Noni, tässä on 8kk sisään menny laturi, ollu käynnistysongelmia, kampiakselin hihnapyörä kaput, takaluukun johtosarjasta menny pari piuhaa poikki ja nyt vielä lakkas ilmeisesti puhallin toimimasta.
Autona 525d, aut, 2008.
Vikakoodeja löytyy IHKAn puolelta:
9C54
9C55 ja
9C6C
Oireita: helteillä seilas puhaltimen kierrokset, kylmää tuli. Nyt viikon sisään saattanut olla puhallin ihan mykkä johonkin suuntaan ajaessa, mutta toiminut esim. paluumatkalla, tai toisinpäin. Ja pari viimeisintä päivää, mitään nappia painamalla ei saa puhaltamaan kylmää eikä kuumaa.
Automaattiasennossa ei puhalla, manuaalisäätö puhallinnopeudelle ei tee mitään, näytön valikoista kokeiltu kuumaa ja kylmää ja eri asetuksia. Huurteenpoisto ei tee mitään, eikä muutkaan erikoistoiminnot.
Ilmastointihuolto/täyttö tehty varmuuden vuoksi myös, 260g oli vajetta, edellisestä täytöstä yli 3 vuotta, ehkä enemmänkin.
Eikö puhaltimen moottorista tai sen säätimestä tule omaa vikakoodia? Kunnon laitteilla tätä ei oo vielä tutkittu, perus bimmertoolilla luin koodit.
Ja paineanturin vaihdolla tuli ilmastointi kuntoon.
9C7C: kylmäainekompressorin tarkastusventtiili signaali tai arvo alle kynnysarvon. Kyseinen vikakoodi korjautui siis tällä ja ilmastointi rupesi pelittämään.
Onko kellään kokemuksia 2008 525i xdrive+automaatti vesipumpun vaihdosta? Mitä tässä kannattaa tehdä?
Kaikki ohjeet ja videot mutä löydän ni ei niissä ole tollasta helvetillistä palkkia edessä, senkun vain alkaa ruuvaamaan
BMW E60 A/C Pressure Sensor and Expansion Valve Repair | 2004-2010 5 serioes | A/C cycling between cold and hot? Step by step instructions.
Kannattaa ehkä katsoa ensin että johdot anturille on ehjät jne ennenkuin vaihtaa osan. Siellä on anturi ja venttiili. Vikakoodin perusteella kuulostaa anturivialta.
Täytyy varmaan tuota kokeilla ensimmäisenä. Helpoin vaihdettava osa onneksi, joutuu vaan tyhjentelemään järjestelmää välillä. Näyttäähän tuo sellaista tekevän kun laittaa ilmastoinnin "päälle" niin tuntuu hummailevan nuita puhaltimen kierroksia mutta ei kylmää lähde puhaltamaan.
BMW E60 A/C Pressure Sensor and Expansion Valve Repair | 2004-2010 5 serioes | A/C cycling between cold and hot? Step by step instructions.
Kannattaa ehkä katsoa ensin että johdot anturille on ehjät jne ennenkuin vaihtaa osan. Siellä on anturi ja venttiili. Vikakoodin perusteella kuulostaa anturivialta.
Ilmastointiongelmaa, kyseessä siis -05 E61 530d. Viime syksynä muutaman kerran teki sen että herkesi välillä puhaltamasta kylmää, jonka jälkeen mykistyi kokonaan. Puhallin siis toimii mutta ilmastointi ei. Käytetty täytettävänä, 275g oli vajausta. Vaan eipä toimi vieläkään. Vikakoodit Auc tunnistimelta, tällähän ei pitäisi olla väliä, ja toisena vikakoodina 9C7C: kylmäainekompressorin tarkastusventtiili signaali tai arvo alle kynnysarvon. Tämä koodi jatkuva. Eli mitäs tästä nyt oletettavasti on mennyt? Sulakkeet tarkistin ja olivat omaan silmään ehjiä kaikki.
E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?
Mulla ainakin toimi heti laakista uusilla paloilla ja levyillä. Ei mitää sen kummempaa totuttelua, vaan heti pitoa oli aivan niinku ennenkin.
Itse asiassa parhaat jarrut mitä on ikinä ollu missään minun autossa.
Eli jos nyt mukaan on tullu viivettä, se tulee luultavasti jostain muusta ku palat / levyt alueelta
E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?
Pitää ajella tovi ennen kuin levyt ja palat hioutuu toisiinsa ja alkaa tarraamaan kunnolla. Jotkin halvat tarvikepalat ovat tuntumaltaan myöskin tuollaisia.
E60:iin vaihdettiin, alipainepumppu, jarrutehostin ja pääsylinteri sekä kaikki palat ja levyt. Nyt jarruissa on pieni viive jonka jälkeen jarrut kyllä ottaa tehokkaasti. Tarviiko nuo uudet palat ja levyt kulutusta vai onkohan ilmaa jossain?
Voi, testasin kerran pussi irti autosta, ei vuotoa. Kaveri testasi samasta autosta pussit kun ne oli kiinni, vuoto löytyi. Pre-lci e61.
Sain testattua. Piti olla virrat päällä (kompura päällä), että venttiili avautui ja sen kautta sai ilmaa menemään. Venttili tosiaan vuosi. Jos 360tkm orig kestää, niin ei voi moittia. Pitää tutkia vielä kuivaimen kunto.
Leave a comment: