Originally posted by Dunky
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Dunky View PostEnemmin kuin mielelläni kokeilisin koodata DPF:n autosta kokonaan pois ja katsottaisiin vaikuttaako tämä nykimiseen nitenkäänsigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostMitenkäs tämä tapahtuisi?
W 167 //ABGASNORM_EU4
W 169 //ABGASNORM EU3
W 200 //DIESEL-PARTIKELFILTERE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostOnko ketään joka olisi poistanut DPF:n ja jolla laatikko nykii?
Enemmin kuin mielelläni kokeilisin koodata DPF:n autosta kokonaan pois ja katsottaisiin vaikuttaako tämä nykimiseen nitenkään
vaikka hälyt suodattimen poistamisesta on saatu kuoletettua...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Alkaa olla niin monessa paikassa näistä keskustelua ja ketjut niin pitkiä ettei puoletkaan väittelijöistä näytä lukeneen faktoja asian varrelta..
Pähkinänkuoressa yksi 535d vuodelta 2005, nykinyt ainakin vuodesta 2007 asti:
-Nykiminen tapahtuu vain DPF polton aikana
-Nykimiseen ei vaikuta auton softien päivitys merkkiliikkeessä
-Nykimiseen ei vaikuta moottorin lämpötila
-Nykimiseen ei vaikuta vaihteisto tai vaihteistoöljy (vaihteisto vaihdettiin tehdasuuteen nykimistä etsittäessä)
-Nykimiseen ei vaikuta DPF itsessään, koska se poistettiin kokonaan.
-Nykimiseen ei vaikuta EGR-venttiili, koska se on puhdistettu ja toiminta tarkastettu
-Nykimiseen ei vaikuta EGR-korjausarvon muuttaminen DIS:lla
-Nykimiseen ei vaikuta moottorinohjauksen "tehoparametrien" muutos, eli nyki vakiona ja nykii viritettynä.
-Nykimiseen vaikuttaa throttle valve; jos sen poistaa käytöstä, nykiminen loppuu mutta pian syttyy "saastevalo" mittaristoon.---
Comment
-
-
Hyvä ja aiheellinen yhteenveto. Olen kahlannaut läpi koko threadin ja aika masentavaa tekstiä. Mitä jos keräisitte kimpan, kun tunnutte tuntevan toisenne, ja vaihtaisitte kimpassa ostettuja osia yhteen autoon niin kauan että vika häviää, niin ei olisi niin kohtuuton kustannus yhdelle pioneerille. Tuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin. Jaloista tullut kosteus ja lika voi olla syynä kytkimen toimintahäiriöille. Kun auto otetaan läpimään talliin ja näperrellään ihan muuta, kosteus haihtuu ja vika hetkeksi häviää, josta seuraa vääriä johtopäätelmiä. Lämmityslaitteen puhalluksen kautta moottorinlämmöllä voi olla vaikutusta tuohon kaasupedaalin kytkimeen myös.
Tämmöistä näin ulkopuolisena ehdottelen kun ko. auton ostohalu ei kuitenkaan ole ihan nollassa, vielä. Samalla kyselen eikö E90:ssä ole tätä ongelmaa? Mitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostMitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostHyvä ja aiheellinen yhteenveto. Olen kahlannaut läpi koko threadin ja aika masentavaa tekstiä. Mitä jos keräisitte kimpan, kun tunnutte tuntevan toisenne, ja vaihtaisitte kimpassa ostettuja osia yhteen autoon niin kauan että vika häviää, niin ei olisi niin kohtuuton kustannus yhdelle pioneerille. Tuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin. Jaloista tullut kosteus ja lika voi olla syynä kytkimen toimintahäiriöille. Kun auto otetaan läpimään talliin ja näperrellään ihan muuta, kosteus haihtuu ja vika hetkeksi häviää, josta seuraa vääriä johtopäätelmiä. Lämmityslaitteen puhalluksen kautta moottorinlämmöllä voi olla vaikutusta tuohon kaasupedaalin kytkimeen myös.
Tämmöistä näin ulkopuolisena ehdottelen kun ko. auton ostohalu ei kuitenkaan ole ihan nollassa, vielä. Samalla kyselen eikö E90:ssä ole tätä ongelmaa? Mitenkäs LCI:n vaihteisto, onko se kokonaan eri vai onko vain vaihteenvalitsin erilainen?
Ei tarvitse vaihdella osia ristiin, mulle on kaikki muut paikat tarkistettu tai vaihdettu paitsi vaihteistoa en ole itse vaihtanut ja tosiaan kaasupolkimen potikkaa ei ole tarkastettu.
Edit: eikä toimintaan tule mitään muutosta vaikka auto olis viikon lämpimässä tallissa valohoidossa, kokeiltu on... Eli kosteudesta tuskin johtuu, mut muuten se voi kyllä väärää arvoa syöttää. Tosin vaikka kaasupolkimeen et koskekkaan niin cruisella on ihan sama nykiminen käynnissä...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostAlkaa olla niin monessa paikassa näistä keskustelua ja ketjut niin pitkiä ettei puoletkaan väittelijöistä näytä lukeneen faktoja asian varrelta..
-Nykimiseen vaikuttaa throttle valve; jos sen poistaa käytöstä, nykiminen loppuu mutta pian syttyy "saastevalo" mittaristoon.
Sen verran alkoi kiinnostamaan tuo kaasuläppä. Purin suojamuovin pois ja otin kaasuläpältä liittimen irti. (ei ollut hapettunut).
Liitin oli jonkin aikaa irti kun katselin mitä sielä moottori suojamuovin alla oikein on.
Yhtä äkkiää alkoi moottori tilasta kuulumaan melko korkea yhtä jaksonen piippaus. Laitoin liittimen kiinni ja kokeilin lähteekö se enään käyntiinkään.
Kävin ajamassa kierrokset ei humpaa.
No katotaan viikonlopun yli miten se nyt sitten pelaa mutta positiivista on että nyt se ainakin pelaa.Last edited by petnen; 25-02-2010, 16:50.Bmw M535 E28 Hartge H35-24
Bmw i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View Post:think Jospa sen polton ohjelmoisi pois...
Jos joku sen onnistuu tekemään, kannattaa informoida itsestään esim minulle, olisi tiedossa töitä ja sitä myöten palkkaakin.---
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostTuo kaasupedaalin kytkin tai mikä lie potikka tuntuisi aika potentiaaliselta vikakohteelta, kun sen kauttahan kaiken järjen mukaan tulee komento liikutella sitä kaasuläppäventtiiliäkin.---
Comment
-
-
Jep, lämpimänä nykiminen loppui kun jäähdytysnesteen lämpötila nousi yli 73 asteen. Aina kun lämmöt tippui esim. 70 asteeseen alkoi "nykiminen" uudelleen. Ilmeisesti laatikon lämmönvaihdin pitäis vaihtaa kun lämmöt ei missään vaiheessa noussut yli 75 asteen. Tuo lämpimänä nykiminen on n. +/-50 rpm, mutta siis kuitenkin kiekkamittarista havaitsee tuon liikkeen, seilaa sen viisarin verran.
Tätähän on monet uskotelleet olevan ominaisuus joka korjaantuu ohjelmoinnilla, mutta se EI voi olla ominaisuus koska sitä ei ole minulla ilmennyt ennenkuin nyt tuli ongelmia lämpöjen kanssa. Päivitys voi tuohon auttaa, mutta sanoisin että oikea vian aiheuttaja tuohonkin on aivan muualla.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSen toteuttajalle olisi tiedossa muutakin kuin mainetta. Tuota on yrittänyt yksi jos toinenkin. Yhdestä mallista/vuosimallista/kk-mallista suoriutuminen ei vielä takaa täyttä glooriaa, koska ohjelmisto tuon osalta on kovin erilainen eri yksilöissä.
Jos joku sen onnistuu tekemään, kannattaa informoida itsestään esim minulle, olisi tiedossa töitä ja sitä myöten palkkaakin.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment