Toivottavasti tämän firman homma toimii paremmin kuin Wetterin palvelu. Kuopiossa ainakin Bavarialla homma toimii. Meni vain kolme viikkoa kun sain X:ään EGR-kamppiksen hoidettua. Oulun Wetteri vielä odottaa milloin saavat osat kun aloitettiin viime vuonna lokakuussa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
https://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Posthttps://www.motonet.fi/tuote/ctk-but...oduct=65-03739 oisko tää hyvää ainettä siihen ovipahvin sisällä olevan höyrynsulun, tms. uudelleenliimaamiseen ?E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Onko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?Last edited by HSuomi; 19-02-2024, 13:31.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostOnko kokemuksia N53 tarvikevesipumpuista? Motonetti myy hintaan 399€ mutta muilla myyjillä skaala on aina >800€ alkuperäiseen asti. Arvaako tuon motonetin pumpun ostaa ja toimiiko se kuten alkuperäinen?
arvaat varmaan, että ei sieltä mitään laadukasta tule, jos kuvassakin luvataan Triscan, eli jätä ostamatta, ja valitse aerolta parempi(vaikkapa INA 290eurolla, tai Pierburg 310eurolla).
edit: siellä siis myydään halvinta mitä hyllyyn on saatu, joten kysymykseen "toimiiko se kuten alkuperäinen" ei kukaan voi vastata, kun ei sitä tiedä mitä sieltä saa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Mä ostin viime kesänä motonetistä pumpun ja termarin kun oli pakko saada heti. Muuten on toiminut ihan hienosti mutta nyt olen talvella huomannut että koneen lämmöt ei nouse yli 80° joka vihjaa että termari on jumiutunut auki. INPAlla tsekkasin että ainakaan ei ohjaa termarille sähkölämmitystä eli jotain vikaa siinä termarissa lienee. Vikahan voi varmaan johtua myös pumpusta jos se sielä huutaa kokoajan täysillä, ajattelin testata ensin vanhalla termarilla että vaikuttaako asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by juovi View PostSama vesipumppuremontti on edessä N52 koneeseen ja taidan laittaa pumpun tilaukseen Aerolta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, eli termostaatti ainakin ja se lyhyt näiden väliin tuleva vesiletku?
Lämmot alkaneet seilata vähän 90-100C välillä..
In after-sales material, BMW AG mentions, that thermal management of N series is directed by DME. There are several work modes: mapped: with lowered temperature – around 80 oC; high power: temperature around 95 oC; normal: temperature around 105 oC; eco mode: temperature around 112 oC. All these modes are […]
Comment
-
-
Originally posted by azlakki View Post
Comment
-
-
Voi helvetti.
Auto alko kelien lauhdetessa oireilemaan sähkövikoja, välillä välkytti vaihdelaatikosta (on ennenkin tehnyt) ja näillä kerroilla (kummallakaan) ei jäänyt vikaa muistiin.
Perä alkoi kanssa oireilemaan ekaksi, että oikea puoli on korkeammalla - ja jonkun ajan päästä huudettuaan vissiinkin aikamäärän umpeen meni vikatilaan (lopetti kompuran rasittamisen .... onneks) - sammutin myöhemmin samana päivänä, ja kun käynnistin perästä enään ei kuulunut edes kompuraa.
Noh, mikäs siinä...
Seuraavana aamuna näytti vian, että hävittää virtaa johonkin... (kompura....(?)...)
Joo, auto käyntiin ja arjen askareet purkkiin - kotiin ja autoa ruutuun.. sekosi täysin, mittarista valot poissa ( ei kierroksia, idrive mykkä ) ja pyyhkiät päälle ilman, että oli edes automatiikka päällä.
Auto nopeasti ruutuun ( vinoon, mallikkaasti. ) - sammutus, ja vittuuntuneena odottamaan kunnes jaksaa edes miettiä. Aamun tullessa kävin autolla, sisällä vahva sähkön käry ( melkein siis varmaan syttynyt.. ) eikä auto enään kommunikoi mihinkään, edes vaihdekeppi.
Autossa läpivienti vielä tekemättä, onko tämä kaikki siitä? - Edes alustavia mietteitä ennen kuin menettää hermojaan tuon käynnistämisessä tai korjauksesta..
Muokkaus:
Ps. Jos myydä kompuraa, sekä pusseja könttinä järkevään hintaa - laittele viestiä, luultavammin ne on kumminkin edessä.Last edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 13:57.e61 530d 12/07 - vielä vakio
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostOletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?e61 530d 12/07 - vielä vakio
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostOletko katsonut takakontin pohjan, ettei ole täynnä vettä ja sitä kautta ohjainboksit ui vedessä?
E: luultavammin siis kuivaan, otin jo valmiiksi boxit irti - ja lataan & mittaan jännitteen ja katon lähtisikö pelaamaanLast edited by Diesel-Dalton; 02-03-2024, 14:59.e61 530d 12/07 - vielä vakio
Comment
-
-
Viikko alkoikin nätisti. Eilen ajeltu normaalisti, ei ongelmia. Tänä aamuna ajoneuvo ehti olla puoli tuntia johdon päässä lämmityksessä, jonka jälkeen yskivä käynnistys ja savutusta reilusti. Tyhjäkäynnillä runsasta vaaleaa savua, tiellä tasakaasulla sinertävää savutusta, ja kaasulla sitten iso pölly. Vedot tallella, kulkee edelleen reippaasti, ei merkkivaloja/vikakoodeja.
Mistä lähteä diagnosoimaan? Turbon tiivisteet?
edit. 520d LCI, N47D20A, ajettu 313tkm, jakopää tehty 250tkm kohdallaLast edited by furi; 04-03-2024, 11:41.E61 520dA LCI -08
Comment
-
Comment