Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuså
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 207
    • Kuopio

    Yleensä se vuotaa vasta sitten kun on auto seisonut jonkun aikaa. Ja videossa vaihdetaan huohotin joo, muistaakseni 535d se on hieman erinäköinen, mutta samassa paikassa.
    G31 540d xDrive -18

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      Originally posted by Juuså View Post
      Yleensä se vuotaa vasta sitten kun on auto seisonut jonkun aikaa. Ja videossa vaihdetaan huohotin joo, muistaakseni 535d se on hieman erinäköinen, mutta samassa paikassa.
      Eli voisi hyvinkin olla vuodosta kyse. Pitääpä ensi alkuun vaihtaa kuitenkin tuo huohotin. Listalla alkaa olemaankin jo pitkä lista vaihdettavista osista.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • Demz
        Bimmer Rookie
        • Jun 2016
        • 112
        • Helsinki

        M54b30 kone kyseessä ja alkoi toisinaan puskea keltaista öljykannua tauluun ”engine oil level low ja viimeisimpänä below minimum”. Tikusta tarkistettuna öljyä oli kuitenkin hieman alle viivojen puolivälin, ei kuitenkaan missään nimessä alle min-tason. Lisäsin täyteen ja varoitus on nyt toistaiseksi kadonnut mutta kohta tulevan öljynvaihdon yhteydessä ajattelin samalla uusia öljytason tunnistimen, vika lienee siinä ja käsittääkseni on kyse ”tyyppiviasta”.

        Soittelin marmorille ja sieltä osan hinnaksi ilmoitettiin 230e sekä tiiviste päälle. Schmiedmanilta irtoaa ilmeisesti samainen paketti 180e hintaan ja lisäksi löytyy ”oe laatua vastaava” Hella n. 90e hintaan. Kysymys, tekeekö tuolla hellalla mitään vai kannattaako suosiolla ostaa tuplahinnalla alkuperäinen. Onko jengillä kokemuksia?

        Comment

        • Markkanenn
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2016
          • 262
          • Vantaa

          Originally posted by Demz View Post
          Soittelin marmorille ja sieltä osan hinnaksi ilmoitettiin 230e sekä tiiviste päälle. Schmiedmanilta irtoaa ilmeisesti samainen paketti 180e hintaan ja lisäksi löytyy ”oe laatua vastaava” Hella n. 90e hintaan. Kysymys, tekeekö tuolla hellalla mitään vai kannattaako suosiolla ostaa tuplahinnalla alkuperäinen. Onko jengillä kokemuksia?
          On kokemusta, lienee sama anturi kyseessä?



          Ja tuossa hellan tarvikkeessa tuli tiiviste mukana.
          F11 520d -12

          Comment

          • Nutcase
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 280
            • Kymenlaakso

            Originally posted by JaniLap View Post
            Kokeilepa vielä niin, että käytä avainta nopeasti virtalukon 1-asennossa 5 kertaa peräkkäin, vedä avain virtalukosta ja paina UNLOCK-nappi pohjaan ja paina LOCK-nappia (BMW-logolla) 3 kertaa 10 sekunnin sisään.

            Kaikki auton ovet täytyy myös olla kiinni ja keskuslukitus auki.
            Ei tapahtunut mitään :think

            Comment

            • Demz
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 112
              • Helsinki

              Originally posted by Markkanenn View Post
              On kokemusta, lienee sama anturi kyseessä?



              Ja tuossa hellan tarvikkeessa tuli tiiviste mukana.
              Samasta anturista joo kyse, tässä vielä nuo kaksi linkkinä:

              (Alkuperäinen hella)


              (BMW original)


              Onko tosiaan niin että samaa tavaraa, josta toisesta hinkattu tunnistetiedot, mutta muuten samaa kamaa ? Miten sulla on kestänyt tuo?

              Comment

              • Kossu Allu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2016
                • 222
                • Espoo

                Originally posted by Demz View Post
                M54b30 kone kyseessä ja alkoi toisinaan puskea keltaista öljykannua tauluun ”engine oil level low ja viimeisimpänä below minimum”. Tikusta tarkistettuna öljyä oli kuitenkin hieman alle viivojen puolivälin, ei kuitenkaan missään nimessä alle min-tason. Lisäsin täyteen ja varoitus on nyt toistaiseksi kadonnut mutta kohta tulevan öljynvaihdon yhteydessä ajattelin samalla uusia öljytason tunnistimen, vika lienee siinä ja käsittääkseni on kyse ”tyyppiviasta”.

                Soittelin marmorille ja sieltä osan hinnaksi ilmoitettiin 230e sekä tiiviste päälle. Schmiedmanilta irtoaa ilmeisesti samainen paketti 180e hintaan ja lisäksi löytyy ”oe laatua vastaava” Hella n. 90e hintaan. Kysymys, tekeekö tuolla hellalla mitään vai kannattaako suosiolla ostaa tuplahinnalla alkuperäinen. Onko jengillä kokemuksia?
                Originally posted by Markkanenn View Post
                On kokemusta, lienee sama anturi kyseessä?



                Ja tuossa hellan tarvikkeessa tuli tiiviste mukana.
                Itellä meni pimeeksi koko kapistus. Ensin vilkuttamalla ilmoituksia iDriveen, vika tuli päälle ja pois.

                Ebaysta tilasin tarvikkeen jollakin parilla kympillä ja hyvin on pelannut nyt jo vuoden . Siinäkin tuli tiiviste mukaan ja öljynvaihdon yhteydessä tuli tuokin vaihdettua.

                E91 320d -07 M-Sport
                211hv / 430nm

                Ex:
                E60 525dA -06 "M-Sport"
                M57TU2D25, GA6HP26
                238hv / 510nm


                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                Comment

                • Markkanenn
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  Originally posted by Demz View Post
                  Samasta anturista joo kyse, tässä vielä nuo kaksi linkkinä:

                  (Alkuperäinen hella)


                  (BMW original)


                  Onko tosiaan niin että samaa tavaraa, josta toisesta hinkattu tunnistetiedot, mutta muuten samaa kamaa ? Miten sulla on kestänyt tuo?


                  Lienee sama. On toiminut ongelmitta. Ja siis ostettu konalan smiidmanilta. Hifistelijä ostaa tietenkin bmw oem o-renkaan. Itekki menin ostamaan kun en tiennyt että tuossa tulee tiiviste mukaan.
                  Last edited by Markkanenn; 11-01-2019, 12:27.
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • Raser
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2018
                    • 59
                    • Fi

                    Milläs massalla/liimalla olette liimanneet kannen takaisin kun olette CCV:n kalvon vaihtaneet? Ihan jotain tiivistemassaa vai jotain muuta.

                    Comment

                    • Demz
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2016
                      • 112
                      • Helsinki

                      Originally posted by Kossu Allu View Post
                      Itellä meni pimeeksi koko kapistus. Ensin vilkuttamalla ilmoituksia iDriveen, vika tuli päälle ja pois.

                      Ebaysta tilasin tarvikkeen jollakin parilla kympillä ja hyvin on pelannut nyt jo vuoden . Siinäkin tuli tiiviste mukaan ja öljynvaihdon yhteydessä tuli tuokin vaihdettua.

                      Originally posted by Markkanenn View Post
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...03#post4048003

                      Lienee sama. On toiminut ongelmitta. Ja siis ostettu konalan smiidmanilta. Hifistelijä ostaa tietenkin bmw oem o-renkaan. Itekki menin ostamaan kun en tiennyt että tuossa tulee tiiviste mukaan.

                      Oolrait, enköhän mä koita tuolla tarvikkeella sitten itsekin. Kiitoksia molemmille!

                      Comment

                      • Hartsai
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 60
                        • Oulu

                        2004 e60 hammastangossa väljää. Pyörien ollessa suoraan ratissa tuntuu noin 15-20 astetta klappia. Tuolla kohalla rattia nitkuttaessa kuuluu melkonen kolina. Taikamutteria yritetty kiristää mutta siitä ei ole ollu mitään hyötyä. Katsastus olisi tuossa maaliskuun alkupuolella. Mitäpä luulette että konttorin setä tuumaa?

                        Onko sama tilata uus hammastanko jo nyt? Katselin jonkinverran saksan hintoja ja vaihtelevat aika pirusti eri valmistajien välillä. Mitäpä luulette että kuinka suuri ero on noiden tuntemattomimpien ja esim boschin tankojen välillä on? Kaikki ovat kaiketi korjattuja kuitenkin. Onneksi kyseessä on kuitenkin kaikista tangoista se karvalakkimalli, eli ei tässä varmaan iha rutiköyhäksi tule.

                        Comment

                        • Kernwaffe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 173
                          • Masku

                          Voikos tuon xdriven jarrut testata rullilla katsastuksen yhteydessä?
                          Last edited by Kernwaffe; 15-01-2019, 09:01.

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Palaan vielä huohottimimeen, onko se osa jonka voi puhdistaa vai vaihdetaanko se aina uuteen? Pre-LCI 535d.
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10031
                              • KVLA

                              Originally posted by Kernwaffe View Post
                              Voikos tuon xdriven huoletta katsastaa ja testata jarrut rullilla?
                              Siihen on ohjeistus kuinka voidaan suorittaa. Löytyy katsureillekin Trafin sivuilta. Eli teoriassa onnistuu.

                              En kuitenkaan suosittele,koska voi mennä pieleen. Näin kävi aikoinaan itselle katsastuksessa. Ei mennyt luetun tekstin ja käytännön toteutus ihan nappiin. Onneksi olin kyydissä,muuten olisi auto hajonnut. "Nelikkotesterit" on sitten erikseen,mutta niitä ei taida pahemmin löytyä monestakaan paikasta. Eli ihan ajamalla pihalla tehty testaus on varmin tapa pitää auto ehjänä.
                              Last edited by Heguli 31; 15-01-2019, 10:21.

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by revote View Post
                                Palaan vielä huohottimimeen, onko se osa jonka voi puhdistaa vai vaihdetaanko se aina uuteen? Pre-LCI 535d.
                                Periaatteessa voi puhdistaa mutta itse vaihtaisin kyllä suoraan uuden.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎