Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LongJohn
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2017
    • 269
    • Kuopio

    Käytännössähän tuo pudottaa se yhden vaihteen pienemmälle jo kun nakkaa DS puolelle. Reilummin siihen pedaalia ja menee vielä toisen pykälän lähtötilanteesta pienemmälle. Siis ihan vakiosoftallakin.

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5201
      • Stadi

      Originally posted by jhelen View Post
      Stage 3
      True manual mode (no forced upshift at limiter)

      Käsittääkseni stage1 ja 2 vaihtaa isommalle myös manuaali puolella
      Jees
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Originally posted by Petsku333 View Post
        Kickdownin poisto tarkoittaa juurikin sitä että ei vaihda pienimmälle mahdolliselle vaihteelle, kun kaasupoljin ylittää sen kickdown "painikkeen". Mutta pienemmälle vaihteelle tietenkin vaihtaa kun laittaa kaasun pohjaan.
        Juurikin näin, kickdownilla pudotta helposti pari pykälää. Hommaa voi testata niin että laittaa kaasun kickdownille mutta ei yli -> saattaa pudottaa pykälän. Sitten painaa kickdownin päälle -> ei pitäisi enää pudottaa.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • jhelen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2015
          • 248
          • Ulvila

          Tänään käytin entistä bmw huoltopäällikköä koeajattamassa stage 2 softalla.
          100 metrin jälkeen kommentti oli, että eronhan huomaa selkeästi.
          Jokusen kilometrin ja kiihdytyksen jälkeen ihmetteli miksi se vakiosofta on koskaan laitettu tehtaalta ja miksi koko mallistoon yhtä huono
          Mun mielestä toi stage 2 on tavalliselle kuskille just se oikea. Vaihdot ovat yhtä mukavia kuin ennenkin, mutta tavallinen kiihdytys on kuitenkin huomattavasti ripeämpi kuin vakio softalla. Kaikki vaihdot 1-4 lämpimillä öljyillä ovat kyllä just täydellisiä.
          Jos stage 3 on "terävämpi" vaihdoissa, niin en varmasti pitäisi siitä.

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Ilmeisesti huomenna tulossa jotain jännää, XHP Flashtoolin facebook sivulta: ”One day till xHP's birthday and we prepared something to celebrate....”

            F11 520d -12

            Comment

            • jhelen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2015
              • 248
              • Ulvila

              Nonni
              Nyt on ajeltu enemmän, eikä kyllä ole stage 2 v2.0:sta mitään huonoa sanottavaa.
              Vakiosoftalla se satunnainen 3->4 vaihdossa tuleva terävämpi vaihto on myös loistanut poissaolollaan.
              Öljyjen lämmitys kylmänä on myös nopeampi ja silti se vaihtaminen on 1,2,3 vaihteilla on selkeämpää mutta kyllä siellä se luistaminen vieläkin on, ehkä hieman vähemmän kuin vakiona, mutta ei paljon.
              Lämpimillä öljyillä vaihtaminen on kyllä just eikä melkein.

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1046
                • Lumbriver

                Ei taida saada seiskan laatikkoon tuota, ainakin sivuilla ei tunnista koko mallisarjaa.
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • Markkanenn
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  Originally posted by samppa.re View Post
                  Omaan -04 530d tuli viikonloppuna laitettua tuo Stage2 ja kylläpä muuttui laatikko. Turbiinilukko on nyt pelissä pikkuvaihteilta lähtien ja kuminauhamaisuus hävisi täysin, aivan eri fiilis ajella kun kaasun painalluksesta tapahtuu muutakin kuin kierrosten nousu. Vaihdot on myös nopeampia.

                  Miinuspuolena jyristäminen joissain tilanteissa kun turbiini on lukossa alle 1500rpm ja turbiinilukon epämääräisen toiminnan korostuminen jossain tilanteissa (toiminnassa oli siis huomautettavaa jo vakiosoftalla). Tuohon jyristämiseen täytyy koittaa alkuun vaihtaa laatikon tukikumi kun se on valmiina hyllyssä. Moottorin kumit on jo vaihdettu. Ajokokemukset tosin kaikki yli 20 pakkasilla joten osa jyrinöistä voi johtua jo siitäkin :think
                  Oletko päivittänyt 1.1 versioon? ”Changed TCC control to avoid drone on high mileage cars” lukee v1.1 muutoslokissa.
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Originally posted by Markkanenn View Post
                    Oletko päivittänyt 1.1 versioon? ”Changed TCC control to avoid drone on high mileage cars” lukee v1.1 muutoslokissa.
                    Tänks, tuo onkin tullut sinne ihan viime päivinä, pitääpä pukata autoon ja testata.

                    Comment

                    • samppa.re
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 100
                      • Oulu

                      Kiitos vinkistä, ei tosiaan vielä muutama päivä sitten näkynyt tuota. Laitetaan heti kokeiluun
                      530d E61 Saphirschwarz

                      Comment

                      • Bemmister
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 71
                        • Oulu

                        stage 2 vai 3 softattuun nelikkoon?

                        vajaa 180tonnia kelattu kiesi ja mieli tekis laittaa stage 3 sisään, järki taas puoltaa stage 2:sta :think. Autossa tuore karalan softa ja tarkoitus olis ajella autolla pitempään.

                        true manual mode 3:ssa olis tietty makia satunnaiseen testaamiseen, mutta onko käytännön kokemuksia, miten nämä kaksi on pelannu erityisesti nelikoissa?
                        E61 525 -06
                        Ex. E61 530xd -06
                        Ex. E91 320d -06

                        Comment

                        • LongJohn
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2017
                          • 269
                          • Kuopio

                          Tolppa kysymys mutta en oikein ymmärrä mikä pointti on ottaa mitään muuta kuin suoraan Stage 3?

                          Comment

                          • tommi_n
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 65
                            • Tampere

                            Originally posted by LongJohn View Post
                            Tolppa kysymys mutta en oikein ymmärrä mikä pointti on ottaa mitään muuta kuin suoraan Stage 3?
                            Kävin kaikki staget läpi ja mielipide sama. Ei se ole mikään kilpavaihteisto sittenkään
                            BMW e61 535d M-sport
                            Lancia Delta HF integrale

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              Originally posted by tommi_n View Post
                              Kävin kaikki staget läpi ja mielipide sama. Ei se ole mikään kilpavaihteisto sittenkään
                              Rauhallisessa ajossa tuo Stage 3 on tosi pehmeä vaihdoiltaan, kaasu pohjassa sitten taas vaihdot on teräviä. Just kuten pitääkin.

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Originally posted by samppa.re View Post
                                Kiitos vinkistä, ei tosiaan vielä muutama päivä sitten näkynyt tuota. Laitetaan heti kokeiluun
                                Oliko vaikutusta? :think
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎