Originally posted by JaniLap
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by Gize View PostMinusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100km
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ukko22 View PostTähän vielä viitaten tiedätkö JaniLap tai joku muu pystyykö MAP-anturin toimivuuden testaamaan jotenkin yksinkertaisesti? Livedatan mukaan ahdot jää alakierroksilla pyynnistä mutta noin 3000rpm jälkeen ahdot pyynnin luokkaa. Eli voisiko kuvitella MAP-anturin olevan ehjä. Vai kuinka nuo yleensä sekoilee jos on rikki?
Tilanteessasi varmistaisin EGR:ää ohjaavien komponenttien kunnon ja toimintakyvyn sekä pikkuahtimen, jos ahdot jäävät alle 3000 rpm selvästi pyynnistä. Ilmansuodatin on varmaan hyvin paikallaan? Jumittava tai osittain auki jäävä EGR-venttiili on sellainen komponentti, joka sotkee ilmamäärän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Kenen ohjelma? Osassa on todella huonoja ohjelmia ollut.Tämä tuli siis mulle tänä kesänä, kun piti jollain päästä kulkemaan seiskan alkaessa ääntää.
Onko tämä mitattua kulutusta vai ajotietokoneen kulutuslukemia?
Kulkupuoli tuntuu toki kivan rivakalta 730D verrattuna, onhan tämä kevyempi ja enemmän tehoa, mutta ei sitä tule ulosmitattua oikein kuin harvoin. Saman verran ohittelin siis seiskallakin eli monoa saa kummatkin saman verran.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Kenen ohjelma? Osassa on todella huonoja ohjelmia ollut.
Onko tämä mitattua kulutusta vai ajotietokoneen kulutuslukemia?
Kulkupuoli tuntuu toki kivan rivakalta 730D verrattuna, onhan tämä kevyempi ja enemmän tehoa, mutta ei sitä tule ulosmitattua oikein kuin harvoin. Saman verran ohittelin siis seiskallakin eli monoa saa kummatkin saman verran.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gize View PostPaljonkos muilla e61 535d kulutukset olleet ohjelmoituna? Minusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100kmValtaosa matkaa, keskinopeus jossain 55+ paikkeilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gize View Post
Niin minustakin pitäisi olla tuolla lukemissa. Tuo 730D meni kesäkelissä mun normiajossa 5,9L, talvikelissä 6,9L kun paljon webastokäyttöä ja tyhjäkäyntiä, kun muksu nukkui autossa talvella. Liian janoinen tuo on siis selvästi, mutta mikä sen tekee, auton mukana tuli toki vain kitkat jotka mulla vielä alla pyörii, voisiko ne noin paljon nostaa kulutustaEikä ole edes kovin läskit, olikohan 205/55/17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View Post
Kyllä se minulla kevyellä jallalla oli lähemmäs 6 kuin 7l/100km. Auto oli 535d E61 LCIEikä ole edes kovin läskit, olikohan 205/55/17.
Leave a comment:
-
-
Onko tuolla M57T2:n EGR paineohjaimella jotain adaptaatioita, joita nollata?
Kokeilin yhteen tuommoiseen vaihtaa Hellan (sinänsä ihan sopivuuksien puolesta oikeaa) uutta paineohjainta ja se käyttäytyi todella oudosti. Kytkennät oli oikein olettaen, että Hella ei ole kääntänyt alipaineen tuloa ja lähtöä Egr-venttiilille. Ystävällisesti yhteitä ei ollut merkitty kuin vihreä-sinisellä täpällä ja sinisellä rinkulalla. (Pierburgissa lukee tyhmemmällekin VAC ja OUT). Ohjain ajoi koko ajan Egr-venttiiliä edestakaisin juuri hiukan auki ja kiinni. Ajon aikana tai vaikka paikallaan tyhjäkäynnillä livedatassa heilui siten koko ajan EGR duty cycle, venttiilille menevä alipaine ja myös tietysti MAFin ilmamäärä edestakaisin. Ajossa tuo niinkään tuntunut, mutta outo käytös. Kun laitoin (nurkista löytyneen ehjän) Pierburgin sinne, niin sillä säätö on ihan stabiili, duty cycle pysyy nätisti (tietysti ajotilanteessa muuttuu) ja ilmamäärät ei sahaa. Ilmeisesti tuohon paikkaan ei muuta kuin Pierburgia kannata laittaa? Hellan paineohjain olikin ihan Made in China. Aina ennen ainakin tuollaisen vaihdossa ole mitään sen enempää nollannut.
E
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pheno View Post
Mulla sama koodi tällä hetkellä, tulee tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnillä MAF pyynti ja todellinen arvossa heittoa, jonka arvasin tähän syyksi. Heti kun nostaa kierroksia 800-900rpm niin MAF arvot (pyynti/todellinen) on ok.
Voisin ottaa kunnon logit jos esim JaniLap osaisit sanoa niistä jotain tarkemmin?
Tyhjäkäynnillä MAP anturi näyttää noin 1060 bar ja sammuksissa 1020. Eli mielestäni ok. En osaa sanoa kuinka voi testata.
Otin sen MAP:in taannoin irti ja putsailin. Oli jonkun verran töhnaa kertynyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ukko22 View Post
Tähän vielä viitaten tiedätkö JaniLap tai joku muu pystyykö MAP-anturin toimivuuden testaamaan jotenkin yksinkertaisesti? Livedatan mukaan ahdot jää alakierroksilla pyynnistä mutta noin 3000rpm jälkeen ahdot pyynnin luokkaa. Eli voisiko kuvitella MAP-anturin olevan ehjä. Vai kuinka nuo yleensä sekoilee jos on rikki?
Voisin ottaa kunnon logit jos esim JaniLap osaisit sanoa niistä jotain tarkemmin?
Tyhjäkäynnillä MAP anturi näyttää noin 1060 bar ja sammuksissa 1020. Eli mielestäni ok. En osaa sanoa kuinka voi testata.
Otin sen MAP:in taannoin irti ja putsailin. Oli jonkun verran töhnaa kertynyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gize View PostPaljonkos muilla e61 535d kulutukset olleet ohjelmoituna? Minusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100kmValtaosa matkaa, keskinopeus jossain 55+ paikkeilla.
Leave a comment:
-
-
Paljonkos muilla e61 535d kulutukset olleet ohjelmoituna? Minusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100kmValtaosa matkaa, keskinopeus jossain 55+ paikkeilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
LCI-koneeseen on MAF-adaptaatioiden resetointiin oma protokolla testerillä toteutettuna, mutta kyllä se ne oppii periaatteessa vähitellen itsekin. Tuo kyseinen MAF-vikakoodi on hyvin yleinen ja saattaa olla seurausta muualta, kuten MAP-anturin toiminnasta tai ahtoputkien vuodosta. Testerillä live-dataa seuraamalla voisi päästä nopeammin jäljille. Onko DDE räpelletty vai vakio-ohjelmalla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: