Ei kovin vaikea homma tuo kalvon vaihto. Minä sen tein tuohon omaan (ei tosin korjannut koko ongelmaa koska myös se sisempi kalvo oli rikki) tarinaa löytyy tuolta signaturen ketjusta.
Venttiilikopassa on kaksi kalvoa, se ylimmäinen siinä kannen alla ja sitten sisällä kopassa on toinen, joka ei näy kuin alapuolelta, sitä ei voi vaihtaa, eli jos se on mennyt niin sitten joutuu kopan uusimaan. Sen huomaa sitten kun on vaihtanut tuon ulomman kalvon ja alkaa vieno vihellys.
Hups, että E60LCI N53 moottorin venakopassa on sisällä toinen kalvo, joka rikkoutuessaan aiheuttaa käyntiongelmia on minulle uusi juttu. Olen vaihtanut kopan päällä olevan kalvon, joka oli rikki ”venäläiseen” kalvoon ja alu kanteen. Ennen vaihtoa kone tukehtui öljyntäyttökorkin avaukseen, mutta vaihdon jälkeen korkin avaus ei vaikuta rauhalliseen joutokäyntiin. Kalvohan sulkee virtauksen moottorista imusarjaan, kun kaasuläppä on vain raollaan. Jos kopan sisällä on toinen kalvo, mikä sen toiminnan tarkoitus on? Eihän moottoriin tule ilmaa muualta kuin imusarjan kautta.
Eihän alu kannen tiivistäminen mikään ongelma pitäisi olla. Siihen riittää lämpöä kestävä liima tai massa, kuudella pienellä kuusiokoloruuvilla sitten vaan tiukasti kiinni — kone hyrrää ja kukkuu. Vaatiihan se hieman sorminäppäryyttä, mutta sitähän meillä kaikilla riittää.
Kannattaa todellakin varmistaa, että se uusi kalvo, mitä mallia onkaan, varmasti pääsee liikkumaan vapaasti ja todella sulkee öljykaasun virtauksen, eikä jää vain viheltelemään.
Avasin rautasahalla hiljakkoin E60LCI N53 venakopasta huohottimen kannen, ei siellä ole kuin se yksi punainen kuminen kalvo. Onko sitten F10 N53 kopassa tuplakalvot, epäilen.
Avasin rautasahalla hiljakkoin E60LCI N53 venakopasta huohottimen kannen, ei siellä ole kuin se yksi punainen kuminen kalvo. Onko sitten F10 N53 kopassa tuplakalvot, epäilen.
On siellä. Näkyy venttiilikopan alapuolelta.Kaksi punaista kalvoa, se toinen ei näy päältä päin, vain sisältä. Voin vaikka ottaa kuvan jos et muuten usko!
En tiedä mikä tuon tuplakalvon tarkoitus on.
Mutta jos tuon ulomman kalvon vaihto auttoi niin sittenhän ei mitään hätää ole ja sisempi kalvo on kunnossa.
Onko orggiskoppa kyseessä, jossa kaksi kalvoa? Aiemmin ei ole kuin yksikalvoisia tullut vastaan. Mikähän toisen kalvon tarkoitus on verrattuna yksikalvoiseen?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Jos toimii muuten normaalisti, onko sitä korkkia pakko availla?
Nokun ei toimi, tuntuu tukehtuvan matka ajossa kun tulee pienikin ylämäki, ja sen jälkee täytyy vähän härnätä että rupeaa toimimaan. Joskus syttyy vikavalo ja ainoo on missfire jossain sylkässä. Suuttimet vaihettu kaikki uusiin index 11 n 25tkm sitten samalla uudet tulpat yms.
Jaksaako HPFP ylläpitää riittävää ajopainetta kuormitettaessa ja onko kaasuläppäkotelo varmasti kunnossa?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Jaksaako HPFP ylläpitää riittävää ajopainetta kuormitettaessa ja onko kaasuläppäkotelo varmasti kunnossa?
Täytyy tutkia tuo kaasuläppäkotelo, inpalla varmaan sit näkis tuon hpfp paineen eli siihen tarvis hommatta ilmeisesti se kaapeli auton ja läppärin väliin.
Täytyy tutkia tuo kaasuläppäkotelo, inpalla varmaan sit näkis tuon hpfp paineen eli siihen tarvis hommatta ilmeisesti se kaapeli auton ja läppärin väliin.
Tuossa oli N53 tapaus jossa samantapaista ongelmaa, alkoi rötäämään pienessäkin kiihdytyksessä. Livedatalla kiihdytyksessä HPFP putosi 135bar ja LPFP puolestaan nousi 9bar.
HPFP vaihto korjasi ongelman, nyt antaa optimaalista ja tasaista 200/6bar.
Tuossa oli N53 tapaus jossa samantapaista ongelmaa, alkoi rötäämään pienessäkin kiihdytyksessä. Livedatalla kiihdytyksessä HPFP putosi 135bar ja LPFP puolestaan nousi 9bar.
HPFP vaihto korjasi ongelman, nyt antaa optimaalista ja tasaista 200/6bar.
Oliko kokoaikaista vaiko satunnaista? Tuntuu välillä tän koslan kanssa et olis päivästä kiinne mikä toimii ja mikä ei mut rahat se vie
Comment