Masterpower, pienempi pakopesä olisi saanut olla.
Sellainen ~500hv,n ahdin, en muista tyyppiä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vahva huhu kertoo, että tyyppi oli MPR545, 12cc pakopesä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Missä pk seudulla saa tuikun tekemiä softia ja mihin hintaan?:think Joku softa autossa on jo, olisi kiva saada joku ns parempi softa.
Vaikkapa
Turbotehoa.fi/Aki Uppa
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vahva huhu kertoo, että tyyppi oli MPR545, 12cc pakopesä.
Juu, niinhän se olikin, pakopesä olisi saanut olla ysi, muttei niitä tainnu siihen hätään olla saatavilla.
Olis herännyt vaan vähän paremmin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mitäs öljyä ootte käyttäny näissä reilummin piristetyissä m57 moteissa? Tarkoitan 350-500hv seteissä, joista luonnollisesti dpf ja egr off yms. Meinaan että ei varmaan enää riitä voiteluominaisuudet tuollaisessa normaalissa 5w40 öljyssä, osa kuulemma käyttää 10w60 valvolinen vr1, tuntuu vaan itestä aika jäykältä kun suurin osa ajosta kuitenkin normaalia matka-ajoa :think. 5w50 mobilen peak life käynyt itsellä mielessä.
Mitäs öljyä ootte käyttäny näissä reilummin piristetyissä m57 moteissa? Tarkoitan 350-500hv seteissä, joista luonnollisesti dpf ja egr off yms. Meinaan että ei varmaan enää riitä voiteluominaisuudet tuollaisessa normaalissa 5w40 öljyssä, osa kuulemma käyttää 10w60 valvolinen vr1, tuntuu vaan itestä aika jäykältä kun suurin osa ajosta kuitenkin normaalia matka-ajoa :think. 5w50 mobilen peak life käynyt itsellä mielessä.
Essolta kuultua että esim peak life on paskaa koska sitä on jouduttu lisäaineistamaan runsaammin laajan viskositeetin takia. Sanoisin että m57 koneissa toimii 5W30/5W40 hyvin viriasteesta riippumatta.
.
Kendall gt1 20w-50
one and only
Näyttöjä kyllä on.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Itse tässä etsinyt sellaista öljyä joka olisi hieman parempaa tuolta kuumanpään viskositeetistä, mutta toimisi myös hyvin talviajossa. Siks on lähinnä pyörinyt nuo 5w50 öljyt mielessä. Tuon peak lifen lisäksi olisi myös valvolinen vr1 5w-50, mutta mitenkä tuollaiset "kisaöljyt" toimii sitten normi ajossa jos vaikka 10tkm vaihtovälinä? Toki itse nyt en kylmäkäynnistele autoa talvellakaan. Ois kiva kuulla kokemuksia mitä muut on käyttäny, vai ajaako kaikki muut täällä noilla litkuilla paitsi tuikku?
valvolinen vr1 5w-50, mutta mitenkä tuollaiset "kisaöljyt" toimii sitten normi ajossa jos vaikka 10tkm vaihtovälinä? Toki itse nyt en kylmäkäynnistele autoa talvellakaan. Ois kiva kuulla kokemuksia mitä muut on käyttäny, vai ajaako kaikki muut täällä noilla litkuilla paitsi tuikku?
Olen käyttänyt tuota VR1:tä aina kesäisin. Tuossa on sinkkiä ja fosfaattia runsaasti, turbon laakerit tykkää
Keväällä koneeseen, syksyllä vaihtoon. Noin 5000 km tulee kesässä.
Itse näin parhaaksi siirtyä takaisin oikeaoppiseen tehdas-suositeltuun öljyyn ja lisäsin ulkoisen öljyjäähdyttimen termostaatilla. Liian paksu öljykään ei ole hyvä, ellei ole kokoajan korkeat öljynlämmöt. Ihan suositeltava vaihtoehto, jos auto myös normaalissa arkikäytössä.
Onko jotain kotikonstia testata ahtimen servomoottorin toimintaa? Ahtimen oma servo ei tee mitään, kokeilin sitten toisen ahtimen servolla, mutta ei eloa silläkään. Auto on siis todella ylävireinen. Rupesin miettimään että olisko auton omassa johtosarjas sa jotain vikaa, mutta olis mukava ensin sulkea rikkinäinen servo pois yhtälöstä. Ahdin on n. 10tkm sitten kunnostettu 530d:n ahdin. Avasin servomoottorin ja katsoin että matoruuvi on uudenveroisessa kunnossa, ja juotokset on kiinni.
.
Virta pois - liikkuu toiseen ääripäähän.
Virta päälle - liikkuu toiseen ääripäähän.
Toinen kääntelee virta-avainta, toinen kurkkii säädintä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment