Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by Malax View Post
    Lataa kyllä, mutta kylmä akku ottaa huonosti latausta vastaan, agm hieman paremmin.
    Käsittääkseni (olen jostakin lukenut) laturi ei lataa täysillä juuri sen takia, että hyötysuhde on niin huono kylmällä (polttoainetta menisi hukkaan).
    Aika naurettava systeemi. Kyllä siinä joku arctic mode pitäisi olla, että täysillä vaan, vaikka se energiaa syökin. Menisi sitten edes vähän latausta akkuun.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 517
      • Rauma

      Originally posted by jaki View Post
      Käsittääkseni (olen jostakin lukenut) laturi ei lataa täysillä juuri sen takia, että hyötysuhde on niin huono kylmällä (polttoainetta menisi hukkaan).
      Aika naurettava systeemi. Kyllä siinä joku arctic mode pitäisi olla, että täysillä vaan, vaikka se energiaa syökin. Menisi sitten edes vähän latausta akkuun.
      Virtaa (A) akkuun ei saa enempää syötettyä, mitä se sattuu itse vastaanottamaan. Tätä varten kylmällä ilmalla nostetaan latausjännitettä (V), jotta akkuun saataisiin pakotettua sitä virtaa. Eli se paljon parjattu IBS toimii "arctic mode":na.
      Hyötysuhteen kanssa ilmiöllä ei ole mitään tekemistä.
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        Originally posted by enins View Post
        Virtaa (A) akkuun ei saa enempää syötettyä, mitä se sattuu itse vastaanottamaan. Tätä varten kylmällä ilmalla nostetaan latausjännitettä (V), jotta akkuun saataisiin pakotettua sitä virtaa. Eli se paljon parjattu IBS toimii "arctic mode":na.
        Hyötysuhteen kanssa ilmiöllä ei ole mitään tekemistä.
        Hmm, olen ollut siinä käsityksessä, että kylmällä nimenomaan sitä sähköä ei sinne syötetä = latausjännite pidetään alhaisena, koska se ei ota sitä vastaan, mutta, ehkä sitten toimii noin. Mistä olet tuon tiedon saanut?
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Menee juurikin noin kuten enins sanoi. Latausjännitteen lämpötilakompensaatio on ihan normaali juttu, hyvänä puolena talvikäytön lisäksi sitä voidaan laskea kesäisin jolloin akun kesto pitenee. Paremmin nämä E6x lataa kuin vanhemmat, lyödään pakkasta sinne -20 tuolle puolen ja E39:n reilu 14v ei nosta varaustasoa pitkilläkään ajomatkoilla kuin nimeksi.

          Mikäli jännitettä ei nostettaisi, ei akku ottaisi mitään vastaan eikä lämpeäisi siinä samalla. Virrat on sitäpaitsi kylmänä niin olemattomia, ettei ole mitään mistä säästää.

          edit: IBS:n ympärille tuntuu liittyvän melkoisesti erilaisia myyttejä, oliskohan FAQ-kirjoitus paikallaan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            Originally posted by jaki View Post
            Hmm, olen ollut siinä käsityksessä, että kylmällä nimenomaan sitä sähköä ei sinne syötetä = latausjännite pidetään alhaisena, koska se ei ota sitä vastaan, mutta, ehkä sitten toimii noin. Mistä olet tuon tiedon saanut?
            Kyllä se vaan niin toimii, että pakkasella latausjännite on korkeampi. Olen asian todennut testaamalla/mittaamalla neljällä eri E60-yksilöllä.

            -20 asteen lämpötilassa latausjännite on jopa 15V nurkilla, kun taas lämpimästä parkkihallista lähdettäessä 14,2-14,4V.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by JKK View Post
              Kyllä se vaan niin toimii, että pakkasella latausjännite on korkeampi. Olen asian todennut testaamalla/mittaamalla neljällä eri E60-yksilöllä.

              -20 asteen lämpötilassa latausjännite on jopa 15V nurkilla, kun taas lämpimästä parkkihallista lähdettäessä 14,2-14,4V.
              Uskon uskon
              Eli tuo lukemani on siis ollut se kuuluisa nettitotuus...
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                No nyt tuli otettua ja vaihdettua tuo jännitteensäädin, aikaa meni ehkä 30min, eniten siinä ku ootteli että auto nukahtaa ennenkö irroittaa akunkengän (en tiiä onko välttämätöntä odottaa edes?) Vanhassa säätimessä hiilet eivät vielä täysin finaalissa edes olleet (ajettu 225tkm) myös liukurenkaat olivat ihan hyvässä kunnossa vielä, aikalailla samoissa kuoseissa kuin Janne_S http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=43

                No onpahan nyt kuitenki vaihdettu. (n. kuukausi sitten heitti transmission failuren tauluu, tästä aattelin että rupeaa ilmotteleen että on tullut matkansa päähän) Tosin nyt kun testailin niin edelleen tekee vähän sitä että kun kaasuttaa, niin ovivalo pikkusen välähtää, silloin kun kierrokset laskevat, kai se sitte on vaa joku ominaisuus tai johtuu jostain muusta, myöskään salavalikosta katsottuna, jänniten on aikalailla sama, pyörien n. 14.6v-15v välillä, autossa normiakku (ei agm)

                E: Liukurengas http://aijaa.com/LJFK23
                Hiilet: http://aijaa.com/d1VlMF
                (jos noista pikselimössöistä nyt jotain selvää edes saa )
                Last edited by -rik; 30-03-2013, 18:28.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  Hohhoijakkaa

                  Reilun kuukauden eka Bimmerin omistajana,eikä yhtään huoletonta päivää ole tarvinut olla auton kanssa. Ei ole E60 sielunelämä vielä tuttu,vaikka illat onkin saanu foorumeita lukea kyllästymiseen asti. Kaikkea mahdollisia oireita ollut,mitä täällä kirjoteltu, mutta kun ei niitä varmaksi voi todeta.

                  Ainut minkä tiedän, niin akku on orkkis, ja uusi akku (agm) odottas, jos joku kehtais koodata sen Oulun seudulla. Siitä vois alkaa purkaan vyyhtiä, ja tehdä mittauksia. Clavulle olen laittanut privaa,mutta taitaa olla kevät kiireitä, kun ei vastaa...

                  Ei ole lupaavasti alkanut minun BMW ura, vaikka siitä aina haaveillut,ruotsalaisten, ja muiden germaani merkkien jälkeen , jotka kuitenki ollut luotettavia tähän verrattuna

                  Mutta en luovuta vielä, on sen verta hyvä kiesi ajaa

                  Ja kiesinähän on -05 535d limousine, 278tkm takana
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2150
                    • L a h t i

                    Ei kaikki niitä akkujaan koodaile.. Tuskin itsekään koodauttaisin mitää vaikka se vaihtoon menisikin.. Ehkä sunki kannattais vaa heittää se uus sinne tilalle ja tsekata että häviääkö oireet mitä ikinä sulla siinä onkaan...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      Originally posted by Mikiis View Post
                      ...eikä yhtään huoletonta päivää ole tarvinut olla auton kanssa....

                      ...Ja kiesinähän on -05 535d limousine, 278tkm takana
                      Eiköhän lähtökohtaisestikin tuon verran ajetussa autossa ole kaikennäköistä laitettavaa - oli merkki ja malli mikä tahansa. Varsinkin jos kyseessä on aika paljon keskivertokinderiä teknisempi paketti, kuten E60. Itse ostin pari vuotta sitten 535d:n, joka oli satatuhatta vähemmän ajettu, ja silti sain tuupata siihen ensimmäisen kolmen kuukauden aikana 4000 euroa rahaa, jotta sain siitä täysin viattoman ja mieluisan. En ole vuosiin enää edes olettanut, että saisin suoraan käytettynä ostetun BMW:n, johon ei samantien menisi 2-3 kiloeuroa elvytysrahaa. Lähempänä 300tkm ajettuna jokainen BMW alkaa muuttua enemmän tai vähemmän harrastustoiminnaksi. Monen mielestä vieläpä melko kalliiksi sellaiseksi.
                      Last edited by JKK; 26-04-2013, 06:57.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        jos vanha akku on normaali ja uusi AGM niin kyllä tuo muutos jo kannattaa koodata kun nuo latausjännitteet muuttuu

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Originally posted by Mikiis View Post
                          Ainut minkä tiedän, niin akku on orkkis, ja uusi akku (agm) odottas, jos joku kehtais koodata sen Oulun seudulla. Siitä vois alkaa purkaan vyyhtiä, ja tehdä mittauksia. Clavulle olen laittanut privaa,mutta taitaa olla kevät kiireitä, kun ei vastaa...
                          Koodata se pitää, millon haluat? Privalla yhteyttä...
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            Eli apua tarjottu,nyt vain itsellä aikataulutuksia kuntoon. Lähdin silti kuusamon keikalle kokeilemaan onneani,ja hyvin pelitti tänne, toki laturin nokassa ollu akun hyytymisen jälkeen

                            Ei tosiaan ollut tarkoitus parjata bimmerin laatua, mutta tuskissaan purkaantui tänne,kun on vielä paljon ajoja, ettei kerkeä oikein keskittyä vikoihin

                            Jospa tästä köyhäkin (pienellä) rahalla selveää

                            Pitää päivittää tilannetta miten asiat etenee...
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • BemariAndy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 230
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              Onko oikeat arvot akussa/lataus?!?

                              Akku ollut laturissa yön yli ja mittasin arvoja heti latauksen jälkeen :

                              auto sammuksissa 12,75 V ja starttauksen jälkeen 14,92 V

                              Kävin ajamassa n. 50 km lenkin ja mittasin uudelleen :

                              auto sammuksissa 12,53 V ja starttauksen jälkeen 14,49 V

                              Eli molemmat arvot selvästi kuitenkin laskeneet.
                              Taustalla seuraavanlainen ongelmatilanne pari päivää sitten, DPF polton jälkeen tai sen yhteydessä auto sammuili eikä suostunut käynnistymään kunnolla, paikallaan ollessa tällaisia vikailmoituksia tuli tauluun :



                              Mitä neuvoksi?!? Akku, laturi, piuhoja poikki tms...
                              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Ei se pitäis laskea nuin.

                                Vikakoodin lukemalla kannattaa alottaa. Oiskose ibs kaapeli syypää tai laturi...
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎