Originally posted by Dunky
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by andy74 View PostSaas nähdä miten käy mun automaatin öljynvaihdossa...Auto on e60 3,0 dsl ajettu 170 tkm. Lastutuksen (Karala) ja dpf:n poiston(tyhjennys+poisohjelmointi) jälkeen ilmenee puutumista yli 100 km/h ajettaessa. Eilen oli auto piuhan päässä ja laatikolta löytyi neljä eri vikakoodia. Tulee uudestaan ainoastaan kickdownin yhteydessä kovassa vauhdissa. Ja todellakin öljyt ovat alkuperäiset, perjantaina vaihdetaan liikkeessä huuhtelemalla ja tietty se öljypohja samalla. Jos ei tällä korjaannu niin onko hyviä neuvoja...? Ja juu auto kulkee "normaaliajossa" erittäin hyvin.Vain silloin puutuu täysin kun ajetaan motarinopeuksissa ja annetaan reilummin löylyä.Hemmetti.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Jos yliahtamisesta on kyse, niin epäilisin kyllä ennemmin turbovikaa tai jonkin anturin temppuilua, kuin Karalan ohjelmaa. Halvempi ja helpompi on tietenkin korjata mahdollinen ohjelmavika, että siitä varmaan kannattaa lähteä. Ei kannata kuitenkaan paljoakaan revitellä, ennen kuin vika löytyy, jos vika on kuitenkin turbossa.
Itselläni heti lastutuksen jälkeen ilmaantui sellaista vikaa, että jätti vikakoodia liian kovista pakolämmöistä. Lastuttaja epäili heti turbon siipien jumittelua ja yliahtamista. Aikani sen kanssa ajeltua ja tutkituani, kun en turbovikaan uskonut ja kun en vikaa löytänyt, menin autoni lastuttaneen firman penkkiin tutkimaan mikä on vikana. Toisella vedolla kun kokeiltiin tuleeko vikakoodi vakio-ohjelmallakin, niin tuli vikakoodi ja muös hävisi kaikki tehot. Turbo kun irroitettiin ja purettiin, niin oli koko pakopuolen siipi irronnut ja selvästi näki jäljistä, ettei siipien säätö ollut enää aikoihin toiminut kunnolla. Tuuria oli mulla mukana, että turbo pysyi muuten läjässä, ettei mennyt paloja koneeseen eikä öljyt kattiin, joten selvisin pelkän tubon vaihdolla. Auto kyllä muuttuikin uudella turbolla huomattavasti tehokkaamman oloiseksi, kun turbo herää samantien joten regoi kaasuun paljon hätäisemmin ja auto kiihtyy jo puolella kaasullakin pirusti.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostOngelmasi on tuo yliahtaminen. Soitto Karalalle, niin halutessasi saanet päivityksen jos asia sinua liikaa häiritsee. Laatikkoöljyjen vaihdolla tuskin saat tätä "vikaa" korjatuksi.
Mutta tuskin tosiaan korjaantuu paremmin voitelevilla (uusilla) laatikon öljyillä.Last edited by Matson^; 22-10-2010, 08:20.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by andy74 View PostSaas nähdä miten käy mun automaatin öljynvaihdossa...Auto on e60 3,0 dsl ajettu 170 tkm. Lastutuksen (Karala) ja dpf:n poiston(tyhjennys+poisohjelmointi) jälkeen ilmenee puutumista yli 100 km/h ajettaessa. Eilen oli auto piuhan päässä ja laatikolta löytyi neljä eri vikakoodia. Tulee uudestaan ainoastaan kickdownin yhteydessä kovassa vauhdissa. Ja todellakin öljyt ovat alkuperäiset, perjantaina vaihdetaan liikkeessä huuhtelemalla ja tietty se öljypohja samalla. Jos ei tällä korjaannu niin onko hyviä neuvoja...? Ja juu auto kulkee "normaaliajossa" erittäin hyvin.Vain silloin puutuu täysin kun ajetaan motarinopeuksissa ja annetaan reilummin löylyä.Hemmetti.Ja vaihtaa todella nätisti. Softaa muutettiin käsittääkseni lähinnä väännöltään hieman alaspäin, jolloin vaihteisto ei mene vikatilaan ainakaan enään!
F10 530 dA xdrive m-sport
Comment
-
-
paljonko mahtanee olla nykyään hintaa laatikon öljyjen vaihdolla? schmiedmannilla oli öljypohjalla hintaa 134€ autona 530d e60 vm04Last edited by syncro^^; 07-03-2011, 18:15.Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Heps,
Onko uudemmissa LCI malleissa 530d/525d:n osalta näitä automaatin toimintaan liittyviä nopeuden humppausongelmia eri vauhdeissa, vai onko 3/2007 vedenjakaja tässä?
Entäs LCI 530iA, mites sen tilanne?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostHeps,
Onko uudemmissa LCI malleissa 530d/525d:n osalta näitä automaatin toimintaan liittyviä nopeuden humppausongelmia eri vauhdeissa, vai onko 3/2007 vedenjakaja tässä?
Entäs LCI 530iA, mites sen tilanne?
Tero
Ei ainakaan 535d:ssä ole ollut ongelmaa. 3. yksilön kokemus...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi ainakaan 535d:ssä ole ollut ongelmaa. 3. yksilön kokemus...
Voitko kommentoida jollain tapaa tuota LCI 535d äänimaailmaa? Mites semmonen ilmiö, että kun polkasee matalassa nopeudessa kaasua hiukan enempi, niin jääkö laatikko miettimään pitkäksi aikaa ennenkuin tulee matalampaa pykälää tarjolle?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOk.
Voitko kommentoida jollain tapaa tuota LCI 535d äänimaailmaa? Mites semmonen ilmiö, että kun polkasee matalassa nopeudessa kaasua hiukan enempi, niin jääkö laatikko miettimään pitkäksi aikaa ennenkuin tulee matalampaa pykälää tarjolle?
Tero
Auto on hiljainen alhaisilla kierroksilla eli normiajossa.
Kun kiihdytetään reilummin, ääni on dieseliksi miellyttävä.
Ei ole nakuttava (jos vertaa esim. Vaginoihin),
mutta ei se bensakutosen murinaan verrattavaa ole, valitettavasti.
Vaihteiston toiminta:
Riippuu mikä on matala nopeus. Huonoin ominaisuus ko. kone-laatikko yhdistelmässä on se että 2-vaihdetta luistatetaan/kiertää turhan pitkälle,
vaihtaa 3:lle vasta jossain 40 km/h nopeudessa, alaspäin mentäessä 3:lla pääsee paljon alempaankin lukemaan. Vääntöjen puolesta aikaiseimmin isommalla vaihtaminen ei olisi ongelma.
Kierrokset jää ylös ni 1-2 sekunniksi jos kaasun painaminen lopetetaan,
jos lähdettiin matalilta kierroksilta ja tehtiin kickdown ja ei kierretettykkään tappiin asti. Sportilla jää kauemmaksi aikaa kuin D:llä.
Jos liikut Jyvässeudulla, tervetuloa testaamaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostVoitko kommentoida jollain tapaa tuota LCI 535d äänimaailmaa? Mites semmonen ilmiö, että kun polkasee matalassa nopeudessa kaasua hiukan enempi, niin jääkö laatikko miettimään pitkäksi aikaa ennenkuin tulee matalampaa pykälää tarjolle?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossahan miettii itse kone eikä laatikko. Tai mietti ainakin siinä 2005-mallisessa jota taannoin ajoin.
Jos löyt kaasua (mutta et kick downiin asti) niin kierrosten noustessa samalla vaihtaa pienempää vaihdetta silmään. Viive siihen että rupeaa kunnolla vetämään on n. sekunnin luokkaa näin mututuntumalta sanottuna.
Aiempi viestini koski tilannetta jossa em. tilanteen jälkeen löysätään kaasu,
ts. jääkö kierrokset pitkäksi aikaa ylös ennenkuin vaihtaa isommalle vaihteelle.
LCI:n ja pre-lci:n ero on selvä, molemmista on kokemusta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Niin mun kysymyksen tarkotus oli selvittää, minkälainen viive tulee tästä:
ajat esim 30-40km/h ja päällä on isohko vaihde, ja tulee yllättävä tarve kiihdyttää vauhtia nopeasti ja survaiset kaasun pohjaan (ei kickdowniin asti kuitenkaan).
Kauanko kestää ko. tilanteessa, että loota (tai moottori, whatever) arpoo pienempää vaihdetta silmään että nopeus lähtee kiihtymään ja päästään kierrosalueelle, jossa tapahtuu?
Olen havainnut viimeisimmissä BMW koeajotapahtumissa ainakin kahdessa uudessa autossa (325iA X ja F10 530dA), että ko. tilanteessa on erittäin suuri viive, jonka aikana ei oikeastaan tapahdu mitään, ja sitten kun tapahtuu niin vaihtotapahtuma on pykälittäin etenevä ja nykäisyn aiheuttama repäisy tulee sitten kun lopulta on sopiva vaihde päällä ja kierrokset antaa mahdollisuuden rivakammalle kiihdytykselle.
Esim mun E39 540iA ei tee tollain. Jos on tarve saada pienempää silmään niin loota suorittaa vaihdon hyvinkin nopeasti ja lähes miettimättä. Ihmettelen tätä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment