Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Originally posted by Dunky View Post
    Onko ketään joka olisi poistanut DPF:n ja jolla laatikko nykii?
    Enemmin kuin mielelläni kokeilisin koodata DPF:n autosta kokonaan pois ja katsottaisiin vaikuttaako tämä nykimiseen nitenkään
    Tuskin koska minulla ei ole alunperinkään ollut dpf:ää onneksi yksi murhe vähemmän.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by joko View Post
      tuskin Koska Minulla Ei Ole Alunperinkään Ollut Dpf:ää Onneksi Yksi Murhe Vähemmän.
      Hö...
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        Originally posted by Dunky View Post
        Enemmin kuin mielelläni kokeilisin koodata DPF:n autosta kokonaan pois ja katsottaisiin vaikuttaako tämä nykimiseen nitenkään
        Mitenkäs tämä tapahtuisi?
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Mitenkäs tämä tapahtuisi?
          Onkohan näillä varustekoodeilla mitään tekemistä asian kanssa?

          W 167 //ABGASNORM_EU4
          W 169 //ABGASNORM EU3
          W 200 //DIESEL-PARTIKELFILTER
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7544
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Dunky View Post
            Onko ketään joka olisi poistanut DPF:n ja jolla laatikko nykii?
            Enemmin kuin mielelläni kokeilisin koodata DPF:n autosta kokonaan pois ja katsottaisiin vaikuttaako tämä nykimiseen nitenkään
            Eipä ainakaan uudemmista onnistu suodattimen koodaus kokonaan pois kovin helposti. Esim. Turboteckin virisoftassa jää polttotoiminto vielä päälle,
            vaikka hälyt suodattimen poistamisesta on saatu kuoletettua...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              Alkaa olla niin monessa paikassa näistä keskustelua ja ketjut niin pitkiä ettei puoletkaan väittelijöistä näytä lukeneen faktoja asian varrelta..

              Pähkinänkuoressa yksi 535d vuodelta 2005, nykinyt ainakin vuodesta 2007 asti:
              -Nykiminen tapahtuu vain DPF polton aikana
              -Nykimiseen ei vaikuta auton softien päivitys merkkiliikkeessä
              -Nykimiseen ei vaikuta moottorin lämpötila
              -Nykimiseen ei vaikuta vaihteisto tai vaihteistoöljy (vaihteisto vaihdettiin tehdasuuteen nykimistä etsittäessä)
              -Nykimiseen ei vaikuta DPF itsessään, koska se poistettiin kokonaan.
              -Nykimiseen ei vaikuta EGR-venttiili, koska se on puhdistettu ja toiminta tarkastettu
              -Nykimiseen ei vaikuta EGR-korjausarvon muuttaminen DIS:lla
              -Nykimiseen ei vaikuta moottorinohjauksen "tehoparametrien" muutos, eli nyki vakiona ja nykii viritettynä.

              -Nykimiseen vaikuttaa throttle valve; jos sen poistaa käytöstä, nykiminen loppuu mutta pian syttyy "saastevalo" mittaristoon.
              ---

              Comment

              • Macinaggio
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 119
                • Espoo

                Hyvä ja aiheellinen yhteenveto. Olen kahlannaut läpi koko threadin ja aika masentavaa tekstiä. Mitä jos keräisitte kimpan, kun tunnutte tuntevan toisenne, ja vaihtaisitte kimpassa ostettuja osia yhteen autoon niin kauan että vika häviää, niin ei olisi niin kohtuuton kustannus yhdelle pioneerille. Tuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin. Jaloista tullut kosteus ja lika voi olla syynä kytkimen toimintahäiriöille. Kun auto otetaan läpimään talliin ja näperrellään ihan muuta, kosteus haihtuu ja vika hetkeksi häviää, josta seuraa vääriä johtopäätelmiä. Lämmityslaitteen puhalluksen kautta moottorinlämmöllä voi olla vaikutusta tuohon kaasupedaalin kytkimeen myös.

                Tämmöistä näin ulkopuolisena ehdottelen kun ko. auton ostohalu ei kuitenkaan ole ihan nollassa, vielä. Samalla kyselen eikö E90:ssä ole tätä ongelmaa? Mitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  Originally posted by Macinaggio View Post
                  Mitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?
                  Vaihteisto on uudemmassa eri, toiminta on parempi ja säästää hiukan polttoainettakin, näin siis ainakin bensavehkeissä.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Macinaggio View Post
                    Hyvä ja aiheellinen yhteenveto. Olen kahlannaut läpi koko threadin ja aika masentavaa tekstiä. Mitä jos keräisitte kimpan, kun tunnutte tuntevan toisenne, ja vaihtaisitte kimpassa ostettuja osia yhteen autoon niin kauan että vika häviää, niin ei olisi niin kohtuuton kustannus yhdelle pioneerille. Tuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin. Jaloista tullut kosteus ja lika voi olla syynä kytkimen toimintahäiriöille. Kun auto otetaan läpimään talliin ja näperrellään ihan muuta, kosteus haihtuu ja vika hetkeksi häviää, josta seuraa vääriä johtopäätelmiä. Lämmityslaitteen puhalluksen kautta moottorinlämmöllä voi olla vaikutusta tuohon kaasupedaalin kytkimeen myös.

                    Tämmöistä näin ulkopuolisena ehdottelen kun ko. auton ostohalu ei kuitenkaan ole ihan nollassa, vielä. Samalla kyselen eikö E90:ssä ole tätä ongelmaa? Mitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?
                    Mulla ei edes ole tuota kaasuläppäventtiiliä, mutta silti nykii. Tosin ihan hyvin se vika voi tuossa kaasupolkimen potikassakin olla...
                    Ei tarvitse vaihdella osia ristiin, mulle on kaikki muut paikat tarkistettu tai vaihdettu paitsi vaihteistoa en ole itse vaihtanut ja tosiaan kaasupolkimen potikkaa ei ole tarkastettu.

                    Edit: eikä toimintaan tule mitään muutosta vaikka auto olis viikon lämpimässä tallissa valohoidossa, kokeiltu on... Eli kosteudesta tuskin johtuu, mut muuten se voi kyllä väärää arvoa syöttää. Tosin vaikka kaasupolkimeen et koskekkaan niin cruisella on ihan sama nykiminen käynnissä...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • petnen
                      BTCF Member
                      • May 2003
                      • 1082
                      • Kannus

                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Alkaa olla niin monessa paikassa näistä keskustelua ja ketjut niin pitkiä ettei puoletkaan väittelijöistä näytä lukeneen faktoja asian varrelta..


                      -Nykimiseen vaikuttaa throttle valve; jos sen poistaa käytöstä, nykiminen loppuu mutta pian syttyy "saastevalo" mittaristoon.
                      Kääsuläppä onkin vähän erikoisempi kun vanhan liiton vehkeessä.
                      Sen verran alkoi kiinnostamaan tuo kaasuläppä. Purin suojamuovin pois ja otin kaasuläpältä liittimen irti. (ei ollut hapettunut).
                      Liitin oli jonkin aikaa irti kun katselin mitä sielä moottori suojamuovin alla oikein on.
                      Yhtä äkkiää alkoi moottori tilasta kuulumaan melko korkea yhtä jaksonen piippaus. Laitoin liittimen kiinni ja kokeilin lähteekö se enään käyntiinkään.
                      Kävin ajamassa kierrokset ei humpaa.
                      No katotaan viikonlopun yli miten se nyt sitten pelaa mutta positiivista on että nyt se ainakin pelaa.
                      Last edited by petnen; 25-02-2010, 16:50.
                      Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                      Bmw i4 M50

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        -Nykiminen tapahtuu vain DPF polton aikana
                        :think Jospa sen polton ohjelmoisi pois...
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          Originally posted by Dunky View Post
                          :think Jospa sen polton ohjelmoisi pois...
                          Sen toteuttajalle olisi tiedossa muutakin kuin mainetta. Tuota on yrittänyt yksi jos toinenkin. Yhdestä mallista/vuosimallista/kk-mallista suoriutuminen ei vielä takaa täyttä glooriaa, koska ohjelmisto tuon osalta on kovin erilainen eri yksilöissä.

                          Jos joku sen onnistuu tekemään, kannattaa informoida itsestään esim minulle, olisi tiedossa töitä ja sitä myöten palkkaakin.
                          ---

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by Macinaggio View Post
                            Tuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin.
                            Dieselissä ei ole kaasuläppää vaan voimaa ohjataan polttoainemäärän syöttöä muuttamalla. Tuo throttle valve on läppä imuputkiston loppupäässä, joka tehostaa pakokaasun takaisinkierrätyksen toimintaa eri ajotilanteiden mukaan. Sitä käytetään myös pakokaasun lämpötilan nostamisessa hiukkassuodattimen polton yhteydessä.
                            ---

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Jep, lämpimänä nykiminen loppui kun jäähdytysnesteen lämpötila nousi yli 73 asteen. Aina kun lämmöt tippui esim. 70 asteeseen alkoi "nykiminen" uudelleen. Ilmeisesti laatikon lämmönvaihdin pitäis vaihtaa kun lämmöt ei missään vaiheessa noussut yli 75 asteen. Tuo lämpimänä nykiminen on n. +/-50 rpm, mutta siis kuitenkin kiekkamittarista havaitsee tuon liikkeen, seilaa sen viisarin verran.
                              Tätähän on monet uskotelleet olevan ominaisuus joka korjaantuu ohjelmoinnilla, mutta se EI voi olla ominaisuus koska sitä ei ole minulla ilmennyt ennenkuin nyt tuli ongelmia lämpöjen kanssa. Päivitys voi tuohon auttaa, mutta sanoisin että oikea vian aiheuttaja tuohonkin on aivan muualla.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Sen toteuttajalle olisi tiedossa muutakin kuin mainetta. Tuota on yrittänyt yksi jos toinenkin. Yhdestä mallista/vuosimallista/kk-mallista suoriutuminen ei vielä takaa täyttä glooriaa, koska ohjelmisto tuon osalta on kovin erilainen eri yksilöissä.

                                Jos joku sen onnistuu tekemään, kannattaa informoida itsestään esim minulle, olisi tiedossa töitä ja sitä myöten palkkaakin.
                                No en minä tarvitse kuin yhden vapaaehtoisen jonka autoon koittaa
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎