E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Originally posted by Ukko22 View Post

    Tähän vielä viitaten tiedätkö JaniLap tai joku muu pystyykö MAP-anturin toimivuuden testaamaan jotenkin yksinkertaisesti? Livedatan mukaan ahdot jää alakierroksilla pyynnistä mutta noin 3000rpm jälkeen ahdot pyynnin luokkaa. Eli voisiko kuvitella MAP-anturin olevan ehjä. Vai kuinka nuo yleensä sekoilee jos on rikki?
    Mulla sama koodi tällä hetkellä, tulee tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnillä MAF pyynti ja todellinen arvossa heittoa, jonka arvasin tähän syyksi. Heti kun nostaa kierroksia 800-900rpm niin MAF arvot (pyynti/todellinen) on ok.

    Voisin ottaa kunnon logit jos esim JaniLap osaisit sanoa niistä jotain tarkemmin?

    Tyhjäkäynnillä MAP anturi näyttää noin 1060 bar ja sammuksissa 1020. Eli mielestäni ok. En osaa sanoa kuinka voi testata.

    Otin sen MAP:in taannoin irti ja putsailin. Oli jonkun verran töhnaa kertynyt.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Paljonkos muilla e61 535d kulutukset olleet ohjelmoituna? Minusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100km Valtaosa matkaa, keskinopeus jossain 55+ paikkeilla.
    Kyllä se minulla kevyellä jallalla oli lähemmäs 6 kuin 7l/100km. Auto oli 535d E61 LCI

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Paljonkos muilla e61 535d kulutukset olleet ohjelmoituna? Minusta tuo on liian janoinen, kun nätisti ajamalla sellainen 7,45L/100km meni viimeksi, nyt meni 7,2L/100km Valtaosa matkaa, keskinopeus jossain 55+ paikkeilla.

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    LCI-koneeseen on MAF-adaptaatioiden resetointiin oma protokolla testerillä toteutettuna, mutta kyllä se ne oppii periaatteessa vähitellen itsekin. Tuo kyseinen MAF-vikakoodi on hyvin yleinen ja saattaa olla seurausta muualta, kuten MAP-anturin toiminnasta tai ahtoputkien vuodosta. Testerillä live-dataa seuraamalla voisi päästä nopeammin jäljille. Onko DDE räpelletty vai vakio-ohjelmalla?
    Tähän vielä viitaten tiedätkö JaniLap tai joku muu pystyykö MAP-anturin toimivuuden testaamaan jotenkin yksinkertaisesti? Livedatan mukaan ahdot jää alakierroksilla pyynnistä mutta noin 3000rpm jälkeen ahdot pyynnin luokkaa. Eli voisiko kuvitella MAP-anturin olevan ehjä. Vai kuinka nuo yleensä sekoilee jos on rikki?

    Leave a comment:


  • Maki1
    replied
    Ja paineanturin vaihdolla tuli ilmastointi kuntoon. 9C7C: kylmäainekompressorin tarkastusventtiili signaali tai arvo alle kynnysarvon. Kyseinen vikakoodi korjautui siis tällä ja ilmastointi rupesi pelittämään.


    Tästä ei pitkä ilo ollut. Välillä toimii ja yleensä ei, sama koodi. Pitääkö tässä rueta nuita johtoja perkamaan tarkemmin, vai vaihdellaanko seuraavaksi jotain muuta? Ikävä vikakohde kun ei selkeää vikaa löydy mitä korjata. Piuhat kävin sitä myöten läpi kun sukeltavat palkin sisään. Siltä osin kaikki pitäisi olla kunnossa. Ja kun anturilta nyppäsee johdon irti, niin rupeaa flekti huutamaan tauotta, eli oletettavasti siinä ei ole vikaa?

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    LCI-koneeseen on MAF-adaptaatioiden resetointiin oma protokolla testerillä toteutettuna, mutta kyllä se ne oppii periaatteessa vähitellen itsekin. Tuo kyseinen MAF-vikakoodi on hyvin yleinen ja saattaa olla seurausta muualta, kuten MAP-anturin toiminnasta tai ahtoputkien vuodosta. Testerillä live-dataa seuraamalla voisi päästä nopeammin jäljille. Onko DDE räpelletty vai vakio-ohjelmalla?
    Omalla inpalla en päässyt moottorinohjaukseen käsiksi. Joten kunnon livedataa en päässyt lukemaan. Mutta tänään hieman vilkaisin kännykällä bimmertoolilla arvojen käyttäytymistä mutta kunnon testerin vaatisi. Auto itelle uus tuttavuus, mutta vakio pitäisi olla. Ahtovuotoja ei välijäähyyn meneviltä ahtoputkilta löytynyt kun tutkin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Ukko22 View Post
    Moro,
    potilaana e61 lci 535d. Antaa vikakoodia
    3FF0 (air mass meter, signal or value above threshold)
    Uusi IMM uusittu ja mutta vikakoodi ilmaantuu hetken ajon jälkeen uudestaan vaikka kuinka koodin nollaa. Aiemmin tuli koodia myös kaasuläpältä ja sen vaihdon myötä kaasuläpän koodi hävisi. Pitäisikö IMM tai kaasulappä ohjelmoida/adaptiot nollata? Myös alakierroksilla tehot kateissa. Lieneekö yhteys IMM vikakoodiin…
    LCI-koneeseen on MAF-adaptaatioiden resetointiin oma protokolla testerillä toteutettuna, mutta kyllä se ne oppii periaatteessa vähitellen itsekin. Tuo kyseinen MAF-vikakoodi on hyvin yleinen ja saattaa olla seurausta muualta, kuten MAP-anturin toiminnasta tai ahtoputkien vuodosta. Testerillä live-dataa seuraamalla voisi päästä nopeammin jäljille. Onko DDE räpelletty vai vakio-ohjelmalla?

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    Moro,
    potilaana e61 lci 535d. Antaa vikakoodia
    3FF0 (air mass meter, signal or value above threshold)
    Uusi IMM uusittu ja mutta vikakoodi ilmaantuu hetken ajon jälkeen uudestaan vaikka kuinka koodin nollaa. Aiemmin tuli koodia myös kaasuläpältä ja sen vaihdon myötä kaasuläpän koodi hävisi. Pitäisikö IMM tai kaasulappä ohjelmoida/adaptiot nollata? Myös alakierroksilla tehot kateissa. Lieneekö yhteys IMM vikakoodiin…

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Itse tilasin uuden E70:n kompuran autodocilta.

    Leave a comment:


  • HSuomi
    replied
    Mistä e61 2008 ilmajousituksen kompura kannattaa ostaa? Ehjä käytetty uudelta maalta kiinostaa myös.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by JesseV View Post
    Homma tehty, meni tosin kahvi- ja ohjeenlukutaukoineen viisi tuntia ensikertalaiselta.
    Hyvää työtä. Tekniikka toki ratautuu muutaman kerran tehneenä, niin puolitoistatuntinen on ihan realistinen saavuttaa. Niin tai näin, homma on nyt tuon auton kohdalta valmistunut.

    Leave a comment:


  • JesseV
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Ei tule. Laita puhallin ja etuvastus vaihtoon. BEHR on orggis. Puolentoista tunnin vaihtohomma.
    Homma tehty, meni tosin kahvi- ja ohjeenlukutaukoineen viisi tuntia ensikertalaiselta. Olin myös tosi varovainen ja tarkka kaiken suhteen, kun ei oo tullu purettua sisustoja juurikaan ennen. Plus ihmettelin tuota keskikonsolia turhan pitkään, ois pitäny vaan purkaa heti tuo automaatin vaihdekeppi pois tieltä.



    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Voidaan säätää tuolla minunkin ohjelmalla jos haluat. Laita yv jos kiinnostelee.
    Last edited by Rattiukko; 11-07-2024, 13:12.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Loogisesti sen pitäisi vaikuttaa siten, että ilmapyyntö (ja MAFin mittaama myös) on isompi, jos pakokaasua kierrätetään vähemmän. Pakolämpöihin voisi teoriassa myös vaikuttaa, mutta näin ilmaylimäärällä joka tapauksessa toimivassa koneessa vaikuttaa muutenkin tietysti. Ehkä pitää hankkia bimmertool kokeiluun.

    E

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Joo bimmer toolilla voi säätää egr asetusta. En muista mihin arvoon sen jätin, vakioon vai pienemmälle. En oikein saanut tolkkua vaikuttaako se johonkin. Ihan kuin olisi alkanut toimimaan erilailla kun katsoin livedataa. Mietin että oliko se koodattu pois ja kun koskin arvoihin niin alkoi toimimaan normaalisti? Nyt kun aloin muistelemaan niin noita nykäsyjä ei ole esiintynyt aikoihin, mullakin niitä on ollut aiemmin. Olisiko astuksiin koskeminen vaikuttanut, en tiedä.

    Leave a comment:

Working...
X