Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Nyt on taas hieman ruvennut E60 kiinnostamaan kun olisi yksi 530d tarjolla Saksassa...mutta minkälaisen riesan tuosta dieselistä itselleen oikein sitten saa jos semmoisen menee hommaamaan?

    Mitäs tyyppivikoja tuossa M57:ssa nyt on? Halkeavat pakosarjat ainakin jossain vuosimalleissa ja olikos näissäkin jotain EGR-murheita? Suutinongelmia näissä vissiin ei ollut suuremmissa määrin?

    Paremmassa maineessa nämä M-sarjan koneet jokatapauksessa ovat kuin uudemmat N:t?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • bore^
      Bimmer Rookie
      • Aug 2016
      • 169
      • Vantaa

      Originally posted by TheRipper View Post
      Nyt on taas hieman ruvennut E60 kiinnostamaan kun olisi yksi 530d tarjolla Saksassa...mutta minkälaisen riesan tuosta dieselistä itselleen oikein sitten saa jos semmoisen menee hommaamaan?

      Mitäs tyyppivikoja tuossa M57:ssa nyt on? Halkeavat pakosarjat ainakin jossain vuosimalleissa ja olikos näissäkin jotain EGR-murheita? Suutinongelmia näissä vissiin ei ollut suuremmissa määrin?

      Paremmassa maineessa nämä M-sarjan koneet jokatapauksessa ovat kuin uudemmat N:t?
      meikäläisen puolen vuoden kokemuksella ostaessa olisi hyvä olla vielä touhutonni termarijumppiin, imusarjan läppiin ja kattavaan huoltoon (itsellä ekan kuukauden aikana myös jännitteensäädin ja startti jouduttiin vaihtamaan). itse vaurauduin päälle vielä ahtimen, partikkelifiltterin sekä takapussien vaihdon tarpeeseen. kun nuo aikanaan laittaa niin autolla päästelee taas pitkään myös seuraava omistaja. ekana vuotena ainaki pirun hyvä pitää vakuutus jossa hinausturva tai ainakin maksaa falkki vuodeksi edelleen hymyilyttää ja suorastaan odottaa että pääsee lähtemään jonnekki jotta pääsee ajamaan tolla kuusykkösellä. on se vaan mielekäs kiesi
      E61 2006 530d m-sport

      Comment

      • bore^
        Bimmer Rookie
        • Aug 2016
        • 169
        • Vantaa

        Originally posted by Gräns View Post
        Tullut katseltua vähemmän ajettua E60:stä ja slmään osui linkin auto.

        Virosta tuotu ja löytyy täydellinen huoltokirja ja takuutodistus huolloista. Virossa ei ole ollenkaan ajettu talvella ja siitä selitys vähiin kilometreihin.
        Onko jollain kokemuksia viron tuonneista ? Mites talviseisonta? Olen ainakin kuullut joistain saksantuonnesta, että paikallinen biodiesel tekee hallaa pitkässä seisonnassa polttoainepuolelle ?
        sen mitä mä oon kuullu viron tuonneista jotka on uitettu saksasta puolan/latvian kautta viroon siten ettei mistään nää auton olleen mällipeli. kyseinen auto on hieman kallis siihen nähden ettei se ole lci. tähän hintaan pitäisi olla jo täys m-sportti comfortti jakkaroilla ja adaptiivisella vakkarilla. kilometreihin olisin hieman varautunut.huoltokirjan ja historian saa tehtyä myös väärentämällä ja harva jaksaa paneutua soittamaan viroon huoltoliikkeeseen kysyäkseen paikkaansa pitävyyttä. 10 vuotta isolla dieselillä eli 13 tonnia vuoteen mikäli mittarin sörkkiminen tehty hyvin niin mistään ei huomaa. saksa pullollaan e60 poiketen omasta kokemuksesta hieman ruotsin tuonteihin nimittäin pohja ollut jokaisessa saksasta näkemässäni autossa todella siistejä. pari talvee suomessa ja ero on onnitunut jo kaventumaan ruotsin ja suomen tasolle.
        E61 2006 530d m-sport

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5013
          • Paimio

          Originally posted by bore^ View Post
          meikäläisen puolen vuoden kokemuksella ostaessa olisi hyvä olla vielä touhutonni termarijumppiin, imusarjan läppiin ja kattavaan huoltoon (itsellä ekan kuukauden aikana myös jännitteensäädin ja startti jouduttiin vaihtamaan). itse vaurauduin päälle vielä ahtimen, partikkelifiltterin sekä takapussien vaihdon tarpeeseen. kun nuo aikanaan laittaa niin autolla päästelee taas pitkään myös seuraava omistaja. ekana vuotena ainaki pirun hyvä pitää vakuutus jossa hinausturva tai ainakin maksaa falkki vuodeksi edelleen hymyilyttää ja suorastaan odottaa että pääsee lähtemään jonnekki jotta pääsee ajamaan tolla kuusykkösellä. on se vaan mielekäs kiesi
          Eikös näistä voi ne imusarjan läpät heittää vessan taakse jos on välystä?

          Millaisillas kilometreillä näitä alkaa mennä? Itsellä kiikarin näkökentässä jo kohtuu paljon ajettu yksilö (140tkm) joten pitääkö heti noihin varautua?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • pertsa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 219
            • Tampere

            Originally posted by TheRipper View Post
            Nyt on taas hieman ruvennut E60 kiinnostamaan kun olisi yksi 530d tarjolla Saksassa...mutta minkälaisen riesan tuosta dieselistä itselleen oikein sitten saa jos semmoisen menee hommaamaan?

            Mitäs tyyppivikoja tuossa M57:ssa nyt on? Halkeavat pakosarjat ainakin jossain vuosimalleissa ja olikos näissäkin jotain EGR-murheita? Suutinongelmia näissä vissiin ei ollut suuremmissa määrin?

            Paremmassa maineessa nämä M-sarjan koneet jokatapauksessa ovat kuin uudemmat N:t?
            Itse olen ainakin ollut nykuiseen loppupään E61:een ollu todella tyytyväinen ja pienillä murheilla on menty nyt 1,5vuotta ja 60tkm. Mittarissa jo päälle parisataa tonnia. Läpät, termarit ja laatikon öljyt hoidettin autoliikkeen piikkiin kauppojen yhteydessä. Käsittääkseni melko hyvässä maineessa ko. kone on. Tyyppivikoja, termareita lukuun ottamatta, ei ole vielä ainakaan vastaan tullut.

            Pakosarjat tais olla riesana enne faceliftiä. Valurautaiset on tainnut kestää.
            Last edited by pertsa; 16-12-2016, 17:50. Reason: lisäys
            G31 530dxA 2017
            ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
            ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
            ex:E60 525iA 2008 titan silber

            Comment

            • protoni
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1361
              • Tampere

              Läppien poistohan ei maksa kun vaivan kun itse tekee. Eikä teetettynäkään ole kuin pari satkua. Eikä termaritkaan montaa kymppiä ole ja ne vaihtuu nopeammin kuin öljyt. Egr, turbo, hiukkassuodatin jne riesaa tietty kaikissa nykydieseleissä ja menevät vaihtoon ennemmin tai myöhemmin. Ei niitä kannata liiaksi jännittää.

              Aika raisu hinta kyllä keksitty. Itse kun hain pari vuotta sitten vastaavanlaisen farkun, joskin 170tkm ajettu, niin oli veroineenkin noin 8 kiloa halvempi.

              Comment

              • bore^
                Bimmer Rookie
                • Aug 2016
                • 169
                • Vantaa

                Originally posted by protoni View Post
                Läppien poistohan ei maksa kun vaivan kun itse tekee. Eikä teetettynäkään ole kuin pari satkua. Eikä termaritkaan montaa kymppiä ole ja ne vaihtuu nopeammin kuin öljyt. Egr, turbo, hiukkassuodatin jne riesaa tietty kaikissa nykydieseleissä ja menevät vaihtoon ennemmin tai myöhemmin. Ei niitä kannata liiaksi jännittää.

                Aika raisu hinta kyllä keksitty. Itse kun hain pari vuotta sitten vastaavanlaisen farkun, joskin 170tkm ajettu, niin oli veroineenkin noin 8 kiloa halvempi.
                Oikeessa olet mutta ei se läppien poisto ihan kaikilta käy mikäli vaihtaa vielä hehkut ja releen samaan aikaan. Hehkut ja rele 200, imusarjan tiivisteet useamman kympin ja satku kaks palkaa jollekkin. Huoltoihin uuteen tuntemattomaan autoon myös naftafiltteri useamman kympin, ilmanputsari, raitisilmafilsut, öljyt ja sen suodatin. Sit tosiaan termarit. Aletaan olee kustannuksissa yli 500. Laatikon huuhtelu kovinki kallis. Itse en noista tosiaan stressaa koska autoa tarkotus pitää niin kauan että arvo valahtaa alle kymppiin ja sitten vaihtaa uuteen. Ei tää halvin automalli ole ja itsellä olisi jäänyt ostamatta mikäli täyttä hintaa varaosista olisi pitänyt maksaa. Saksan tuonneissa huonona puolena keskieurooppa kitkat jäi yksillä vanteilla mutta ostan mielummin talvirenkaat ja kesälle koko setin kun auton joka seissyt suolassa 10 talvea ja ajettu lyhyitä pätkiä seisten ruuhkissa. En tosiaan osaa sanoa mikä dpf elin ikä on mikäli koko historiikin ajan lämmöt on ollut siinä missä pitää.
                E61 2006 530d m-sport

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  160e oli läppien poisto kaikkineen kun itse kyselin tarjousta. Samaan rahaan olisi tarkistettu alipaineletkut, hehkut ja rele. Niiden mahdollinen vaihto ei olisi juuri varaosia enempää maksanut. Eihän nuo kaikki automaattisesti rikki ole. Itse en kyllä jaksa jokaista suodatinta ja öljyjä vaihdella auton ostettuani mikäli siihen ei ole tarvista.

                  Suomi- ja tuontiautojen eron huomaa parhaiten kun joutuu tekemään jotain alustaremppaa. Suomi-autossa yksikään pultti ei lähde irti ilman pilliä ja kirosanoja, kun taas tuontipelissä ei tarvi avata kun työkalupakki ja pultit aukeaa lähes ajatuksen voimalla.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5013
                    • Paimio

                    Ei tuo läppien poisto tosiaan mikään mahdoton homma olisi vaikka itsekin tehdä jos tarvetta olisi.

                    Minkäs verran hehkut näissä yleensä kestää? Se ei vissiin ihan halpaa kuitenkaan ole kaikkia vaihtaa...?

                    Onko tehdastermari se missä on vikaa vai ovatko kaikki kulutustavaraa?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1761
                      • HKI/Orimattila

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Ei tuo läppien poisto tosiaan mikään mahdoton homma olisi vaikka itsekin tehdä jos tarvetta olisi.

                      Minkäs verran hehkut näissä yleensä kestää? Se ei vissiin ihan halpaa kuitenkaan ole kaikkia vaihtaa...?

                      Onko tehdastermari se missä on vikaa vai ovatko kaikki kulutustavaraa?
                      Ei mahdoton eikä välttämättä lci:ssä edes kovin tarpeellinen. Itselle ainakin jätetty ja ollut nyt 330tkm-645tkm seurannassa. Tarkistettu viime kesänä eikä lainkaan karstoittunut.

                      Hehkut kestää kyllä ihan hyvin ja maksaa tiskiltä 32€/kpl orkkiksina.
                      Termari kestänyt myös suht hyvin. 5vuotta/260tkm. :think
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        7.78 €/kpl oli Berun kynttilät kun Saksasta tilasin. Aika monella termarit tuntuis olevan jokavuotinen riesa, mutta ei nekään paljoa maksa ja on tosi helppo ja nopea vaihtaa.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5013
                          • Paimio

                          Oho...no eivätpä hehkut sitten paljoa maksa...kuvittelin ihan toisenlaisia summia.

                          Tässähän alkaa pikkuhiljaa ostohousut nousemaan jalkaan...

                          Vielä kun saisi itsensä ylipuhuttua siihen että uskaltaisi yksityiseltä saksasta ostaa...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Grapes
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 601
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Oho...no eivätpä hehkut sitten paljoa maksa...kuvittelin ihan toisenlaisia summia.

                            Tässähän alkaa pikkuhiljaa ostohousut nousemaan jalkaan...

                            Vielä kun saisi itsensä ylipuhuttua siihen että uskaltaisi yksityiseltä saksasta ostaa...
                            Hehkut on halpaa hubaa mutta jos suuttimia alkaa meneen niin alkaa myös paaluu palaan, marmorilta taitaa olla uusi suutin reilut 600, itselle tuli 5 sylinteriin tehdaskorjattu ja se oli 305 erkkiä. Ja tuosta pitäisi tulla 40 kybää palautusta kun pistin vanhan postissa takasin. Toivottavasti noi muut suuttimet nyt ei ala paukkumaan, mittarissa jo kuitenkin 410tkm.
                            F11 M550d -13

                            ex:
                            E60 535d -08 405/800
                            E39 M5 -99
                            E60 530dA -03 302/660
                            E39 523iA -98
                            Lada 1600 -91
                            Ford Escort Sport -72

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2717
                              • Tampere

                              Originally posted by Grapes View Post
                              Toivottavasti noi muut suuttimet nyt ei ala paukkumaan, mittarissa jo kuitenkin 410tkm.
                              Entä jos huollattaa kaikki suuttimet ennakoivasti jossakin osaavassa dieselpajassa? Olettaisin että ammattitaitoinen ja kunnollisilla instrumenteilla tehty puhdistus ja joidenkin tiivisteiden uusiminen yms. huollot ja tarkistukset olisi kokonaishinnaltaan edullisempi kuin useamman hajonneen uusinta?
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5013
                                • Paimio

                                Originally posted by Grapes View Post
                                Hehkut on halpaa hubaa mutta jos suuttimia alkaa meneen niin alkaa myös paaluu palaan, marmorilta taitaa olla uusi suutin reilut 600, itselle tuli 5 sylinteriin tehdaskorjattu ja se oli 305 erkkiä. Ja tuosta pitäisi tulla 40 kybää palautusta kun pistin vanhan postissa takasin. Toivottavasti noi muut suuttimet nyt ei ala paukkumaan, mittarissa jo kuitenkin 410tkm.
                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Entä jos huollattaa kaikki suuttimet ennakoivasti jossakin osaavassa dieselpajassa? Olettaisin että ammattitaitoinen ja kunnollisilla instrumenteilla tehty puhdistus ja joidenkin tiivisteiden uusiminen yms. huollot ja tarkistukset olisi kokonaishinnaltaan edullisempi kuin useamman hajonneen uusinta?
                                Kyllä suuttimilla tietty elinaika on ja jossain vaiheessa ne on vaan vaihdettava. Commonrail-suuttimista vissin edes kärkiä ei pysty erikseen vaihtamaan (tähän voi joku asiaa enemmän tietävä antaa tyrmäyksen tai vahvistuksen) joten kokonaanhan joutuu vaihtamaan.

                                Mutta jos 400tkm alkuperäiset kestää niin se on kyllä erittäin kiitettävä saavutus. Toki suuttimien elinaika lasketaan tunneissa ei kilometreissä, mutta silti.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎