Originally posted by _Dexi
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
-
Ei tuolla egr venttiilillä tuohon asiaan voi mitään osuutta olla koska mulla tuo nykiminen säilyi vaikka koko egr otettiin pois käytöstä. Ja venttiili oli siloinkin puhdas ja varmasti tarpeeksi tiivis. Kyllä tuo omani taas tänään kun kylmästä lähti ajeleen niin hieman yritti nylkyttää kierroksia, mutta ei enää mikään paha. Jäljellä nyt ehkäpä enää vain se ~2mm liike kierroslukumittaris ja kulutusmittari hieman hakee paikkaansa siinä samalla. Mutta nyt ei enää nopeus muutu varsinaisesti eikä tuo nylkyttäminen tunnu penkkiin asti. Stepillä kun heittää pykälää pienemmälle niin loppuu se aaltoilu. Itse en jaksa aiheeseen enempää perehtyä, jos hajoaa niin sitteppähän hajoaa. Ja toivotaan että siinävaiheessa joku on jo e60 muuttanut automaatista manuaaliksi niin saa tehdä saman homman perässä...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Originally posted by Matson^ View PostEmpäs osaa vielä, nykiminen on ollut niin epäsäännöllistä etten eilisen perusteella uskalla sanoa poistuiko vika...
Auto on kuitenkin aina kylmänä heilutellut kierroksia 50-60 vauhdissa noin parin kilometrin matkan, tämä on näkynyt mittareissa mutta ei vauhdissa. Nyt en tiedä katosiko tämäkin/kään ominaisuus, kun olen töymatkalla enkä pääse autolla ajamaa vasta kun loppuviikosta. Tämä 80-90 vauhdeissa nykiminen ilmestyi noin viikko läppien poiston ja imusarjan&egr:n puhdistuksen jälkeen..
Ota nyt sitten näistä selvää
80-90 kmh vauhdissa 6. vaihteella ollutta satunnaista nykimistä ei ole enää ilmennyt, kierroslukumittari toki heiluu kylmänä reilun millin, kulutusmittari pysyy sievästi paikallaan. Todellisista kierroksista ei ole hajua, muuttuvatko laisinkaan, alemmilla nopeuksilla pystyy kierrosten muuttumisen kuulemaan ja tällöin kulutusmittarikin vähän värähtää...
Eli pieni parannus tähänkin, vikaa ei enää huomaa ellei tiedä seurata auton käyttäytymistä.. silti tuota voisi vielä kokeilla vaikka sillä 75 onko enää mitään vaikutusta¿
+ Ehkä pientä parannusta laatikon toiminnassa, hankala sanoa. Aika hienosti se on aina toiminut.
Se itseä eniten ihmetyttää että mistä tämä vika edes tuli, tai mikä sen aiheuttaa?! :think
Kai nää nyt on uutena toiminu!| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Originally posted by Matson^ View PostEli pieni parannus tähänkin, vikaa ei enää huomaa ellei tiedä seurata auton käyttäytymistä.. silti tuota voisi vielä kokeilla vaikka sillä 75 onko enää mitään vaikutusta¿E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pitäneepä kokeilla suuremmilla arvoilla tosiaan, niin kuin jo tjvirta:n kanssa sovittiin ja katsotaan muuttuuko vielä entisestään. Tämä on kyllä mielenkiintoinen vika sillä tässä ei nyt mielestäni korjata itse vikaa vaan seuraus, eli pitäisi ihan ajan kanssa tutkia että mistä se oikein johtuu, eli käytännössä tarkoittaisi sitä että pitäisi itselleen ostaa tuollainen viallinen jokapojan 530d mutta enpä taida ihan niin paljoa satsata tähän hommaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Heh joo pitää kokeilla noita suurempiakin arvoja, harmi vain kun ominaisuus löytyy yleensä vain kylmästä autosta/moottorista niin joutuu aina ottamaan muutaman päivän testiajoa kunnes tietää mitä tapahtui.
Se tässä ihmetyttääkin että mikä vikaa tässä nyt peitellään.. jokin syyhän siihen on olemassa että tuo korjausarvon roplaus tuntuu auttavan.
Mahtaisko autoista löytyä yhteisiä vikakoodeja tms. josta vois joku kätevä päätellä mistä tässä on oikeasti kyse¿| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Ja kun olisi kättä pidempää, mitä tuo muutos tarkalleen tekee. Tuo lyhyt pätkä WDS:ssä on aika ylimalkainen. Pitäis melkein saada joku BMW:n insinörtti langan päähän.
Ei ole ollut vikakoodeja näissä ongelma-autoissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Virallisessa Bemarin huollossa ei tästä viasta ole kuultukaan, eikä siihen ole kenelläkään mitään mielipidettä. Laatikon ohjelman kimppuun he kuitenkin ensiksi ryhtyisivät ja sen jälkeen aski vaihtoon?
Tiedossa on kuitenkin että ne yksilöt joihin on laatikko+turbiini tämän vian vuoksi vaihdettu, jatkavat tismalleen samoin ongelmin.
Ongelma on siis 100% varmuudella kuitenkin jossain muualla kuin itse laatikossa ja lämpötila tässä on jotenkin mukana.
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostVirallisessa Bemarin huollossa ei tästä viasta ole kuultukaan, eikä siihen ole kenelläkään mitään mielipidettä. Laatikon ohjelman kimppuun he kuitenkin ensiksi ryhtyisivät ja sen jälkeen aski vaihtoon?
Tiedossa on kuitenkin että ne yksilöt joihin on laatikko+turbiini tämän vian vuoksi vaihdettu, jatkavat tismalleen samoin ongelmin.
Ongelma on siis 100% varmuudella kuitenkin jossain muualla kuin itse laatikossa ja lämpötila tässä on jotenkin mukana.
Samaa ehdotti kyllä eräs automaattilaatikoihin erikoistunut pajakin....totuus kyllä on, että juuri tää kyseinen vika on erittäin hankala paikantaa, koska auto ei anna kunnollista "perstuntumaa" mistä nykiminen tulee ja ensimmäisenä tulee mieleen turbiiniongelma - varsinkin merkkiliikkeen kommentin jälkeen. Se tosiasia, että tasakaasulla esim 90km/h pieni kaasun lisäys laskee kierroksia herätti ainakin allekirjoittaneen epäilyt - en keksinyt kunnon mekanismia kmiten olisi selitettävissä.
Muuten yksi huomio taas lisää...olinkin ihmetellyt miten "tökerösti" bemari on toteuttanut vakkarin nopeuden lisäämisen verrattuna esim mersuun. Vian ollessa päällä vakkarinopeuden muuttaminen kertalaakista esim 80->90 heitti aina pienempää päälle-> selkä painui penkkiin ja takapenkki nurisi nykivästä menosta. Nyt EI vaihda vaihdetta, kiihdyttää nätisti esim tuon em. välin vitosvaihteella. Väitän, että tää uusi toiminta on se "oikea". Vikatilassa siis ei saanut koneelta vastinetta heti ja päätti ryhtyä toimiin. No kiihtyihän se________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Merkkihuollot on tälläisten vikojen kanssa aika avuttomia, kun tuskin valmistajalta paljon muuta neuvoa on kun vikakoodien luku ja korjaus sen mukaan. Sitten vanhoja perinteisiä keinoja käyttäen esim. öljyt vaihtoon jne. Omaan autoo ni tehtiin merkkiliikkeessä tuo öljyjenvahto+ uudelleen ohjelmointi mutta eipä juuri muutosta tullut. Seuraava askel olis ollut uus turbiini tai turbiini ja laatikko. Vaatii aika paljon perehtymistä aiheeseen että tälläisen mysteerin saa selvitettyä... Onko muuten kukaan näistä tämän aiheen tiimoilla häärineistä bmw huollon hommissa? Vai kaikki ihan harrastelijoita vain?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Originally posted by tjvirta View Post....ensimmäisenä tulee mieleen turbiiniongelma - varsinkin merkkiliikkeen kommentin jälkeen. Se tosiasia, että tasakaasulla esim 90km/h pieni kaasun lisäys laskee kierroksia herätti ainakin allekirjoittaneen epäilyt - en keksinyt kunnon mekanismia kmiten olisi selitettävissä.
Turbiiniongelmaan ei kuitenkaan voi juusi tästä syystä uskoa, koska jos siellä jokin ongelma olisi, olisi se väkisinkin mekaaninen eikä korjaantuisi itsestään.
En usko että tuo egr:n säätö myöskään tällöin voisi menoon vaikuttaa mitenkään, vaan kyllä ongelman pitää löytyä jostain kohtaa säätöelektroniikkaa? Pakosarjahan tähän rikkinäisen tilalle vaihdettiin, mutta sillä ei ongelmaan ollut vaikutusta. Se millä tähän asti vaikutusta oli, oli tuo kaasupolkimen "ammuskelu"/pumppaaminen jonka "session" jälkeen ongelmaa ei ole enään esiintynyt, eikä näin ollen ongelmaan ole päästy enemmän syventymään. DPF:ää kuten "kaasulääppääkään" tässä "Suomipäästöisessä" ei ole, joten niistä ainakaan nuo minun aiemmat nykimisongelmat ei ole lähtöisin.
Kuitenkin tähänhän vaihdetaan vaikka koko tekniikka osa osalta pikkuhiljaa mikäli tuo vika jossain vaiheessa jää päälle, mutta koputetaan nyt kuitenkin puuta että ainakaan tähän autoon ei enään ko.ongelmaa ilmesty.
Comment
-
Originally posted by Rahu View Posteli käytännössä tarkoittaisi sitä että pitäisi itselleen ostaa tuollainen viallinen jokapojan 530d mutta enpä taida ihan niin paljoa satsata tähän hommaan.Tosin en vielä tiedä onko siinä tätä vikaa, mutta luulisi olevan..
Mutta ihan asiaakin. Se mikä tässä threadissa ei ole tullut esille, niin jenkkifoorumeilla (ja briteissä) on tätä samaa vikaa ollut myös esim. 545:sissa eli ihan bensamalleissa. Ei siis mitenkään pö-vessojen yksinoikeus.BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
Originally posted by bemanderi View PostSe mikä tässä threadissa ei ole tullut esille, niin jenkkifoorumeilla (ja briteissä) on tätä samaa vikaa ollut myös esim. 545:sissa eli ihan bensamalleissa. Ei siis mitenkään pö-vessojen yksinoikeus.Hyvä kuitenkin, että kaikkea kokeillaan ja pienikin parannus on aina kotiin päin.
Kuten Hemi tuolla aikasemmin sanoi, niin jossain yleisessä säätöelektroniikassa se iso paha piilee (jokin osa joka löytyy kaikkien 6-lovisen ZF:n kyljestä, automerkistä tai moottorityypistä välittämättä). Jos koko laatikon vaihdolla vessat oppii vanhat tavat uudelleen muutamassa kuukaudessa, niin voiko EGR:n säätämisellä olla lopullinen ratkaisu käsillä.....Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Mielenkiintosta settiä kyllä.
Noin 300km itellä huristelua nyt rahulla käynnin jälkeen takana, ja toistaseksi taas hymy korvissa kun kone kehrää kuten pitää yhä, reagoi kaasuun ennenkun kenkä kerkiää kunnolla poljinta hipastakkaan ja käy ja vetää kuten pitää, oli jotenkin tukkonen ja traktorimainen ennen tota EGR arvon korjausta. Joka tosiaan on perin kummallista kun vielä hetkeä aiemmin toimi juuri oikein
Toivottavasti pysyis poissa nyt vaan ni ei tarttis edes miettiä sen pitemmälle vaan ajaa vaan, mutta melko varma oon että joku vikahan pohjimmiltansa tuola kummitelee mitä tämä egr arvon rukkaus peittää.
tjvirta -> Mitäs jos heität 20 samantien cruiseriin? Itellä jos kympin viskaa eli yhen "painalluksen" lisää vauhtiin, niin ei yleensä vaihda heti pienempää mutta jos 20 laittaa niin sillon tosiaan vehje lyö pienempää sisään ja kiihdyttää kuin olis poliisit kintereilläAika mielenkiintonen ominaisuus tossa cruiserissa joka muuten on kätevä ja pirun tarkka pitämään nopeuden.
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
Comment