Originally posted by VESiX
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View Postjos siellä on se orkkis kompura huutanut noin kauan putkeen niin kai tuolle uudelle kompuralle uusit sen releen? eikös se muuten ole mainittukkin noilla sivuilla, että jos et uusi relettä niin takuu raukeaa? vaikuttaisi että releen jumin vuoksi noin pitkään huutanut, muistaakseni n. 2min on tuo kerta huudatus aika tuolla kompuralla, jonka jälkeen se nakkaa errorin.
Oli unohtunut paketista... Ja tuo kompuran ilmanottopaikka on myös aikas surkea alkuperäisenä. Sisälokarin kun ottaa pois, niin tadaa sehän on aivan täynnä hienoa pölyä.
Siirrettiin uusi ilmanottopaikka taaksemmaksi pois sisälokarista.Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...
530 xda 08 individual
Dpf off+chipped 290/650
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostJuu, mullakin on Miesslerin kompura ja ero orginaaliin on selvä. Orginaalin käynnin kuuli kuskin paikalle vain, kun auto oli paikallaan tyhjäkäynnillä, mutta tämän kuulee myös ajossa taajamanopeuksissa. Mutta ei se nyt niin äänekäs ole, että olisi tullut mieleenkään ruveta virittämään mitään äänieristystä.
En kyllä alkuperäistä kompuraa ollut kuulevani, kun se vasta kyrvähti lopullisesti :think . Ulkoapäin myös uusi kompu on äänekkäämpi.
Renkaanvaihdossa ollessa kun auto laskettiin maahan, niin asentaja ihmetteli miksi hänen kompura meni päälle. Selitin että minun auto se siinä höräjää. Ehken keväällä pitää viritellä jotain äänieristystä suoraan kompuran päälle... Eihän tuo ole mitään vakavaa, mut toivois vähän hiljaisemmaks tuon perän. Kuka tykkää mistäkii
. Tuohan on varmaan normaalia et kompura käy joka ajokerralla varmaankii. En ole ainakaan huomannut perän roikkumista.
Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...
530 xda 08 individual
Dpf off+chipped 290/650
Comment
-
-
Tyhmä kysymys taas ilmoille...
Onko se rele missä? Ilmeisesti takakontin sulakesysteemin vieressä/takana/nurkilla?
Pitäs tänään töiden jälkeen alkaa vaihtamaan kompura+hilut tai viimeistään huomenna, niin eipähän tarvis etsiskellä.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by teppo_h View PostTyhmä kysymys taas ilmoille...
Onko se rele missä? Ilmeisesti takakontin sulakesysteemin vieressä/takana/nurkilla?
Pitäs tänään töiden jälkeen alkaa vaihtamaan kompura+hilut tai viimeistään huomenna, niin eipähän tarvis etsiskellä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTakakontin pohjalla, vihreä rele.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Noniin....
Tänään sitten otin hommaksi vaihtaa tuon kompuran, venttiilin ja releen.
Eli tilattunahan oli Wabcon kompura hilppeineen ebaysta.
Asennusaika: 1,5h
Homma meni älyttömän helposti (nosturilla). Kompuralle piti vanhasta ainoastaan ottaa semmonen asennuspeltilevy sekä jousiruuvit+kumit joiden varaan kompura tulee kiinni auton runkoon.
Wabcon kompurassa ottoilman liitin on toisessa päässä kuin alkuperäisessä (alkup.:keulan puolella, wabco:perän puolella), mutta tämä oli paketissa otettu huomioon, koska siihen oli valmiiksi jo asennettu kumiletku joka yltää kompuran etupuolelle ja siihen saa suorilta letkun kiinni...
Ainoa mikä oli vähän "outo" oli kompuralta tuleva paineletku joka menee sille venttiilille. Tässä Wabcon paketissa se oli varmaan tuplasti paksumpi kuin alkuperäinen ja on huomattavasti jäykempää. Alkuperäisessä tuo paineletku menee kompuralta venttiilille sitä tukirautaa pitkin (tiukkoja mutkia), mutta tätä uutta ei saanu mitenkään niin mutkille väännettyä.
Eipä se toisaalta haitannut mutta ihmetytti ja vähän laajempi kaarre tuli sitten sille letkulle.
Kuvia nyt ei sitten tullu otettua yhtään, ku oli niin rivakka apumies kaverina.
edit:
kompuran käyntiääni on mukavan hiljainen. Eikös täällä joku valittanut että se elkuperäinen korvaava kompura oli tosi äänekäs? Wabcolla ei vaikuttas olevan tässä mitään ongelmaa. Hiljainen ja tehokas tuntuu olevan - niinkuin pitääkin.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
sen verran heitän ilmoille tässä ilman että oon ees koko topicia läpi lukenu, mutta joissain tapauksissa tuntus e61:nkin kans olevan yhteyttä tuon tasonsäädön herjan ilmaantumisen ja hetkellisen suuren virrankulutuksen kans...omassa e61 tuo nyt on niitä harvoja paikkoja jotka on tähän mennässä täysin toiminu, mutta juolahti vain mieleen kun edellisessä e53 koppaessa X5:ssa oli pitkiin laitettu tarvike xenonit ja ehtoopuolella oleva akku niin esim. pitkille vaihtaessa talvella käynnistyksen jälkeen samat herjat tauluun...uuden akun jälkeen ei ikinä herjaa enää..
Comment
-
-
Ja sama virheilmoitus. Inpalla vikakoodi kertoi Exaust valve -ongelmaa. Manuaalisesti Inpalla perän sai nousemaan muttei laskemaan. Siispä ongelma lienee venttiilissä joka poistaa ilmaa.
Perä ylös ja kompura esille. Luulin ensin poistoventtiilin olevan siinä erillisessä venttiilipakassa kompuran päässä ja ihmettelin sitä aikani. Sitten pähkäilin että ei voi olla ja kappas kun kompuran päähän tulikin kaksi johtosarjaa ja siinähän sen ohuemman johtosarjan päässä oli poistoventtiili. Ja kun irroitin liittimen venttiilistä, paljastui että toinen johto oli liittimen juuresta poikki. Siksi toimi välillä kun kuittasi vikakoodin. Siispä purin pinnin (todella pieni meisseli pinnin ulkoreunasta sisään ja työntö) ja tein uuden liitoksen. Nollasin vikakoodit ja nyt pelittää.
Sen peitelevyn alla olleen vaimenninvaahtomuovin revin irti ja heitin roskiin. Oli likomärkä.
Comment
-
-
Level control herjaa pukkaa täälläkin. Imuputki on vaihdettu pari vuotta sitten, ja sen jälkeen on tullut valituksia ihan satunnaisesti. Nyt pakkasilla vika tulikin sitten jo melkein joka päivä ja useimmiten startin yhteydessä, jolloin sen sai kuitattua ruudulta. Tämä on vissiin se liian hidas asettuminen. Muutaman kerran vika tuli myös kesken ajon ja jäi ruudulle koneen sammutukseen saakka.
Äkkiä luulisi, kun perä sentään nousee, että vika olisi painepuolen tiiveydessä. Vai vikaantuuko tuo pumppu juuri niin, että se rupeaa vuotamaan? Onko rahan tuhlausta mittoa letkujen kuntoa huoltamolla vai tilata samoin tein uusi pumppukitti saksasta?
Mitään ajon aikaista ongelmaa tai vajoamaa en ole havainnut tähän mennessä, mutta parempihan tuo olisi kuntoon laittaa, ennen kuin laukeaa totaalisesti.
Comment
-
-
Originally posted by ronssimies View PostOnko kuinka moni asentanut kyseisen kompuran?
Itselle laitettiin syksyllä tälläinen ja olen kyllä sitä mieltä, että tää on paljon kovempi äänisempi ku orkkis.
Alkuperäinen kompura poltti ittensä loppuun noin tunnin yhtä soittoo ja jatkuneen "maratoonin" jälkeen.
Ja vaihto operaation jälkeen minusta uusi kompura käy todella useasti.
Saattaa taas olla päiviä ettei sitä edes huomaa käyvän päällä. Onkohan lämpötilalla tähän osuutta. Ken tietää...
Rasittaako kompuran päivittäinen päällä oleminen sitä jatkossa? Vai voiko tuossa kompurassa olla vika?
Olen kyllä yrittänyt laitella äänieristysmattoa akun luokse, mut ei siitä paljoo hyötyy kuulu olevan. On tää ilmajousituksen toteutus kyllä minun mielestä todella surkeasti hoidettu. Tähän ei ole mitään ns. varajärjestelmää tehty. Eli kun joku pettää, niin auto jää sille tielle.
Comment
-
-
Miesslerin air-suspension shopin sivuilta löytyi tuommoinen nootti:
"Before you buy a compressor please keep in mind that the main reason a compressor fails is because there is a leak in the Air Suspension System causing the compressor to overwork and "Burn Out". The most common cause for a leak in the system is an old leaky air spring bag. Your compressor warranty will be voided if air spring bags have not been recently replaced in your vehicle. We recommend that in order to maintain your Air Suspension System in optimal condition you purchase new air spring bags"
Onko joku joutunut joskus vaihtamaan noita jousipusseja?
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostOnko joku joutunut joskus vaihtamaan noita jousipusseja?
Tarkoittaen: niin kauan, kun kompuralla saa perän tasoihin, ei tehdä mitään.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Kuinka nopeasti pitäis kompuran pystyä nostamaan perää, kun testaa INPAlla kärikäytöllä perää ylös/alas.
Mulla ei alkuun liikkunu yhtään ylöspäin, mutta 30 min sulattelun jälkeen lämpösessä tallissa alko perä nouseen ylöspäin.
INPAn käsisäätö näytössä nummerot lähti kiipeen -30 kohti nollaa aika hitaasti. Yhden numeron muutokseen meni n.10-15 sekuntia.
Onko toi normaali nopeus vai onko mahdollisesti kompura tiensä päässä.
...ja johtuuko toi jäätyminen venttiilin jäärymisestä/jumiutumisesta, vai voiko putket olla jäässä? (alaspäin perää sai kyllä tiputettua aina, et ehkä putket on kuitenkin auki)
Jos jollain olis kokemusta asiasta, niin vois alkaa hankkiin varaosia vähän viisaampana.E61 BMW 530dA M-Sport -05
E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
---
EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03
Comment
-
Comment