Riippuu millä varusteilla auto tilattu aikanaan tai mitkä valot siellä on nykyään(onko kurvivalolliset vai ei). Mutta jos kurvivalolliset niin ne saa koodamalla palamaan pitkinä,MUTTA niiden heijastimet sulaa hetkessä kun niitä ei ole siihen hommaan edes tarkoitettu ja eipä valokuviokaan ole kyllä pitkille tarkoitettu. Elikkäs ei jatkoon tuo modi ainakaan
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
E60 ja satunnainen tutkien vikailmoitus.
Saattaa pakin kytkeytyessä päälle tulla vika ilmoitus, 5 sekuntia myöhemmin toimiikin.Koodiksi antoi seuraavaa : Inverter VML , eli eikös tämä nyt ole kuskin puoli/ keski tutka edessä? Hajoaako tutkat yleensä noin että alkaa pätkimään satunnaisesti, eli onko vika itse tutkassa vai johdotuksessa? :thinkNykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Rekisterikilven viereisistä yleensä katkeaa johdot. Omassa oli näin. Kolvi käteen ja kuntoon vaan. Ei ole paha homma.Originally posted by toNmbbA View PostE60 ja satunnainen tutkien vikailmoitus.
Saattaa pakin kytkeytyessä päälle tulla vika ilmoitus, 5 sekuntia myöhemmin toimiikin.Koodiksi antoi seuraavaa : Inverter VML , eli eikös tämä nyt ole kuskin puoli/ keski tutka edessä? Hajoaako tutkat yleensä noin että alkaa pätkimään satunnaisesti, eli onko vika itse tutkassa vai johdotuksessa? :think
Comment
-
Toinen paikkahan näissä on oikeassa reunassa. Piuha vedetty niin läheltä äänimerkin torvea, että piuha hankautuu poikki.Originally posted by toNmbbA View PostE60 ja satunnainen tutkien vikailmoitus.
Saattaa pakin kytkeytyessä päälle tulla vika ilmoitus, 5 sekuntia myöhemmin toimiikin.Koodiksi antoi seuraavaa : Inverter VML , eli eikös tämä nyt ole kuskin puoli/ keski tutka edessä? Hajoaako tutkat yleensä noin että alkaa pätkimään satunnaisesti, eli onko vika itse tutkassa vai johdotuksessa? :think-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Omaani oli tehtaalta (tai joku muu, mutta erittäin siisti) laitettu jo suojaputki tuohon äänitorven telineen ohi menevään johtonippuun. Etupäässä kuitenkin oli johto hangannut johonkin ja katkennut aivan puskurin johtosarjan liittimen luota (liitin, joka yhdistyy rungon suuntaan).
Takana sitten pelleilikin yksi tutka satunnaisesti märillä keleillä ja pikkupakkasilla. Tästä oli anturin epoksi-/kumivalu avautunut rungon reunasta ja siitä varmaan päässyt kosteus sisään. Kuumailmapuhaltimella anturi lämpimäksi, kavoin reunaa vähän auki ja laitoin umpeen epoksilla. Vuosi mennyt jo ilman ongelmia.
Samanlaista saumakohdan avautumista oli kaikissa havattavissa, joten tein ennakoivasti samat temput kaikkiin antureihin.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
Ahaa! Mikäs tässä kohtaa katkoo johdot? Joutuuko puskurin irroittamaan että saa tehtyä? :thinkOriginally posted by BMW525Xda View PostRekisterikilven viereisistä yleensä katkeaa johdot. Omassa oli näin. Kolvi käteen ja kuntoon vaan. Ei ole paha homma.
Apparin valon luona oleva ”tyyppivika” olikin jo tiedossa.Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Ne johdot tekee todella jyrkän mutkan siinä ja katkeavat aika juuresta liitintä.Originally posted by toNmbbA View PostAhaa! Mikäs tässä kohtaa katkoo johdot? Joutuuko puskurin irroittamaan että saa tehtyä? :think
Apparin valon luona oleva ”tyyppivika” olikin jo tiedossa.
Puskurin joutuu ottamaan pois ja kannattaa ottaa. Johto ja liitin on todella tiukassa paikassa styrokseihin upotettuna.Last edited by BMW525Xda; 26-01-2021, 13:08.
Comment
-
Tuossa tilanteessa pitkäikäisemmän korjauksen saisi varmaan kymppaamalla tuoreen pätkän johtoa uuteen pinniin ja jatkos sitten vähän syrjään siitä liittimen juuresta. Toki puskuri irrotettuna tilanne on tietysti päällä, jos tarvittavia osia ei ole käsillä.Originally posted by BMW525Xda View PostNe johdot tekee todella jyrkän mutkan siinä ja katkeavat aika juuresta liitintä.
Puskurin joutuu ottamaan pois ja kannattaa ottaa. Johto ja liitin on todella tiukassa paikassa styrokseihin upotettuna.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kiitos vastauksesta / kuvista. Täytyy viikonlopun aikana ottaa työn alle!Originally posted by BMW525Xda View PostNe johdot tekee todella jyrkän mutkan siinä ja katkeavat aika juuresta liitintä.
Puskurin joutuu ottamaan pois ja kannattaa ottaa. Johto ja liitin on todella tiukassa paikassa styrokseihin upotettuna.Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Mulf2 / TCU
Nyt ei enää ymmärrä mitä autosta pitäisi löytyä ja mitä ei. Auto on e61 535d Lci 11/2007 ja alkuperäisenä varusteena on 6FL eli USB/Audio interface. Nämä löytyvät keskikonsolista.
Aux ei toimi, eikä USB sano mitään. Eikös 6FL sisällä aina MULF2 moduulin, vai oonko väärässä? Autosta löytyy TCU, mutta MULF:sta ei mitään havaintoa. Ei ole takapenkkien takana, jossa TCU on eikä myöskään varapyöränkotelossa. Kuuluisiko sen olla tuossa TCU:n tilalla alunperin vai sen lisäksi?
MULF2 voi kuitenkin laittaa tuohon TCU:n tilalle, ainakin monessa paikassa näin sanotaan. Liittimiä joutuu ainakin modaamaan ja TCU:ssa on 2 johtoa enemmän. Täten ilmeisesti ainakin BMW assist jää pois käytöstä? Voiko sen siis vaihtaa tuohon tilalle vai onko se perhanan MULF2 jossain päin autoa sittenkin?
Comment

Comment