Turbiineja korjataankin ihan suomessa. Sorvissa auki, kitkapinnat vaihtoon ja sisuskalujen tarkistus, sen jälkeen robotti hitsaa kikkareen umpeen. Firman nimeä en tähän hätään muista.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostTurbiineja korjataankin ihan suomessa. Sorvissa auki, kitkapinnat vaihtoon ja sisuskalujen tarkistus, sen jälkeen robotti hitsaa kikkareen umpeen. Firman nimeä en tähän hätään muista.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Meille tuli töihin Kaustisen Jarmon kautta kunnostettu turbiini e60 545i:hin ja varmaan juuri tuolta eikä ainakaan mitään ongelmaa ole ko. autossa ollut.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Originally posted by joko View PostTuossa tehtaan raportissa puhuttiin muistaakseni jotain toleransseista, eli kaiketi valmistusvirhe? Nykiminen ei ole muuttunut miksikään vaikka nyt jo pian 40tkm menty aina kylmän nykien. Kun laatikko/kone lämpeää niin mitään ongelmia ei ole ja laatikko pelaa kuin unelma. Eli rahallisesti mun talouteni ei moiseen kaadu mutta sais vain varmuuden että kannattaa sitä turbiinia lähteä uusimaan. Paritonnia saa varmaan hävitettyä vaikka polttamalla, mutta tässä tapauksessa olis tarkoitus saada se auto sillä rahamäärällä kuntoon.
ps. eikös täällä keskusteluissa jotkut vaihtaneet koko laatikon takuuseen, eikä ongelmat hävinneet minnekkään?
Comment
-
Originally posted by Reiska56 View PostNäin maallikkona ajatellen jos mekaaninen vika laatikossa, niin ei voi välillä hävitä ja kun toisilla nykii niin kylmänä, että lämpöisenä, niin kuvittelisi olevan enemmänkin softapuolen ongelma. nykiminenhän loppuu samantien, kun painaa kaasua ainakin omassa autossani.Itselläni ongelma toistaiseksi kuitenkin vain pienillä kierroksilla.:think
ps. eikös täällä keskusteluissa jotkut vaihtaneet koko laatikon takuuseen, eikä ongelmat hävinneet minnekkään?sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Sain ratkaistua ongelman! Pysyvästi
Mutta miksi en ole osallistunut keskusteluun viimeiseen 3 kuukauteen? No tietysti siksi, että E65:n on ollut tässä välissä Laakkosella 8 viikkoa. Nyt kohdalle osui todellinen jackpot: välikannen alapuolisen lämmönjakoputken vuoto (kyseinen putki menee sylintereiden välissä). Tämä ongelma on tyyppivika N62:n myllyissä jotka on valmistettu ennen 9/2003. Käytännössä koko kone otetaan pöydälle ja avataan... lasku oli 4tonttua. Morjens!
No kuitenkin tämän täydellisen moottorirempan jälkeen auto vastasi kaasuun eri tavalla. Empiminen ja se vammanen kierrosten hummaaminen oli poissa. Olin yhteydessa korjaajaan ja hän epäili, että jossain on voinut olla imuvuotoa ja se tuli koneen irroituksella korjattu siinä sivussa. Koneeseen meni samalla myös uusi Lambda kun se antoi herjaa tämän kaiken seassa.
Ja miten voin olla varma, että hummaaminen ei enään palaa? Vaihdoin PorscheenAutotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Kertokaas kansan kielellä, mitä tuo EGR tarkoittaa?
Aiemmin täällä puhuttiin, että tuota arvoa on muutettu ylös tai alaspäin. Eli mitä tapahtuu kun tuota arvoa muuttaa ja mihin kaikkeen se vaikuttaa?
Tuosta vaikutuksesta voisi päätellä onko tuo mahdollinen korjaus isommilla nopeuksilla tapahtuvaan nykimiseen...:thinkF11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by JSLA View PostKertokaas kansan kielellä, mitä tuo EGR tarkoittaa?
Aiemmin täällä puhuttiin, että tuota arvoa on muutettu ylös tai alaspäin. Eli mitä tapahtuu kun tuota arvoa muuttaa ja mihin kaikkeen se vaikuttaa?
Tuosta vaikutuksesta voisi päätellä onko tuo mahdollinen korjaus isommilla nopeuksilla tapahtuvaan nykimiseen...:thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostTodennäköisesti tuo nykimisongelma on pohjimmiltaan momentinmuuntimen lukitukseen liittyvä ja moottorinohjauksen pelatessa yhteen laatikon kanssa aiheuttaa jonkinlaisen oskilloinnin säätöjärjestelmissä. Tuolla EGR-rukkauksella moottorin tietyillä parametreillä tuottama vääntömomentti hieman muuttuu (lisääntynyt ilmamäärä -> vaikutus ruiskutukseen) ja näin oskilloinnille suotuisia olosuhteita ei pääse syntymään tai ne jäävät harvemmiksi.
Erityisesti tuo nyykähdys oli ongelmallinen vakkarille....ehti lisäämään happea kun mitään ei tapahtunutkaan -> vielä kovempi nykäys. Sitten mentiin jo liiankin kovaa ja vakkari vähensi happea....kunnes oltiin taas alkupisteessä -> esim 2-3 edestakaista nykäystä.
Samoin ongelmia esiintyi kadunkulmissa (jossa ei turbiini ole lukossa). Tuolloin kaasun painallus aiheutti ensin pienen nyykähdyksen ja sitten ryntäyksen (tuntui hieman kuin oisi vaihtanut vaihdetta aina, vaikkei tehnyt niin)
em. kirjoitus perustuu täysin mutuun! Niin ja mun autosta tosiaan hävisi kaikki ongelmat liittyen laatikon nykimiseen ja outoihin vaihtoihin tuolla arvon muutoksella.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Kun EGR aukeaa imuilman esilämmitysmoodissa ja päästää pakokaasua/happea imusarjaan ohi ilmamäärämittarin(koneessa siis tuolloin tavallaan massiivinen imuvuoto), niin miten se ruiskutettavassa polttoainemäärässä tuolla hetkellä huomioidaan?
Nämä ongelmat kun pääsääntöisesti ilmenee juuri tuossa moottorin lämpiämisvaiheessa kun EGR systeemiä käytetään imuilman lämmityksessä?
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostTodennäköisesti tuo nykimisongelma on pohjimmiltaan momentinmuuntimen lukitukseen liittyvä ja moottorinohjauksen pelatessa yhteen laatikon kanssa aiheuttaa jonkinlaisen oskilloinnin säätöjärjestelmissä. Tuolla EGR-rukkauksella moottorin tietyillä parametreillä tuottama vääntömomentti hieman muuttuu (lisääntynyt ilmamäärä -> vaikutus ruiskutukseen) ja näin oskilloinnille suotuisia olosuhteita ei pääse syntymään tai ne jäävät harvemmiksi.
kuullostaa loogiselta...jos tuo EGR arvo laitetaan alakanttiin, niin mitä silloin käytännössä tuon venttiilin toiminalle tapahtuu ja miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn?F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
Originally posted by JSLA View Postkuullostaa loogiselta...jos tuo EGR arvo laitetaan alakanttiin, niin mitä silloin käytännössä tuon venttiilin toiminalle tapahtuu ja miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn?
Esilämmitysvaiheessahan EGR avautuu ja sulkeutuu pulsseissa?
Jotenkin tuon puuttuva ilmamäärä pitää kompensoida ruiskutuksessa kuitenkin?
Eli samalla hetkellä kun EGR:lle annetaan avautumiskäsky, sulkeutuuko ilmamäärämittaukseen perustuva ohjelmallinen ruiskutusmoodi ja päinvastoin?
Voisi kuvitella vaikka niin että mikäli tämä EGR avautumisen aikainen ruiskutusmäärä on jokin vakiomäärä ja ilmamäärämittarin antama tieto(vanha likaantunut mittari) ei olekkaan enään balanssissa annetun vakiomäärän kanssa, auto nykii? EGR auki= enemmän polttoainetta, EGR kiinni likaantuneella massamittarilla=vähemmän polttoainetta suhteessa ruohon vakiomäärään? Tajusitteko?Last edited by Hemi; 10-01-2010, 23:18.
Comment
-
Originally posted by JSLA View Postkuullostaa loogiselta...jos tuo EGR arvo laitetaan alakanttiin, niin mitä silloin käytännössä tuon venttiilin toiminalle tapahtuu ja miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn?
Originally posted by Hemi View PostKun EGR aukeaa imuilman esilämmitysmoodissa ja päästää pakokaasua/happea imusarjaan ohi ilmamäärämittarin(koneessa siis tuolloin tavallaan massiivinen imuvuoto), niin miten se ruiskutettavassa polttoainemäärässä tuolla hetkellä huomioidaan?
Nämä ongelmat kun pääsääntöisesti ilmenee juuri tuossa moottorin lämpiämisvaiheessa kun EGR systeemiä käytetään imuilman lämmityksessä?
Originally posted by Hemi View PostVoisi kuvitella vaikka niin että mikäli tämä EGR avautumisen aikainen ruiskutusmäärä on jokin vakiomäärä ja ilmamäärämittarin antama tieto(vanha likaantunut mittari) ei olekkaan enään balanssissa annetun vakiomäärän kanssa, auto nykii? EGR auki= enemmän polttoainetta, EGR kiinni likaantuneella massamittarilla=vähemmän polttoainetta suhteessa ruohon vakiomäärään?Last edited by Clavurion; 10-01-2010, 23:28.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment