Originally posted by zanta
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kapeempi menee sohjon seassa vakaammin.
-
Muilla keleillä onkin huonompi, varsinkin ohjelmoidussa, jossa on tuon verran tehoa. Nykyiset talvikenkaat on niin pehmeät rungoltaan/kumiltaan, että luistonesto alkaa heti vilkkumaan ohuemmilla kumeilla kun menet sen kaasun lähellekkään. Ohuempi toimii hyvin corollassa, tuollaisessa lähes 400hp takavedossa perä tuntuu hyytelöltä kun painaa kaasua. Tämä on ainakin oma kokemus.Originally posted by revote View PostKapeempi menee sohjon seassa vakaammin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
En tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta. Jos näin on niin se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että sohjossa lähtee herkemmin liirtoon. Mä haen pitoa ja turvallisuutta, en halua enää luistella. Varsinkin kun takapenkillä on kaksi pientä lasta nykyään ja matka jolle tarvitaan hyvää pitoa on sen 1600 kilometriä/keikka.
Comment
-
Se kapeampi rengas toimii paremmin vain siinä sohjossa. Sitten kun on normi talvikeli ja väistät vaikka hirveä, niin paljon vakaammin se auto etenee niillä tehtaan suosittelemilla 245:lla. Auton perä käyttäytyy paljon mukavammin, kun rengas ei jousta liikaa. Kapeiden talvirenkaiden aiheuttamasta perä löysyydestä on tälläkin foorumilla paljon juttua. Nykyisin talvirenkaiden rungot on todella löysät. Jokainen toki itse päättää mitä painottaa renkaan valinnassa.Originally posted by revote View PostEn tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta. Jos näin on niin se on kuitenkin pienempi paha kuin se, että sohjossa lähtee herkemmin liirtoon. Mä haen pitoa ja turvallisuutta, en halua enää luistella. Varsinkin kun takapenkillä on kaksi pientä lasta nykyään ja matka jolle tarvitaan hyvää pitoa on sen 1600 kilometriä/keikka.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tässä nyt muutama viikko painittu korjaamon kanssa n47 turbon kanssa, niin kysytään nyt vielä täälläkin. Eli 520d 2008 ajettu 230tkm. Turbon vaihdon jälkeen imuäänet kasvoivat ja kuulosti tältä https://m.youtube.com/watch?v=8M3JMIq2Kx0 . Vaihdettiin uusi alkuperäinen ahtopaineensäädin ja ääni vähän pieneni mutta samanlailla "huokaisee" kun päästää kaasun. Tasakaasulla tuntuu että säädin hakee parin sekunnin sykleillä siipien asentoa https://m.youtube.com/watch?v=QxSoor_AZec . Tilasivat vielä uuden säätimen kun epäiltiin että tuo uusi on rikki kun oli tehtaalla jäänyt sinetöimättä mutta mikä muu tuon voi aiheuttaa. Ahtopaineet on aika reilusti yläkanttiin kokoajan. Eli siivet ilmeisesti syystä tai toisesta väärässä asennossa mutta ahtopaineensäätimen mutteria milli kerrallaan saatiin vikaa korkeintaan vähän helpottamaan muttei poistunut kokonaan. Lisäksi silloin kun on jälkimmäisessä videossa kuuluva ahtaminen käynnissä, kovemmilla kierroksilla egr-venttiili tärisee ja pitää sellaista resonoivaa ääntä... :think
Comment
-
Originally posted by Sto View PostOngelmana vikakoodi "9C6C IHKA:Washer-nozzle heating". Tarkistin lasinpesusuuttimet ja toisen suuttimen johto pätkii asennosta riippuen. Tilasin uuden, mutta samaa koodia tarjoaa vieläkin.
Johdotukset tarkisin ja ovat IHKA:lle asti ok ja maadoitus ok. Lämmittimien ollessa kiinni tulee johojen välille noin 140mV ja ilman lämmittimiä noin 10V.
Kysymys kuuluukin, onko IHKA kärähtänyt vai onko IHKA:ssa jonkinlainen softasuojaus räpsyvän lähdön varalle (kuten valoissa taitaa olla)? ISTA:sta tai tool32:sta en löytnyt pikaisella vilkaisulla ratkaisua tähän ongelmaan.
Ja olihan se IHKA:n ohjauspaneeli kärähtänyt. Tällä hetkellä suutinten lämmitystä ohjaa Arduino, mutta kuntoon tuo pitäisi saada. Onnistuuko tuon paneelin vaihto ilman koodausta tms., jos osanumero täsmää?EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
Kyllähän se ohjelmoinnin vaatii virallista tapaa suorittaessa. Toiminee kyllä ilmankin, mutta auton virheettömästä toiminnasta siinä tapauksessa en menisi takuuseen.Originally posted by Sto View PostJa olihan se IHKA:n ohjauspaneeli kärähtänyt. Tällä hetkellä suutinten lämmitystä ohjaa Arduino, mutta kuntoon tuo pitäisi saada. Onnistuuko tuon paneelin vaihto ilman koodausta tms., jos osanumero täsmää?
Comment
-
Oliko tähän vinkkejä?Originally posted by Jokke79 View PostOnko paha homm retrofitata E61 kattokaiteet?
Comment
-
Kato ne koodit suoraan DDE:ltä, niin saat niille selitteet.Originally posted by manfre View Postinpa heittää seuraavat dme/dde koodit:
4513
41F1
4B22
Koitin kuukletella ja ilmeisest joku öljymääräanturi tms..
Tarkempaa tietoa kellään?
E. Auto siis 525d -06E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pikaisella haulla en löytänyt vastausta mutta tuota lci e60 alkanut virtahommat temppuilee eli akku tyhjenee ja herjat tauluun. Nyt aloin tutkimaan tarkemmin että nukahtaako auto. Kepistä sammuu valo ja joku läppä sulkeutuu ilmakanavissa mutta ilmastoinnin paneelissa sisälämmön pieni tuuletin ei sammu vaan jää hurisemaan.
Vikakoodeja tuli auc sensorilta mut ei muuta ihkaan liittyvää.
Vinkkejä missä vika ja miten korjata?
Comment
Comment