Originally posted by Maili
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Testerillä vois yrittää resetointia, ja näissä uudemmissa ei usein ole ohjelmistopulmaa, mikäli auton alkuperäinen mittaristo kyseessä.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Delphillä sama tuomio, kuin trippimittaria painelemalla. Millä resetoinnin pystyy tehdä? Alkuperäinen mittaristo on tietääkseni, mutta varmaan joku logi tullut täyteen, kun 380tkm alkaa lähestyä.Originally posted by JaniLap View Post
Testerillä vois yrittää resetointia, ja näissä uudemmissa ei usein ole ohjelmistopulmaa, mikäli auton alkuperäinen mittaristo kyseessä.
E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Comment
-
Öljynvaihtolaskuri tulee täyteen kun öljynvaihtoja yli 30 kpl, eikä sitä saa nollattua mutta vaihdon kuittaus saattaisi kuitenkin onnistua. Alkupään E60 ylärajana resetointiin oli kilometrilukema max. 300tkm ja siihen auttoi mittariston ohjelmistopäivitys, jolla se laskurilukema saatiin muutettua enimmäisylärajaksi. Laskurin täyttymisen jälkeen sen voi ainakin koodata halutessaan pois käytöstä. Tunnetusti myös IBS:n ja esim. öljytasoanturin viat (BSD-väylässä) saattavat estää resetoinnin läpimenon. Testerillä tarkoitan BMW:n omia tuotteita, joilla voisi vertailun vuoksi kokeilla kuittausta.Originally posted by Maili View Post
Delphillä sama tuomio, kuin trippimittaria painelemalla. Millä resetoinnin pystyy tehdä? Alkuperäinen mittaristo on tietääkseni, mutta varmaan joku logi tullut täyteen, kun 380tkm alkaa lähestyä.
Alla huoltotiedote alkupään autojen kilometrirajallisuudesta:
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Ylimääräinen, voi poistaa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Nyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa. Autoon tuli vaihdettua saman ikäisestä sisusta, etupenkit mallia sport, vakiot olivat lättämallia, muuten on samanlaiset säädöt, puolisähköt lämmityksillä. Pari päivää meni ilman muita ongelmia, paitsi apukuskin turvavyötä hälytteli. Apukuskin penkistä oli tunnistinmatto ohitettu moduulilla, turvavyön moduulia ei tullu mukana, mutta se hoidettu kuntoon. Akku kuitenkin pääsi lipsahtamaan tyhjäksi, jonka jälkeen on kokoajan hälyttäny Restraint System Faulty:ä. Uusi akku jo vaihdettu ja koodattu käyttöön, sekä kokeiltu varalta netistä löytyvää vastus -kikkaa, kumpikaan ei ole auttanut. Carly antaa vikakoodiksi (00)93EA, SGM-SIM: Coding-data error, poiskuittaus ei auta. Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?
Comment
-
Koodaa SGM tehdasasetuksille ja resetoi System Zeit.Originally posted by Mesehenq View PostNyt tarvitsisi apua 2004vm e60 kanssa.
Osaisko joku kertoa onko tälle mitään tehtävissä, joutuuko vaan vanhat penkit laittamaan takaisin vai onko kenties SGM-moduuli kärähtynyt ja vaatii uuden?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
2004:ssa E61:ssa meni rattilukkopäälle, eikä avain pyöri lukkopesässä. Onko kellään tietoa millä tuon sais vapautettua? Perinteisellä avaimella siis, eikä elektronisella rattilukolla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.Originally posted by puuki View PostOletko koittanut kääntää rattia samalla
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Mites, onko porukka lisäillyt jälkeenpäin vahvistimia jotka vaatii lisävirtaa akulta? Mitenköhän tuollaisen asennus menee kun ei vissiin kiva lisätä suoraan akkuun kiinni kun ohittaa IBS? Onko kontissa jotain kohtaa mistä voisi napata virran, esim samanlainen kun konehuoneessa laturille ja startille lähtevä plussa piste?BMW 525i E60 - 04
Comment
-
Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.Originally posted by Pazi88 View Post
Juu tottakai. Puolisen tuntia koitin äheltää ton kanssa, käännellä rattia, paukuttaa, hakata, aseöljyä jne. Vaan se on umpijumissa.
Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.
Voisikohan tästä olla kyse.
Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.
Comment
-
Ei tässä oo sähköistä rattilukkoa. Ihan mekaaninen. Rattiluko sai vapautettua pikku raosta piikillä, et se ei oo jumissa. Kaikesta päätellen lukkosylinteri on vaan niin kulunu, ettei se pyöri enään millään avaimella. Sain sen kummiskin pyörimään purkamalla kaiken ympäriltä ja pikku naputtelut vasaralla lukkosylinterin runkoon samalla kun noittaa kääntää avainta. Tilasin uuden lukkosylinterin SAH:in kautta, 73€Originally posted by azlakki View Post
Muistan lukeneeni vastaavasta. E60/E61 on virtalukon laskuri ja kun arvo menee tresholdin yläpuolelle niin napsahtaa lukkoon.
Softalla pitää laskuri resetoida ikään kuin asennettaisiin uusi lukko. Reset internal ELV (Elektrische Lenkungs Verriegelung) fault counter.
Voisikohan tästä olla kyse.
Järjettömän tyhmä ominaisuus germaaneilta mutta joku tarkoitus kai tälläkin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Mikä on SAH?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by Laku View PostMikä on SAH?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment

Comment