Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3112

    Originally posted by jaki View Post
    Tuota en tiedä, senhän saa muistaakseni sieltä salavalikoista ulos. Katson illalla, mutta uusimmat ne kyllä on = muuten autoon ei voi ohjelmoida mitään uutta tms.
    Kaikki softat = kesti jotain 12 h koko homma.
    Kustannukset: ei reilua, koska autoon yritettin tuon jälkeen asentaa sitä *?#¤ristiselän tukea, vieläkään onnistumatta. Väärät modulit. Maksoi reilu 300 eur, mutta se sisälsi tosiaan muutakin näprättävää.
    Kun autoon ajettiin uudet softat kaksi vuotta sitten, uusia ominaisuuksia tuli vaikka kuinka, nyt ei yhtään :(
    Mietin, että tuo varmaan nollasi laatikosta & DDE:stä korjausparametrit, en tiedä.
    Ok. Jäi tuohon aiempaan viestiini kertomatta, että TotalBMW magazinessa kerrottiin E60 osto-oppaan yhteydessä laatikko-ongelmien korjautuvan usein softan päivityksellä.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by jaki View Post
      Mietin, että tuo varmaan nollasi laatikosta & DDE:stä korjausparametrit, en tiedä.
      Laatikon adaptiot ovat ovat ihan muualla kuin siellä mistä softa löytyy. Eli ei nollaannu, käsineen tehtävä testerillä.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        Originally posted by jaki View Post
        Tuota en tiedä, senhän saa muistaakseni sieltä salavalikoista ulos. Katson illalla, mutta uusimmat ne kyllä on = muuten autoon ei voi ohjelmoida mitään uutta tms
        Tämä unohtunut. En löytänyt salavalikosta sitä version valikkoa lainkaan. Liekö muuttunut valikot. Joka tapauksessa löysin vuodet 2008 jolloin laitettiin viimeisin CIP ja lisäksi löytyi 3-2010, jolloin laitettiin nämä uusimmat softat. Nehän ei enää ole noita CIP:jä enää.
        Löysin googletamalla tietoa noista versioista ja näyttäisi, että joulukoossa 09 on tullut versio, jossa on korjattu laatikon karkeutta:

        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Muutaman videon kuvasin puhelimella tuosta nykimisestä, mihinkähän nuota olis helpointa laittaa hetkeksi katseltaviksi?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by joko View Post
            Muutaman videon kuvasin puhelimella tuosta nykimisestä, mihinkähän nuota olis helpointa laittaa hetkeksi katseltaviksi?
            youtube?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              Omaan vispilään tuli tänään Powermaticilla Vantaalla uudet Kendallin ölpät lootaan, huuhdeltiin vanhojen 164tkm ajettujen orkkisöljyjen tilalle.

              Tuli terveisiä että entiset ölpät oli "riittävästi ajetun näköset" eli melko julmaa kiisseliä, ja kotimatka pisti kyllä hymyn korviin

              Hienostihan toi loota toimi ennenkin, mutta kyllä sen sentään tunsi aina millon vaihde vaihtuu, ja esim. motarilla jos löi kickdownin niin tietty viive oli ennenkun kärry löi pykälän ja lähti kiihtymään.

              Nyt vaihtuu tommosessa nurkka-ajossa vaihteet niin hienosti ettei sitä edes huomaa vaikka miten tunnustelis, kierrosmittari vaan vajoaa ja se siitä. Motarilla kun lyö lapun lattiaan, se on silmänräpäys ja jo mennään, eikä mitään miettimisiä.

              Lifetime öljyt, ja pah.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                Originally posted by Juhis View Post
                Eikä noissa 2003-2005 vuosimallin 530d malleissa ole edes pieni kulutus. Joten aika isoja riskejä täytyy ottaa, että säästää 0,5 - 2 litraa keskikulutuksessa vastaavaan bensamalliin verrattuna..
                Lueskelin tuossa tätä koko topiccia läpi aikani kuluks.

                Mikä onkaan sitten "vastaava" mallii? Esim. 530i en laske oikein millään ilveellä vastaavaksi bensamalliksi kuin 530d, käytännön suorituskyky kun ei ihmeitä tarjoa 530i:ssä.

                Jos vastaavaa käytännön suorituskykyä hakee, se menee sinne V8 puolelle pitkälti, ja kulutuksessa aletaan äkkiä puhua kuitenkin jo +4-5 litran eroista joka toki tuntuu lompakossakin, jos kulut on mielessä.

                Itsellä tuo disukka ei ainakaan pyöri ajossa niinkään puhtaasti säästömielessä, vaan pikemminkin koska se on ainoa järkivaihtoehto tästä perusmallistosta saada vastaava määrä suorituskykyä, kohtuullisilla kulutuslukemilla. Säästäjän vaihtoehtohan olisi luonnollisesti 320d/520d.
                Last edited by _Dexi; 18-03-2010, 00:05.
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  Originally posted by _Dexi View Post
                  Lueskelin tuossa tätä koko topiccia läpi aikani kuluks.

                  Mikä onkaan sitten "vastaava" mallii? Esim. 530i en laske oikein millään ilveellä vastaavaksi bensamalliksi kuin 530d, käytännön suorituskyky kun ei ihmeitä tarjoa 530i:ssä.

                  Jos vastaavaa käytännön suorituskykyä hakee, se menee sinne V8 puolelle pitkälti, ja kulutuksessa aletaan äkkiä puhua kuitenkin jo +4-5 litran eroista joka toki tuntuu lompakossakin, jos kulut on mielessä.

                  Itsellä tuo disukka ei ainakaan pyöri ajossa niinkään puhtaasti säästömielessä, vaan pikemminkin koska se on ainoa järkivaihtoehto tästä perusmallistosta saada vastaava määrä suorituskykyä, kohtuullisilla kulutuslukemilla. Säästäjän vaihtoehtohan olisi luonnollisesti 320d/520d.
                  530i mallista kannattaa ehdottomasti katsella -05 tullutta uudempaa versiota, jossa on se 258hv. Se kyllä liikkuu varsin mukavasti ja kulutuskin on ihan kohtuullinen. Jos käytännön suorituskyvyllä tarkoitat kiihtyvyyttä isoilla vaihteilla vedättäen niin se on sitten eri juttu. Minusta käytännön suorituskykyä voisi olla vaikka ohitus kiihtyvyys siten, että painetaan kaasu pohjaan ja annetaan automaatin hoitaa loput. Taitaa tuo bensa olla tällöin nopeampi. 530i LCI mallissa on sitten 272hv ja kulutus taas edellistä mallia pienempi. 0-100 kiihtyvyydet taitaa olla käytännössä aika samaa luokkaa diesel ja bensa versioilla. Minusta nuo ovat hyvinkin verrannollisa keskenään.
                  545 peittoo sitten dieselin kaikessa muussa paitsi kulutuksessa.

                  Comment

                  • _Dexi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 769
                    • Vihti

                    Originally posted by S.P.R View Post
                    530i mallista kannattaa ehdottomasti katsella -05 tullutta uudempaa versiota, jossa on se 258hv. Se kyllä liikkuu varsin mukavasti ja kulutuskin on ihan kohtuullinen. Jos käytännön suorituskyvyllä tarkoitat kiihtyvyyttä isoilla vaihteilla vedättäen niin se on sitten eri juttu. Minusta käytännön suorituskykyä voisi olla vaikka ohitus kiihtyvyys siten, että painetaan kaasu pohjaan ja annetaan automaatin hoitaa loput. Taitaa tuo bensa olla tällöin nopeampi. 530i LCI mallissa on sitten 272hv ja kulutus taas edellistä mallia pienempi. 0-100 kiihtyvyydet taitaa olla käytännössä aika samaa luokkaa diesel ja bensa versioilla. Minusta nuo ovat hyvinkin verrannollisa keskenään.
                    545 peittoo sitten dieselin kaikessa muussa paitsi kulutuksessa.
                    En ole noita 530i päivitysversioita testannut, mutta oma mielikuva jäänyt lähinnä koeajolenkkiin jonka kävin '05 530i E60llä heittämässä silloin kun tätä viimesintä kärryä olin ostamassa, ja koeajolenkin jäljiltä päällimmäisenä mielessä pyöri että nyt oli rahtusen alimitoitettu kone pellin alla, vaikka ripaus luonnetta löytyykin.

                    Käytännön suorituskyvyllä tarkoitan siis tässä kohti sitä, miltä kärry tuntuu - piisaako voimantuntua nurkka-ajossa ja maantiellä, hyvän ohjelman kera (mikä nyt on itsestäänselvyys) tuommonen nokileka kuitenkin vetää aika hulppean tuntusesti joka tilanteessa.

                    Tuommonen uudempi painoshan voisi olla itse asiassa ihan kätevä motti perus käyttörassiin, 272hp ja 7.5L keskikulutus, ei huono yhtälö.

                    Kunnon euro-V8issa löytyykin sitten se on totta, jo kuskin fiilis sinänsä.
                    Last edited by _Dexi; 20-03-2010, 04:08.
                    **********
                    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                    (ex. E60 530Da '04)
                    (ex. E39 M5 Facelift '99)
                    (ex. E39 540i '98)
                    *

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by _Dexi View Post
                      Omaan vispilään tuli tänään Powermaticilla Vantaalla uudet Kendallin ölpät lootaan, huuhdeltiin vanhojen 164tkm ajettujen orkkisöljyjen tilalle.
                      Et vaihdattanut suodatinta?
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        Originally posted by Matson^ View Post
                        Et vaihdattanut suodatinta?
                        Kyllä, lootan pohja eli suodatin vaihtui samalla tottakai.
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Kyllä, lootan pohja eli suodatin vaihtui samalla tottakai.
                          Nii justii, ihmettelinkin että laitatitko muka vielä vanhan suodattimen takasin

                          Mitä tuli hintaa operaatiolle, ja paljonko öljyä kului huuhtelut mukaanlukien?
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • jamppa88
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 97
                            • lapland

                            pistin muutama päivä sitten s-postia powermaticille ja kyselin hintaa jos omaan 330da vaihdattais öljyt, hinta oli 380€ ja öljyä sanoi menevän n.14 litraa huuhteluineen. Ei varmaan hirveitä eroja ole 530da kanssa..

                            Comment

                            • _Dexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 769
                              • Vihti

                              Tuota luokkaa meni öljyä juu muistaakseni, mutta hinnaksi sieltä sanottiin ensin 450eur. Kyselin 4-5 alan erikoisliikettä läpi, oli kaikissa tuo 450eur tohon e60een eli taitaa olla jonkun sortin "standardi"hinta. Kuulemma aika iso osa hinnasta tulee siitä suodattimesta, joka on ilmeisesti tosiaan jotenkin lootan pohjaan integroitu tuossa e60 ainakin.
                              **********
                              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                              (ex. E60 530Da '04)
                              (ex. E39 M5 Facelift '99)
                              (ex. E39 540i '98)
                              *

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3112

                                Originally posted by _Dexi View Post
                                Tuota luokkaa meni öljyä juu muistaakseni, mutta hinnaksi sieltä sanottiin ensin 450eur. Kyselin 4-5 alan erikoisliikettä läpi, oli kaikissa tuo 450eur tohon e60een eli taitaa olla jonkun sortin "standardi"hinta. Kuulemma aika iso osa hinnasta tulee siitä suodattimesta, joka on ilmeisesti tosiaan jotenkin lootan pohjaan integroitu tuossa e60 ainakin.
                                Suodatin maksaa marmorilla n. 200eur. Kuulemma KL-varaosat myy edullisemmin. Öljy maksaa marmorilla muistaakseni n. 23 eur/litra. Itse vaihtaen huuhtelemalla tarvikkeisiin meni n. 500 eur. Merkkiliike olisi tehnyt homman ilman huuhtelua, niin siksi itse tein.

                                Mitenkähän tuo kendalin öljy käy tuohon laatikkoon? marmorin öljy oli shellin tekelettä.
                                Kulkineet/projektit:

                                M2 F87
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎