Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemanderi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 191
    • Capital West

    Originally posted by Asijantuntija number one View Post
    Tästäkin voi päätellä että jos nykii 50-65 nopeudessa niin vanhempiin täytyy vaihtaa osia ja uudempiin riittää tuo korjaus ohjelma joka on saatavilla vain näihin uudempiin.
    Näissä vehkeissä on ollut myös muita nykimisiä jotka täällä sekoitetaan usein tähän momentinmuuntimen vikaan.
    Tässä alkaa kiinnostamaan, miten ja missä nopeuksissa juuri momenninmuunnin oireilee?

    Ja onko tietoa mitä näissä muissa tapauksissa on sitten ollut vialla? Suurin osa näistä nykimisongelmaisista 530d:istä on juuri tuolla uudemmalla laatikolla - joten nyt kun osaisi pyytää oikeaa softaa niin homma ratkeaa? 535d:t on sitten erikseen, koska niissä on eri romppeet kiinni (ainakin varaosanumero on eri) - mikäkähän näissä sitten on vikana?
    BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
    Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

    .. plus sitten kaikkea muuta romua.

    Comment

    • JSLA
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 64
      • Oulu

      Nyt alkaa olla oikeaa puhetta. Kuten Asijantuntija number one kirjoittaa...
      Tuolla korjaukseksella omani tuli kuntoon. Tuo softakorjaus on tehtaan luvan takana ja näin myöskin sakemannin kontrolloitavana.

      Asijantuntija number one:lla taitaa olla herättyjä aamuja takana useampia höystettynä muullakin kuin pelkästään ajamisesta BMW:llä ;-)
      Last edited by JSLA; 13-12-2009, 15:01.
      F11 530 x-Drive -11
      Ex. E61 530 xd -06

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Asijantuntija number one View Post
        Pistäkää infoa kaikki joilla on vaihdettu laatikko ja ei ole auttanut. Sillähän se selviää kun kerätään tiedot monellako on auttanut ja monella ei. Pistäkää myös tietoa minkälainen laatikko laitettiin, oliko uusi vai vanha ja milä osanumerolla
        Vähän alkaa näytään siltä että ei p...e vaan kestä tuota laatikon vaihtoa ja sitte itketään täällä kun ei tuu kuntoon.
        Itsellä useampia tuttuja jolla vaihdettu momentinmuunnin tai laatikko tai tehty softa muutos. Kaikista vika poistunut.
        Loppukaneettina, miksi näitä keskusteluja ei käydä sellin baarissa?? Saman tasoista mutu juttua kuulee sielläkin.
        Miten se on selitettävissä että usein ko.ongelma loistaa poissaolollaan kunnes taas välillä se on päällä? esim.itselläni tuo teki kesällä n.viikon aikana muutaman kerran ko.nykimistä, jonka jälkeen sitä ei ole esiintynyt?
        Momentinmuunnin eikä laatikko ainakaan itseään korjaa mekaanisesti?
        Toisaalta, miksi kuitenkin tuon pelkän egr arvon muuttaminen muuttaa tai jopa poistaa myös itse ongelman?

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          Originally posted by JSLA View Post
          Nyt alkaa olla oikeaa puhetta. Kuten Asijantuntija number one kirjoittaa...
          Tuolla korjaukseksella omani tuli kuntoon. Tuo softakorjaus on tehtaan luvan takana ja näin myöskin sakemannin kontrolloitavana.

          Asijantuntija number one:lla taitaa olla herättyjä aamuja takana useampia höystettynä muullakin kuin pelkästään ajamisesta BMW:llä ;-)
          Miten sulla auto oireili? Onko tiedossa jotain bmw numeroa tälle softalle/asialle?
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • Asijantuntija number one
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 9
            • Kuopio

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ehh, ainakin Dieseleissä luistatus kyllä lisää kulutusta eikä laske sitä. Tai sitten laatikon softa on tehti hölmösti ja vaihtaa liian aikaisin isommalle vaihteelle...
            Nimen omaan Jos lukituskytkin on lukossa tai sitä luistatetaan(osittain kiinni)niin silloin momentinmuuntimen aiheuttama "tehohukka" on pienempi.
            Siis tämä luistatus on uutta näissä e60:ssa verrattuna e39:n pyritään siis aina kun mahdollista välttämään sitä että momentinmuuntimen lukituskytkin on auki.

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Mulla nykiminen alkaa suunnilleen 65-70km/h jälkeen. Ennen sitä kaikki pelaa ihan ok. Ja ei nyi kun kylmänä. Mistäkohdin laatikkoa löytyy tuo tyyppi/sarjanumero? Laatikko on kuulemma vaihdettu 150tkm paikkeilla ja ainakin kun sitä seutua tutkiskelee niin joskus se on irti ollut. Autoni on tullut tehtaalta 7/03 eli sieltä tullessaan ollut tuo vanhin laatikko tietysti. Olisko nyt sitten vaihdettu tuo uudempi laatikko mutta päivitys jäänyt tekemättä?
              Tuo nykiminen kuumalla koneella ja tuossa 120-140 vauhdissa ei kuulosta yhtään samalta ongelmalta kun mitä näissä oamlle kohdalle sattuneissa on ollut. Alkaa olla vain neuvot aika vähissä kun merkkiliikkeissä näistä tunnutaan vähiten tietävän. Kyse ei ole rahasta mutta en minä ainakaan viitsi heittää hukkaan 7ke uuden laatikon muodossa, laitan sitten ennemmin auton kiertoon. Toki varmaan jostain kolariautosta vaihto laatikko löytyis mutta on niin turhauttava sellaisa katella kun ei ole mitään takieta että vika sillä korjaantuis.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kuopioon, jotta saatte kokeilla saako koslaa kuntoon. Kokeillaan saada maksajaksi joku muu..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • lyfi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 110

                  Mutta, kuuluuko näihin nykimis "oireisiin" se että noin joka kolmannella käynnistyskerralla auto tai siis i-drive herjaa isolla että: "Transmission Failure, drive moderately", ja silloin auto ei kyllä liiku YHTÄÄN niinkuin pitäisi, vaihteet ei meinaa vaihtua millään sekä vauhti ei nouse yli 80km/h. Mutta kun auton sammuttaa -> käynnistää uudestaan kas kas..ei mitään ongelmaa! Paitsi et nykii edelleen....

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    Originally posted by lyfi View Post
                    Mutta, kuuluuko näihin nykimis "oireisiin" se että noin joka kolmannella käynnistyskerralla auto tai siis i-drive herjaa isolla että: "Transmission Failure, drive moderately", ja silloin auto ei kyllä liiku YHTÄÄN niinkuin pitäisi, vaihteet ei meinaa vaihtua millään sekä vauhti ei nouse yli 80km/h. Mutta kun auton sammuttaa -> käynnistää uudestaan kas kas..ei mitään ongelmaa! Paitsi et nykii edelleen....
                    Nojaa, kyllä jos noin herjaa niin paskana se alkaa kyllä olla, ei tollasta..
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • JSLA
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 64
                      • Oulu

                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Miten sulla auto oireili? Onko tiedossa jotain bmw numeroa tälle softalle/asialle?
                      Mulla oireilu oli selvä, eli kun vauhtia oli n. 55-60 ja nelonen pesässä ja kierrokset 1300-1500 niin ilman vakkaria ja vakkarilla lähti vispaamaan kierroksia. kierrokset heilu 1300-1600. Vakkarin kun laittoi 56-58 niin tuon sai päälle aina. Vika liittyy nimenomaan tuohon momentinmuuntimen lukittumiseen/luistamiseen. Mun käsitys on, tuo softa muutos/korjaus korjaa tuon ongelman. Tuon softa korjauksen saanti oli siis BMW:n hemmojen hyväksynnän takana, elikkä sitä ei saa ilman kuittausta BMW:ltä toisin sanoen tuota korjausta ei saa muuten kuin virallisia teitä...
                      F11 530 x-Drive -11
                      Ex. E61 530 xd -06

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        Originally posted by JSLA View Post
                        Mulla oireilu oli selvä, eli kun vauhtia oli n. 55-60 ja nelonen pesässä ja kierrokset 1300-1500 niin ilman vakkaria ja vakkarilla lähti vispaamaan kierroksia. kierrokset heilu 1300-1600. Vakkarin kun laittoi 56-58 niin tuon sai päälle aina. Vika liittyy nimenomaan tuohon momentinmuuntimen lukittumiseen/luistamiseen. Mun käsitys on, tuo softa muutos/korjaus korjaa tuon ongelman. Tuon softa korjauksen saanti oli siis BMW:n hemmojen hyväksynnän takana, elikkä sitä ei saa ilman kuittausta BMW:ltä toisin sanoen tuota korjausta ei saa muuten kuin virallisia teitä...
                        Juu virralista reittiä pitkin varmaan mutta jos joku nyt menee bmw huoltoon sanoon että että auto nykii ja bmw:ltä saa pyytämällä korjaus softan joka on luvan takana niin aika monelta huollolta menee mielenkiinto asiaan, saati sitten osaavatko kysyä sitä bmw:ltä. Tietääkö bmw suomi asiasta? Onko tästä olemassa teknistä tiedotetta? En ole moista vielä löytänyt..
                        Last edited by Lallevihtinen; 13-12-2009, 20:55.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • JSLA
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 64
                          • Oulu

                          Varmaan tietää kun sen virallisesta teknisestä palvelusta hommasivat. Mun käsitys on, että tuo korjaus tepsii nimenomaan näihin oireisiin mitä mulla oli. Täällä palstalla on sitten monenlaisia samanlaisia oireita. Niihin en sitten tiedä miten tuo korjaus tehoaa.
                          F11 530 x-Drive -11
                          Ex. E61 530 xd -06

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            Complaint
                            Vehicle bucks at constant speed in the lower engine speed range up to 1,500 rpm in the
                            40 to 60 km/h road speed range. The complaint is also evident in cruise control mode.

                            Vehicles concerned:

                            E60, E61 with M57X and 6HP26 automatic transmission (535dA)
                            Production period: September 2004 to November 2006

                            E60, E61 with M57/T2 and 6HP26 automatic transmission (530dA, 530xdA)
                            Production period: August 2005 to February 2007

                            E90, E91 with M57/T2 and 6HP26 automatic transmission (330dA, 330xdA)
                            Production period: August 2005 to August 2007

                            Cause
                            Unfavourable EGS application

                            E60, E61 with M57X:
                            In the event of a customer complaint, flash program the vehicle using Progman V24 or a more recent version.
                            A parts replacement does not provide a remedy.

                            E60, E61, E90, E91 with M57/T2:
                            For the customer complaint, a service data status has been released
                            in parallel with the series data status with modified EGS software tuning.
                            The "code word: Drehzahlschwankung (fluctuation in engine speed)" service data status can
                            be programmed via the "Conversion" path.
                            This special data status will be available in the dealer organisation using an iBAC code from
                            Progman V29, provisionally March 2008.
                            A parts replacement does not provide a remedy.
                            Last edited by Lallevihtinen; 13-12-2009, 20:15.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Kuinkas tuore tuo bulletin on? Tuossa mainitaan, että osien vaihto ei korjaa ongelmaa, jos nyt kuitenkin osaan ongelmatapauksista pitää momentinmuunnin vaihtaa. What gives?
                              Last edited by Clavurion; 13-12-2009, 20:36.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                Ja laatikko muutokseen 03/04:
                                The 530dA E60 was converted from the EU3 to the EU4 exhaust emissions standard in 03/04.
                                The EU3 and EU4 automatic transmissions differ in both the hardware and software.
                                Only the EU4 transmission is available as a replacement for the 530dA with EU3.
                                It is therefore mandatory that the correct EU4 software is programmed when replacing the transmission on an EU3 vehicle. Incorrect assignment - EU4 transmission and EU3 software - will result in gearshift comfort problems and/or transmission malfunctions.
                                Vehicle concerned: 530dA E60 with EU3 exhaust emissions standard
                                Production period concerned: start of series production to March 2004
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎