Originally posted by kp21121
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53-kokemuksia ja vinkkejä
Collapse
X
-
Originally posted by kp21121 View PostMeille on viikon sisään tulossa tuollainen N53-moottorinen. Tarkentaisitteko vielä, millä kilometreillä öljyä yleensä on lisättävä esim tuo puoli litraa/litra? Että tietäisi vähän, milloin kulutus on normaalin rajoissa ja milloin katastrofi :think
Comment
-
-
Riippuu vähän mitä öljyä käyttää ja missä ajaa. 5-40 öljyä käytettäessä on mennyt vähiten. Viime kesän Norjan reissulla n. reipas 3000km jouduin lisäämään 2 litraa. Mäkinen maasto ja maksimi/yli kuorma. Normaalisti täällä lakeuksilla ajellessa voi 10tkm päästä litran lisäyksellä tai ei ollenkaan. Riippuen öljyn merkistä.Last edited by Maili; 04-11-2020, 09:31.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostRiippuu vähän mitä öljyä käyttää ja missä ajaa. 5-40 öljyä käytettäessä on mennyt vähiten. Viime kesän Norjan reissulla n. reipas 3000km jouduin lisäämään 2 litraa. Mäkinen maasto ja maksimi/yli kuorma. Normaalisti täällä lakeuksilla ajellessa voi 10tkm päästä litran lisäyksellä tai ei ollenkaan. Riippuen öljyn merkistä.
Itellä ollu käytössä GM:n dexos2 5W-30 öljyt nyt ja tuntunu et vähempi tarvinu lisätä mitä esim. Mobilin 0W-40 :think
Mut joo huomannut saman että riippuen paljon ulkolämpötilasta sekä et minkälaista ajoa autolla ollut.
Ei oo tosiaan nyt 2vuoden omistuksen aikana mielestäni yhtään lisääntynyt tuo kulutusnyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
-
Onko kellään kokemuksia näistä n53 suuttimien huollossa käyttämisestä (esim. Finjector)? Uudet suuttimet on niin tolkuttoman kalliita näissä.
Omassa 530i -07 kylmänä kierrokset humppaa hieman ja aika vahva bensan katku tulee. Vikakoodeja ei ole, tulpat vaihdettu, puolia vaihdettu, lambda anturia vaihdettu. Lämpimänä kehrää nätisti.F30 335i xDrive "M-Sport" Melbournerot -12
ex: E60 LCI 530iX M-sport -07 | E91 330xd M-Sport -08 | E91 318d -10 | E39 528i -96
Comment
-
-
RVS Gip 3 kannattaa koettaa käyttää läpi, ennenkä alkaa suuttimia vaihtaa.
Voi olla apua tai sitten ei. Mutta ei korkeasta sijoituksesta ole kysymys, eikä suurta vaivaa ole.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by vppv View PostOnko kellään kokemuksia näistä n53 suuttimien huollossa käyttämisestä (esim. Finjector)? Uudet suuttimet on niin tolkuttoman kalliita näissä.
Omassa 530i -07 kylmänä kierrokset humppaa hieman ja aika vahva bensan katku tulee. Vikakoodeja ei ole, tulpat vaihdettu, puolia vaihdettu, lambda anturia vaihdettu. Lämpimänä kehrää nätisti.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by vppv View PostOnko kellään kokemuksia näistä n53 suuttimien huollossa käyttämisestä (esim. Finjector)? Uudet suuttimet on niin tolkuttoman kalliita näissä.
Omassa 530i -07 kylmänä kierrokset humppaa hieman ja aika vahva bensan katku tulee. Vikakoodeja ei ole, tulpat vaihdettu, puolia vaihdettu, lambda anturia vaihdettu. Lämpimänä kehrää nätisti.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostRVS Gip 3 kannattaa koettaa käyttää läpi, ennenkä alkaa suuttimia vaihtaa.
Voi olla apua tai sitten ei. Mutta ei korkeasta sijoituksesta ole kysymys, eikä suurta vaivaa ole.
Originally posted by rizzo View PostOnko korkeapainepumppu vaihdettu? Mulla oli nimittäin edellisessä autossa täysin samat oireet, paitsi että kylmäkäynnistys oli vähän pitkänpuoleinen.F30 335i xDrive "M-Sport" Melbournerot -12
ex: E60 LCI 530iX M-sport -07 | E91 330xd M-Sport -08 | E91 318d -10 | E39 528i -96
Comment
-
-
Originally posted by vppv View PostVaihdettu historian mukaan uutena takuuseen eli todennäköisesti jonkun 180tkm on rullailtu nykyisellä, tosin luulisi tuon aiheuttavan ongelmaa myös lämpimällä koneella?
Ei aiheuttanut minulla mitään lämpimällä koneella, toimi ihan täysin normaalisti eikä tullut vikakoodeja. Kylmillä keleillä alkoi sitten starttaaminen olla hankalaa ja kierrokset heitteli ekan minuutin (tai ennenkun antoi kunnolla kaasua).
Comment
-
-
Pumput on kyl aika heikko kohta noissa N53. 100tkm kohdalla voi olla jo 3. pumppu menossa, tuossa oli yksi moinen keissi ihan kaveripiirissä. Pitkä käynnistys kylmänä ja puolimoottorivalo kovemmassa ajossa on sen tyypilliset oireet.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostPumput on kyl aika heikko kohta noissa N53. 100tkm kohdalla voi olla jo 3. pumppu menossa, tuossa oli yksi moinen keissi ihan kaveripiirissä. Pitkä käynnistys kylmänä ja puolimoottorivalo kovemmassa ajossa on sen tyypilliset oireet.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostPumput on kyl aika heikko kohta noissa N53. 100tkm kohdalla voi olla jo 3. pumppu menossa, tuossa oli yksi moinen keissi ihan kaveripiirissä. Pitkä käynnistys kylmänä ja puolimoottorivalo kovemmassa ajossa on sen tyypilliset oireet.
Omalla pirssillä nyt 240tkm ajettu ja ainakin toinen pumppu menossa kun itse vaihdoin viime kesänä ja näytti siinä kun vanhaa irroitti että ei ollut tehtaan jäljiltä asenneltu.nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
-
Originally posted by torppa47523 View PostSenvuoksihan testiohjelmat on olemassa, että kerätään online dataa oikeiden johtopäätöksien tekemiseksi. INPA- läppäri kiinni autoon, kone käyntiin ja baanalle. Seurataan LPFP ja HPFP pumppujen tuottamaa painetta ja sen tasaisuutta järjestelmään. Matalapaineen pitää nousta 5 000 hPa ja korkeapaineen joutokäynillä hetkessä vähintään 150 000 hPa ja liikkeelle lähdettäessä 200 000 hPa (200 bar) +/- 5 000. Jos näin ei tapahdu, järjestelmässä on vikaa. Toiminnan pitää aktivoitua heti kun ovi avataa.F30 335i xDrive "M-Sport" Melbournerot -12
ex: E60 LCI 530iX M-sport -07 | E91 330xd M-Sport -08 | E91 318d -10 | E39 528i -96
Comment
-
Comment