Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamo64
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 18
    • Uusikaupunki

    No niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
    Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7540
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Jamo64 View Post
      No niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
      Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.
      Ei sitä EGR cooleria tarvikkaan kokonaan irroittaa, eikä edes pakosarjan päästä, riittää kuin ottaa ne 3 kpl kuusiokolopultteja irti ja kaasuläpälle menevän metalliputken jommasta kummasta päästä,
      sen verran pääsee taivuttamaan että pääsee alla olevaan termarin pulttiin käsiksi.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Jamo64
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 18
        • Uusikaupunki

        Aikaa vievää homma se vaan on. Minulla meni varmaan 2,5 tuntia.

        Comment

        • tronboy
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 7
          • Espoo

          Omaa tarinaa...

          Yhden talven (2012) ajelin lyhyttä 10km työmatkaa viileellä koneella (70 astetta) (151tkm), eli ei DPF-poltto koskaan käynnistynyt. No siitä DPF otti nokkiinsa ja tukossaoloa huuteli. Vaihdoin Orkkis-EGRn ja takuuliike vaihtoi replica-Italy päätermarin, toimi viikon. Vaihdoin itse orkkiksen päätermarin ja kevään, kesän ja syksynkin toimi hyvin.

          Ekat pakkaset, alkoi lämmöt taas hiipua (>75) ja DPF kiukuttelee. Sit muutama "letkut tukkoon" menetelmä ja laatikon lauhdutin vaihtoon. Talvi (2013) meni hyvin, välillä pitkää ja välillä lyhyttä ajoa, ei ongelmia.

          Johtuuko talven 2012 DPF tukkeesta, mutta kun viikon verran ajaa pelkkää lyhyttä/kaupunkiajoa, alkaa koodit taas kummitella. Ekaks 480A ja siitä hetken päästä 481A, joka tuo näyttöönkin jo ilmoituksen.

          Androidin BMWhat ohjelmalla noita poistellut, ja heittänyt pitkän lenkin ja DPF-poltto alkaa näin automaattisesti ja tyhjenee tauhkasta.

          Tässä muutamana aamuna töihin lähtenyt(188tkm)(edellen 10km, Turuntie-Kehä I) ja koodit päällä, niin eihän toi auto lämpiä millään (66). Tänään poistin heti pihassa ja matkan varrella, niin työmaan pihassa 88.

          Onko muut kastsonut pitkään kylmänä ajelun jälkeen koodeja ja onko poistunut termarijumpan jälkeen automatic vai joutuuko manuaalisesti nollailee.

          Terv, Jussi T.

          Comment

          • LasseE
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 416
            • Kontiolahti/Joensuu

            Originally posted by Jamo64 View Post
            Aikaa vievää homma se vaan on. Minulla meni varmaan 2,5 tuntia.
            Korjaamolla taitaa olla joku 45min homma..
            Ex. E46 330d -05
            Ex. e61 530da -05
            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
            Member of Team EastAudio
            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
              Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7540
                • Jyväshyvä

                Originally posted by alttu View Post
                Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
                Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
                Ei se 100 astettakaan ole mikään kriittinen raja.
                Hälyt tulee jossain 110 asteessa, paineistetussa järjestelmässä kun kiehumispiste nousee...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  50:50 seossuhteena etyleeniglykoli-vesi -seoksen kiehumispiste 1 bar paineessa on 111º: KLIK. Siihen vielä 1.4 bar paine niin ollaan 120º asteessa. Jos jollakulla on Bosch Automotive Handbook niin voisi tarkistaa.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by MNi View Post
                    50:50 seossuhteena etyleeniglykoli-vesi -seoksen kiehumispiste 1 bar paineessa on 111º: KLIK. Siihen vielä 1.4 bar paine niin ollaan 120º asteessa. Jos jollakulla on Bosch Automotive Handbook niin voisi tarkistaa.
                    Pakko siihen on kuitenkin pelivaraa jättää, koska nesteen lämpötila tietyissä paikoissa voi olla selvästi korkeampi, kuin koko volyymin lämpötila. Eli paikallista kiehumista ja siten jäähdytyskyvyn radikaalia heikentymistä voi tapahtua vaikka nesteen lämpötila anturin kohdalla olisikin selvästi kiehumispisteen alapuolella.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • tronboy
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 7
                      • Espoo

                      Originally posted by alttu View Post
                      Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
                      Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene

                      Taitaa olla DPF-poltto käynnissä. Lämmöt omassa vehkeessä käy siellä, kun pönttöä tyhjennetään. Normaali ajo 88-92 astetta.

                      -J-

                      Comment

                      • XV70D
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2013
                        • 200
                        • Oulu

                        Ihmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...
                        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          Originally posted by XV70D View Post
                          Ihmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...
                          Onko auto manuaali vai automaatti? Jos automaatti joutuu ehkä vielä vaihtamaan laatikon lämmönvaihtimen.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10085
                            • KVLA

                            Paljonko pitää olla moottorissa lämmöt (alimmillaan),että DPF poltto käynnistyy?

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2013
                              • 200
                              • Oulu

                              Automaattihan tämä. Onko se normaalia että lämmöt putoaa rajusti kun kuormittaa moottoria? Luulis toimivan juuri päinvastoin...
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              • JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Paljonko pitää olla moottorissa lämmöt (alimmillaan),että DPF poltto käynnistyy?
                                75 astetta.
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎