E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ErkkiE
    replied
    Kannattaa sitten katsoa, ettei ole sielläkin ABS-kehä turvonnut ja osuu anturiin ja siksi hajoaa anturi. Itsellä kyllä laadukkaammaat tarvikkeet (esim. TRW) toiminut ihan ok myös. Toki ne ei ole ihan ilmaisia nekään.

    E

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by epee View Post
    Pitää käydä ostamassa uusi anturi, jospa se sit alkaa toimimaan
    Suosittelen hankkimaan orggisanturin.

    Leave a comment:


  • epee
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Etuakseli oikea puoli.
    Kiitoksia! Pitää käydä ostamassa uusi anturi, jospa se sit alkaa toimimaan

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by epee View Post
    Mikähän anturi tuo on vai pitääkö vaihtaa kaikki
    Etuakseli oikea puoli.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by epee View Post
    E60 530da vm04 abs ja luistonestonvalo palaa, autocom antaa koodia 5e24 pyörännopeusanturi, yleinen. Mikähän anturi tuo on vai pitääkö vaihtaa kaikki
    INPAlla lukuun niin eiköhän nurkka selviä.

    Leave a comment:


  • epee
    replied
    E60 530da vm04 abs ja luistonestonvalo palaa, autocom antaa koodia 5e24 pyörännopeusanturi, yleinen. Mikähän anturi tuo on vai pitääkö vaihtaa kaikki

    Leave a comment:


  • JesseV
    replied
    Originally posted by 523i View Post

    Tämä vika tuli lopulta korjattua vaihtamalla halppis anturi vielä kerran uuteen. Ei kannata luottaa aina noihin inpan koodeihin.
    Olin kans tottunut siihen, että viallinen anturi piippailee turhia, mutta muut toimivat. Näin käydessä, oon vaihtanu vain sitten sen anturin ja homma rokkaa taas. Kerran kuitenkin kävi niin, että kuukausi pari anturin vaihtamisen jälkeen tuli kans joku tuommonen pdc-virransyötön vikakoodi eikä mikään anturi enää toiminut. Pitkän vianhaun jälkeen (johtosarjat, pdc-moduuli), tajusin yksitellen ottaa anturin irti ja koittaa tutkan toimivuutta ----> kas kummaa, pari kuukautta sitten vaihdetun anturin kun nappas irti, alko kaikki muutkin toimimaan ja anturin vaihdettua (laadukkaampaan) vikakoodit pysyi poissa.

    Huomasin tän vähän myöhässä, ois ollu hyvä kertoa tarina jo aiemmin.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    E60 - 05 ilmoittaa inpalla 9e3b koodia eikä pysäköintitutka toimi. Vilkuttaa vaan sitä lediä painikkeessa. Vaihdoin vasemman taka tutkan 2 kertaa koska aiemmin oli vikakoodi siitä. Live datan mukaan ne etäisyydet on kaikissa sama 250 muistaakseni ja volgate 11. Eli pitäisi toimia?
    Ja aluksi oli tosiaan ensin 9E2B koodi. Se hävisi anturin vaihtamalla
    Tämä vika tuli lopulta korjattua vaihtamalla halppis anturi vielä kerran uuteen. Ei kannata luottaa aina noihin inpan koodeihin.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Sinne töötin raudan nurkille pääsee matkustajan puolen sisälokasuojan kulma irrottamalla. Sitä kautta olen johdot myös korjannut, jos ollut vika siinä korin puolen johdoissa eikä itse puskurin johtosarjassa.

    E

    Leave a comment:


  • LEPARDI
    replied
    Originally posted by 523i View Post

    Paljon maksoi uutena? Pitää katsoa se vielä, pitääkö puskuri irrottaa vai näkeekö sen ilman?
    n. 300e. Puskuri irti niin ainekin näkee kunnolla.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by LEPARDI View Post

    Itte ostin kaksi käytettyä boxia ja molemmat mykkiä. Uudella boxilla alkoi anturit tikittämään korvakuulolla ja sitten piti ncs expertillä koodata se että alkoi ruudulla näkymään liikettä. Onko etupuskurin alta katsottu ettei johdot ole hankautuneet poikki töötin rautaan?
    Paljon maksoi uutena? Pitää katsoa se vielä, pitääkö puskuri irrottaa vai näkeekö sen ilman?

    Leave a comment:


  • LEPARDI
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Vaihdoin -05 e60:iib Pdc ohjainboksin ja silti tuo sama vika 9e3b pysyy. Käsittääkseni boksia ei tarvii koodata tms?
    Itte ostin kaksi käytettyä boxia ja molemmat mykkiä. Uudella boxilla alkoi anturit tikittämään korvakuulolla ja sitten piti ncs expertillä koodata se että alkoi ruudulla näkymään liikettä. Onko etupuskurin alta katsottu ettei johdot ole hankautuneet poikki töötin rautaan?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Vaihdoin -05 e60:iib Pdc ohjainboksin ja silti tuo sama vika 9e3b pysyy. Käsittääkseni boksia ei tarvii koodata tms?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Mites tuon N47 autom. vaihdelaatikon sopivuudet menee, onko tietoa?. Sopiiko esim. N47D20C, N47D20A:n kanssa. Ainakin osanrot on eri.

    Leave a comment:


  • furi
    replied
    Originally posted by furi View Post
    Viikko alkoikin nätisti. Eilen ajeltu normaalisti, ei ongelmia. Tänä aamuna ajoneuvo ehti olla puoli tuntia johdon päässä lämmityksessä, jonka jälkeen yskivä käynnistys ja savutusta reilusti. Tyhjäkäynnillä runsasta vaaleaa savua, tiellä tasakaasulla sinertävää savutusta, ja kaasulla sitten iso pölly. Vedot tallella, kulkee edelleen reippaasti, ei merkkivaloja/vikakoodeja.

    Mistä lähteä diagnosoimaan? Turbon tiivisteet?

    edit. 520d LCI, N47D20A, ajettu 313tkm, jakopää tehty 250tkm kohdalla
    Simmottos: Ajosta alkoi savuttamaan valkoista erittäin runsaasti. Olin parinsadan metrin päässä kotipihasta -> auto pihaan ja seis. Jäähdytinnesteet kadonneet. Kokeilin käynnistää, ei edes pyörittänyt -> lohko halki ja sylinteri täynnä vettä. Auto lähti baltian poikien kärryllä pois pihasta.

    Leave a comment:

Working...
X