Oletko tsekannut rengaspaineet (no tietysti olet)? Itsellä aiheutti jo 0,2bar pieni vaje paineessa tuota. Eli todella hitaasti vuotava rengas herjasi n. viikon välein...
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joskus itellä oli samaa vikaa, epäilen että urainen ja sohjoinen tie laukaisi varoituksia kun renkaat ei pyörineet samaan tahtiin.. Toisella kertaa syyksi paljastui ruuvi renkaassa, joka laski rengaspaineita niin hitaasti että ei heti osannut etsiäOriginally posted by markok View PostAiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
Kesärenkailla tämä järjestelmä pelaa kyllä huonommin kuin oma tuntuma. Eturengas ihan tyhjä niin ehti ajaa km ennen kuin auto herjasi, itse kyllä tunsi heti kun liikkeelle lähti.. Pakko oli kokeilla koska auto kertoo saman.
Ei tuollaisessa 20" renkaassa paljon kehä muutu vaikka paineet laskee, menee pitkään ennen herjoja niin oppinu seuraamaan mittarilla niitä paineita.E61 535D 360/750
Comment
-
Paineet olen tarkastanut lähes joka kerta kun varoitus on tullut. Koskaan ei ole ollut vajausta renkaassa. Viime aikoina mennyt luotto järjestelmään niin ei ole ihan aina tullut paineita edes tarkastettua muuta kuin silmämääräisesti.Originally posted by Heguli 31 View PostOletko tsekannut rengaspaineet (no tietysti olet)? Itsellä aiheutti jo 0,2bar pieni vaje paineessa tuota. Eli todella hitaasti vuotava rengas herjasi n. viikon välein...
Minulla varoitukset on tullut pääsääntöisesti todella liukkaalla kelillä. Voisiko kiihdytyksissä olla niin pientä sutimista, että dsc ei siihen reagoi, mutta pyörimisnopeus ero ylittäisi rengaspaine varoituksen? Mitenkähän pitkän aikaa pyörimisnopeus eroa pitää olla ennen kuin järjestelmä siihen reagoi?Originally posted by JAK85 View PostJoskus itellä oli samaa vikaa, epäilen että urainen ja sohjoinen tie laukaisi varoituksia kun renkaat ei pyörineet samaan tahtiin.. Toisella kertaa syyksi paljastui ruuvi renkaassa, joka laski rengaspaineita niin hitaasti että ei heti osannut etsiä
Kesärenkailla tämä järjestelmä pelaa kyllä huonommin kuin oma tuntuma. Eturengas ihan tyhjä niin ehti ajaa km ennen kuin auto herjasi, itse kyllä tunsi heti kun liikkeelle lähti.. Pakko oli kokeilla koska auto kertoo saman.
Ei tuollaisessa 20" renkaassa paljon kehä muutu vaikka paineet laskee, menee pitkään ennen herjoja niin oppinu seuraamaan mittarilla niitä paineita.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Omassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.F11 520d -12
Comment
-
Voisko olla jopa ihan renkaista johtuvaa, rungoissa eroa tai sitten vain huono pito tai suuri ero pidossa keskenään. Mietin että oli ensimmäisen parin talven ongelma itellä ja taisipa loppua siihen kun laitoin uudet hakkapeliitta 9 alle :thinkOriginally posted by markok View PostPaineet olen tarkastanut lähes joka kerta kun varoitus on tullut. Koskaan ei ole ollut vajausta renkaassa. Viime aikoina mennyt luotto järjestelmään niin ei ole ihan aina tullut paineita edes tarkastettua muuta kuin silmämääräisesti.
Minulla varoitukset on tullut pääsääntöisesti todella liukkaalla kelillä. Voisiko kiihdytyksissä olla niin pientä sutimista, että dsc ei siihen reagoi, mutta pyörimisnopeus ero ylittäisi rengaspaine varoituksen? Mitenkähän pitkän aikaa pyörimisnopeus eroa pitää olla ennen kuin järjestelmä siihen reagoi?E61 535D 360/750
Comment
-
Vähän samalle kannalle olen itsekin kääntymässä. Vaikka kaikki renkaat ovat samanlaiset ja suunnilleen yhtä kuluneet niin löysä runko ja liukas keli on varmaan se yhdistelmä milloin ongelmia tulee. Takarenkaissa voisi kokeilla vähän kovempia paineita auttaisiko asiaan.Originally posted by JAK85 View PostVoisko olla jopa ihan renkaista johtuvaa, rungoissa eroa tai sitten vain huono pito tai suuri ero pidossa keskenään. Mietin että oli ensimmäisen parin talven ongelma itellä ja taisipa loppua siihen kun laitoin uudet hakkapeliitta 9 alle :thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Saiko tuon pyörimisnopeus eroon perustuvan varoituksen koodattua pois? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo ei olisi koodattavissa, mutta en kyllä ole tarkemmin asiaa tutkinut.Originally posted by Markkanenn View PostOmassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Tämän ikäisissä (mitä signaturestasi voi päätellä) oli softan yliherkkyys syynä aiheettomiin hälytyksiin. Varsinkin touringeissa joissa siis ilmajouset takana. Herkkyyttä lisäsi vielä jos ajokorkeutta oli muutettu standardista.Originally posted by markok View PostAiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
Noita (DSC) yksikön softia silloin muinoin paljon ohjelmoitiin vähemmän herkiksi tuon valvonnan suhteen.
Isokirja sanoo vielä, kun vanhoja kaivelin niin asia oli tehtaalla korjattu valmistusviikon 35/2005 jälkeisiin autoihin.
Comment
-
Tämä oli mielenkiintoinen tieto. Piti ihan tarkastaa auton valmistuspäivä ja se on juurikin viikolla 35 vuonna 2005 eli ilmeisesti viimeisiä ennen softa päivitystä olevia.Originally posted by zakspeed View PostTämän ikäisissä (mitä signaturestasi voi päätellä) oli softan yliherkkyys syynä aiheettomiin hälytyksiin. Varsinkin touringeissa joissa siis ilmajouset takana. Herkkyyttä lisäsi vielä jos ajokorkeutta oli muutettu standardista.
Noita (DSC) yksikön softia silloin muinoin paljon ohjelmoitiin vähemmän herkiksi tuon valvonnan suhteen.
Isokirja sanoo vielä, kun vanhoja kaivelin niin asia oli tehtaalla korjattu valmistusviikon 35/2005 jälkeisiin autoihin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Terveppä terve!
Potilaana E61 535d LCI -07 eli veto tuntuu melko hengettömältä alhaisilla kierroksilla ja 2500rpm jälkeen vetää normaalisti. Boschin testeri antoi vikakoodiksi 4180 ”ahtopaineen säädin , oikosulku plussaan” . Mistähän tuota kannattaisi lähteä etsimään?Bemarit:
-E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
- ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic
- Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95
Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
-E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic
Comment
-
Alipaineletkut missä kunnossa?
Millä mä korjaan e61 apukuskin peilin kun menettänyt keskeltä sen naps paikkansa, nyt ovia lukitessa ja aukoessa menee aina eteenpäin nurin sähkömoottorilla.
Aikanaan ollut sama ongelma ja auttanut kun sulatellut, eilen purin jo peilin ja sain asettumaan keskelle, kunnes kasasin ja painoin ovet lukkoon ja auki, taas seilaa.
Irrotysöljyä suihkin kyllä kaikki jouset täyteen mutta jostain syystä ei nyt asetu siihen oikeeseen keskipisteeseensä, mitään siellä ei oo edellisilläkään kerroilla särki ollut, tuskin nytkään.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Kun purit sen peilin, niin olisit herkistellyt sen tapin, joka nuo ongelmat aiheuttaa. Hapettuu ja alkaa jumittelemaan.Originally posted by Mlatvala View PostAlipaineletkut missä kunnossa?
Millä mä korjaan e61 apukuskin peilin kun menettänyt keskeltä sen naps paikkansa, nyt ovia lukitessa ja aukoessa menee aina eteenpäin nurin sähkömoottorilla.
Aikanaan ollut sama ongelma ja auttanut kun sulatellut, eilen purin jo peilin ja sain asettumaan keskelle, kunnes kasasin ja painoin ovet lukkoon ja auki, taas seilaa.
Irrotysöljyä suihkin kyllä kaikki jouset täyteen mutta jostain syystä ei nyt asetu siihen oikeeseen keskipisteeseensä, mitään siellä ei oo edellisilläkään kerroilla särki ollut, tuskin nytkään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Muistatko mistä modulista ja millä parametrillä tuo löytyy? Nyt meni hermot tuohon varoitukseen. Sohjoisella tiellä ei pääse kuin reilun sata kilometriä ja aina sen jälkeen on varoitus taulussa. Jos tuon koodaisi aina talveksi pois käytöstä. Kesällä on toiminut ihan ok.Originally posted by Markkanenn View PostOmassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Nimimerkki walopower hoiti koodauksen. Itse en osaa vastata tuohon.Originally posted by markok View PostMuistatko mistä modulista ja millä parametrillä tuo löytyy? Nyt meni hermot tuohon varoitukseen. Sohjoisella tiellä ei pääse kuin reilun sata kilometriä ja aina sen jälkeen on varoitus taulussa. Jos tuon koodaisi aina talveksi pois käytöstä. Kesällä on toiminut ihan ok.
Ja idriven valikkoon jää RPA siististi himmentyneeksi:
F11 520d -12
Comment
Comment