Originally posted by -Tapi
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostSiis niissä joissa ko.throttle valve on.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEGR ja imusarjan läpät eivät liity järjestelmänä toisiinsa.
EGR ja throttle valve ovat samaa järjestelmää.. Olipa hyvä etten sitten alkanut syvällisemmin analysoimaan ongelmaa
.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostJa täällä ainakin juuri tuota kylmänä tapahtuvaa nykimistä on vaikka ei ole throttle valvea... Egr arvon rukkauksella ongelma hävisi päiväksi täysin. Egr korjaus arvo laitettiin muistaakseni 50 paikkeille.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMutta onko ongelma nyt taas tismalleen ennallaan?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Olen lukenut tätä ketjua ja näyttää, että suurimmalla osalla porukkaa ongelma on kylmällä koneella. Mulla kuitenkin tämä esiintyy lämpimällä koneella... Auto on mulla ollut vasta hetken (530dA -04, Suomiauto, Webasto) joten en nyt ihan varma ole, heijaako kierrokset myös kylmällä koneella, mutta joka tapauksessa näin tapahtuu lämpimällä koneella.
Eli siellä 1500rpm tienoilla maantienopeuksissa (ainakin 110-115kmh) vakionopeudensäätimellä ajettaessa tuo heijaus on sellaista luokkaa 200-300rpm. Tämä myös tuntuu persuuksissa, eli auto tekee vastaavaa pientä heijausta myös.
Samaa kierrosten humppaamista esiintyy myös joskus moottorijarrutuksessa ja silloin kun tuota tekee, kierrokset heittää yleensä vielä enemmän kuin tuon 200-300rpm.
MAF on vaihdettu juuri, Ei BMW:n leimalla, vaan tarvike Bosch.
Onko ideaa tähän hommaan ja onko muilla esiintynyt tätä ongelmaa juuri lämpimällä koneella? Löpöä tuntuu myös kuluvan enemmän kuin pitäisi. Tehoista en osaa sanoa kun koko ajan on niin pirun liukasta, että DSC tulee peliin oitis...
Kiihdyttäessä pakoäänet ovat myöskin aika paljon kovemmat ja rumemmat kuin edellisessä autossa (330dA -04) ja autokeskuksessa veikkasivat, että pakosarjassa on halkeama. Voisiko tämä aiheuttaa ko. ongelman?
Comment
-
-
Ovatkos kaikki panneet nykivät ja humppaavat eeskuuskympit kiertoon kun ei pian kuukauteen ole kukaan huikkinut mitään, vai onko kallonkutistaja määrännyt niin ison kourallisen rauhoittavia ettei enää auton kaasuttelut juurikaan kiinnosta :think
Vähän päivitystä kuitenkin omaan "ongelmaan"..
Eli syksyllä autoon laitettiin uusimmat softat, ei vaikutusta kylmällä koneella esiintyvään kierrosten heittelyyn.
Jokunen viikko sitten kävin Thupulla muutattamassa tätä egr:n korjausarvoa, muutaman päivän kaasuttelu loisti poissaolollaan. Ainoastaan reilusti "provosoimalla" sain todella pientä kierrosten heittelyä aikaan ja myös huomattavasti harvemmalla tempolla kuin ennen, käytännössä siis vika oli poissa.
Nykyään ollaan taas vähintään lähtöpisteessä, eli kylmällä moottorilla ja tasakaasulla ajettaessa kierrokset seilaa 1200-1400 välissä, kulutusmittari seuraa kierroksia, vauhti pysyy tasaisena.
Voisko tämä mitenkään liittyä johonkin imu/ahtoilman lämpötila-anturiin tms?
Kun kerran egr:n rukkaus hetkeksi sekoittaa pakan (ilma imusarjassa lämpeää vähemmän¿) ja kylmällä ilmalla ongelma tuntuu esiintyvän herkemmin ja pitempään (moottori toki myös lämpenee hitaammin) ?
Ei millään huvittaisi arvalla mennä vaihdattamaan momenttinmuunninta ja todeta että katos eipä muuttunu miksikään, saati sitten sen lisäksi vaihdattaa öljyjä ja suodatinta joka sekin jo pelkästään maksaa melkein sen 500 jeniä... nämä toimenpiteet kun kustantaa jo melkein saman millä saa saksasta uuden vaihtolaatikon momenttinmuuntimineen, jos vika nyt on edes ko. yhdistelmässä¿!| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by JiiHoo74 View PostOlen lukenut tätä ketjua ja näyttää, että suurimmalla osalla porukkaa ongelma on kylmällä koneella. Mulla kuitenkin tämä esiintyy lämpimällä koneella... Auto on mulla ollut vasta hetken (530dA -04, Suomiauto, Webasto) joten en nyt ihan varma ole, heijaako kierrokset myös kylmällä koneella, mutta joka tapauksessa näin tapahtuu lämpimällä koneella.
Eli siellä 1500rpm tienoilla maantienopeuksissa (ainakin 110-115kmh) vakionopeudensäätimellä ajettaessa tuo heijaus on sellaista luokkaa 200-300rpm. Tämä myös tuntuu persuuksissa, eli auto tekee vastaavaa pientä heijausta myös.
Samaa kierrosten humppaamista esiintyy myös joskus moottorijarrutuksessa ja silloin kun tuota tekee, kierrokset heittää yleensä vielä enemmän kuin tuon 200-300rpm.
MAF on vaihdettu juuri, Ei BMW:n leimalla, vaan tarvike Bosch.
Onko ideaa tähän hommaan ja onko muilla esiintynyt tätä ongelmaa juuri lämpimällä koneella? Löpöä tuntuu myös kuluvan enemmän kuin pitäisi. Tehoista en osaa sanoa kun koko ajan on niin pirun liukasta, että DSC tulee peliin oitis...
Kiihdyttäessä pakoäänet ovat myöskin aika paljon kovemmat ja rumemmat kuin edellisessä autossa (330dA -04) ja autokeskuksessa veikkasivat, että pakosarjassa on halkeama. Voisiko tämä aiheuttaa ko. ongelman?
Olisko kuitenkin generointi käynnissä eli DPF:n puhdistus joka aiheuttaa lievää aaltoilua menossa..ainakin itsellä .
Muulloin ei minulla ole nykimisä tms ongelmia laatikon kanssaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Eipä ole nykiminen eikä auto kadonnut mihinkään, mutta turhapa tuota on pohtia kun mitään uutta ei kuitenkaan tule esille.
Nyt ehkä vielä hieman pahentunut kun on kylmiä kelejä, saa helposti kierrokset seilaamaan myös lämpimänä.
Egr arvon rukkaus poisti ongelman täysin päiväksi. n. 120km ajon ja yhden yön jälkeen nykiminen tuli samanlaisena takaisin. Ennen ei ole lämpimällä koneella tullut tuota nykimistä ikinä esille, mutta nytpä se humppaa jo aika helposti tosiaan myös lämpimällä koneella/laatikolla. Teidä sitten onko hajoamassa lopullisesti vai tähän nyt vain lisäksi joku (ali)paineletku taikka anturi hajalla tai pakosarja katki. Kesällä vois pakosarjan tiputtaa pois ja katsoa onko se ehjä. Turbiini reilun tonnin saksasta ja siihen päälle öljyt, suodatin ja vaihtotyö niin ollaan tosiaan 2ke paikkeilla jo äkkiä ja vieläkään ei ole oikeastaan minkäänlaista takuuta että auton toiminta muuttuu miksikään...
Edit: suuttimien korjausarvot tsekattu, oli ok.Last edited by joko; 15-02-2010, 14:35.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Sellasta asiaa tässä kuulin, että jossain Audeissa on ilmeisesti ollu samantyylistä nykimisongelmaa ja yks korjaaja on tehny laatikoihin Forte huuteluita jonka jälkeen laittanu sisään Valvolinen(jotain lisäainetta sisältävät öljylitkut ei tarkempaa tieto mitä öljyä) ja omistajien mukaan on kuulemma nykimiset poistuneet... Jos on valmis vaihtaan koko laatikon niin ehkä kannattaa tollasta kokeilla ensin.Last edited by Thuppu; 16-02-2010, 07:57.
Comment
-
-
Mulla tekee tätä nykimistä 1200-1500rpm kylmänä perkeleesti ja lämpimänä lähes yhtä paljon. Nollasin tällä kaasupoljinmetodilla askin ja se meni ihan helvetisti pahemmaksi. Pari viikkoa kun sitä koitti opettaa talon tavoille niin sitten se nykiminen vähän rauhottu mutta on se huomattavaa vieläkin ja nykäsee jopa niin että tuntuu kyllä perseeseen. Joku tuolla jossain kohtaa sanoi että joku töpseli laatikon perästä voisi vuotaa öljyä ulos eli ajattelin tarkistaa asian viikonloppuna. Turhaa varmaankin mutta pienestä se on lähdettävä. Ei huvita vaihtaa turbaania heti. Auto on siis 05 vuoden 182tkm ajettu 535d ja ollut mulla nyt kuukaudenpäivät. Matson^:in kans heiteltiin läpät menemään ja salaa toivoin että nykiminen vähenisi vaikka ennemmin on jo selvinnyt etteivät kyseiseen ominaisuuteen vaikuta. vaikutti. kierrokset heijaa nyt laajemmasti kuin ennen ja nykäsee olevinaan kovemmin aina kun kierrokset käy ylhäällä. Toki tämä voi olla aistiharha mutta tiedä sitten.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
Comment