Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Lappeenranta

    Originally posted by Mlatvala View Post
    uuuh, juuh, mitkä kilsat kun poiki?
    270tkm. En tiedä kauanko tuo on ollut viallinen? Minun aikana ei ole koskaan toiminut niin hyvin kuin nyt, alkavaa lasittumista kitkapinnoissa saattanut olla jo piiitkään...

    Kuten kirjoitin tuohon aikaisemmin,niin jo hieman päälle 100tkm on alkanut ilmentymään vikoja ja voisi laskea mielestäni jo tyyppiviaksi. Myös muilla merkeillä, joissa käytössä sama laatikko/turbiini yhdistelmä.
    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7544
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Malax View Post
      270tkm. En tiedä kauanko tuo on ollut viallinen?
      Ei ainakaan 150 tkm kielppeillä ko. yksilössä ollu mitään ongelmaa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Malax
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Lappeenranta

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ei ainakaan 150 tkm kielppeillä ko. yksilössä ollu mitään ongelmaa...
        Sen kyllä uskon. Syksyllä alkoi ensimmäiset oireet satunnaisesti.Talvella ei luistoa humannut, humppaamisen kyllä.
        Pitoa kun alkoi nyt keväällä olemaan paremmin,niin paheni.
        superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Vois melkeinpä koittaa pikoihin samaa kun ajattelin laatikkoöljyt vaihtaa. Mutta eikös tuohon samaan rahaan saa uudenkin turbiini esim. ebaysta? Ei sillä ettenkö haluaisi suosia tuota korjausta ja että se kallis olisi, mutta jos vaihdetaan suoraa uusi osa tilalle niin auto ei loju montaa päivää pajalla silloin.
          Mulla on kans luistellu ja humpannu jo 100tkm ajan, mittarissa nyt hyvän matkaa päälle 300tkm. Taisi olla tämä meidän pakoputki velho joka joskus pisti linkin noihin edullisiin uusiin vai oliko ne tehdaskunnostettuja turbiineja?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Malax
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Lappeenranta

            Originally posted by joko View Post
            Vois melkeinpä koittaa pikoihin samaa kun ajattelin laatikkoöljyt vaihtaa. Mutta eikös tuohon samaan rahaan saa uudenkin turbiini esim. ebaysta? Ei sillä ettenkö haluaisi suosia tuota korjausta ja että se kallis olisi, mutta jos vaihdetaan suoraa uusi osa tilalle niin auto ei loju montaa päivää pajalla silloin.
            Mulla on kans luistellu ja humpannu jo 100tkm ajan, mittarissa nyt hyvän matkaa päälle 300tkm. Taisi olla tämä meidän pakoputki velho joka joskus pisti linkin noihin edullisiin uusiin vai oliko ne tehdaskunnostettuja turbiineja?
            "tehdaskunnostettuja"ne on. Tuo paja, joka minun turbiinin korjasi on erittäin pätevä. Kunnostus~> uutta vastaava, koska kuluvat osat uusitaan.
            superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Originally posted by Malax View Post
              "tehdaskunnostettuja"ne on. Tuo paja, joka minun turbiinin korjasi on erittäin pätevä. Kunnostus~> uutta vastaava, koska kuluvat osat uusitaan.

              Ok, täytynee kesällä teettää kun on toinen auto käytössä niin voi seisottaa hetkenaikaa.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by Malax View Post
                270tkm. En tiedä kauanko tuo on ollut viallinen? Minun aikana ei ole koskaan toiminut niin hyvin kuin nyt, alkavaa lasittumista kitkapinnoissa saattanut olla jo piiitkään...
                Ja paljonko on autoasi lastutettu?
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • MrBubbles
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 799
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by jaki View Post
                  Ja paljonko on autoasi lastutettu?
                  Sillä ei tämän asian kanssa ole tekemistä. mutta suosikaa jn-tradingia näissä asioissa. Aivan perkeleen hyvää palvelua. Esim viime viikolla tein yhteen dodgeen laatikon uusiksi ja sielä nyt sattui olemaan muutakin paskana kun kitkapinnat, niin tilasin torstaina osat ja perjantaina ne oli mulla kotona. Sairaan nopeeta!
                  No life, no friends, just motorsport!

                  -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                  -jokunen e30.
                  -e28

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    Originally posted by MrBubbles View Post
                    Sillä ei tämän asian kanssa ole tekemistä.
                    Mistä tuon noin varmasti tiedät?
                    Eli oliko auto lastutettu vai ei?
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Malax
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 118
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by jaki View Post
                      Ja paljonko on autoasi lastutettu?
                      Ei ole lastutettu,eikä muutenkaan viritetty.
                      superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Malax View Post
                        Ei ole lastutettu,eikä muutenkaan viritetty.
                        No, tuo oli huono uutinen, koska olen taas E6X:ää ostamassa, nyt vähän isommilla kilometreillä ja siksi aina kiinnostaa kaikki paikat mistä voi revetä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Malax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by jaki View Post
                          No, tuo oli huono uutinen, koska olen taas E6X:ää ostamassa, nyt vähän isommilla kilometreillä ja siksi aina kiinnostaa kaikki paikat mistä voi revetä.
                          Tuon takia tuskin kannattaa alkaa välttämään kyseistä autoa.
                          Turbiinin korjaus ei kovin iso remontti ole, jo auton isompi huolto maksaa saman verran :think
                          superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                          Comment

                          • 280Paavo
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 136
                            • joensuu

                            Originally posted by Malax View Post
                            Kannetaan oma korsi kekoon...
                            Alkoi kierrokset kylmänä humppailemaan ja lämpimänä lopetti.
                            Lämpimänä huomasi myös vaihteiston epäloogisen toiminnan,lähinnä lievää luistoa liikennevaloista lähdettäessä.

                            Kaikki oireet ilmestyi vain D asennossa, muuten pelasi lähes normaalisti.
                            Kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet suoritin, EGR arvoa rumpattiin millon minnekkin suuntaan,auttoi hieman.Öljyt vaihdettiin useaan kertaan ja nollattiin itseoppimiset,Fortea ym ym ym...:think

                            Ratkaisu oli TURBIININ KORJAUS

                            JN Trading Kaarinassa teki turbiinin korjauksen.

                            Syy humppaamiseen ja luisteluun oli turbiinin lasittuneissa kitkapinnoissa, jotka siis uusittiin.

                            Jos kierrokset humppailee omiaan tai turbiini luistelee,kannattaa se laittaa pikimmiten, ennenkuin kitkapinnat häviää ja metallia alkaa sorvautumaan vaihteiston öljykiertoon. UGH!
                            Täältä löytyy yksi bensakoneinen nylkyttäjä..oireet eivät ilmene sportti asennossa vaan ainoastaan D.llä -> pintakaasulla ajettaessa noissa 60-80 km/h vauhdeissa humppailee omiaan ja joskus matalilla kierroksilla kun alkaa vedättämään niin semmosta tärinää tulee ihan kuin jotain lipsumista tapahtuisi voimansiirrossa. kilsoja nyt 190tkm ja öljyjä ei oo vaihdettu. Pitää kesällä miettiä vähän ehostusta, ainakin öljynvaihto oli mielessä.. eiköhän se ole tämä ''ikiöljy'' nimenomaan joka aiheuttaa tuota lasittumista??
                            Last edited by 280Paavo; 20-04-2012, 10:15.
                            Euro-spec supra tt
                            e60 530i
                            audi 100 2.6Q
                            honda cbr 954

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by 280Paavo View Post
                              Täältä löytyy yksi bensa koneinen nylkyttäjä..oireet eivät ilmene sportti asennossa vaan ainoastaan D.llä -> pintakaasulla ajettaessa noissa 60-80 km/h vauhdeissa humppailee omiaan ja joskus matalilla kierroksilla kun alkaa vedättämään niin semmosta tärinää tulee ihan kuin jotain lipsumista tapahtuisi voimansiirrossa. kilsoja nyt 190tkm ja öljyjä ei oo vaihdettu. Pitää kesällä miettiä vähän ehostusta, ainakin öljynvaihto oli mielessä.. eiköhän se ole tämä ''ikiöljy'' nimenomaan joka aiheuttaa tuota lasittumista??
                              Eli sekin on eliminoitu sitten kun mulla nylpytti dpf polton aikana, tuotahan tuskin on lisävarusteena sinun autoon rustattu.

                              Nykysin ei vaan nylpytä yhtään egr arvon muuton jälkeen ja hiukkasloukun eliminoinnin jälkeen. Dllä eikä DSllä.

                              Tosin itsekin vaihdan nyt öljyt omaani, edistääpä se hyvää oloa tai tuhoaa laatikon, silti ne on vaihdettava vain .
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Eipä oo kyllä nylkyttäny enää mullakaan dpf:n poiston ja ohjelman jälkeen. Että kait siinä joku yhteys on siihen hiukkaskiihdyttimeen.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎