Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete--
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 65
    • JKL

    Tuohon toiseen öljynvaihtoketjuun kirjoitinkin, että öljynvaihdon jälkeen ei ole kertaakaan nylkyttänyt.

    Aikoinaan kun vielä oli DPF, oli sen polton aikana tapahtuva nylkytys erilaista huojumista kuin laatikosta johtuva.
    E61 535d M-Sport Touring

    Comment

    • 280Paavo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 136
      • joensuu

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Eli sekin on eliminoitu sitten kun mulla nylpytti dpf polton aikana, tuotahan tuskin on lisävarusteena sinun autoon rustattu.
      Toivottavasti ei
      Euro-spec supra tt
      e60 530i
      audi 100 2.6Q
      honda cbr 954

      Comment

      • Malax
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Lappeenranta

        Originally posted by 280Paavo View Post
        Täältä löytyy yksi bensakoneinen nylkyttäjä..oireet eivät ilmene sportti asennossa vaan ainoastaan D.llä -> pintakaasulla ajettaessa noissa 60-80 km/h vauhdeissa humppailee omiaan ja joskus matalilla kierroksilla kun alkaa vedättämään niin semmosta tärinää tulee ihan kuin jotain lipsumista tapahtuisi voimansiirrossa. kilsoja nyt 190tkm ja öljyjä ei oo vaihdettu. Pitää kesällä miettiä vähän ehostusta, ainakin öljynvaihto oli mielessä.. eiköhän se ole tämä ''ikiöljy'' nimenomaan joka aiheuttaa tuota lasittumista??
        Omakin kiusasi vain D asennossa.Johtuu siitä, että turbiinin lukitusta EI käytetä DS asennossa, vain ainoastaan D asennossa?
        superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by Mik@ View Post
          Eipä oo kyllä nylkyttäny enää mullakaan dpf:n poiston ja ohjelman jälkeen. Että kait siinä joku yhteys on siihen hiukkaskiihdyttimeen.
          minkäslaista se nypytys sitten on kun turbiini/momentinmuunnin vialla?

          ds asennossa turbiini ei lukita?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Malax
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Lappeenranta

            Originally posted by Mlatvala View Post
            minkäslaista se nypytys sitten on kun turbiini/momentinmuunnin vialla?

            ds asennossa turbiini ei lukita?
            kierrokset humppaa esim: tasakaasulla 80km/h 1500-1900rpm väliä noin sekunnin jaksoissa ,tai nopeamminkin, vaihteiston lämmettyä kunnolla oire häviää/pienenee.
            Vaihteisto tuntuu välillä "luistavan" sopivalla kaasun lisäyksellä ihan kaupunkinopeuksissakin/ vaihteenvaihdoissa ja turbiini ottaa kiinni vasta pienen kaasun lisäämisen jälkeen. Saattaa jyristää esim ylämäessä vedätettäessä...
            Omassa oli ongelmana luisto ja kierrosten heottely, ei ravistellut/ääntänyt

            noin äkkiseltään ilmaistuna...

            Turbiinin lukkoa ei kertoman mukaan ohjata kuin D asennossa.
            Last edited by Malax; 20-04-2012, 15:32.
            superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              Koko asiahan johtuu siitä että turbiinin lukkopaine heittelee, syytä en tiedä mutta jokin vissiin häirittee turbiinin lukkopaineanturia, ja sitten se että se paine pitäis saada vakioksi. Se kun ilmeisesti nousee kaasupolkimen asennon mukaan. Laatikon softaan pitäis päästä käsiksi.
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • Malax
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 118
                • Lappeenranta

                Originally posted by MrBubbles View Post
                Koko asiahan johtuu siitä että turbiinin lukkopaine heittelee, syytä en tiedä mutta jokin vissiin häirittee turbiinin lukkopaineanturia, ja sitten se että se paine pitäis saada vakioksi. Se kun ilmeisesti nousee kaasupolkimen asennon mukaan. Laatikon softaan pitäis päästä käsiksi.
                ongelmaa korjattu uudella softalla, se ei enää pelastanut omassa tapauksessa.

                Complaint
                Vehicle bucks at constant speed in the lower engine speed range up to 1,500 rpm in the
                40 to 60 km/h road speed range. The complaint is also evident in cruise control mode.

                Vehicles concerned:

                E60, E61 with M57X and 6HP26 automatic transmission (535dA)
                Production period: September 2004 to November 2006

                E60, E61 with M57/T2 and 6HP26 automatic transmission (530dA, 530xdA)
                Production period: August 2005 to February 2007

                E90, E91 with M57/T2 and 6HP26 automatic transmission (330dA, 330xdA)
                Production period: August 2005 to August 2007

                Cause
                Unfavourable EGS application

                E60, E61 with M57X:
                In the event of a customer complaint, flash program the vehicle using Progman V24 or a more recent version.
                A parts replacement does not provide a remedy.

                E60, E61, E90, E91 with M57/T2:
                For the customer complaint, a service data status has been released
                in parallel with the series data status with modified EGS software tuning.
                The "code word: Drehzahlschwankung (fluctuation in engine speed)" service data status can
                be programmed via the "Conversion" path.
                This special data status will be available in the dealer organisation using an iBAC code from
                Progman V29, provisionally March 2008.
                A parts replacement does not provide a remedy.

                ja vielä: Engine speed variations of 100 to 200 rpm in the warm-up phase at a constant road speed in the engine speed range below 1,600 rpm.
                Vehicles concerned:
                E65, E60, E61 up to transmission serial number 354440 ( oman laatikon serial number isompi, silti turbiiniongelma)

                Cause
                Geometric tolerances in the converter lockup clutch friction surfaces.


                Replace the torque converter in the event of a complaint.
                Last edited by Malax; 20-04-2012, 18:29.
                superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                Comment

                • 280Paavo
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 136
                  • joensuu

                  Originally posted by Malax View Post
                  vaihteiston lämmettyä kunnolla oire häviää/pienenee.
                  Täällähän homma menee niin että laatikon lämmettyä tilanne pahenee, kylmänä ei oireile
                  Euro-spec supra tt
                  e60 530i
                  audi 100 2.6Q
                  honda cbr 954

                  Comment

                  • Malax
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by 280Paavo View Post
                    Täällähän homma menee niin että laatikon lämmettyä tilanne pahenee, kylmänä ei oireile
                    Kylmänä, olisko ollut laatikon öljylämpötila alle 35, ei ohjata lukkoa.
                    Luistaminen ilmenee yleensä vain lämpimänä, humppaaminenhan alkaa,kun lukitusta aletaan ohjaamaan.
                    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by Malax View Post
                      Kylmänä, olisko ollut laatikon öljylämpötila alle 35, ei ohjata lukkoa.
                      Luistaminen ilmenee yleensä vain lämpimänä, humppaaminenhan alkaa,kun lukitusta aletaan ohjaamaan.
                      merkkiliikkeen mies löi faktat tiskiin, silti, mrbubbles ymmärtää laatikoista ilmeisesti enemmän kuin minä ja rannanjärvi yhteensä potenssiin 8

                      Edit: onneksi oma ei oirehdi.

                      Entäs kun laatikko ja moottorinohjaus on hyvin viisas, ja antti on tehnyt noista nätin yhtälön =auto ymmärtää kasvaneen väännön, niin miks se sit ei luista/luistaa?

                      Mun tapauksessa ei luista.
                      Last edited by Mlatvala; 20-04-2012, 21:33. Reason: ylimääräinen lisäajatus
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • MrBubbles
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 799
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        merkkiliikkeen mies löi faktat tiskiin, silti, mrbubbles ymmärtää laatikoista ilmeisesti enemmän kuin minä ja rannanjärvi yhteensä potenssiin 8

                        Edit: onneksi oma ei oirehdi.

                        Entäs kun laatikko ja moottorinohjaus on hyvin viisas, ja antti on tehnyt noista nätin yhtälön =auto ymmärtää kasvaneen väännön, niin miks se sit ei luista/luistaa?

                        Mun tapauksessa ei luista.
                        onhan noita tullut jokunen pärvötettyä. viime viikonloppuna viimeksi Antti, tai muut softaajat ei muuta laatikon softaa vaan nostaa väännönrajotinta jolla ei oo laatikon softan kanssa mitään tekemistä, vaan moottorinohjauksen.

                        laatikko on vitun tyhmä, elämä olis paljon helpompaa jos siinä laatikos ei olisi yhden yhtä vitun solenoidia. hydrauliohjattu loota toimii maailman tappiin. esim mulla dodgessa laatikko toimii niin että 1-2-3 vaihteet toimii täysin governorin (sellainen keskipakopuntti ulostuloakselissa) paineella 1mph=1psi + että kickdown venttiili potkii sitten vaihdetta pienemmälle vastapaineen kasvaessa liian suureksi=kaasu pohjassa, kyseinen venttiili ohjaa myös laatikon linjapainetta.

                        turbiinilukon paine taasen ohjautuu erillisen venttiilin kautta, johon kytketään solenoidilla öljyvirtaus, ja ohivuotoreiän kokoa muuttamalla saadaan kasvatettua lukkopainetta. esimerkkinä mainittakoon mun oman laatikon venttiilikoneisto jossa on lukkopaineen ohivuotoreikää suurennettu 0.8mm-->5mm turbiini menee lukkoon silla PAM! siis suurempi reikä kovempi paine. nelosvaihteenkin kyseinen lodju kytkee solenoidilla, näissä onkin näitten jopa kahden solenoidin takia sellainen hieno boksi nimeltään pcm=power control module. kyllä. ohjaa tasan näitä kahta asiaa nopeusanturin ja tps anturin kautta.

                        Sitten päästään näihin nykylaatikkoihin joissa joka jumalan asiaa käytetään ilmeisesti muuntuvareikäisellä solenoidilla, ja kun näihin solenoidien aukeamisiin pääsisi käsiksi niin olis jees.

                        Sori maratoonipostaus, mutta vituttaa kaikki sähkövehkeet.
                        No life, no friends, just motorsport!

                        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                        -jokunen e30.
                        -e28

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by MrBubbles View Post
                          onhan noita tullut jokunen pärvötettyä. viime viikonloppuna viimeksi Antti, tai muut softaajat ei muuta laatikon softaa vaan nostaa väännönrajotinta jolla ei oo laatikon softan kanssa mitään tekemistä, vaan moottorinohjauksen.

                          laatikko on vitun tyhmä, elämä olis paljon helpompaa jos siinä laatikos ei olisi yhden yhtä vitun solenoidia. hydrauliohjattu loota toimii maailman tappiin. esim mulla dodgessa laatikko toimii niin että 1-2-3 vaihteet toimii täysin governorin (sellainen keskipakopuntti ulostuloakselissa) paineella 1mph=1psi + että kickdown venttiili potkii sitten vaihdetta pienemmälle vastapaineen kasvaessa liian suureksi=kaasu pohjassa, kyseinen venttiili ohjaa myös laatikon linjapainetta.

                          turbiinilukon paine taasen ohjautuu erillisen venttiilin kautta, johon kytketään solenoidilla öljyvirtaus, ja ohivuotoreiän kokoa muuttamalla saadaan kasvatettua lukkopainetta. esimerkkinä mainittakoon mun oman laatikon venttiilikoneisto jossa on lukkopaineen ohivuotoreikää suurennettu 0.8mm-->5mm turbiini menee lukkoon silla PAM! siis suurempi reikä kovempi paine. nelosvaihteenkin kyseinen lodju kytkee solenoidilla, näissä onkin näitten jopa kahden solenoidin takia sellainen hieno boksi nimeltään pcm=power control module. kyllä. ohjaa tasan näitä kahta asiaa nopeusanturin ja tps anturin kautta.

                          Sitten päästään näihin nykylaatikkoihin joissa joka jumalan asiaa käytetään ilmeisesti muuntuvareikäisellä solenoidilla, ja kun näihin solenoidien aukeamisiin pääsisi käsiksi niin olis jees.

                          Sori maratoonipostaus, mutta vituttaa kaikki sähkövehkeet.
                          Juu ymmärsin kaiken, eli en mitään. Sitä kait mä sit etsin että moottorinohjaus ymmärtää kasvaneen väännön ja auto osaisi sitä paremmin hyödyntää, mut sekäänkö ei mennyt oikein
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • 280Paavo
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 136
                            • joensuu

                            Originally posted by Malax View Post
                            .
                            Luistaminen ilmenee yleensä vain lämpimänä, humppaaminenhan alkaa,kun lukitusta aletaan ohjaamaan.
                            Mulla kun ei ole hirmu laajaa käsitystä turbiini lukituksesta niin voisiko joku asiasta ymmärtävä vääntää alkeiskurssin kahteen lauseeseen sen toiminnasta? mitä etuja sillä nyt saadaa verrattuna jos lukitusta ei käytetä? laatikkohan pelaa hyvin siihen asti kunnes lukitusta käytetään..
                            Euro-spec supra tt
                            e60 530i
                            audi 100 2.6Q
                            honda cbr 954

                            Comment

                            • Malax
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 118
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by 280Paavo View Post
                              Mulla kun ei ole hirmu laajaa käsitystä turbiini lukituksesta niin voisiko joku asiasta ymmärtävä vääntää alkeiskurssin kahteen lauseeseen sen toiminnasta? mitä etuja sillä nyt saadaa verrattuna jos lukitusta ei käytetä? laatikkohan pelaa hyvin siihen asti kunnes lukitusta käytetään..
                              Polttoaineenkulututuksen pienentäminen.
                              superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                              Comment

                              • MrBubbles
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 799
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by 280Paavo View Post
                                Mulla kun ei ole hirmu laajaa käsitystä turbiini lukituksesta niin voisiko joku asiasta ymmärtävä vääntää alkeiskurssin kahteen lauseeseen sen toiminnasta? mitä etuja sillä nyt saadaa verrattuna jos lukitusta ei käytetä? laatikkohan pelaa hyvin siihen asti kunnes lukitusta käytetään..
                                Kyllä se lodju pelaa siitä eteenpäinkin. Vaan se lukko luistaa. Turbiinin ideahan on pitää vääntö samana siihen asti kun tarvittava vauhti on saavutettu. Eli ollaan koko ajan moottorin hyvillä hyötysuhteilla. Turbiineissa on ns. stallspeed, eli nopeus jolloin öljy pakottaa laatikon pyörimään, johon asti luistoprosentti voi olla vaikka 100. Edelliseen vastaukseen lisään että: pakottamalla luistoprosentti nollaan vähentäen tehohäviötä.
                                No life, no friends, just motorsport!

                                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                                -jokunen e30.
                                -e28

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎