memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    Tuohon nykimiseen on viime aikoina kokeiltu vaihdelaatikon öljynvaihtoja mikä on auttanut ja poistanut nykimisen, näin ainakin on käynyt 3:ssa autossa todistetusti. Kannattanee ehkä kokeilla ennen kuin kokeilee jotain kalliimpaa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Kunnes muutaman tonnin jälkeen alkaa uudestaan.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Dunky View Post
        Kunnes muutaman tonnin jälkeen alkaa uudestaan.
        Mitäs, eikö näihin jo löytynyt ne viralliset bulletiinit ja syyt näihin nykimisiin, muutama sivu aikaisemmin? Vieläkö arvonta jatkuu?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Originally posted by Rahu View Post
          Tuohon nykimiseen on viime aikoina kokeiltu vaihdelaatikon öljynvaihtoja mikä on auttanut ja poistanut nykimisen, näin ainakin on käynyt 3:ssa autossa todistetusti. Kannattanee ehkä kokeilla ennen kuin kokeilee jotain kalliimpaa.
          Ei ainakaan minulla ollut mitään vaikutusta öljyjen vaihdolla. Huuhtelemalla ei vaihdettu vaan niin paljon kun tiputtamalla pois tulee ja uusi suodatin. Nykiminen ollut nyt ainakin reilut 40tkm aivan samanlaista, joten epäilen vahvasti että jos sielä mekaaninen vika olisi niin laatikko olis jo porsinut(tai turbiini). Itse en tuohon satsaa enää euron euroa, sitten kun leviää niin ostan suomalaiselta purkaamolta takuulaatikon turbiinin kera ja heitä paikalleen, sen jälkeen on purkaamon huoli sitten selvittää miksei se toimivana myyty vaihteisto toimi jos sattuu samanlainen murheenkryyni käsiin. Ei tuo kamalasti häiritse kun tietää vaan että kylmänä matka-ajoon valitaan stepillä pykälää pienempi vaihde ja pidetään kierroksia sielä 2000 paikkeilla niin silloin nykiminen on erittäin vähäistä. Tietämätön kun tuolla lähtee reissuun kylmiltään ja heittään kruisella nopeudeksi vaikka 85 niin tuo kyllä hyvin vikkelää auton takas
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • MrBubbles
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 799
            • Seinäjoki

            Nojuu.. Kävinpä kokeilumielessä Thupun tykönä muuttamassa tuota egr:n korjausarvoa. Ei niin minkäänlaista vaikutusta. Melkein tekis mieli sanoa että meni pahemmaksi.
            No life, no friends, just motorsport!

            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
            -jokunen e30.
            -e28

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Originally posted by MrBubbles View Post
              Nojuu.. Kävinpä kokeilumielessä Thupun tykönä muuttamassa tuota egr:n korjausarvoa. Ei niin minkäänlaista vaikutusta. Melkein tekis mieli sanoa että meni pahemmaksi.
              Oho
              Empäs ole ennen kuullut että jollakin tuo ei auttaisi ollenkaan, paljonko muutitte?
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Maksimit. Voishan sitä kokeilla vielä jotain välimuotoa... vaikka niin kuin todettu jo niin tämähän on vaan oireiden lieventämistä, todellinen syy ku selviäis.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Mulla se ainakin tuntui olevan sitä parempi mitä isompi arvo oli, kunnes siis vaikutus katos kokonaan.

                  Tuli tuossa heitettyä vähän alta 700km reissu tänään, kierrosten humppaamista ei esiintyny juuri laisinkaan .. muutaman kerran jossain 60 alueella vähän pääsi heilumaan mutta muuten 80 ja 100 alueella ei ongelmia, moottori oli luonnollisesti kokoajan lämmin ja ulkolämpötila vaihteli -13 ja -28ºc.

                  Mutta yksi ominaisuus tuntuu pahenevan kokoajan, eli jos ajat tasakaasulla/vakkari päällä jotain nopeutta, kuitenkin niin että kierrokset on alle 2000rpm ja painat ns. "yllättäen" kaasua niin kierrokset käy ensin noin 300-1000rpm korkeammalla ( 1 sek. ), kunnes turbiini näppää itsensä lukkoon ja kiihtyminen alkaa. Sitä korkeammalla kierrokset käväisee mitä enemmän kaasua painaa, jos kiihdytkysen aloittaa todella varovasti ja hitaasti niin tätä hyppäystä ei tapahdu.
                  Samaan ominaisuuteen tuntuisi liittyvän nopeahko kiihdytys moottorijarrutuksen jälkeen, esim. hidastaessa liikennevaloihin ja niiden vaihtuessa vihreiksi ennenkuin ehtii kokonaan pysähtymään.

                  Voisko tämä johtua mahdollisesta öljyjen vähyydestä laatikossa? Vai onko se turbiini vain finaalissa? :think

                  Sportilla ajettaessa ei tätä ongelmaa esiinny kun kierrokset pysyttelee melkeimpä poikkeuksetta sielä 2000rpm tuntumassa.
                  Last edited by Matson^; 18-02-2010, 21:00. Reason: tarkennusta
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Mulla se ainakin tuntui olevan sitä parempi mitä isompi arvo oli, kunnes siis vaikutus katos kokonaan.

                    Tuli tuossa heitettyä vähän alta 700km reissu tänään, kierrosten humppaamista ei esiintyny juuri laisinkaan .. muutaman kerran jossain 60 alueella vähän pääsi heilumaan mutta muuten 80 ja 100 alueella ei ongelmia, moottori oli luonnollisesti kokoajan lämmin ja ulkolämpötila vaihteli -13 ja -28ºc.

                    Mutta yksi ominaisuus tuntuu pahenevan kokoajan, eli jos ajat tasakaasulla/vakkari päällä jotain nopeutta, kuitenkin niin että kierrokset on alle 2000rpm ja painat ns. "yllättäen" kaasua niin kierrokset käy ensin noin 300-1000rpm korkeammalla ( 1 sek. ), kunnes turbiini näppää itsensä lukkoon ja kiihtyminen alkaa. Sitä korkeammalla kierrokset käväisee mitä enemmän kaasua painaa, jos kiihdytkysen aloittaa todella varovasti ja hitaasti niin tätä hyppäystä ei tapahdu.
                    Samaan ominaisuuteen tuntuisi liittyvän nopeahko kiihdytys moottorijarrutuksen jälkeen, esim. hidastaessa liikennevaloihin ja niiden vaihtuessa vihreiksi ennenkuin ehtii kokonaan pysähtymään.

                    Voisko tämä johtua mahdollisesta öljyjen vähyydestä laatikossa? Vai onko se turbiini vain finaalissa? :think

                    Sportilla ajettaessa ei tätä ongelmaa esiinny kun kierrokset pysyttelee melkeimpä poikkeuksetta sielä 2000rpm tuntumassa.
                    Eiköhän sen laatikon turbiineineen ja öljyineen nyt voi kuitenkin unohtaa tästä ongelmaratkaisusta.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Ei ainakaan mulla vaikuttanut laatikkoöljyjen vaihto mitään. Vaihdon jälkeen sielä on ainakin taatusti ollut oikea ölymäärä. Ootteko tehnyt sellaista huomiota, että matka-ajoon kylmänä lähdettäessä nykimistä ei ilmene jos et mene nostamaan nopeutta kertaakaan yli ~85 tai joudu merkittävästi hiljentämään ja sitten kiihdyttämään uudelleen? Tänään selvisin kylmällä koneella ensimmäiset 10km ainakin ilman ainuttakaan nykäisiä, kierrokset pysyi 1500 paikkeilla kuin nakutettu. Sitten vautia pois 60 alueelle ja kiihdytys niin kas nykiminen tuli peliin. Ja pysyi koko lopun 70km matkan, lopussa tosin hyvin huomaamatonta ja stepillä kun valitsee pykälän sopivaksi niin ei nyi.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        Originally posted by teropa View Post
                        Mitäs, eikö näihin jo löytynyt ne viralliset bulletiinit ja syyt näihin nykimisiin, muutama sivu aikaisemmin? Vieläkö arvonta jatkuu?

                        Tero
                        Nii, no ei ainakaan öljyjen vaihto ole ratkaisu.
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Ja sanottakoon vielä niinpäin, että tuohon meidän 160tkm ajettuun
                          vm.-04/05:een ei ole laatikon öljyjä vaihdettu eikä ainakaan meidän omistuksessa myöskään vaihdeta, eikä nykimisestä siis ole tietoakaan.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Dunky View Post
                            Nii, no ei ainakaan öljyjen vaihto ole ratkaisu.
                            Sekö se tarjottiin ainoana ratkaisuna asiaan?

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              Originally posted by teropa View Post
                              Sekö se tarjottiin ainoana ratkaisuna asiaan?

                              Tero
                              Mitä sä haet nyt takaa, sano suoraan?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Dunky View Post
                                Mitä sä haet nyt takaa, sano suoraan?
                                Niin siis olihan tuossa tehtaan tiedotteessa ohjeet moneen vaivaan, milloin auttaa turbiinin vaihto, milloin uudelleen ohjelmointi jne. Mutta itse olen edelleen sitämieltä että nuolla saadaan ehkä oireet hetkeksi pois ja varsinainen vika on aivan jossain muualla. Minun ajatusmaailmaan ei mahdu mitenkään se, että mekaaninen vika häviää täysin ajettaessa kaupunkiajoa. Veikkaisin että tuon pienen heijaamisen syynä mikä on tullut viimeisen ~3tkm aikana niin on halkinainen pakosarja. Nimittäin kulutus on noussut, kylmänä tulee pakokaasun haju kabiiniin jne. Tuo heijaaminen mikä nyt on siis tullut lisäksi on luokkaa 50-100rpm eli sellainen että sen juuri mittarista huomaa, se ei tunnu siis enää persauksiin, toisin kuin tuo lämpeämisvaiheessa peliin astuva suoranainen "nykiminen".
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X