Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Originally posted by zanta View Post
    Itse en kyllä ole huomannut mitään ongelmia nykyisten kanssa. Mitä nyt alkavat olemaan hivenen kovia
    Huomenna sais vielä alennuksella...:think
    Kapeempi menee sohjon seassa vakaammin.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by revote View Post
      Kapeempi menee sohjon seassa vakaammin.
      Muilla keleillä onkin huonompi, varsinkin ohjelmoidussa, jossa on tuon verran tehoa. Nykyiset talvikenkaat on niin pehmeät rungoltaan/kumiltaan, että luistonesto alkaa heti vilkkumaan ohuemmilla kumeilla kun menet sen kaasun lähellekkään. Ohuempi toimii hyvin corollassa, tuollaisessa lähes 400hp takavedossa perä tuntuu hyytelöltä kun painaa kaasua. Tämä on ainakin oma kokemus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        En tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta. Jos näin on niin se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että sohjossa lähtee herkemmin liirtoon. Mä haen pitoa ja turvallisuutta, en halua enää luistella. Varsinkin kun takapenkillä on kaksi pientä lasta nykyään ja matka jolle tarvitaan hyvää pitoa on sen 1600 kilometriä/keikka.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by revote View Post
          En tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta. Jos näin on niin se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että sohjossa lähtee herkemmin liirtoon. Mä haen pitoa ja turvallisuutta, en halua enää luistella. Varsinkin kun takapenkillä on kaksi pientä lasta nykyään ja matka jolle tarvitaan hyvää pitoa on sen 1600 kilometriä/keikka.
          Se kapeampi rengas toimii paremmin vain siinä sohjossa. Sitten kun on normi talvikeli ja väistät vaikka hirveä, niin paljon vakaammin se auto etenee niillä tehtaan suosittelemilla 245:lla. Auton perä käyttäytyy paljon mukavammin, kun rengas ei jousta liikaa. Kapeiden talvirenkaiden aiheuttamasta perä löysyydestä on tälläkin foorumilla paljon juttua. Nykyisin talvirenkaiden rungot on todella löysät. Jokainen toki itse päättää mitä painottaa renkaan valinnassa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            Asia kunnossa.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • Mankuh
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 33
              • Oulu

              Tässä nyt muutama viikko painittu korjaamon kanssa n47 turbon kanssa, niin kysytään nyt vielä täälläkin. Eli 520d 2008 ajettu 230tkm. Turbon vaihdon jälkeen imuäänet kasvoivat ja kuulosti tältä https://m.youtube.com/watch?v=8M3JMIq2Kx0 . Vaihdettiin uusi alkuperäinen ahtopaineensäädin ja ääni vähän pieneni mutta samanlailla "huokaisee" kun päästää kaasun. Tasakaasulla tuntuu että säädin hakee parin sekunnin sykleillä siipien asentoa https://m.youtube.com/watch?v=QxSoor_AZec . Tilasivat vielä uuden säätimen kun epäiltiin että tuo uusi on rikki kun oli tehtaalla jäänyt sinetöimättä mutta mikä muu tuon voi aiheuttaa. Ahtopaineet on aika reilusti yläkanttiin kokoajan. Eli siivet ilmeisesti syystä tai toisesta väärässä asennossa mutta ahtopaineensäätimen mutteria milli kerrallaan saatiin vikaa korkeintaan vähän helpottamaan muttei poistunut kokonaan. Lisäksi silloin kun on jälkimmäisessä videossa kuuluva ahtaminen käynnissä, kovemmilla kierroksilla egr-venttiili tärisee ja pitää sellaista resonoivaa ääntä... :think

              Comment

              • Sto
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 89
                • Helsinki

                Originally posted by Sto View Post
                Ongelmana vikakoodi "9C6C IHKA:Washer-nozzle heating". Tarkistin lasinpesusuuttimet ja toisen suuttimen johto pätkii asennosta riippuen. Tilasin uuden, mutta samaa koodia tarjoaa vieläkin.


                Johdotukset tarkisin ja ovat IHKA:lle asti ok ja maadoitus ok. Lämmittimien ollessa kiinni tulee johojen välille noin 140mV ja ilman lämmittimiä noin 10V.


                Kysymys kuuluukin, onko IHKA kärähtänyt vai onko IHKA:ssa jonkinlainen softasuojaus räpsyvän lähdön varalle (kuten valoissa taitaa olla)? ISTA:sta tai tool32:sta en löytnyt pikaisella vilkaisulla ratkaisua tähän ongelmaan.

                Ja olihan se IHKA:n ohjauspaneeli kärähtänyt. Tällä hetkellä suutinten lämmitystä ohjaa Arduino, mutta kuntoon tuo pitäisi saada. Onnistuuko tuon paneelin vaihto ilman koodausta tms., jos osanumero täsmää?
                EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by Sto View Post
                  Ja olihan se IHKA:n ohjauspaneeli kärähtänyt. Tällä hetkellä suutinten lämmitystä ohjaa Arduino, mutta kuntoon tuo pitäisi saada. Onnistuuko tuon paneelin vaihto ilman koodausta tms., jos osanumero täsmää?
                  Kyllähän se ohjelmoinnin vaatii virallista tapaa suorittaessa. Toiminee kyllä ilmankin, mutta auton virheettömästä toiminnasta siinä tapauksessa en menisi takuuseen.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    Originally posted by Jokke79 View Post
                    Onko paha homm retrofitata E61 kattokaiteet?
                    Oliko tähän vinkkejä?
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • manfre
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2018
                      • 47
                      • Tampere

                      inpa heittää seuraavat dme/dde koodit:
                      4513
                      41F1
                      4B22
                      Koitin kuukletella ja ilmeisest joku öljymääräanturi tms..
                      Tarkempaa tietoa kellään?

                      E. Auto siis 525d -06
                      Last edited by manfre; 02-02-2019, 14:43.
                      f10 525d 2010

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9156
                        • Oulu

                        Originally posted by manfre View Post
                        inpa heittää seuraavat dme/dde koodit:
                        4513
                        41F1
                        4B22
                        Koitin kuukletella ja ilmeisest joku öljymääräanturi tms..
                        Tarkempaa tietoa kellään?

                        E. Auto siis 525d -06
                        Kato ne koodit suoraan DDE:ltä, niin saat niille selitteet.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Raser
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 59
                          • Fi

                          Auto e61 523 2007 N53 moottorilla
                          Tuollainen koodi kummittelee. 0030C3 oil pressure switch signal.
                          Ei sytytä kojetauluun mitään häiriöitä, eikös jos paineet oikeasti häviää niin pitäisi tauluun pamahtaa jotain? Olisiko sitten anturivikaa?

                          Comment

                          • Raser
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2018
                            • 59
                            • Fi

                            Tupla postaus

                            Comment

                            • HC-Tuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 267
                              • Itärajalla

                              Pikaisella haulla en löytänyt vastausta mutta tuota lci e60 alkanut virtahommat temppuilee eli akku tyhjenee ja herjat tauluun. Nyt aloin tutkimaan tarkemmin että nukahtaako auto. Kepistä sammuu valo ja joku läppä sulkeutuu ilmakanavissa mutta ilmastoinnin paneelissa sisälämmön pieni tuuletin ei sammu vaan jää hurisemaan.

                              Vikakoodeja tuli auc sensorilta mut ei muuta ihkaan liittyvää.

                              Vinkkejä missä vika ja miten korjata?

                              Comment

                              • daro
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 113
                                • Oulu

                                Ajelin tänään matka-ajoa noin 2h ajan ja kahdesti putosi puhaltimesta AUTO -asento pois päältä, eli meni manuaalisäädölle. En varmasti kummallakaan kerralla osunut mihinkään säätönamiskaan.

                                Mikähän tämän aiheuttaa ja miten korjattavissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎