Originally posted by tjvirta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JSLA View PostAlkoi kiinnostamaan, että mihin suuntaan tuo rukkaus tehtiin? kasvatettiinko arvoa vai pienennettiin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
[quote=Clavurion;1891510]Ei varsinaisesti vaikuta suorituskykyyn, kuin marginaalisesti osakuormituksella. Tuolla EGR-rukkauksella EGR:n osuus pienenee ja raikkaan ilman (hapen) määrä kasvaa.
Mun autosta laitettiin tuo EGR arvo alakanttiin ja tuntuu, että se ihan kovin räjähtävä vääntö muuttui enemmän tasaiseksi kuminauhamaiseksi väännöksi. Samalla pykältää herkemmin pienemmälle pienelläkin kaasun painalluksella. Toisaalta en vielä ole saanut sitä nykimään tuon rukkauksen jälkeen...mutta katsotaan kun saadaan kilometrejä vähän enemmän.
mistäköhän tuo pykältäminen pienemmälle johtuu. Ennen tuota EGR muutosta kesti painaa kaasua enemmän eikä laatikko pykältänyt pienemmälle vaan väänsi pienemmillä kierroksilla. Voiko se pykältää sen vuoksi kun ei saa soppaa samassa suhteessa kuin ilmaa ja laatikko huomaa, että on pykällettävä jotta auto kiihtyy??? toissin sanoen vaikuttaa siltä niin kuin alavääntö ois heikentynyt...tiedä näistäLast edited by JSLA; 11-01-2010, 21:20.F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostToki tuolla EGR:llä on myös lämpiämisvaiheessa imuilmaa lämmittävä vaikutus. Sitä ei kuitenkaan tarkoituksellisesti haeta, vaan puhtaasti (jäännös)hapen määrän vähentymistä palamisprosessissa. Ei kyse ole imuvuotoa vastaavasta tilanteesta, koska tuo "vuoto" on pakokaasua (vähän happea). Ymmärtääkseni ainakin osakuormalla ruiskutusmäärä säädetään pitkälti ilmamassan perusteella.
Toisaala, pakkohan tuo pakokaasujen osuus kokonaisilmamassassa on joka tapauksessa huomioitava ruiskutusmäärässä?
Nimittäin ajoin tuollaista nykivää e60:stä ja tämän kokemuksen jälkeen väitän että kyse ei ole momentinmuuntimesta vaan ruiskutuksen/mitattavan imuilman ongelmasta johon tuo EGR:n toiminta imuilman lämmityksessä jotenkin liittyy?
Lämmitysmoodi kun putoaa päältä pois, loppuu pumppaamnenkin.Last edited by Hemi; 12-01-2010, 13:57.
Comment
-
-
Uusi maffi ei ainakaan vaikuta tilanteeseen, ostin merkkiliikkeestä alkuperäisen uuden eikä pienintäkään vaikutusta. Kans epäilyttää silti suuresti tuo turbiinikin, miten se nykimen voi katketa kun seinään kun on ajanut tässä kelissä sellaisen 10-15 min sekalaista ajoa. Lämpölaajeneminenki taitaa olla siellä niin pientä että vaikea uskoa siihenkään...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostUusi maffi ei ainakaan vaikuta tilanteeseen, ostin merkkiliikkeestä alkuperäisen uuden eikä pienintäkään vaikutusta. Kans epäilyttää silti suuresti tuo turbiinikin, miten se nykimen voi katketa kun seinään kun on ajanut tässä kelissä sellaisen 10-15 min sekalaista ajoa. Lämpölaajeneminenki taitaa olla siellä niin pientä että vaikea uskoa siihenkään...
Ei varmasti ole vika itse turbiinissa, mutta toki ongelmaa voidaan helpommin kotrolloida mikäli lukitsemisnopeus on hieman eri kohdassa näissä "päivitysturbiineissa".
Comment
-
-
En nyt pane päätäni pantiki mutta väittäisin ettei EGR:ssa ole mitään lämmitymoodia tai edes tarkoitushakuista nesteiden lämmitystä. Pakokaasu palotapahtumassa pienentää palotapahtuman lämpöä, hidastaa liekkirintaman etenemistä, pienentää lämpökuormaa ja vähentää typen oksideja. Siksi EGR on olemassa ja siksi se ei tule ihan helpolla autoista poistumaankaan.---
Comment
-
-
Tällä olis kanssa yksi hummaava pimpeli pom
Auto on siis E61 535DA -05 ajettu 186 tkm.
Ainakin näillä näkymin hummaaminen on saatu korjattua autosta, joka hummasi kylmänä kierroksia tasakaasulla ajettaessa nopeuksissa 60, 80, 120 Kmh jne...
Autoon kokeiltu seuraavaavia toimenpiteitä.
- Irrotettu kaasuläpän johto, josta seuraus laatikko toimi paremmin kylmänä ja vaihtoi aika mukavasti ja turbiini lukittui "äkäisemmin" ja ei hummannut enää, niin paljon, mutta kun auton sammutti niin se ei sammunut ihan nätillä käyntiäänellä, joten piuha takas kiinni ja vikakoodien nollaus.
- Rahun luona käynti, jossa muutettiin EGR arvoa nollasta arvoon 50. Jonka luulin aluksi korjanneen ongelman, mutta ei korjannut vaan hummaaminen muuttui eri ajonopeuksille kylmänä jotka oli seuraavat 50, 90, 100 Kmh...ongelma ei poistunut tällä.
- Huoltaessa autoa otin pohjapäreen pois ja nuomasin, että laatikon takapäässä oleva sähköpistoke oli vuotanut öljyä pihalle varmaan litran.
Kuvassa osanumero (1).
Mersujen parissa työskennelleenä olen useasti törmännyt ko. ongelmaan, jossa laatikon vastaavanlainen sähköpistoke vuotaa ja voi tiputtaa öljyä pihalle jopa 1,5 litraakin ja laatikko rupeaa sekoilemaan ja nykimään jne...
- Varasin Laakkoselle ajan sähköpistokkeen vaihtoon, öljymäärän tarkistukseen ja auton päivitykseen. Pistoketta ei voinut vaihtaa ilman, että otti öljypohjan pois jossa on suodatin kiinni tässä mallissa. Eli öljyt ja suodatin vaihtoon samalla.
- Eilen hain auton pois huollosta jossa se oli pari päivää.
Nyt laatikko toimii ongelmitta ei hummaa eikä nyi ainakaan toistaiseksi takana on 150 km.
Paremmin laatikko toimii kun koskaan aikasemmin eli korjaus onnistui näillänäkymin.
Eli kannattaa tarkastaa laatikosta ainakin se sähköpistokkeeen mahdollinen öljyvuoto ja päivittää auto uusimmalla softalla merkkihuollossa jos nämä poistaisi hummaamis ongelmat mulla se ainakin toimi
Että näin tälläkertaa...
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostPaljonko kustansi tuo sähköpistoke/öljynvaihto-operaatio?
Eihän tuo itse pistoke maksa kun alle parikymppiä. Nuo muut romuthan ja päivitys loput summasta tekevät. Ajamisen iloa
Comment
-
-
Mulla vaihdettiin myös tuon sähköjohdotuksen takia laatikon öljypohja, öljyt ja tuo (sähköpistokkeen) läpivienti. Makso 1.5v sitten Laakosella n tontun ja sen jälkeen olin tyytyväinen... mutta...Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by JSLA View PostTulipa mieleen yksi seikka, voiko EGR termarin vikaantuminen vaikuttaa jotenkin välillisesti tähän nykimis ongelmaan? Esim. jos tuo nykiminen esiintyy ihan vähäisesti? :think:think:thinkF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Ok, siis näyttäisi siltä, että tuo conversiosofta päivitys tepsii tuohon 50-60km/h esiintyvään nykimiseen ja EGR rukkaus isomilla nopeuksilla esiintyvään nykimiseen...:think
Originally posted by joko View PostEi, olen vaihtanut myös tuon eikä mitään merkityst tähän vikaan...F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
Comment