Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 548
    • Tampere

    Hain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2690
      • .fi

      Originally posted by Gize View Post
      Hain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.
      eiköhän se ole sitten vastaanottimessa vika. ohjeella ilman tuota 5x1 tarvii ovien ja ikkunoiden olla kiinni, että jos sattui ikkuna tms. olemaan auki,
      niin koittaisin vielä uusiksi kaikki suljettuna, mutta annan ääneni kuitenkin vastaanottimelle, koska e6x.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Voiko ilmajousituksen venttiiliblokkia testata paineilmalla ?

        Eli ottaisi kompuran päästä ulostuloletkun liittimen irti ja sinne ilmaa sopivan adapterin kanssa ja näkisi pysyykö ilma pusseissa ?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16412
          • Asikkala

          Originally posted by pheno View Post
          Voiko ilmajousituksen venttiiliblokkia testata paineilmalla ?

          Eli ottaisi kompuran päästä ulostuloletkun liittimen irti ja sinne ilmaa sopivan adapterin kanssa ja näkisi pysyykö ilma pusseissa ?
          Voi, testasin kerran pussi irti autosta, ei vuotoa. Kaveri testasi samasta autosta pussit kun ne oli kiinni, vuoto löytyi. Pre-lci e61.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by jr66 View Post

            Voi, testasin kerran pussi irti autosta, ei vuotoa. Kaveri testasi samasta autosta pussit kun ne oli kiinni, vuoto löytyi. Pre-lci e61.
            Sain testattua. Piti olla virrat päällä (kompura päällä), että venttiili avautui ja sen kautta sai ilmaa menemään. Venttili tosiaan vuosi. Jos 360tkm orig kestää, niin ei voi moittia. Pitää tutkia vielä kuivaimen kunto.

            Edit: tässä hyvä video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=jBzNmhH7J-0
            Last edited by pheno; 13-06-2024, 13:41.

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2137
                • Vantaa

                Pitää ajella tovi ennen kuin levyt ja palat hioutuu toisiinsa ja alkaa tarraamaan kunnolla. Jotkin halvat tarvikepalat ovat tuntumaltaan myöskin tuollaisia.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1834
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by 523i View Post
                    E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?
                    Mulla ainakin toimi heti laakista uusilla paloilla ja levyillä. Ei mitää sen kummempaa totuttelua, vaan heti pitoa oli aivan niinku ennenkin.
                    Itse asiassa parhaat jarrut mitä on ikinä ollu missään minun autossa.

                    Eli jos nyt mukaan on tullu viivettä, se tulee luultavasti jostain muusta ku palat / levyt alueelta
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2137
                      • Vantaa

                      Kuten totesin, riippuu palojen merkistä yms. Ate yms top end merkit ei vaadi juurikaan sisäänajoa, jotkut sitten vaatii.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Maki1
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 151
                        • Kuopio

                        1. Ilmastointiongelmaa, kyseessä siis -05 E61 530d. Viime syksynä muutaman kerran teki sen että herkesi välillä puhaltamasta kylmää, jonka jälkeen mykistyi kokonaan. Puhallin siis toimii mutta ilmastointi ei. Käytetty täytettävänä, 275g oli vajausta. Vaan eipä toimi vieläkään. Vikakoodit Auc tunnistimelta, tällähän ei pitäisi olla väliä, ja toisena vikakoodina 9C7C: kylmäainekompressorin tarkastusventtiili signaali tai arvo alle kynnysarvon. Tämä koodi jatkuva. Eli mitäs tästä nyt oletettavasti on mennyt? Sulakkeet tarkistin ja olivat omaan silmään ehjiä kaikki.
                        Atm:

                        E61 530d Black Sapphire Metallic
                        Ex:

                        Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                        E32 740iaL Sterlingsilber
                        E36 323 Touring
                        E39 523 Touring
                        Farkku Omega Ekotekki
                        Farkku Omega 2,5Td
                        BMW
                        E32 730i Alpinweiß II
                        Honda Accord
                        Sunny N13
                        Mazda 323 1.3 "50hp"

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 500
                          • Uusimaa

                          Se on varmaankin tuo paineanturi rikki
                          BMW E60 A/C Pressure Sensor and Expansion Valve Repair | 2004-2010 5 serioes | A/C cycling between cold and hot? Step by step instructions.

                          Kannattaa ehkä katsoa ensin että johdot anturille on ehjät jne ennenkuin vaihtaa osan. Siellä on anturi ja venttiili. Vikakoodin perusteella kuulostaa anturivialta.
                          Last edited by Rattiukko; 24-06-2024, 18:02.

                          Comment

                          • Maki1
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 151
                            • Kuopio

                            Originally posted by Rattiukko View Post
                            Se on varmaankin tuo paineanturi rikki
                            BMW E60 A/C Pressure Sensor and Expansion Valve Repair | 2004-2010 5 serioes | A/C cycling between cold and hot? Step by step instructions.

                            Kannattaa ehkä katsoa ensin että johdot anturille on ehjät jne ennenkuin vaihtaa osan. Siellä on anturi ja venttiili. Vikakoodin perusteella kuulostaa anturivialta.


                            Täytyy varmaan tuota kokeilla ensimmäisenä. Helpoin vaihdettava osa onneksi, joutuu vaan tyhjentelemään järjestelmää välillä. Näyttäähän tuo sellaista tekevän kun laittaa ilmastoinnin "päälle" niin tuntuu hummailevan nuita puhaltimen kierroksia mutta ei kylmää lähde puhaltamaan.

                            Kiitos vastauksesta.
                            Atm:

                            E61 530d Black Sapphire Metallic
                            Ex:

                            Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                            E32 740iaL Sterlingsilber
                            E36 323 Touring
                            E39 523 Touring
                            Farkku Omega Ekotekki
                            Farkku Omega 2,5Td
                            BMW
                            E32 730i Alpinweiß II
                            Honda Accord
                            Sunny N13
                            Mazda 323 1.3 "50hp"

                            Comment

                            • HSuomi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 271
                              • mäntsälä

                              Onko kellään kokemuksia 2008 525i xdrive+automaatti vesipumpun vaihdosta? Mitä tässä kannattaa tehdä?
                              Kaikki ohjeet ja videot mutä löydän ni ei niissä ole tollasta helvetillistä palkkia edessä, senkun vain alkaa ruuvaamaan
                              Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
                              ~~Sälinkään Moottorikerho~~

                              Comment

                              • Rattiukko
                                BTCF Member
                                • Nov 2022
                                • 500
                                • Uusimaa

                                En tunne konetta, mutta alakautta vaihtamassa? M57 onnistuu yläkautta, flekti pois edestä ensin. Vaihtuisiko samalla tavalla tuossakin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎