Aajuu arvelin ku 2008 kottero ja liekköhän alkuperänen akku, mietiskeli Markku. Vejin johtopäätöksen ettei oisi.
Ja itelläni siis ei myöskään oem.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by pyroz View PostDiagnostiikkaohjelmilla (INPA, DIS, ISTA/D) voi ilmoittaa autolle, että asensin juuri tasan samanlaisen akun vanhan tilalle.
Koodausohjelmilla (NCS, ISTA/P, jne.) voi koodata, eli muuttaa akun tyyppia ja kokoa.
Sitten on vielä Carly kännykkäohjelma, jolla voi nykyään tehdä molemmat (vaatii OBD-mokkulan).
Ilmeisesti myös joillain ei-BMW ohjelmistoilla, eli korjaamoilla käytössä olevilla tai muiden yleismallisten ohjelmistojen kanssa voinee tehdä uuden samanlaisen akun rekisteröinnin, mutta ei koodata toisenlaista akkua(?)
Leave a comment:
-
Diagnostiikkaohjelmilla (INPA, DIS, ISTA/D) voi ilmoittaa autolle, että asensin juuri tasan samanlaisen akun vanhan tilalle.
Koodausohjelmilla (NCS, ISTA/P, jne.) voi koodata, eli muuttaa akun tyyppia ja kokoa.
Sitten on vielä Carly kännykkäohjelma, jolla voi nykyään tehdä molemmat (vaatii OBD-mokkulan).
Ilmeisesti myös joillain ei-BMW ohjelmistoilla, eli korjaamoilla käytössä olevilla tai muiden yleismallisten ohjelmistojen kanssa voinee tehdä uuden samanlaisen akun rekisteröinnin, mutta ei koodata toisenlaista akkua(?)
Leave a comment:
-
Originally posted by Arnolds View Post:think Onkos nyt jäänyt junasta mutta ei aikaisemmin tuolla EDIABAksella ole vielä koodattu mitään. Pitää olla vielä lisäksi ISTA/d, Carly tms ohjelma jotta koodaus onnistuu tai INPA jolla voi kertoa, että uusi samanlainen akku on laitettu paikoilleen. :think
Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arnolds View Post:think Onkos nyt jäänyt junasta mutta ei aikaisemmin tuolla EDIABAksella ole vielä koodattu mitään. Pitää olla vielä lisäksi ISTA/d, Carly tms ohjelma jotta koodaus onnistuu tai INPA jolla voi kertoa, että uusi samanlainen akku on laitettu paikoilleen. :think
Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View Post... EDIABAS ohjelmalla onnistuu se koodaus hyvin vaikka viekin puoli tuntia.
Näin ainakin olen ymmärtänyt mutta saataa olla tullut jotain uutta markkinoille.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tome View PostKaikista helpoiten selviät kun ajat oikeaan akkuliikkeeseen ja kerrot murheesi. Jos vanha akku on sökö, niin he asentavat ja koodaavat uuden akun autoosi. Eikä edes maksa sen enempää kuin jos menisit motonettiin hakemaan uuden akun, asennat ja koodaat/koodautat sitten vielä sen.
Ja Vartan akku sitten jos uusia pitää.
Leave a comment:
-
Originally posted by markku55 View PostNyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?
Ja Vartan akku sitten jos uusia pitää.
Leave a comment:
-
Originally posted by markku55 View Post6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette?
Muista koodata auto. Autolle pitää kertoa akun vaihdosta, jotta osaa ladata oikein. Tämä siis vaikka uusi akku olisi täsmälleen samanlainen kuin vanha
Leave a comment:
-
Originally posted by markku55 View PostNyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?
2: Älykäs lataus järjestelmä, ei mitenkään tarvi suhtautua kun toimii
3: ota kuva ennen kun menet akkukaupoille
4: mainospuheita
5: mahdollisiman suuri aGm
6: kättä vaan syvälle taskuun
7: kyllä
Leave a comment:
-
Nyt alkaa tavan eläkeläisellä mennä yli hilseen. Autoni on 2008 5 sarjan E60 diesel malli ja akku alkaa olla ilmeisesti sökö, liekö alkuperäinen.
1. Mistä tiedän onko akku tyyppiä AMG vai jotain muuta?
2. Mikä hemmetti on tuo IBS, ja miten siihen pitäisi suhtautua?
3. Kun katselen netistä akkuja, niin niissä ei missään mainita napojen sijoitusta, onko ne aina oikein jos määrittelee auton tyypiksi E60?
4. Osassa akkuja mainitaan, että sopii bensa ja tai diesel malliin, mikä ero niillä on?
5. Jos haluaa varmistaa kylmäkäynnistyksen, niin onko suosituksia siitä, mikä on minimi Ah määrä ja toisaalta luvattu ampeerimäärä startissa?
6. Ja sitten se toiseksi viimeinen kysymys, mitä akkua suosittelette? Tarjonnassa on monia alle 100€ ja aina pitkälti yli 200€ hintaisia akkuja, mutta jos nyt sitten sanottaisiin, että maks luokkaa 200€, niin sellaiseen vielä voisin investoida.
7. Saako OBD:n kautta tietoon mikä on oikeasti auton latausjännite? Minulla on jonkinlainen laite jonka voin kytkeä OBD liittymään ja saada siitä bluetoothin kautta tietoja kännykkään, saanko sen kautta myös tiedon latausjännitteestä?
Leave a comment:
-
Originally posted by pheno View PostKontissa on nyt 95Ah akku, onko tietoa mitä tuolla NCS:ssä pitäisi lukea?
Leave a comment:
Leave a comment: