempi kuin uudemmissa. Mutta uudemmissa ilmeisesti enemmän vikoja?
Jakoketju ongelmia näissä kutoskoneissa ei kait ainakaan laajemmalti ole ollut?
Leave a comment:
-
Originally posted by Haju69 View PostVarmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarejoakim View PostTässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :thinkTulossa myyntiin oma
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarejoakim View PostTässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
Tutulla kuitenkin oli samanlainen bensa ja kevään korvilla rupesi dieseliä tekemään mieli. Dieselissä on enemmän potentiaalia jos haluaa piristää.
Malliston alkupään M54-koneiset bensat huomattavastia luotettavampia, mutta laiskempia. Tai näin on isot pojat täällä foorumilla puhunut.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarejoakim View PostTässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
Varmasti valintaan vaikuttava tekijä on että millaiseen käyttötarkoitukseen sitä autoa haetaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarejoakim View PostTässä vaan pohdin näin yön ratoksi, että kun laitetaan alle E60 korinen, niin laitetaanko se bensakutosella vai dieselikutosella? Manuaali vai Automaatti? Heittäkääpä omia valintoja! :think
Leave a comment:
Leave a comment: