memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #76
    Originally posted by Dunky View Post
    Eli E39:n pakosarja on valurautaa?
    Kyllä ja e60:n rosteripellistä hitsaamalla koottu "häkkyrä".
    Tyypillinen ratkein tulee turbon laipan alapuolelle jonka voi kyllä hitsata tigillä sisäpuolelta kiinni. Laippa vain vetelee sen verran että sen taso on oikaistava.
    Toisaalta, tuosta hitsin vierestä se se sitten kuitenkin murtuu uudelleen kyllä kohtuullisen nopeasti.
    Siis ne muutamat "nykyimis"tapaukset mitä minä tiedän, ovat olleet lähtöisin murtuneesta pakosarjasta.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #77
      No kannattaisko E60:n kupeeseen istuttaa E39:n pakosarja
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #78
        e39:n valusarja on joka tapauksessa virtaamaltaan tukkoisempi kuin
        e60:n "peltisarja". Oika onneton esitys kuitenkin.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #79
          Virtaus on E60:sen sarjassa todennäköisesti parempi mutta tehontuoton kannalta ero ei ollut mitattavissa. Tuli testattua kummatkin samassa autossa.

          E60:seen pitäisi vaihtaa pidemmät pinnapultitkin jotta vanhan valusarjan saisi paikalleen. Yleensäkin tästä kirjoittaminen/puhuminen on jonninjoutavaa jauhantaa koska se joka oikeasti käyttäisi aikaa/vaivaa/rahaa vaihtaakseen "varmuuden vuoksi" uudemman pakosarjan vanhempaan, joutaisi hoitoon tai holhoukseen..
          ---

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #80
            Originally posted by -Tapi View Post
            Virtaus on E60:sen sarjassa todennäköisesti parempi mutta tehontuoton kannalta ero ei ollut mitattavissa. Tuli testattua kummatkin samassa autossa.

            E60:seen pitäisi vaihtaa pidemmät pinnapultitkin jotta vanhan valusarjan saisi paikalleen. Yleensäkin tästä kirjoittaminen/puhuminen on jonninjoutavaa jauhantaa koska se joka oikeasti käyttäisi aikaa/vaivaa/rahaa vaihtaakseen "varmuuden vuoksi" uudemman pakosarjan vanhempaan, joutaisi hoitoon tai holhoukseen..
            Ootko ollu?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #81
              Originally posted by -Tapi View Post
              Tuli testattua kummatkin samassa autossa.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                #82
                Jahas, tämä päivä meni siltä osin hukkaan ettei vikaa löytynyt mutta monta kohdetta on nyt poissuljettu.

                Aloitettiin Clavurionin kanssa purkuhommat jotta päästiin tsekkaamaan pakosarja:
                -melumuovit pois
                -tukirauta pois
                -ilmansuodattimen kotelo kokonaan pois
                -ilmansuodatinkotelon vierestä johtosarjat sivuun, muovi pois. Lähtee kahdella klipsillä keskeltä, meisselillä painetaan ja väännetään muovilevyä alareunasta auton kylkeä kohden, taittuu yläreunan saranapisteiden kautta pois.

                Sitten pääsee tsekkaamaan peilillä todella hyvin pakosarjan. Näyttäisi siltä että se on jo mulle jossain vaiheessa vaihdettu , oli kuin tehtaan jäljiltä.

                DPF oli jo aluksi puhdas ja sitten puhdistuksen jälkeen todella hyvin virtaava sekä kaikki anturit antoivat järkilukuja, joten vikaa ei ole niissäkään. Tänään nykimistä ei saatu muutenkaan esiin, kumma juttu.

                Nyt on kaikki suuttimien ja laatikon adaptaatioarvot nollattu, joten jos tuokaan ei auta niin eipä jää enää muuta vaihtoehtoa kuin kiikuttaa liikkeeseen laatikon tutkimuksiin jos ongelma taasen palaa takaisin..

                Kiitokset taas Clavurionille avusta!
                Last edited by Ceeray; 23-06-2009, 13:43.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #83
                  Originally posted by Ceeray View Post
                  DPF oli jo aluksi puhdas ja sitten puhdistuksen jälkeen todella hyvin virtaava sekä kaikki anturit antoivat järkilukuja, joten vikaa ei ole niissäkään.
                  Hyvä että testiä tehdään
                  Miten mittasitte tämän DPF:n virtauksen ?
                  Mulla kylllä virtaa tuo DPF kun hieman helpotin asiaa..liekkö sitten hyvä tai huono asia

                  Joka tapauksessa DPF tulee takaisin auton alle..
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #84
                    Originally posted by veku View Post
                    Hyvä että testiä tehdään
                    Miten mittasitte tämän DPF:n virtauksen ?
                    Mulla kylllä virtaa tuo DPF kun hieman helpotin asiaa..liekkö sitten hyvä tai huono asia

                    Joka tapauksessa DPF tulee takaisin auton alle..
                    Ohjelmallahan tuo selvisi , kertoi vastapaineen yms.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #85
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Jahas, tämä päivä meni siltä osin hukkaan ettei vikaa löytynyt mutta monta kohdetta on nyt poissuljettu.

                      Aloitettiin Clavurionin kanssa purkuhommat jotta päästiin tsekkaamaan pakosarja:
                      -melumuovit pois
                      -tukirauta pois
                      -ilmansuodattimen kotelo kokonaan pois
                      -ilmansuodatinkotelon vierestä johtosarjat sivuun, muovi pois. Lähtee kahdella klipsillä keskeltä, meisselillä painetaan ja väännetään muovilevyä alareunasta auton kylkeä kohden, taittuu yläreunan saranapisteiden kautta pois.

                      Sitten pääsee tsekkaamaan peilillä todella hyvin pakosarjan. Näyttäisi siltä että se on jo mulle jossain vaiheessa vaihdettu , oli kuin tehtaan jäljiltä.
                      ko.pakosarjan murtumaa vain ei mitenkään havaitse noin. Murtuma syntyy turbon kiinnityslaipan sisäpuolelle niin että sitä ei voi päällisin puolin havaita mitenkään. Eli ko.laippa on kiinni pakosarjassa ovelasti vain yläreunastaan, jolloin se peittää juuri tämän alapuolelle syntyvän murtuman.
                      Ratkeaa vielä niin ovelasti että läpipuhallus tapahtuu kohti lohkoa alaviistoon, jolloin pakosarja voi olla kuin uusi vaikka siellä on +5cm:n ratkein.
                      Koetan huomenna saada kuvan aikaiseksi jotta homma hahmottuu mistä oikein on kyse.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by Hemi View Post
                        ko.pakosarjan murtumaa vain ei mitenkään havaitse noin. Murtuma syntyy turbon kiinnityslaipan sisäpuolelle niin että sitä ei voi päällisin puolin havaita mitenkään. Eli ko.laippa on kiinni pakosarjassa ovelasti vain yläreunastaan, jolloin se peittää juuri tämän alapuolelle syntyvän murtuman.
                        Ratkeaa vielä niin ovelasti että läpipuhallus tapahtuu kohti lohkoa alaviistoon, jolloin pakosarja voi olla kuin uusi vaikka siellä on +5cm:n ratkein.
                        Koetan huomenna saada kuvan aikaiseksi jotta homma hahmottuu mistä oikein on kyse.
                        Laita ihmeessä kuva näytille. Mm. tuolla E60-foorumilla ja muutamassa muussakin netistä löytyvässä kuvassa nuo murtumat ovat pienen purkamisen jälkeen nähtävissä siinä etupuolella. Tietysti tästä asiasta ei voi saada 100% varmuutta ilman pakosarjan irrotusta. On vain melkoinen operaatio ihan varmuuden vuoksi tehtäväksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Laitan huomenissa kuvan mistä on kyse.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #88
                            ALPINAssa tuo peltipakosarja murtuu myös sisäpuolelta ja tuntuu olevan ainakin D10:ssä aika yleistä sillä muutamaa joskus kävin katsomassa niin molemmissa tod.näk. oli sama vika.

                            Tigillä tuo tuli muutama vuosi sitten korjattua ja on ainakin toistaiseksi kestänyt.
                            Last edited by Rahu; 29-07-2011, 22:39.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19180
                              • -

                              #89
                              Pahoittelut kaikille dieselin ystäville, mutta on taas pakko kommentoida tähän väliin. Että voi jeesus nuo nykyajan turbodieselit on paskoja vehkeitä kestävyyden suhteen! Vikoja tuntuu olevan tätäkin foorumia lukemalla enemmän kuin laki sallii. Sori jos joku veti herneet nenään, oli vaan pakko sanoa tämä ääneen, kun olen tätä topicia jonkun aikaa seuraillut..
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Murska
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 382
                                • Savo

                                #90
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Pahoittelut kaikille dieselin ystäville, mutta on taas pakko kommentoida tähän väliin. Että voi jeesus nuo nykyajan turbodieselit on paskoja vehkeitä kestävyyden suhteen! Vikoja tuntuu olevan tätäkin foorumia lukemalla enemmän kuin laki sallii. Sori jos joku veti herneet nenään, oli vaan pakko sanoa tämä ääneen, kun olen tätä topicia jonkun aikaa seuraillut..
                                Komppaan, ei tarvi vieläkään hankkia ölypoltinta
                                e61 530i touring M-sport LCI -08
                                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                                Ex:e46 330i -01 Sedan
                                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                                Comment

                                Working...
                                X