Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2554
    • Tampere

    Originally posted by Maili View Post
    Pitikö joku päivitys tehdä vai kuinka?
    Testerillä vois yrittää resetointia, ja näissä uudemmissa ei usein ole ohjelmistopulmaa, mikäli auton alkuperäinen mittaristo kyseessä.
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 441
      • E-pohjanmaa

      Originally posted by JaniLap View Post

      Testerillä vois yrittää resetointia, ja näissä uudemmissa ei usein ole ohjelmistopulmaa, mikäli auton alkuperäinen mittaristo kyseessä.
      Delphillä sama tuomio, kuin trippimittaria painelemalla. Millä resetoinnin pystyy tehdä? Alkuperäinen mittaristo on tietääkseni, mutta varmaan joku logi tullut täyteen, kun 380tkm alkaa lähestyä.

      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Diesel-Dalton
        Bimmer Rookie
        • Jun 2022
        • 42
        • Keskisuomi

        Onkos pre lci msport korisarjassa jotain eri kuin lci?

        Vähän kaikkea eri vastauksia löytyy.
        e61 530d 12/07 - vielä vakio

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2554
          • Tampere

          Originally posted by Maili View Post

          Delphillä sama tuomio, kuin trippimittaria painelemalla. Millä resetoinnin pystyy tehdä? Alkuperäinen mittaristo on tietääkseni, mutta varmaan joku logi tullut täyteen, kun 380tkm alkaa lähestyä.
          Öljynvaihtolaskuri tulee täyteen kun öljynvaihtoja yli 30 kpl, eikä sitä saa nollattua mutta vaihdon kuittaus saattaisi kuitenkin onnistua. Alkupään E60 ylärajana resetointiin oli kilometrilukema max. 300tkm ja siihen auttoi mittariston ohjelmistopäivitys, jolla se laskurilukema saatiin muutettua enimmäisylärajaksi. Laskurin täyttymisen jälkeen sen voi ainakin koodata halutessaan pois käytöstä. Tunnetusti myös IBS:n ja esim. öljytasoanturin viat (BSD-väylässä) saattavat estää resetoinnin läpimenon. Testerillä tarkoitan BMW:n omia tuotteita, joilla voisi vertailun vuoksi kokeilla kuittausta.

          Alla huoltotiedote alkupään autojen kilometrirajallisuudesta:

          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2554
            • Tampere

            Ylimääräinen, voi poistaa.
            Last edited by JaniLap; 23-01-2024, 19:55. Reason: Voi poistaa.
            N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Mesehenq
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 1
              • Varkaus, Finland

              Nyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa. Autoon tuli vaihdettua saman ikäisestä sisusta, etupenkit mallia sport, vakiot olivat lättämallia, muuten on samanlaiset säädöt, puolisähköt lämmityksillä. Pari päivää meni ilman muita ongelmia, paitsi apukuskin turvavyötä hälytteli. Apukuskin penkistä oli tunnistinmatto ohitettu moduulilla, turvavyön moduulia ei tullu mukana, mutta se hoidettu kuntoon. Akku kuitenkin pääsi lipsahtamaan tyhjäksi, jonka jälkeen on kokoajan hälyttäny Restraint System Faulty:ä. Uusi akku jo vaihdettu ja koodattu käyttöön, sekä kokeiltu varalta netistä löytyvää vastus -kikkaa, kumpikaan ei ole auttanut. Carly antaa vikakoodiksi (00)93EA, SGM-SIM: Coding-data error, poiskuittaus ei auta. Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2554
                • Tampere

                Originally posted by Mesehenq View Post
                Nyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa.

                Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?
                Koodaa SGM tehdasasetuksille ja resetoi System Zeit.

                N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 10970
                  • Oulu

                  2004:ssa E61:ssa meni rattilukkopäälle, eikä avain pyöri lukkopesässä. Onko kellään tietoa millä tuon sais vapautettua? Perinteisellä avaimella siis, eikä elektronisella rattilukolla.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • puuki
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 37
                    • Mikkeli

                    Oletko koittanut kääntää rattia samalla

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 10970
                      • Oulu

                      Originally posted by puuki View Post
                      Oletko koittanut kääntää rattia samalla
                      Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • AlastairPitt
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2019
                        • 153
                        • Espoo

                        Mites, onko porukka lisäillyt jälkeenpäin vahvistimia jotka vaatii lisävirtaa akulta? Mitenköhän tuollaisen asennus menee kun ei vissiin kiva lisätä suoraan akkuun kiinni kun ohittaa IBS? Onko kontissa jotain kohtaa mistä voisi napata virran, esim samanlainen kun konehuoneessa laturille ja startille lähtevä plussa piste?
                        BMW 525i E60 - 04

                        Comment

                        • azlakki
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2015
                          • 34
                          • Tampere

                          Originally posted by Pazi88 View Post

                          Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.
                          Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
                          Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

                          Voisikohan tästä olla kyse.
                          Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 10970
                            • Oulu

                            Originally posted by azlakki View Post

                            Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
                            Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.

                            Voisikohan tästä olla kyse.
                            Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.​
                            Ei tässä oo sähköistä rattilukkoa. Ihan mekaaninen. Rattiluko sai vapautettua pikku raosta piikillä, et se ei oo jumissa. Kaikesta päätellen lukkosylinteri on vaan niin kulunu, ettei se pyöri enään millään avaimella. Sain sen kummiskin pyörimään purkamalla kaiken ympäriltä ja pikku naputtelut vasaralla lukkosylinterin runkoon samalla kun noittaa kääntää avainta. Tilasin uuden lukkosylinterin SAH:in kautta, 73€

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17415
                              • Turku

                              Mikä on SAH?
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 10970
                                • Oulu

                                Originally posted by Laku View Post
                                Mikä on SAH?

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎