E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hebbu ///M3
    replied
    Aajuu arvelin ku 2008 kottero ja liekköhän alkuperänen akku, mietiskeli Markku. Vejin johtopäätöksen ettei oisi.
    Ja itelläni siis ei myöskään oem.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Mullon harmaa.
    Puhutaanko nyt oem akusta tässä harmaan tapauksessa? Tuskin.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    1: aGm on aina musta
    7: kyllä
    Mullon harmaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Diagnostiikkaohjelmilla (INPA, DIS, ISTA/D) voi ilmoittaa autolle, että asensin juuri tasan samanlaisen akun vanhan tilalle.

    Koodausohjelmilla (NCS, ISTA/P, jne.) voi koodata, eli muuttaa akun tyyppia ja kokoa.

    Sitten on vielä Carly kännykkäohjelma, jolla voi nykyään tehdä molemmat (vaatii OBD-mokkulan).

    Ilmeisesti myös joillain ei-BMW ohjelmistoilla, eli korjaamoilla käytössä olevilla tai muiden yleismallisten ohjelmistojen kanssa voinee tehdä uuden samanlaisen akun rekisteröinnin, mutta ei koodata toisenlaista akkua(?)
    Kyllä useammalla kunnon testereillä pystyy myös koodaamaan, mainitaan nyt vaikka autologic.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    ISTA-D/INPA:lla voi ilmoittaa akun vaihdon, mutta ei koodata toisentyyppistä akkua. Sen voi koodata esim. NCS Expertillä.
    kirotus virhe.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Diagnostiikkaohjelmilla (INPA, DIS, ISTA/D) voi ilmoittaa autolle, että asensin juuri tasan samanlaisen akun vanhan tilalle.

    Koodausohjelmilla (NCS, ISTA/P, jne.) voi koodata, eli muuttaa akun tyyppia ja kokoa.

    Sitten on vielä Carly kännykkäohjelma, jolla voi nykyään tehdä molemmat (vaatii OBD-mokkulan).

    Ilmeisesti myös joillain ei-BMW ohjelmistoilla, eli korjaamoilla käytössä olevilla tai muiden yleismallisten ohjelmistojen kanssa voinee tehdä uuden samanlaisen akun rekisteröinnin, mutta ei koodata toisenlaista akkua(?)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    :think Onkos nyt jäänyt junasta mutta ei aikaisemmin tuolla EDIABAksella ole vielä koodattu mitään. Pitää olla vielä lisäksi ISTA/d, Carly tms ohjelma jotta koodaus onnistuu tai INPA jolla voi kertoa, että uusi samanlainen akku on laitettu paikoilleen. :think

    Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.
    ISTA-D/INPA:lla voi ilmoittaa akun vaihdon, mutta ei koodata toisentyyppistä akkua. Sen voi koodata esim. NCS Expertillä.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    :think Onkos nyt jäänyt junasta mutta ei aikaisemmin tuolla EDIABAksella ole vielä koodattu mitään. Pitää olla vielä lisäksi ISTA/d, Carly tms ohjelma jotta koodaus onnistuu tai INPA jolla voi kertoa, että uusi samanlainen akku on laitettu paikoilleen. :think

    Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.
    Joo muistinkin väärin, se oli tuo DIS ohjelma

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    ... EDIABAS ohjelmalla onnistuu se koodaus hyvin vaikka viekin puoli tuntia.
    :think Onkos nyt jäänyt junasta mutta ei aikaisemmin tuolla EDIABAksella ole vielä koodattu mitään. Pitää olla vielä lisäksi ISTA/d, Carly tms ohjelma jotta koodaus onnistuu tai INPA jolla voi kertoa, että uusi samanlainen akku on laitettu paikoilleen. :think

    Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Kaikista helpoiten selviät kun ajat oikeaan akkuliikkeeseen ja kerrot murheesi. Jos vanha akku on sökö, niin he asentavat ja koodaavat uuden akun autoosi. Eikä edes maksa sen enempää kuin jos menisit motonettiin hakemaan uuden akun, asennat ja koodaat/koodautat sitten vielä sen.

    Ja Vartan akku sitten jos uusia pitää.
    Akku kauppiaat haluaa kovasti inttää että sitä ei tarvihe koodata mutta se tosiaankin pitää. Mulle kanssa sano myyjä että ei tarvihe mutta se laturi jatkaa sen uuden akun lataamista niinkuin vanhan ja kun vanha ei ole ottanut virtaa niin se ei anna uudellekkaan. Sillä EDIABAS ohjelmalla onnistuu se koodaus hyvin vaikka viekin puoli tuntia.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Nyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
    1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
    2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
    3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
    4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
    5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
    6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
    7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?
    Kaikista helpoiten selviät kun ajat oikeaan akkuliikkeeseen ja kerrot murheesi. Jos vanha akku on sökö, niin he asentavat ja koodaavat uuden akun autoosi. Eikä edes maksa sen enempää kuin jos menisit motonettiin hakemaan uuden akun, asennat ja koodaat/koodautat sitten vielä sen.

    Ja Vartan akku sitten jos uusia pitää.

    Leave a comment:


  • toddpacker
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette?
    Itsellä sano akku itsensä irti viime tammikuussa. Kävelin lähimpään akkuliikkeeseen ja hain Varta Silver Dynamic 100 Ah akun. On toiminut hyvin. Hinta oli 160 e.

    Muista koodata auto. Autolle pitää kertoa akun vaihdosta, jotta osaa ladata oikein. Tämä siis vaikka uusi akku olisi täsmälleen samanlainen kuin vanha

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Nyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
    1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
    2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
    3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
    4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
    5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
    6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
    7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?
    1: aGm on aina musta
    2: Älykäs lataus järjestelmä, ei mitenkään tarvi suhtautua kun toimii
    3: ota kuva ennen kun menet akkukaupoille
    4: mainospuheita
    5: mahdollisiman suuri aGm
    6: kättä vaan syvälle taskuun
    7: kyllä

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    Nyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
    1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
    2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
    3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
    4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
    5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
    6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
    7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kontissa on nyt 95Ah akku, onko tietoa mitä tuolla NCS:ssä pitäisi lukea?
    Mikäli on tavallinen lyijyakku (ei AGM) kyseessä, niin merkintä olisi BATTERIE_90AH. Kapasiteettiero 95 vs. 90 Ah välillä on merkityksetön, eikä 95 Ah vaihtoehtoa ole valmiina.

    Leave a comment:

Working...
X