Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    Joo siis totta on, että samaa laaduttomuutta ilmenee muutenkin koko E60/E61 mallisarjan tietyissä ratkaisuissa. Touring mallin panorama kattoluukku on yksi hyvä esimerkki. Halvoilla muovisilla osilla toteutettu mekanismi on katastrofi, puhumattakaan sisään vuotavasta vedestä, joka tuhoaa ohjainlaitteet. Tosin varsinaiseen tekniikkaan liittyviä ongelmia on silti tainnut olla enemmän dieselmalleissa.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      Eipäs nyt ruveta taas väitteleen bensa vs diesel. Dieselissä on enemmän vikoja, mutta niitä on myös enemmän, eli vika kuva voi helposti vääristyä. Odotelkaa nyt vain näitä uusia hienoja suorasuihku bensakoneita ym kun ne alkavat oleen 4-7 vuoden iässä. Kaikki uudet autot ovat laadullisesti heikkenemään päin, eihän toyotallakaan ennen ole pahemmin takasinkutsuja ollut...

      Tää lämpö ongelma on jännä juttu siinä mielessä että ei vanhemmissa(E46,E39) näin paljo oo ollu termari vikoja, tosin niissä kaikkissa ei EGR termaria olekkaan mutta kuitenkin.
      Last edited by Lallevihtinen; 07-02-2010, 12:57.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        Originally posted by Lallevihtinen View Post
        Tää lämpö ongelma on jännä juttu siinä mielessä että ei vanhemmissa(E46,E39) näin paljo oo ollu termari vikoja, tosin niissä kaikkissa ei EGR termaria olekkaan mutta kuitenkin.
        M57:oihin tuli 9/2000 EGR termostaatit ja niissä on ollut erittäin paljon vikoja. M57N:n myötä EGR:n toiminnan estäminekään ei käy enää järkevästi ja se on poistanut tulppausmahdollisuuden. Lootan jäähdytin muuttui erilliseksi lämmönvaihtimeksi vasta E60-mallissa, jolloin saatiin taas yksi vikapaikka lisää jo huonoksi todetulle systeemille. M57N sekä M57N2 koneiden kanssa juuri nuo pikkutermostaatit näyttävät olevan suuri ongelma, ei niinkään päätermostaatti, vaikka sellaisiakin on kohdalle muutama osunut.

        Joka tapauksessa osat ovat edelleen samat, mitään kehitystä ei ole tapahtunut. On erittäin suuri todennäköisyys joutua termostaattirumbaan taas ensi talvena vaikka nyt vaihtaisi kaikki 3.
        ---

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          Suurin ongelmahan tässä taitaa olla takimmaisena se , että auto on kulutushyödyke muualla maailmassa omaten "jonkin" verran pienemmän elinkaaren kuin suomessa.

          Täällä kekkoslandiassa auto maksaa uutena kohtuupaljon ja sen suotaisiin jopa kestävän vuoden tai pari jotta edes saa sen maksettua ennen sen lahoamista alle.

          Suunnitteluporukka ei vain ota tätä suomen erityisvaatimusta huomioon...
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19178
            • -

            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            Odotelkaa nyt vain näitä uusia hienoja suorasuihku bensakoneita ym kun ne alkavat oleen 4-7 vuoden iässä.
            Kauhulla odotan, osoittautuvatko yhtä pommeiksi kuin dieselit. Tosin vapari bensakoneissa sentään on rikkoontuvia osia teoriassa vähemmän. Tiedä sitten miten kestäväksi malliksi osoittautuu turbokoneiset kuten 335i ja sen jälkeen tulleet uusimmat bensaturbot.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by Juhis View Post
              Kauhulla odotan, osoittautuvatko yhtä pommeiksi kuin dieselit. Tosin vapari bensakoneissa sentään on rikkoontuvia osia teoriassa vähemmän. Tiedä sitten miten kestäväksi malliksi osoittautuu turbokoneiset kuten 335i ja sen jälkeen tulleet uusimmat bensaturbot.
              Jälleen reippaasti offtopic

              Mikäs raadin mielestä olisi järkivalinta seuraavaksi autoksi kun tuota uusi koppaista pitää vielä muutama vuosi odottaa jotta hinnat on järkevällä tasolla.

              Laiskempaan en ainakaan vaihda (272\580nm)
              Mielessä on E61 535d LCI m-sport mutta bensakone voisi olla myös oiva vaihtoehto,ei tainnut yhtään turbo bensaa olla saatavana E61:een ?
              Kun tänään kun sain seiskan tulille niin olipas se kasin ääni vaan nannaa korville..kun vertaa näihin "traktoreihin".

              Sen verran oman auton vikaherkkyydestä että monikerroin on laatu parempaa kuin ex E39:ssä.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                Jos EGR-termostaatin kanssa ei halua takuta niin eikös näihin kaikkiin M57N koneisiin voi asentaa putken ilman jäähdytystä (tällainen putki vakiona esim. 330d manuaali M57N) ja tulpata pari vesiletkua jolla pääsee eroon koko keksinnöstä. Vai onko tälle joku este? Ex.330d 2004 M57N manuaali lämpeni ainakin hyvin tuollaisena...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • Janne S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 437
                  • Keminmaa

                  Bensa kuutosissa ei ole lämmönvaihdinta automaattilaatikossa, kasikoneessa on sama loota ainaki 530d:n kanssa, siitä johtuu nuo lämpöongelmat. Häätyy sen verran laadusta sanoa, ei hirveästi voi kehua.
                  ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    Originally posted by veku View Post
                    Jälleen reippaasti offtopic

                    Mikäs raadin mielestä olisi järkivalinta seuraavaksi autoksi kun tuota uusi koppaista pitää vielä muutama vuosi odottaa jotta hinnat on järkevällä tasolla.

                    Laiskempaan en ainakaan vaihda (272\580nm)
                    Mielessä on E61 535d LCI m-sport mutta bensakone voisi olla myös oiva vaihtoehto,ei tainnut yhtään turbo bensaa olla saatavana E61:een ?
                    Kun tänään kun sain seiskan tulille niin olipas se kasin ääni vaan nannaa korville..kun vertaa näihin "traktoreihin".

                    Sen verran oman auton vikaherkkyydestä että monikerroin on laatu parempaa kuin ex E39:ssä.
                    Jos bensa käy niin ehdottaisin LCI 530i mallia 272hv koneella. Kyytiä löytyy ja ainakin ilmoitetut kulutuslukemat on naurettavan pieniä. Euroopassa ei jostain syystä ole saanut E6x keulalle bensa turboa.

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Zao View Post
                      Vaihdoin kans itse egr termarin muutama viikko sitten, tilasin termarin käyttikseltä ja sieltä tuli tiiviste automaattisesti, koko termarin vaihtoon meni ehkä vartti. Joskus vastustaa, tällä kertaa ei.
                      Koitin vaihtaa kans, itsekin arvioin vartin hommaksi kun niin hyvin käsillä. Meni 3 varttia ja laitoin auton takaisin kasaan. Niin ja se EGR-termari on edelleen vaihtamatta. Kuinka sen taaemman pultin saa auki? Se alipaineputki vastustaa aikalailla ja liitokset on joillain kiristyspannoilla ja kumiputki kovettunut. Ulkona ollut -7 pakkanen vaikuttaneen huonoon lopputulokseen . Tuossa kuvassa on avattava klemmari jota minulla ei ole? http://static.bmwfans.info/images/epc/NDgyMjdfcA==.png
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        Originally posted by S.P.R View Post
                        Jos bensa käy niin ehdottaisin LCI 530i mallia 272hv koneella. Kyytiä löytyy ja ainakin ilmoitetut kulutuslukemat on naurettavan pieniä. Euroopassa ei jostain syystä ole saanut E6x keulalle bensa turboa.
                        OT

                        Niin tai odottelee rauhassa kunnes F10 535i tulee markkinoille uutena/käytettynä

                        EDIT: OT
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • otrim
                          Newbiemmer
                          • Apr 2009
                          • 25
                          • ruokolahti

                          Marssit sinne tiskille ja sanot että jos asiaa ei saada kuntoon hoidetaan homma sitten tehtaan kautta käskytettynä. Ei ne huoltomiehet päätä että meneekö osa takuuseen vai ei. Jos jossain osassa epäillään vikaa takuuaikana niin periaatteessa pitäisi kysyä tehtaalta lupa että voidaanko osa vaihtaa.
                          Tosin tällaisissa selvissä tapauksissa tuokin on turhaa.

                          Kiitos Major D:lle edellä olevasta kannustuksesta.
                          Laitoin mailia merkkiliikkeelle että autossa takuuta jäljellä laittakaa auto kuntoon. Soittivat kohta että kaikki kolme vaihdetaan, päätermari, EGR-termari ja vaih.lämmönvaihdin. Sovittiin korj.aika ja olin jo menossa sinne kun soitettiin että vaih. lämmönvaihdinta ei olla saatu. Homma peruttiin ja äsken huolto-neuvoja soitti, että lämmönvaihdin on tullut. Käytiin sorvaamaan as.aikaa niin lopuksi kaveri sanoi:pikkuinen byrokraattinen juttu, tämä ei ole takuu-asia.
                          Väitti että autossa ei välttämättä ole vikaa, vaan kaikki johtuu kovasta pakkasesta. sanoi joihinkin E60 sarjan autoihin on vaihdettu kaikki ed.mainitut osat ja lämpö on noussut jonkin asteen mutta ei pysy silti 90 tietämillä kovassa pakkasessa. Viittasin kokemuksiin täältä- ei huomioinut ollenkaan sitä.
                          Pyysin dokumenttina sitä ed.mainittua osien vaihtoa ja että se ei auttanut. Ei voi antaa... höpö höpö juttua sieltä tuli.
                          Kuinka menetellä jatkossa. Mieli tekisi saada auto kuntoon.
                          Onko yht.tietoja tehtaalle. Olen maahantuojalle joskus laittanut joitain kyselyjä niin aina vastaus tulee merkkiliikken kautta. Eli jos laitan maahantuojalle dokumentin asioista niin epäilen sen jäävän siihen?

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            [Quote = b mutteri kasa, 1920830] [B] OT [/ b]

                            Niin Tai odottelee rauhassa Kunnes F10 535i TULEE markkinoille Uutena / käytettynä

                            EDIT: OT [/ quote]


                            OT..JATKUU
                            Tämä voisi olla ratkaisu mutta tulee tuohon nykyiseen niin paljon kilsoja F10:ä odotellessa että hermot menee..pakko joku vaihtaa tuossa välissä.Ja siinäkin pitää tieten jättä eka vuosikerrta suosiolla väliin..ja käytetyn joutuu ostaa jos ei lotossa taphdu mitään.
                            Vaimo jo ehdotti tuota uuskoppasta X5:sta mutta ei oikeen lämpee ihan kympillä vielä semmoseen ja taitaa maksaakin vielä omaisuuden..
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Shappire
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 124
                              • Sisä-Suomi

                              Originally posted by otrim View Post
                              Väitti että autossa ei välttämättä ole vikaa, vaan kaikki johtuu kovasta pakkasesta. sanoi joihinkin E60 sarjan autoihin on vaihdettu kaikki ed.mainitut osat ja lämpö on noussut jonkin asteen mutta ei pysy silti 90 tietämillä kovassa pakkasessa. Viittasin kokemuksiin täältä- ei huomioinut ollenkaan sitä.
                              Pyysin dokumenttina sitä ed.mainittua osien vaihtoa ja että se ei auttanut. Ei voi antaa... höpö höpö juttua sieltä tuli.
                              Kuinka menetellä jatkossa. Mieli tekisi saada auto kuntoon.
                              Onko yht.tietoja tehtaalle. Olen maahantuojalle joskus laittanut joitain kyselyjä niin aina vastaus tulee merkkiliikken kautta. Eli jos laitan maahantuojalle dokumentin asioista niin epäilen sen jäävän siihen?

                              No vaikka pakkasta on -22 C niin silti lämmöt heti termareiden vaihdon jälkeen pysyy 85-93 C.

                              Jos vikaa on, ei auta vaikka olisi vain -5 C niin lämmöt voivat pysyä välillä 50 - 70 C.

                              Ei kun soittorumbaa päälle muihin merkkiliikkeisiin ja maahantuojalle. Takuuasia ihan selvästi.

                              Ongelma johtunee huonolaatuisista termareista.
                              F11 530 xD LCI

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                Originally posted by veku View Post
                                uuskoppasta X5:sta mutta ei oikeen lämpee ihan kympillä vielä semmoseen ja taitaa maksaakin vielä omaisuuden..
                                Samat p*skat termarit niissäkin on. Ihan yhtä huonosti lämpenevät ellei muutaman viikon välein vaihda osia. Tämä ongelma koskee ihan kaikkia BMW:n kuutosdieseleitä (neloskoneista ei ole minulla kokemusta). Oli alla sitten x25d tai x35d, niin todennäköisesti lämmöt eivät ole siellä missä niiden on suunniteltu olevan. Ongelma on ihan uusissa autoissakin saksassa mutta siellä harva tutkii lämpötiloja kun ne eivät näy muualla kuin näytössä kikkailun jälkeen. Syytä olisi tutkia sielläkin enemmän kun se vaikuttaa oleellisesti kulutukseenkin..
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎