Pitääkö noiden lämpöjen olla jossain 80c tuntumas? Itellä näyttää olevan kans vaa joku 70c,mut kabiini lämpiää nopeesti webaston automaattisesti sitä lämmittävän,kun automaatilla lämmitys. Eli olisko hyvä alkaa kattoo noita termareita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bergeri View PostAinakaan omassa tapauksessani noihin viivoihin ei voi luottaa yhtään. Kun lämmöt on noussut ~72-75C:een, viivoitus näyttää sen 4600. Tästä kun lämpö edelleen kipuaa maksimiinsa (minun casessa ~91-92C), viivoitus näyttää täysin samalta. En ole koskaan saanut kelattua sitä yli tuon 4600:n.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View PostPitääkö noiden lämpöjen olla jossain 80c tuntumas? Itellä näyttää olevan kans vaa joku 70c,mut kabiini lämpiää nopeesti webaston automaattisesti sitä lämmittävän,kun automaatilla lämmitys. Eli olisko hyvä alkaa kattoo noita termareita?
Originally posted by mattipuh View Postsama. joskus kun jäähynesteen lämpö on 90'C näyttä viivoitus 4600rpm, yleensä kyllä on sen 4700rpm kohdalla....Mersu
Comment
-
-
[QUOTE=JSt;2215407]Laakkoselta ja Autokeskukselta kysyttynä oikea käyntilämpötila on 88-93 astetta. Moottoritiellä matkanopeudella 110km/h lämmöt näyttivät olevan nyt aika tasan 90 astetta. Tämä siis termarien vaihdon jälkeen. Aiemmin oli alle 80 astetta.
Kiitos! Täytyy vissiin vaihtaa aluksi se egr termari. Tosin kabiini on mulla lämmin,onko tolla lämmöllä vaikutusta kulutukseen tai johki,jos ei nouse sinne 90c ?E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View Post
Kiitos! Täytyy vissiin vaihtaa aluksi se egr termari. Tosin kabiini on mulla lämmin,onko tolla lämmöllä vaikutusta kulutukseen tai johki,jos ei nouse sinne 90c ?...Mersu
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostNäin tein minäkin.
Eli lämmönvaihdin nyt vaihdettu, vähän riski 200e jäi marmorilta hintaa parin tiivisteen kera.
Ja onnistuu tosiaan ihan kivasti tunkin päällä tallissa, helppo homma
Öljyä ei paljon linjoista tullut, uuden lauhduttimen kyllä täytin öljyllä ennen asennusta ja laitoin tulpat päihin niin sai minimoitua "hävikin". Tuskin olis välttämättä vaatinu mitään, mutta tulihan nyt tehtyä kun kerran sattui tuota öljyä olemaan.
Aluksi lämmöt -> 48 - 62ºc + EGR- & päätermari uusiksi -> 52 - 65ºc + nyt lämmönvaihtimen jälkeen 87 - 92ºc .. ja mikä hienointa, matkakulutus samalla 30km pätkällä normalisoitui ~7,8l/100km -> 5,4l/100km
Laatikkoöljyä valunee ulos n. desi, tarviiko täyttää tuo vaje ja jos pitää niin mistä tuo täytetään? Sinne vaihtimeen jää tietysti myös hieman ilmaa, Matson oli täyttänyt sen etukäteen, pitääkö tietää tarkaan minkä merkkistä öljyä siellä on vai kelpaako mikä tahansa laatikkoöljy?
Tuo vesiletkujen luttaaminen olikin aika selvä homma, biltemasta saa ~6e hinnalla letkupihtejä.E61 530dA -04
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View Postpitääkö tietää tarkaan minkä merkkistä öljyä siellä on vai kelpaako mikä tahansa laatikkoöljy?
Tuo vesiletkujen luttaaminen olikin aika selvä homma, biltemasta saa ~6e hinnalla letkupihtejä.
Kannattaa ennemminkin ostaa suoraleukaiset lukkopihdit,
niille on muutakin käyttöä, ne maksaa ~5-6 egee kpl...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
joo, tarkoitus ei ole tietenkään laittaa mitä tahansa vaihteisto-öljyä vaan BMW:n vaatimuksen täyttävää oljyä joka on nimenomaan automaattivaihteistoille, lähinnä se askarrutti pitääkö olla juuri saman merkkistä/samaa laatuluokkaa. Ongelmahan on se, että en tiedä mitä siellä on, todennäköisesti kuitenkin alkuperäistä. Osaako kukaan sanoa mitä sen pitäisi olla (merkki/tyyppi) ja riittääkö jos esitäyttää lauhduttimen? Vai tartteeko sitä lisätä ollenkaan?E61 530dA -04
Comment
-
-
Nyt on toi egr-termari vaihdettu.Lämmöt nousi kyllä sellanen 10c,nyt on noin 86c.Noi termarit ei oo kyllä tehty kestään koska ovat muovia,otin vanhan auki ja selkis että se muovi sieltä sisältä hankautuu pois,mikä tekee sen että termari si lopuks päästää suoraan veden läpi. Samalla tutkin tota jähdytys systeemiä eli siinä on ne kaikki 3 termaria, pää,egr ja laatikon rinnankytkettynä,eli 1 kun päästää veden virtaaman läpi ei kone lämpiä tarpeeksi!E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Originally posted by puerco View Post^No niinpä tietysti. 20km matkalla nousi tuonne 60c - max 65c.. puhaltaa kyllä ihan lämmintä mutta tosiaan varmasti vaikuttaa kulutukseen. Laittakaas nyt vielä tarkka tyyppi mikä se oli mitä seuraavaksi vaihdetaan. Pakkasta tais olla -6c ja matka-ajoa
Grrrrrrr...
No nyt on sitten lämmönvaihdinkin tilattu.. jos vaikka ens viikolla sekin vaihtoon. Ai että kun on edukasta omistaa tällänen mukava perhelötkö.
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View Postjoo, tarkoitus ei ole tietenkään laittaa mitä tahansa vaihteisto-öljyä vaan BMW:n vaatimuksen täyttävää oljyä joka on nimenomaan automaattivaihteistoille, lähinnä se askarrutti pitääkö olla juuri saman merkkistä/samaa laatuluokkaa. Ongelmahan on se, että en tiedä mitä siellä on, todennäköisesti kuitenkin alkuperäistä. Osaako kukaan sanoa mitä sen pitäisi olla (merkki/tyyppi) ja riittääkö jos esitäyttää lauhduttimen? Vai tartteeko sitä lisätä ollenkaan?
Niin, onhan tietysti olemessa se vaihtoehto b eli kiikuttaa se jonnekin pajalle. Kyselin parista ei_merkkiliikkeestä ja halvempi oli 2h=130e ja kalliimpi 3h= 180e. Autokeskus kai ottaa sen ~200?E61 530dA -04
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View PostEikö tähän vaihteistoöljyasiaan ole kellään kommenttia? Lämmönvaihdin olisi nyt kädessä ja jos koittaisi esitäyttää niin millä? Haenko marmorilta BMW:n alkuperäistä vai mitä. En kai tässä nyt muuten kyselisi, mutta kun nuo automaattilaatikot kun on aika herkkiä noiden öljyjen kanssa ja jos sinne menee ilmaa tai väärää kamaa niin voi tulla ongelmia? Better be safe than sorry....E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tänään saatiin päätermari ja egr termari vaihdettua. Ja nyt koneen lämmöt maantiellä nätisti 89-91 astetta ja kapungissa pyörii 80-85 asteen välissä.
Nyt sitten vaan saa odottaa koska termarit pettää uudelleenEiköhän ne sentään yhdentalven toimi ihan nätisti
Mutta tästä on hyvä jatkaaNyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91
Comment
-
-
Nyt tuntuu siltä, että vika oli jommassa kummassa termarissa pää tai egr, koska nyt -15 asteen pakkasessakin pienen ajon jälkeen lämmöt on nätisti 89-92 astetta.
Eli remppa onnistui hyvin ja meni vielä auton myyneen liikkeen piikkiin. Termarien vaihtohan osineen ei maksanut mielestäni juuri mitään tuolle liikkeelle, kun homman hinta töineen oli 230e ja koko hommaan meni konalan autokeskuksessa vajaa tunti. Eli mielestäni ei ollut kallista vaikka olisi omaan piikkiinkin mennyt.Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91
Comment
-
Comment