Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Havis View Post
    ...siis noissa lainauksissahan on ihan selkeästi sanottu sama asia kahteen kertaan, vai mikä on epäselvää? Eli lämpöalue jossa laite toimii on 15...105 astetta, sen alueen ulkopuolella ei käytössä.

    P.S. Cell ehti ensin...
    Eli....onko nyt siis KAIKKI samaa mieltä siitä että EGR toimii ja on aktiivinen myös nimenomaan tuolla nopeus/kierroslukualueella jolla nykimistä tapahtuu?

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      Originally posted by Hemi View Post
      Eli....onko nyt siis KAIKKI samaa mieltä siitä että EGR toimii ja on aktiivinen myös nimenomaan tuolla nopeus/kierroslukualueella jolla nykimistä tapahtuu?
      Exhaust gas recirculation is switched OFF when:

      Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C
      Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm
      Injection volume too high (dependent on engine speed)
      Atmospheric pressure ≤ 880 mbar
      Battery voltage ≤ 9 V
      Intake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
      When starting the engine
      Coasting
      Engine idling for too long

      Hemi: Ei se ole häpeä jos ei osaa englantia, kysy jos et tiedä mitä noi on suomeks no-hard-feelings-
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        Originally posted by Havis View Post
        Intake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
        Tämä ei pidäpaikkaansa... Pitäisi olla ≤-25 °C or ≥ 105
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          Originally posted by Dunky View Post
          Tämä ei pidäpaikkaansa... Pitäisi olla ≤-25 °C or ≥ 105
          Eli siis noissa WDS:n EGR spekseissä jotka Clavurion linkkasi (josta tuo teksti on lainattu) on pieni painovirhe, miinus etumerkki puuttuu ilman lämpötilarajan alaraja arvosta?
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            Originally posted by Havis View Post
            Eli siis noissa WDS:n EGR spekseissä jotka Clavurion linkkasi (josta tuo teksti on lainattu) on pieni painovirhe, miinus etumerkki puuttuu ilman lämpötilarajan alaraja arvosta?
            Kyllä, eihän EGR toimisi Suomen läpötiloissa juuri koskaan
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by Dunky View Post
              Kyllä, eihän EGR toimisi Suomen läpötiloissa juuri koskaan
              Onko tuo nyt varma tieto? Entä jos tuossa tarkoitetaan ahtoilman lämpötilaa. Ilmahan lämpenee melkoisesti ahdettuna.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Originally posted by Clavurion View Post
                Onko tuo nyt varma tieto? Entä jos tuossa tarkoitetaan ahtoilman lämpötilaa. Ilmahan lämpenee melkoisesti ahdettuna.
                Kyllä se on varma tieto. Aikoinaan kun tätä EGR:ää tutkiskelin niin luin jonkun datasheetin ja siitä jäi mieleen tuo -25°C
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  Onkos ahtimen jälkeen edes lämpötilan mittausta?

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by MakeH View Post
                    Onkos ahtimen jälkeen edes lämpötilan mittausta?
                    On. Putkessa joka nousee välijäähdyttimeltä.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Havis View Post
                      Exhaust gas recirculation is switched OFF when:

                      Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C
                      Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm
                      Injection volume too high (dependent on engine speed)
                      Atmospheric pressure ≤ 880 mbar
                      Battery voltage ≤ 9 V
                      Intake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
                      When starting the engine
                      Coasting
                      Engine idling for too long

                      Hemi: Ei se ole häpeä jos ei osaa englantia, kysy jos et tiedä mitä noi on suomeks no-hard-feelings-
                      Kyllä minä nyt sen verran Englantia osaan, että nyt kyse ei todellakaan siitä, vaan kommentoin vain muiden kirjoittamaan.
                      Suosittelen lukemaan ko.topikkia hieman takaisinpäin ja lukemaan mistä tähän dilemmaan on oikeastaan tultu, ennen kuin Hemipoliisit taas lähtee vittuilulinjalle.
                      Last edited by Hemi; 16-01-2010, 20:05.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Eli, summataan nyt vielä kerran ihan rautalangan ensi senteistä lähtien.
                        Jos....huom.JOS kerran ERG on "switched off" yli +15 asteen moottorin jäähdytysveden lämmöissä, MIKSI tuo EGR:n rukkaus joissain/monissa tapauksissa kuitenkin vaikuttaa tuohon 70-100kmh nyppimiseen?
                        Siis....JOS kyse tosiaan on moottorin jäähdytysveden lämmöstä, eikä tosiaan imuilman lämmöstä?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli, summataan nyt vielä kerran ihan rautalangan ensi senteistä lähtien.
                          Jos....huom.JOS kerran ERG on "switched off" yli +15 asteen moottorin jäähdytysveden lämmöissä, MIKSI tuo EGR:n rukkaus joissain/monissa tapauksissa kuitenkin vaikuttaa tuohon 70-100kmh nyppimiseen?
                          Siis....JOS kyse tosiaan on moottorin jäähdytysveden lämmöstä, eikä tosiaan imuilman lämmöstä?
                          Sori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Sori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.
                            EIKÄ jos, imuilma on kylmempää kuin -25°C
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Sori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.
                              Oisko Hemin entisenä hiihtäjänä pitänyt lopettaa se ryyppääminen vähän aikasemmin...
                              (kts kyseisen henkilön sigu)

                              Edelleen, ei herneitä, huvittaa vaan jo vähän
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

                                Taitaa hemillä matematiikka olla heikoin lenkki...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎