memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Jos saa vitsillä heittää, näin perjantai iltana :P

    Niin, infrapunamittarilla, ajossa, laatikosta mittaamalla
    Vaikka pieni mies olenkin niin minua et tuonne väliin saa menemään mittari kädessä.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by bmw528 View Post
    Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste
    Eikös nyt kuitenkin vesipumppu aiheuta sen verran suuren työnnön tuonne järjestelmään, että se työntää termostaattia auki? Jostain vaan muistan lukeneeni tämmöistä.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Jos saa vitsillä heittää, näin perjantai iltana :P

    Niin, infrapunamittarilla, ajossa, laatikosta mittaamalla

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    No eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassa Lisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.

    E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?
    Ilman piuhaa ja softaa ei mistään,
    Inpalla näkee samasta menusta laatikon alta moottorin ja laatikon lämmöt...

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    No eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassa Lisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.

    E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?
    Last edited by -rik; 08-02-2013, 16:21.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Täytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
    Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
    vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
    Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.
    Samanlaisia havaintoja täälläkin.

    Laittakaa letkupihdeillä kaikille 3:lle termarille menevät letkut luttuun ja tehkää lenkki. Samalla katsokaa laatikon ja moottorin lämpöjä. Selviää onko siellä termareita rikki vai onko kyse jostain muusta.

    Termareita on haukuttu täällä melkein joka toisessa viestissä ilman, että asian todellista syytä olisi selvillä. En väitä, että tietäisin todellisen syyn koneen lämpöjen viileyteen, mutta ainakin tiedän onko termarit oikeasti rikki.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Täytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
    Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
    vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
    Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.

    Täytyy vkl testata uusilla termareilla että missä lämpötilassa ne avautuu,
    ja samaalla usealla eri yksilöllä, noita kun on varastossa isompi erä...

    Ja on tuossa yksi käytettykin jolla lämmöt nousivat (EGR ja laatikon lämmönvaihdin tukittuna) ~82 asteeseen.
    Katsotaan miten sen avautuminen poikkeaa uudesta...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Nyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behr egr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä kohtaha se kevät tulloo...
    Sepä se, kun ei viittis ja jaksais ihan joka viikko termareita halia, toisaalta, eipä paljon jäähdytysnesteet vanhene

    Originally posted by Max View Post
    Perusteluja? Mahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?
    Kyllä, vaihda koko auto.

    Leave a comment:


  • Max
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste
    Perusteluja? Mahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Nyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behr egr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä kohtaha se kevät tulloo...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Ihan normaalia, noin sen kuuluukin tehdä.
    Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste

    Ja mustankin arpomaan startti remonttiin liittyen, niin se ei vaikeuta kyllä mitään että pultit on laatikosta päin, muistaaksein 12 mm räikkälenkki sopi niihin torxeihin paremmin kuin hyvin ja lähtevät kyllä helposti irti.

    Sen startin voi joko puhdistaa, tai vaihtaa, miten vain haluaa aikansa käyttää

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by bmw528 View Post
    Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
    Ihan normaalia, noin sen kuuluukin tehdä.

    Leave a comment:


  • bmw528
    replied
    kiihdyttäessä..

    Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Jos on puolen metrin jatkovarsi pikkuräikkään niin vaihto on kyllä yksinkertaista

    muuta erikoista-työkalua siinä ei tainnut erikoisemmin kaivata.

    Niin ja sitten tarkkana niiden orenkaiden kunnon ja sovituksen kanssa takaisin nippuun kasatessa, niin ei käy kuin,... Sille yhelle hölömölle

    Leave a comment:


  • Mustanki
    replied
    Helpolta näytti vaihto kuvissa. Omassa koslassa vaan sattu olemaan aktiivinen kallistuksenvakain edessä, vaikeutti lämmönvaihtimen vaihtoa melkoisesti...
    Vielä pitäs starttikin jaksaa vaihtaa. Stanan sakemanni laittanut pultit laatikostapäin, ei hyvää päivää...

    Leave a comment:

Working...
X