Originally posted by lurkki3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostSähköservollinen?E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostMissä kannattas 2260v hybridi teettää?pro turbo vai murola?
Comment
-
-
Mailin ajot Lappeenrannassa 27.8
Yllättävän liukkaasti kulki perhekulkine 2004 vuotinen 535d, kun ensimmäistä kertaa olin varttia ja mailia koittamassa. Ainoalla yrittämällä, 3/4 täydellä tankilla, vartti taittui aikaan 12,935s ja mailin loppunopeus 257km/h. Parinsadan huiteilla syttyy yhä reduced engine power varoitus kojetauluun, mutta ei tuo tainnut juurikaan tehoja viedä kun kiskoi loppunopeuden noinkin korkeaksi. Onko kellään tietoa mitkä asiat valon sytyttää ja miksi ei mene kuitenkaan ihan limp-moodiin ja pikkutehoille?
Kaikenkaikkiaan ei ole tuikun reseptillä modatusta turbosta pahaa sanottavaa. Pieni notkohan siinä teho ja vääntökäyrässä on turbojen vaihtokohdassa (pöläyttää hetken mustaa, jos sattuu isolla vaihteella äkkiä kiihdyttämään), mutta muuten tosi hyvä teho ja vääntö tarjolla aina yläkierroksille asti.
-j
Comment
-
-
Kiitos tuikku infosta. Mitenköhän moottorin-ohjaus tuossa reagoi, kun tuntuu ettei kulku tuohon herjaan lopu kokonaan? Aiemmin, kun ostin autoni, oli siinä Karalan softa, jolla ahtopaineet karkasivat (vakioturbo) ja auto antoi saman herjan. Silloin hyytyi kyllä kulku selvästi ja toiminta palautui vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Onko siis mahdollista koodata softa jättämään tuon paineenlaskun hälytys huomiotta, vai mitä tuossa tapahtuu?
-j
Comment
-
-
.
Ensin tulee ilmoitus tilanteesta kun polttoaineen virtausmäärä on valmistajan mielestä niin suuri, että täytyy olla vika, mutta jos varsinaista ristiriitaa ei ole, tehoa ei vähennetä, vaan se tapahtuu sitten kun toteutunut railpaine jää riittävän paljon pyydetystä jälkeen, se on sitten se seuraava "askel".
On mahdollista, mutta kaikki tieto on hyvästä - se on hyvä olla merkkinä siitä että limiitillä mennään. ;-)Last edited by tuikku; 03-09-2016, 21:22.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko porukka vaihdellu pakovenajousia jäykempiin??? mistäs sen tarpeellisuuden huomaa?
Ensisijainen lääke olisi vähentää sitä pakopainetta eli käytännössä vähentää ahtopyyntiä tai suurentaa ahdinta. Mahdottomasti ei voi pakopaineen siedon kasvattamisella pelata, ei se iso pakopaine hyvää tee teholukemille kuitenkaan.
Comment
-
-
Imuventtiilien hallinta on yhtä tärkeä tehotuoton kannalta. Itselleni laitoin ~50% tiukemmat jouset molempiin ja perstuntumalla veto on kierrosten yläpäässä kyllä ihan napakka, vaikka ei semmoista 6000 nousevaa tehokäyrää olekaan. Muistan tässä taannoin tuikun projektissa olleen tarinan mein foorumilla:
Linkki
Jos ei näy, niin tässä lainaus:
"Bemarin moniventtiili dieseleissä on todella löysät venttiilinjouset vakiona, 16kg seetipaineet ja jousivakio ~1.1kg/1mm.
Vakio venttiilinkoolla tarvittava paine aukaisemaan venttiilin olisi ~3.2bar ja tyypillisesti ongelmia tuleekin kun viritysaste nousee,
niin venttiilit sekoavat aina vain alhaisemmilla kierroksilla. Tyypillisesti teho tippuu ~3600rpm, mutta tuikku tietysti vetänyt tämänkin överiksi.
...
miedommin viritetystä sain dynokäyrätkin ennen/jälkeen.
Ainoa ero dynotusten välillä on kannen porttaus ja jäykemmät venttiilinjouset.
Auton sääti molemmillla kerroilla sama henkilö. Ensimmäisellä kerralla maksimiteho hakuisesti savurajalle ja toisella kerralla pystyi
rajoittamaan syötöt halutun tehon tasoon."
Comment
-
Comment