memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matke
    BTCF Member
    • Sep 2019
    • 144
    • joensuu

    Mitä korjausarjoja porukka laitellut gt2260.

    onko tuosta ebay keskiosasta kokemusta kellään ?
    Last edited by matke; 17-11-2020, 15:48.
    harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
    käyttis: e39 530d talvipommi


    Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Onko missään nähtävillä e61 LCI sisämmän takavalon oikeaoppinen asennustapa? Haen tässä sitä tapahtuuko asennus vain napauttamalla paikalleen vai pitääkö sitä ainoaa kiritysmutteria ensiksi löysyttää ja sitten kiristää kun on asemointiin tyytyväinen? Kiristys on tehty vähän hankalaksi hylsyllä kun pultin kierteet on pitkät. Eli joutuu operoimaan kapeakärkisillä pihdeillä?
      Mutteri niin löysälle, että tallan saa asemoitua oikein taustapuolella, sitten mutterin kiristys. Pitkä hylsy on keksitty.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by matke View Post
        Mitä korjausarjoja porukka laitellut gt2260.

        onko chra kokemusta kellään ?
        Aika moni turbopajakin käyttää Melett:in valmistamia keskiosia.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Shatter
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 933
          • Oulu

          Originally posted by pheno View Post
          Taitaa olla joo piezot.

          Oon rajannut ongelmaa, nyt jos otan EGR säätimestä johdon irto( se mihin tulee se alipaine letku ja ulostulo itse venttiilille )niin ei enää ongelmaa, ei nykimistä ajossa jne. Eli tuntuu, että tuo EGR säädin olis syyllinen. Vikavalo tietty palaa kun tuo on irti.
          Onko mahdollisesti vaihdettu alipaineletkuja? Jos on ohjausventtiilillä tuleva ja lähtevä letku väärinpäin niin egr sekoilee.


          1. EGR venttiilille
          2. Alipaine
          Last edited by Shatter; 16-11-2020, 19:53.
          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

          BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
          MB W108 250S '67
          MZ RT 125/3 '62

          Comment

          • furi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 135
            • Turku

            Miten näihin saa bluetoothia jälkeenpäin? Fiscon on arvokas, tuollaisen edukkaamman kiinalaisen Mr12Volt-systeemin löysin, onko tuosta kokemuksia? Cd-vaihtajan koodaus edessä molemmissa systeemeissä.
            E61 520dA LCI -08

            Comment

            • matke
              BTCF Member
              • Sep 2019
              • 144
              • joensuu

              Originally posted by Clavurion View Post
              Aika moni turbopajakin käyttää Melett:in valmistamia keskiosia.
              niihän nuo taitaa 180e taitaa olla joten taidan kääntyä sen puoleen.
              harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
              käyttis: e39 530d talvipommi


              Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                Originally posted by Shatter View Post
                Onko mahdollisesti vaihdettu alipaineletkuja? Jos on ohjausventtiilillä tuleva ja lähtevä letku väärinpäin niin egr sekoilee.


                1. EGR venttiilille
                2. Alipaine
                Tarkistin nuo ja ovat oikein päin.

                Edit: ongelma ratkesi egr säätimen (osa 3) vaihdolla.
                Last edited by pheno; 19-11-2020, 11:47.

                Comment

                • Penahh
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2017
                  • 69
                  • Lappi

                  Taas ollaan jännän äärellä, hoksasin että ajovalonpesurit ei toimi vaikka kontin sulakekkin on ehjä, myöskään pissapoikien lämmitys ei toimi.
                  Olisiko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään?

                  Senverran jo kokeilin että avasin nuo läpät mistä ajovalonpesurit tulee esille ja kaveri painoi pissapojan vipua mutta nuista ei yritäkkään tulla nestettä, mitään ideoita missä vika voisi olla?
                  E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                  -----------------------------
                  Ex.
                  E46 330D ///M-Sport vm. 04
                  E61 535D ///M-Sport vm. 09
                  E39 530D ///M-Sport vm. 02

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2821
                    • Tampere

                    Originally posted by Penahh View Post
                    Taas ollaan jännän äärellä, hoksasin että ajovalonpesurit ei toimi vaikka kontin sulakekkin on ehjä, myöskään pissapoikien lämmitys ei toimi.

                    Olisiko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään?
                    Pesurin pumppumoottori todennäköisesti viallinen ja korjaantuu vaihtamalla ko. moottori siinä pesunestesäiliön vieressä.

                    Pissapoikien lämmitysvika voisi johtua IHKA-paneelin eräästä tietystä komponentista, joka syöttää noita lasinpesusuuttimien lämmitysvastuksia (ST VND810 -piiri) on mahdollisesti kärähtänyt Korjaantuu vaihtamalla ko. piiri.

                    Minulta löytyy tarvittaessa molempia edellä mainittuja.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • buubaa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 140
                      • Lahti

                      Onko tota "varoituskongin" voimakkuutta mahdollista koodata hiljemmalle tai sitten kokonaan pois? Tuli vähän hifejä päivitettyä ja nyt se kongi on niin lujalla että meinaa tulla paskat housuun kun auto ilmottaa kylmästä kelistä:think

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Originally posted by Penahh View Post
                        Taas ollaan jännän äärellä, hoksasin että ajovalonpesurit ei toimi vaikka kontin sulakekkin on ehjä, myöskään pissapoikien lämmitys ei toimi.
                        Olisiko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään?

                        Senverran jo kokeilin että avasin nuo läpät mistä ajovalonpesurit tulee esille ja kaveri painoi pissapojan vipua mutta nuista ei yritäkkään tulla nestettä, mitään ideoita missä vika voisi olla?
                        Ajovalot oli päällä? Nestettä riittävästi, ajovalojen pumppu monesti ylempänä kuin lasinpesurin.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5477
                          • S:t Karins

                          Originally posted by buubaa View Post
                          Onko tota "varoituskongin" voimakkuutta mahdollista koodata hiljemmalle tai sitten kokonaan pois? Tuli vähän hifejä päivitettyä ja nyt se kongi on niin lujalla että meinaa tulla paskat housuun kun auto ilmottaa kylmästä kelistä:think
                          Muistanko väärin vai oliko tuon kongin volyymille ihan säätö jossain valikossa?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Kiding
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 197
                            • Tamperkele

                            Originally posted by buubaa View Post
                            Onko tota "varoituskongin" voimakkuutta mahdollista koodata hiljemmalle tai sitten kokonaan pois? Tuli vähän hifejä päivitettyä ja nyt se kongi on niin lujalla että meinaa tulla paskat housuun kun auto ilmottaa kylmästä kelistä:think
                            Ei saa säädettyä. Sun täytyy tiputtaa vahvistimen gainia.
                            BMW E61 530D 2008

                            Comment

                            • onavez
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 87
                              • Lappeenranta

                              Ilmatoinnin kompura jumittaa

                              Elikkäs autona E60 530xi N53 -07 josta on alkanut ilmastoinnin kompura takertelemaan. Tyhjäkäynnillä ilmastointi päällä kierrokset seilaa n. 200rpm ylös ja alas sekä auto on muutenkin helvetin raskaan tuntuinen ajaa, sekä kompura pitää ajoittain sellasta kurnuttavaa ääntä. Ongelma poistuu samantien kun laittaa ilmastoinnin pois päältä. Kylmää puhaltaa kuitenkin ihan normaalisti. Käytin auton tuossa syksyllä ilmastoinnin huollossa ja sieltä sanoivat että kompura pyörii ihan normaalisti mutta järjestelmässä oli kuulema helvetisti liikaa öljyä, eivätkä laittaneet sitä ollenkaan takaisin. Tästä ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä ton kompuran toiminnan kannalta. Oisko tähän kellään mitään kokeilemisen arvosta ennenkun alkaa vaihtamaan koko kompuraa uuteen?
                              Last edited by onavez; 22-11-2020, 22:22.
                              E60 LCI 530xi -07
                              Ex:
                              E36 325 -91
                              E36 318 -93

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 452
                                • E-pohjanmaa

                                Takaluukun kaasujouset

                                Onko E61 peräkopin lasiluukulla minkälaiset jouset? Takaluukku pelaa ihan normaalisti, mutta takalasi ei laita yhtään vastaan kun nostaa tai laskee sitä pelkästään. Näyttää olevan tarjolla kaasujousta joka paikassa takaluukkuun, mutta minkälainen tuossa pelkässä lasissa on ja kuinka se on vaihdettavissa?
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X