Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Pistin kiusallaan maahantuojalle asiasta kysymyksen.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by teropa View Post
      Pistin kiusallaan maahantuojalle asiasta kysymyksen.

      Tero
      Siis tästä turbiininvaihdosta ja siitä antavatko he myös takuun sille että ongelma varmasti tällä toimenpiteellä poistuu?

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Hemi View Post
        Siis tästä turbiininvaihdosta ja siitä antavatko he myös takuun sille että ongelma varmasti tällä toimenpiteellä poistuu?
        No en minä mitään takuuasioita ruvennut heti penäämään, mutta pistin kyssäriä mikä on maahantuojan kanta näihin oireisiin liittyen ja onko turbiininvaihto heidän mielestä oikea korjaus asiaan.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Kuten sanoin niin heti vien turbiinin vaihtoon kun siitä takuu annetaan että ongelma korjaantuu. Eipä ole vielä jonoksi asti tarjoksia tullut...
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • TROCK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 435
            • Tampere

            Originally posted by joko View Post
            Kuten sanoin niin heti vien turbiinin vaihtoon kun siitä takuu annetaan että ongelma korjaantuu. Eipä ole vielä jonoksi asti tarjoksia tullut...
            Onhan se niinkin, ettei tässä maailmassa kukaan mistään takuita anna! Ei edes siinä tapauksessa että vika esim. 97 prosenttisesti olisi kyseisessä osassa. Sinänsä olen sinun ja Hemin ja monen muun kanssa samoilla linjoilla, että satavarma homma tuo ei tunnu olevan. Tosin meilläkin on liian vähän tietoa. Meidän pitäisi saada kasaan lista autoista, joihin on tehty toimenpiteitä siten, että listassa olisi toimenpiteiden lisäksi auton ikä. Eikös näissä bulletineissa ollut kuitenkin eri toimenpideohjeita auton iästä riippuen. Jollain ehkä BMW:n antamat ohjeet ovat olleet oikeat ja silloin ohje ja auton ikä ovat kohdanneet. Toisilla on ehkä vaihdettu turbiini, mutta juuri tuon ikäiseen autoon olisi ehkä pitänytkin tehdä jotain muuta. Tästä meidän touhusta puuttuu järjestelmällisyys ja ehkä meidän kokemuspohja/tietämyskin ovat vähän suppeat.

            Kuitenkin olen itsekin taipuvainen uskomaan, että mekaanisesta viasta tässä ei ole kysymys - ei ainakaan turbiinissa. Tämä siis omassa autossani joka on '04. Viasta ei ole ollut tietoakaan sitten viime kesän ja kuitenkin olen melko vakuuttunut, että kevään ja kesän tullessa se taas jossain kohtaa tulee esiin. Ehkäpä mulle auttaisi sitten jokin päivitys.
            - - - - - - -
            F10 520dA
            ex E61 530dA, ex E39 530dA

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Mutta ajatellaanpa nyt sitä kuinka todennäköistä tai edes mahdollista olisi se skenaario että tätä nykimistä oikeasti aiheuttaisi kaksi täysin toisistaan riippumatonta erillistä vikaa?
              Eli että joissakin yksilöissä nykimisen aiheuttaa turbiini ja joissain se on jokin muu?
              Eli mikäli jokainen tapaus ei korjaannu tuolla turbiinin vaihdolla, näihän pitää oikeasti olla ja salama iskee siis samaan puuhun kaksi kertaa?
              Jos bulletineissa kuitenkin on monta eri "korjausvariaatiota", täytyy asian olla varmasti niin että silloin ollaan korjaamassa vain oireita, eikä itse vikaa.
              Jos näin ei siis ole, vaan että e60 dieseleissä ilmenee tätä nykimisongelmaa joka johtuu jopa kolmesta toisistaan täysin riippumattomasta syystä, aletaan olemaan jo mahdottoman rajamailla....eli että se salama ei iskisikään enään kahta, vaan jopa kolme kertaa samaan puuhun?
              Siinä tapauksessa ei voi välttyä ajatukselta että BMW:llä ollaan sisäänrakennettu ko.nykiminen osaksi sen ominaisuuksia?

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Tuli vain mieleen että voisiko laatikon toimintalämpötilalla olla vaikutusta nykimiseen.. nythän on ollut näitä laatikon lauhdutinvikoja. Eli laatikko pysyisi liian kylmänä koko ajan ja sitten sitäkautta koko ketju menisi eteenpäin , anturit antavat risteäviä arvoja laatikossa ja moottorin ohjaus sotkee vielä lisää.

                Tämä nyt vain oli sellainen heitto, mutta nykiikö vielä niillä joilla on kaikki termarit vaihdeltu?

                Kerran yksi Wetterin asentaja vain ääneen totesi että onpas viileä laatikko vaikka ajeltiin.. katseli livedataa.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Niin, Hemi.

                  Nämä on nyt ne samat sadat inssit, jotka sinun mukaan on speksannut GM lootaöljyn ikuiseksi, ja satavarmasti tietää että näin on, jotka nyt tässä tapauksessa repii hatusta korjausehdotuksia ja kirjoittelee service bulletiineja kieli poskessa. Mihin se teräksenkova ammattitaito niiltä sadoilta insinööreiltä on nyt kadonnut, jos näinkin yleiseen ongelmaan ei ole tarjolla kuin tuulesta temmattua oireen teippailua, todellisen syyn ollessa täysin hämärän peitossa myös koko Münchenin väelle?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by teropa View Post
                    Niin, Hemi.

                    Nämä on nyt ne samat sadat inssit, jotka sinun mukaan on speksannut GM lootaöljyn ikuiseksi, ja satavarmasti tietää että näin on, jotka nyt tässä tapauksessa repii hatusta korjausehdotuksia ja kirjoittelee service bulletiineja kieli poskessa. Mihin se teräksenkova ammattitaito niiltä sadoilta insinööreiltä on nyt kadonnut, jos näinkin yleiseen ongelmaan ei ole tarjolla kuin tuulesta temmattua oireen teippailua, todellisen syyn ollessa täysin hämärän peitossa myös koko Münchenin väelle?

                    Tero
                    Niin no sillävälin voidaan sitten varmaan miettiä EDELLEEN miksi tuossa parisivua taaksepäin mainitussa autossa MIKÄÄN noista bulleteista ei ole tehonnut. Eli on päivitetty ohjelma, vaihdettu tehdasuusi vaihteisto+turbiini jne. Mutta ei mitään muutosta toimintaan?
                    Ja taas muutamasta autosta tuo nykiminen on hävinnyt itsekseen tai ilmaantunut satunnaisesti esim. kerran puolessa vuodessa. Kyllä minäkn aluksi vakavasti harkitsin tuota trubiinin vaihtoa, mutta nyttemmin olen tullut siihen lopputulokseen että se on suurella todennäköisyydellä hukkaan heitettyä rahaa.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by teropa View Post
                      Niin, Hemi.

                      Nämä on nyt ne samat sadat inssit, jotka sinun mukaan on speksannut GM lootaöljyn ikuiseksi, ja satavarmasti tietää että näin on, jotka nyt tässä tapauksessa repii hatusta korjausehdotuksia ja kirjoittelee service bulletiineja kieli poskessa. Mihin se teräksenkova ammattitaito niiltä sadoilta insinööreiltä on nyt kadonnut, jos näinkin yleiseen ongelmaan ei ole tarjolla kuin tuulesta temmattua oireen teippailua, todellisen syyn ollessa täysin hämärän peitossa myös koko Münchenin väelle?

                      Tero
                      Usko pois. Se vika EI ole laatikossa.

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Tuli vain mieleen että voisiko laatikon toimintalämpötilalla olla vaikutusta nykimiseen.. nythän on ollut näitä laatikon lauhdutinvikoja. Eli laatikko pysyisi liian kylmänä koko ajan ja sitten sitäkautta koko ketju menisi eteenpäin , anturit antavat risteäviä arvoja laatikossa ja moottorin ohjaus sotkee vielä lisää.
                        Jos lootassa on toimintahäiriötä, miksei hyvin voisi olla tuosta kyse. Omassa kärryssä oli silloin aiemmin se lauhdutinvika jollon kone ja varmaan sitä myöten lootakin kävi turhan viileänä. En tajunnut pistää merkille sen paremmin mutta kyllä ainakin silloin muutamaan kertaan motarilla kick-downi lähti aika tahmeasti ja loota löi pienen viiveen jälkeen pykälän silmään niin että kuului sellainen "ulahdus". Luistatti myös vähän enempi ehkä kun lämpösenä sitten.

                        Sen jälkeen tuota ei ilmennyt sitten kun lämmöt sai kohdilleen, mutta nykyäänkin jos on pakkasilma, huomaa heti että lodju vaihtaa karkeammin pykälää ja saattaa heittää huomaamattomalla "potkulla" isommalle ja pienemmälle.

                        Kai se lootakin vähän karkeammin käy kylmänä niinkun käy moottoritkin
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          Ei se voi moottorin lämpötilastakaan johtua maalaisjärjellä ajatellen kun tämä minulle eniten tuttu yksilö nykii DPF-polton aikana. Tuo poltto kun vaatii lämpimän moottorin käynnistyäkseen.

                          Eilen nyki pehmeästi, kiekkamittarista näki hyvin mutta niskassa ei tuntunut. Välillä nykiminen on niskassa ja muidenkin autossa istujien elimissä tuntuvaa todella voimakasta "pätkimistä".
                          ---

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Joku kirjoitti, että oli joskus nykinyt, muta ei enää. Itsekin muistelen, että joskus vuosi tms sitten muutaman kerran nyki, mutta ei sen jälkeen. En kiinnittänyt huomiota, vaikuttiko imusarjan vaihto (minähän ole se luopio, joka vaihtoi imusarjan eikä poistanut läppiä... ), tuskin.
                            Sen sijaan laatikko ylipäätään on ollut kaikenlaisessa ajossa hieman nykivä ja töksähtelevä. Olen epäillyt, että olisi öljyt vähissä, vaikka ei mitään herjaa ole koskaan antanutkaan.
                            Mutta: auton laitettiin Laakkosella pari päivää sitten uudet softat: heureka!!! Laatikosta tuli aivan mahtava. Vaihtaa todella pehmeästi, eikä sitä saa rykimään millään, ihan kuin olisi eri laatikko
                            Olen hämmentynyt, miten pelkkä softa voi vaikuttaa noin paljon.
                            Auto on 3/04 DPF:llä ja ajettu n 125 tkm. Aikaisemmat softat oli vuodelta 2008, eli ei ihan vanhat nekään.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3112

                              Originally posted by jaki View Post
                              Joku kirjoitti, että oli joskus nykinyt, muta ei enää. Itsekin muistelen, että joskus vuosi tms sitten muutaman kerran nyki, mutta ei sen jälkeen. En kiinnittänyt huomiota, vaikuttiko imusarjan vaihto (minähän ole se luopio, joka vaihtoi imusarjan eikä poistanut läppiä... ), tuskin.
                              Sen sijaan laatikko ylipäätään on ollut kaikenlaisessa ajossa hieman nykivä ja töksähtelevä. Olen epäillyt, että olisi öljyt vähissä, vaikka ei mitään herjaa ole koskaan antanutkaan.
                              Mutta: auton laitettiin Laakkosella pari päivää sitten uudet softat: heureka!!! Laatikosta tuli aivan mahtava. Vaihtaa todella pehmeästi, eikä sitä saa rykimään millään, ihan kuin olisi eri laatikko
                              Olen hämmentynyt, miten pelkkä softa voi vaikuttaa noin paljon.
                              Auto on 3/04 DPF:llä ja ajettu n 125 tkm. Aikaisemmat softat oli vuodelta 2008, eli ei ihan vanhat nekään.
                              Kerrohan Jaki vielä:

                              - Softan päiväys/versio
                              - laitettiinko autoosi kaikkisoftat vai vaan esim moottori/laatikkosofta?
                              - Missä Laakkosella käytit ja paljonko homma kustansi?
                              Kulkineet/projektit:

                              M2 F87
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                Originally posted by poke View Post
                                Kerrohan Jaki vielä:

                                - Softan päiväys/versio
                                - laitettiinko autoosi kaikkisoftat vai vaan esim moottori/laatikkosofta?
                                - Missä Laakkosella käytit ja paljonko homma kustansi?
                                Tuota en tiedä, senhän saa muistaakseni sieltä salavalikoista ulos. Katson illalla, mutta uusimmat ne kyllä on = muuten autoon ei voi ohjelmoida mitään uutta tms.
                                Kaikki softat = kesti jotain 12 h koko homma.
                                Kustannukset: ei reilua, koska autoon yritettin tuon jälkeen asentaa sitä *?#¤ristiselän tukea, vieläkään onnistumatta. Väärät modulit. Maksoi reilu 300 eur, mutta se sisälsi tosiaan muutakin näprättävää.
                                Kun autoon ajettiin uudet softat kaksi vuotta sitten, uusia ominaisuuksia tuli vaikka kuinka, nyt ei yhtään :(
                                Mietin, että tuo varmaan nollasi laatikosta & DDE:stä korjausparametrit, en tiedä.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎