Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    Originally posted by buksin-1 View Post
    Jos mennään suoraan yhdistämään pelkkiä johtoja esim. vastaaviin valojohtoihin...toivotaan valomodulille pitkää ikää...
    Ko. johdot ovat johdon paksuudesta päätellen vain ohjausvirtaa Westfalian Can-boxiin. Sain asennuksen loppuun ja vihreä/harmaa johto löytyi takapenkin oikealta puolelta. Antaa herätevirran, kun virrat päällä. Vasemman puolen kelta/musta johto on jarruvalon ohjauspiuha. Sen verran oikaisin, että kytkin ohjauspiuhan suoraan valokalusteen jarrujohtoon. Voi olla, jos perävaunun valot otettaisiin suoraan valojohdoista, voisi se kuormittaa kohtuuttomasti valomodulia, mutta kun kysymyksessä on vain ohjausvirrat Can-boxille, kuvittelen, että valomoduli kestää.:think

    Comment

    • lauka
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 5
      • Vaasa

      Täältä lähtisi kohtuu halvalla E61 koukku sähkösarjoineen (180e toimitettuna): ebay.co.uk. Onko kellään kokemuksia?

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7540
        • Jyväshyvä

        Originally posted by lauka View Post
        Täältä lähtisi kohtuu halvalla E61 koukku sähkösarjoineen (180e toimitettuna): ebay.co.uk. Onko kellään kokemuksia?
        Koukku taitaa olla sen mallinen että joutuu leikkaamaan puskuria maalatulta osin... Ja johtosarja on yleismallinen jossa ryöstetään heräte valoilta jne, en suosittele ko. sarjaa, kannattaa investoida kunno CAN-väyläiseen sarjaan, se tosin maksaa ainakin satasen enemmän kuin halpissarjat...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • lauka
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 5
          • Vaasa

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Koukku taitaa olla sen mallinen että joutuu leikkaamaan puskuria maalatulta osin... Ja johtosarja on yleismallinen jossa ryöstetään heräte valoilta jne, en suosittele ko. sarjaa, kannattaa investoida kunno CAN-väyläiseen sarjaan, se tosin maksaa ainakin satasen enemmän kuin halpissarjat...
          Vaikuttaisi siltä ettei puskuria tarvitsisi lähteä leikkelemään (ilmoituksessa puskurin kuva jossa sakset ja niiden päälle vedetty raksi).

          Mikä etu noista kaapelisarjoista jotka tukee CAN:a? Onko helpompi asentaa tai tunnistaako automaatiajärjestelmä koukun?

          EDIT: itseasiassa tuossa ilmoituksessa ei saksien päällä ollutkaan raksia, eli voipi olla että tuolla sarjalla joutuu leikkelemään.
          Last edited by lauka; 04-05-2014, 10:40.

          Comment

          • HerraR
            Newbiemmer
            • Sep 2013
            • 6
            • Helsinki

            Tuli askarreltua Westfalian irrotettava koukku vuoden 2005 E61:seen. Helppo homma, pääsi tuntipalkoille tekemällä itse. Koukun sekä mallikohtaisen sähkösarjan tilasin pf jonesilta. Sähköt toimivat kuten pitää, ja parkkitutka osaa mennä pois päältä kun kärry on kiinni. Mainiota.

            Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7540
              • Jyväshyvä

              Originally posted by HerraR View Post
              Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.
              Paljon helpommalla pääsee kun ottaa sen suoraan johtosarjasta lampun läheltä, muistaakseni toiseksi ylin karva, helppohan tuo on mitata mikä se on...
              Last edited by MajorDrake; 11-05-2014, 22:28.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • reme
                Newbiemmer
                • Apr 2014
                • 18
                • Helsinki

                Originally posted by HerraR View Post
                Tuli askarreltua Westfalian irrotettava koukku vuoden 2005 E61:seen. Helppo homma, pääsi tuntipalkoille tekemällä itse. Koukun sekä mallikohtaisen sähkösarjan tilasin pf jonesilta. Sähköt toimivat kuten pitää, ja parkkitutka osaa mennä pois päältä kun kärry on kiinni. Mainiota.

                Ainoa kohta, jossa joutui hieman arpomaan, oli jarruvalon herätteen löytäminen takapenkin vieressä kulkevasta johtonipusta. Ohjeen mukaan kelta-harmaa piuha on se oikea, mutta näitä löytyi nipusta kolme . Tuleville asentajille tiedoksi, se oikea on se paksuin näistä.
                Onko voimia ja mahdollisuuksia vielä yhteen vastaavaan projektiin?
                ex: e61 530 xd
                ex: Passat R36 3C
                ex: Audi S4 B6
                ex: Audi A3 3.2 8P

                Comment

                • yrd3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 163
                  • Ylistaro

                  täytyypi tyhmän kysyä että itellä on westfalian koukku, tuskin on ikinä otettu autosta irti, edellisenkään omistajan toimesta. nyt kun tässä yritin sitä ottaa irti, saan rullaa pyöräytettyä joku puolikierrosta eteenpäin ja koukku ikäänkuin irtoaa kun alkaa klonksumaan,mutta ei saa käteen asti.avain on ollut ilmeisesti aina sielä kiinni että voisiko se sielä jumittaa vai pitääkö sitä koukkua vaan jotenkin koittaa käännellä johonkin suuntaan?

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by yrd3;3327142[IMG
                    resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3327142]täytyypi tyhmän kysyä että itellä on westfalian koukku, tuskin on ikinä otettu autosta irti, edellisenkään omistajan toimesta. nyt kun tässä yritin sitä ottaa irti, saan rullaa pyöräytettyä joku puolikierrosta eteenpäin ja koukku ikäänkuin irtoaa kun alkaa klonksumaan,mutta ei saa käteen asti.avain on ollut ilmeisesti aina sielä kiinni että voisiko se sielä jumittaa vai pitääkö sitä koukkua vaan jotenkin koittaa käännellä johonkin suuntaan?

                    Käännä avain, vedä kahva ulospäin ja käännä se kunnes se lukitsee itsensä ko. asentoon, sen jälkeen irtokuula irtoaa joko itse tai sopivasti voimaa käyttäen.


                    Call
                    Send SMS
                    Add to Skype
                    You'll need Skype CreditFree via Skype
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • reme
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 18
                      • Helsinki

                      Originally posted by Reiska56 View Post
                      Westfalia peräkoukun sähköasennus sen omalla johtosarjalla (oem). Ei tarvitse ohjelmoida asennuksen jälkeen. Auto E60 525dA -05.
                      Päteekö tuo kaikkien kohdalla, ettei tarvitse ohjelmoida? Nyt on Westfalian koukku ja mallikohtainen johtosarja asennettu. Toinen sivuvilkku palaa taukoamatta eikä muuta tapahdu :think
                      ex: e61 530 xd
                      ex: Passat R36 3C
                      ex: Audi S4 B6
                      ex: Audi A3 3.2 8P

                      Comment

                      • reme
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 18
                        • Helsinki

                        Originally posted by reme View Post
                        Päteekö tuo kaikkien kohdalla, ettei tarvitse ohjelmoida? Nyt on Westfalian koukku ja mallikohtainen johtosarja asennettu. Toinen sivuvilkku palaa taukoamatta :think
                        Yksi epätodennäköinen mahdollisuus olisi tietty, että johtosarja on viallinen... Onko kellään ollut vastaavaa?
                        ex: e61 530 xd
                        ex: Passat R36 3C
                        ex: Audi S4 B6
                        ex: Audi A3 3.2 8P

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7540
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by reme View Post
                          Yksi epätodennäköinen mahdollisuus olisi tietty, että johtosarja on viallinen... Onko kellään ollut vastaavaa?
                          Vilkut tulee CAN-väylästä jos ei ole halpa ryöstösarja.

                          Jos kaikki muut toimii, johtosarjan purkissa vikaa?
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • reme
                            Newbiemmer
                            • Apr 2014
                            • 18
                            • Helsinki

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Vilkut tulee CAN-väylästä jos ei ole halpa ryöstösarja.

                            Jos kaikki muut toimii, johtosarjan purkissa vikaa?
                            Mikään muu ei toimi kuin oikeanpuoleinen vilkku. Se palaa koko ajan ja kirkastuu entisestään, jos laittaa kyseisen vilkun oikeasti päälle. Kaikki kytketty westfalian ohjeiden mukaan. On mallikohtainen sähkösarja westfalialta.
                            ex: e61 530 xd
                            ex: Passat R36 3C
                            ex: Audi S4 B6
                            ex: Audi A3 3.2 8P

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7540
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by reme View Post
                              Mikään muu ei toimi kuin oikeanpuoleinen vilkku. Se palaa koko ajan ja kirkastuu entisestään, jos laittaa kyseisen vilkun oikeasti päälle. Kaikki kytketty westfalian ohjeiden mukaan. On mallikohtainen sähkösarja westfalialta.
                              No sitten olet ryöstänyt väärästä paikkaa piuhat, 3 piuhaahan pitää ryöstää (can väylä 2 kpl ja jarruvalo)...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Vana
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 49
                                • Vantaa

                                Koukkupajalta Oulun toimipisteestä sanoivat että Westfalian irroitettava koukku menee niin siististi E61 M-Sportiin että ei tarvitse hommata luukullista diffuusoria. Kuulemma useampia ovat asentaneet eivätkä asiakkaat ole sitten halunneet luukullista diffua.

                                Foorumilta luetun perusteella kuitenkin vähän epäilyttää minkälainen asennuksesta noin tulee, koska niin monessa postauksessa kehotetaan hommaamaan myös luukullinen diffuusori.

                                Olisko kellään laittaa kuvaa moisesta asennuksesta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎