Originally posted by Mlatvala
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bmw528 View PostTälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..Originally posted by Mlatvala View PostEipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste
Leave a comment:
-
-
Jos saa vitsillä heittää, näin perjantai iltana :P
Niin, infrapunamittarilla, ajossa, laatikosta mittaamalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -rik View PostNo eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassaLisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.
E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?
Inpalla näkee samasta menusta laatikon alta moottorin ja laatikon lämmöt...
Leave a comment:
-
-
No eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassaLisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.
E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?Last edited by -rik; 08-02-2013, 16:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTäytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.
Laittakaa letkupihdeillä kaikille 3:lle termarille menevät letkut luttuun ja tehkää lenkki. Samalla katsokaa laatikon ja moottorin lämpöjä. Selviää onko siellä termareita rikki vai onko kyse jostain muusta.
Termareita on haukuttu täällä melkein joka toisessa viestissä ilman, että asian todellista syytä olisi selvillä. En väitä, että tietäisin todellisen syyn koneen lämpöjen viileyteen, mutta ainakin tiedän onko termarit oikeasti rikki.
Leave a comment:
-
-
Täytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.
Täytyy vkl testata uusilla termareilla että missä lämpötilassa ne avautuu,
ja samaalla usealla eri yksilöllä, noita kun on varastossa isompi erä...
Ja on tuossa yksi käytettykin jolla lämmöt nousivat (EGR ja laatikon lämmönvaihdin tukittuna) ~82 asteeseen.
Katsotaan miten sen avautuminen poikkeaa uudesta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -rik View PostNyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behregr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten
tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä
kohtaha se kevät tulloo...
Originally posted by Max View PostPerusteluja?Mahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostEipäs ole. Vaan joku termari on rikki pisteMahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?
Leave a comment:
-
-
Nyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behregr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten
tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä
kohtaha se kevät tulloo...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostIhan normaalia, noin sen kuuluukin tehdä.
Ja mustankin arpomaan startti remonttiin liittyen, niin se ei vaikeuta kyllä mitään että pultit on laatikosta päin, muistaaksein 12 mm räikkälenkki sopi niihin torxeihin paremmin kuin hyvin ja lähtevät kyllä helposti irti.
Sen startin voi joko puhdistaa, tai vaihtaa, miten vain haluaa aikansa käyttää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw528 View PostTälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
Leave a comment:
-
-
kiihdyttäessä..
Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
Leave a comment:
-
-
Jos on puolen metrin jatkovarsi pikkuräikkään niin vaihto on kyllä yksinkertaista
muuta erikoista-työkalua siinä ei tainnut erikoisemmin kaivata.
Niin ja sitten tarkkana niiden orenkaiden kunnon ja sovituksen kanssa takaisin nippuun kasatessa, niin ei käy kuin,... Sille yhelle hölömölle
Leave a comment:
-
-
Helpolta näytti vaihto kuvissa. Omassa koslassa vaan sattu olemaan aktiivinen kallistuksenvakain edessä, vaikeutti lämmönvaihtimen vaihtoa melkoisesti...
Vielä pitäs starttikin jaksaa vaihtaa. Stanan sakemanni laittanut pultit laatikostapäin, ei hyvää päivää...
Leave a comment:
-
Leave a comment: