Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    Oletko tsekannut rengaspaineet (no tietysti olet)? Itsellä aiheutti jo 0,2bar pieni vaje paineessa tuota. Eli todella hitaasti vuotava rengas herjasi n. viikon välein...

    Comment

    • JAK85
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2015
      • 210
      • Pello

      Originally posted by markok View Post
      Aiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
      Joskus itellä oli samaa vikaa, epäilen että urainen ja sohjoinen tie laukaisi varoituksia kun renkaat ei pyörineet samaan tahtiin.. Toisella kertaa syyksi paljastui ruuvi renkaassa, joka laski rengaspaineita niin hitaasti että ei heti osannut etsiä

      Kesärenkailla tämä järjestelmä pelaa kyllä huonommin kuin oma tuntuma. Eturengas ihan tyhjä niin ehti ajaa km ennen kuin auto herjasi, itse kyllä tunsi heti kun liikkeelle lähti.. Pakko oli kokeilla koska auto kertoo saman.
      Ei tuollaisessa 20" renkaassa paljon kehä muutu vaikka paineet laskee, menee pitkään ennen herjoja niin oppinu seuraamaan mittarilla niitä paineita.
      E61 535D 360/750

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Oletko tsekannut rengaspaineet (no tietysti olet)? Itsellä aiheutti jo 0,2bar pieni vaje paineessa tuota. Eli todella hitaasti vuotava rengas herjasi n. viikon välein...
        Paineet olen tarkastanut lähes joka kerta kun varoitus on tullut. Koskaan ei ole ollut vajausta renkaassa. Viime aikoina mennyt luotto järjestelmään niin ei ole ihan aina tullut paineita edes tarkastettua muuta kuin silmämääräisesti.

        Originally posted by JAK85 View Post
        Joskus itellä oli samaa vikaa, epäilen että urainen ja sohjoinen tie laukaisi varoituksia kun renkaat ei pyörineet samaan tahtiin.. Toisella kertaa syyksi paljastui ruuvi renkaassa, joka laski rengaspaineita niin hitaasti että ei heti osannut etsiä

        Kesärenkailla tämä järjestelmä pelaa kyllä huonommin kuin oma tuntuma. Eturengas ihan tyhjä niin ehti ajaa km ennen kuin auto herjasi, itse kyllä tunsi heti kun liikkeelle lähti.. Pakko oli kokeilla koska auto kertoo saman.
        Ei tuollaisessa 20" renkaassa paljon kehä muutu vaikka paineet laskee, menee pitkään ennen herjoja niin oppinu seuraamaan mittarilla niitä paineita.
        Minulla varoitukset on tullut pääsääntöisesti todella liukkaalla kelillä. Voisiko kiihdytyksissä olla niin pientä sutimista, että dsc ei siihen reagoi, mutta pyörimisnopeus ero ylittäisi rengaspaine varoituksen? Mitenkähän pitkän aikaa pyörimisnopeus eroa pitää olla ennen kuin järjestelmä siihen reagoi?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Markkanenn
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2016
          • 262
          • Vantaa

          Omassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.
          F11 520d -12

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            Originally posted by markok View Post
            Paineet olen tarkastanut lähes joka kerta kun varoitus on tullut. Koskaan ei ole ollut vajausta renkaassa. Viime aikoina mennyt luotto järjestelmään niin ei ole ihan aina tullut paineita edes tarkastettua muuta kuin silmämääräisesti.



            Minulla varoitukset on tullut pääsääntöisesti todella liukkaalla kelillä. Voisiko kiihdytyksissä olla niin pientä sutimista, että dsc ei siihen reagoi, mutta pyörimisnopeus ero ylittäisi rengaspaine varoituksen? Mitenkähän pitkän aikaa pyörimisnopeus eroa pitää olla ennen kuin järjestelmä siihen reagoi?
            Voisko olla jopa ihan renkaista johtuvaa, rungoissa eroa tai sitten vain huono pito tai suuri ero pidossa keskenään. Mietin että oli ensimmäisen parin talven ongelma itellä ja taisipa loppua siihen kun laitoin uudet hakkapeliitta 9 alle :think
            E61 535D 360/750

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by JAK85 View Post
              Voisko olla jopa ihan renkaista johtuvaa, rungoissa eroa tai sitten vain huono pito tai suuri ero pidossa keskenään. Mietin että oli ensimmäisen parin talven ongelma itellä ja taisipa loppua siihen kun laitoin uudet hakkapeliitta 9 alle :think
              Vähän samalle kannalle olen itsekin kääntymässä. Vaikka kaikki renkaat ovat samanlaiset ja suunnilleen yhtä kuluneet niin löysä runko ja liukas keli on varmaan se yhdistelmä milloin ongelmia tulee. Takarenkaissa voisi kokeilla vähän kovempia paineita auttaisiko asiaan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by Markkanenn View Post
                Omassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.
                Saiko tuon pyörimisnopeus eroon perustuvan varoituksen koodattua pois? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo ei olisi koodattavissa, mutta en kyllä ole tarkemmin asiaa tutkinut.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Markkanenn
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  Originally posted by markok View Post
                  Saiko tuon pyörimisnopeus eroon perustuvan varoituksen koodattua pois? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuo ei olisi koodattavissa, mutta en kyllä ole tarkemmin asiaa tutkinut.
                  Saa pois koodattua.
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by markok View Post
                    Aiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
                    Tämän ikäisissä (mitä signaturestasi voi päätellä) oli softan yliherkkyys syynä aiheettomiin hälytyksiin. Varsinkin touringeissa joissa siis ilmajouset takana. Herkkyyttä lisäsi vielä jos ajokorkeutta oli muutettu standardista.

                    Noita (DSC) yksikön softia silloin muinoin paljon ohjelmoitiin vähemmän herkiksi tuon valvonnan suhteen.

                    Isokirja sanoo vielä, kun vanhoja kaivelin niin asia oli tehtaalla korjattu valmistusviikon 35/2005 jälkeisiin autoihin.
                    Last edited by zakspeed; 08-03-2019, 21:01. Reason: Tarkennus auton ikään
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Tämän ikäisissä (mitä signaturestasi voi päätellä) oli softan yliherkkyys syynä aiheettomiin hälytyksiin. Varsinkin touringeissa joissa siis ilmajouset takana. Herkkyyttä lisäsi vielä jos ajokorkeutta oli muutettu standardista.

                      Noita (DSC) yksikön softia silloin muinoin paljon ohjelmoitiin vähemmän herkiksi tuon valvonnan suhteen.

                      Isokirja sanoo vielä, kun vanhoja kaivelin niin asia oli tehtaalla korjattu valmistusviikon 35/2005 jälkeisiin autoihin.
                      Tämä oli mielenkiintoinen tieto. Piti ihan tarkastaa auton valmistuspäivä ja se on juurikin viikolla 35 vuonna 2005 eli ilmeisesti viimeisiä ennen softa päivitystä olevia.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • _j00na_
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 130
                        • Seinäjoki

                        Terveppä terve!

                        Potilaana E61 535d LCI -07 eli veto tuntuu melko hengettömältä alhaisilla kierroksilla ja 2500rpm jälkeen vetää normaalisti. Boschin testeri antoi vikakoodiksi 4180 ”ahtopaineen säädin , oikosulku plussaan” . Mistähän tuota kannattaisi lähteä etsimään?
                        Bemarit:

                        -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
                        - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

                        - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


                        Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
                        -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Alipaineletkut missä kunnossa?

                          Millä mä korjaan e61 apukuskin peilin kun menettänyt keskeltä sen naps paikkansa, nyt ovia lukitessa ja aukoessa menee aina eteenpäin nurin sähkömoottorilla.

                          Aikanaan ollut sama ongelma ja auttanut kun sulatellut, eilen purin jo peilin ja sain asettumaan keskelle, kunnes kasasin ja painoin ovet lukkoon ja auki, taas seilaa.

                          Irrotysöljyä suihkin kyllä kaikki jouset täyteen mutta jostain syystä ei nyt asetu siihen oikeeseen keskipisteeseensä, mitään siellä ei oo edellisilläkään kerroilla särki ollut, tuskin nytkään.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Alipaineletkut missä kunnossa?

                            Millä mä korjaan e61 apukuskin peilin kun menettänyt keskeltä sen naps paikkansa, nyt ovia lukitessa ja aukoessa menee aina eteenpäin nurin sähkömoottorilla.

                            Aikanaan ollut sama ongelma ja auttanut kun sulatellut, eilen purin jo peilin ja sain asettumaan keskelle, kunnes kasasin ja painoin ovet lukkoon ja auki, taas seilaa.

                            Irrotysöljyä suihkin kyllä kaikki jouset täyteen mutta jostain syystä ei nyt asetu siihen oikeeseen keskipisteeseensä, mitään siellä ei oo edellisilläkään kerroilla särki ollut, tuskin nytkään.
                            Kun purit sen peilin, niin olisit herkistellyt sen tapin, joka nuo ongelmat aiheuttaa. Hapettuu ja alkaa jumittelemaan.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by Markkanenn View Post
                              Omassa e61:ssä meni hermo koko rengaspainevalvontaan joten kävin koodauttamassa pois koko turhakkeen. Mutulla sanoisin että talven liukkailla herjaili useammin tyre puncturea. Ja mutulla lisää että aina kun luistonesto oli puuttunut peliin niin ei mene kauaa kun tyre puncture on taulussa. Mitään abseihin yms liittyvää vikakoodia auta ei anna.
                              Muistatko mistä modulista ja millä parametrillä tuo löytyy? Nyt meni hermot tuohon varoitukseen. Sohjoisella tiellä ei pääse kuin reilun sata kilometriä ja aina sen jälkeen on varoitus taulussa. Jos tuon koodaisi aina talveksi pois käytöstä. Kesällä on toiminut ihan ok.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                Originally posted by markok View Post
                                Muistatko mistä modulista ja millä parametrillä tuo löytyy? Nyt meni hermot tuohon varoitukseen. Sohjoisella tiellä ei pääse kuin reilun sata kilometriä ja aina sen jälkeen on varoitus taulussa. Jos tuon koodaisi aina talveksi pois käytöstä. Kesällä on toiminut ihan ok.
                                Nimimerkki walopower hoiti koodauksen. Itse en osaa vastata tuohon.

                                Ja idriven valikkoon jää RPA siististi himmentyneeksi:

                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎