Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3309
    • Kajjjaani

    Toivottavasti tämän firman homma toimii paremmin kuin Wetterin palvelu. Kuopiossa ainakin Bavarialla homma toimii. Meni vain kolme viikkoa kun sain X:ään EGR-kamppiksen hoidettua. Oulun Wetteri vielä odottaa milloin saavat osat kun aloitettiin viime vuonna lokakuussa.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1974
      • Tampere

      https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?

      Comment

      • Fubar
        BTCF Member
        • Aug 2003
        • 173
        • Kuopio

        Originally posted by pheno View Post
        https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
        Tuollaista butyylinauhaa minä itse olen samanlaiseen tarkoitukseen käyttänyt onnistuneesti. Ja käsittääkseni samanlaista tavaraa se alkuperäinen tiivistysaine on.
        E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
        ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

        Comment

        • HSuomi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 265
          • mäntsälä

          Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
          Last edited by HSuomi; 19-02-2024, 12:31.
          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2636
            • .fi

            Originally posted by HSuomi View Post
            Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
            miksi arvuutella mätänetin ylihintaisella? kuvan perusteella osa olisi Triscan, joka on halpakuraa, mutta nuo motonetin kuvat ovat toisaalta viitteellisiä(, ja tästä itsellä kokemusta ihan viikon sisältä).
            arvaat varmaan, että ei sieltä mitään laadukasta tule, jos kuvassakin luvataan Triscan, eli jätä ostamatta, ja valitse aerolta parempi(vaikkapa INA 290eurolla, tai Pierburg 310eurolla).


            edit: siellä siis myydään halvinta mitä hyllyyn on saatu, joten kysymykseen "toimiiko se kuten alkuperäinen" ei kukaan voi vastata, kun ei sitä tiedä mitä sieltä saa.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • HSuomi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 265
              • mäntsälä

              Otin Aerolta Pierburgin.
              Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
              ~~Sälinkään Moottorikerho~~

              Comment

              • will3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 34
                • Hyvinkää

                Mä ostin viime kesänä motonetistä pumpun ja termarin kun oli pakko saada heti. Muuten on toiminut ihan hienosti mutta nyt olen talvella huomannut että koneen lämmöt ei nouse yli 80° joka vihjaa että termari on jumiutunut auki. INPAlla tsekkasin että ainakaan ei ohjaa termarille sähkölämmitystä eli jotain vikaa siinä termarissa lienee. Vikahan voi varmaan johtua myös pumpusta jos se sielä huutaa kokoajan täysillä, ajattelin testata ensin vanhalla termarilla että vaikuttaako asiaan.

                Comment

                • juovi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 53
                  • helsinki

                  Sama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
                  Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..

                  Comment

                  • azlakki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 34
                    • Tampere

                    Originally posted by juovi View Post
                    Sama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
                    Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..
                    Eikö noin kuuluisikin.
                    In after-sales material, BMW AG mentions, that thermal management of N series is directed by DME. There are several work modes: mapped: with lowered temperature – around 80 oC; high power: temperature around 95 oC; normal: temperature around 105 oC; eco mode: temperature around 112 oC. All these modes are […]

                    Comment

                    • juovi
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2019
                      • 53
                      • helsinki

                      Originally posted by azlakki View Post
                      Saattaa olla normaaliakin toimintaa, mutta aikasemmin lämmöt on pysyneet samassa kohdassa noin 100C, mutta nyt huomasin pohjoisen reisulla, että lämmot seilaavat. Alkuperäinen pumppu on ilmiesesti vielä kiinni ja kilometrejä takana 235t. joten voi olla viisainta vaihtaa ennen kuin hajoaa kokonaan. Mitään muita oireita/vikoja ei vielä ole tiedossa.

                      Comment

                      • Diesel-Dalton
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2022
                        • 42
                        • Keskisuomi

                        Voi helvetti.

                        Auto alko kelien lauhdetessa oireilemaan sähkövikoja, välillä välkytti vaihdelaatikosta (on ennenkin tehnyt) ja näillä kerroilla (kummallakaan) ei jäänyt vikaa muistiin.
                        Perä alkoi kanssa oireilemaan ekaksi, että oikea puoli on korkeammalla - ja jonkun ajan päästä huudettuaan vissiinkin aikamäärän umpeen meni vikatilaan (lopetti kompuran rasittamisen .... onneks) - sammutin myöhemmin samana päivänä, ja kun käynnistin perästä enään ei kuulunut edes kompuraa.

                        Noh, mikäs siinä...
                        Seuraavana aamuna näytti vian, että hävittää virtaa johonkin... (kompura....(?)...)
                        Joo, auto käyntiin ja arjen askareet purkkiin - kotiin ja autoa ruutuun.. sekosi täysin, mittarista valot poissa ( ei kierroksia, idrive mykkä ) ja pyyhkiät päälle ilman, että oli edes automatiikka päällä.
                        Auto nopeasti ruutuun ( vinoon, mallikkaasti. ) - sammutus, ja vittuuntuneena odottamaan kunnes jaksaa edes miettiä. Aamun tullessa kävin autolla, sisällä vahva sähkön käry ( melkein siis varmaan syttynyt.. ) eikä auto enään kommunikoi mihinkään, edes vaihdekeppi.

                        Autossa läpivienti vielä tekemättä, onko tämä kaikki siitä? - Edes alustavia mietteitä ennen kuin menettää hermojaan tuon käynnistämisessä tai korjauksesta..


                        Muokkaus:
                        Ps. Jos myydä kompuraa, sekä pusseja könttinä järkevään hintaa - laittele viestiä, luultavammin ne on kumminkin edessä.
                        Last edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 12:57.
                        e61 530d 12/07 - vielä vakio

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1220
                          • Kajjjaani

                          Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Diesel-Dalton
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2022
                            • 42
                            • Keskisuomi

                            Originally posted by alpine3 View Post
                            Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
                            Uskonut et tää ois enemmän panorama katto ongelma, mutta pitäneen katsoa. Tovi sitten siivosin auton (noin 4pvä ennen tätä) läpikotaisin, enkä tällöin huomannut.
                            e61 530d 12/07 - vielä vakio

                            Comment

                            • Diesel-Dalton
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2022
                              • 42
                              • Keskisuomi

                              Originally posted by alpine3 View Post
                              Oletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
                              Sepä hyvinkin, käry uskomaton ja yks boxi sulanut miltein kokonaan,...

                              E: luultavammin siis kuivaan, otin jo valmiiksi boxit irti - ja lataan & mittaan jännitteen ja katon lähtisikö pelaamaan
                              Last edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 13:59.
                              e61 530d 12/07 - vielä vakio

                              Comment

                              • furi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 134
                                • Turku

                                Viikko alkoikin nätisti. Eilen ajeltu normaalisti, ei ongelmia. Tänä aamuna ajoneuvo ehti olla puoli tuntia johdon päässä lämmityksessä, jonka jälkeen yskivä käynnistys ja savutusta reilusti. Tyhjäkäynnillä runsasta vaaleaa savua, tiellä tasakaasulla sinertävää savutusta, ja kaasulla sitten iso pölly. Vedot tallella, kulkee edelleen reippaasti, ei merkkivaloja/vikakoodeja.

                                Mistä lähteä diagnosoimaan? Turbon tiivisteet?

                                edit. 520d LCI, N47D20A, ajettu 313tkm, jakopää tehty 250tkm kohdalla
                                Last edited by furi; 04-03-2024, 10:41.
                                E61 520dA LCI -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎