Originally posted by IsoGee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
-
-
4 euron vastus väliin ja lämmittämään alusta asti moottoriakin. Näyttäisi olevan orkkis Webasto, joten suosittelen lukemaan koodeja BMW:n ohjelmilla. Webaston luona oleva lisäpumppu näistä menee melkein kaikista jossain vaiheessa. Kuskin puolen eturengas irti ja sisälokari irti niin siinä on kaikki naaman edessä. Webasto, pumppu, ja vesiventtiili.
Osaatko sano mikä ohjelma ja "kaapeli" pitää olla että saa mahdollisimman paljon bemmissä tutkittua ja tehtyä? INPA, TIS, DIS, näitä tuntuu riittävän, yhteenkään en ole perehtynyt... Toistaiseksi V-Checkerillä on menty.IsoGee
BMW E61 530XD
Comment
-
-
Originally posted by IsoGee View PostKaikki on ollut auki, hipelöity, mittailtu, testattu... Uusi pumppu ja webaston diagnostiikkatyökalu on jo postissa. Edellisestä bemmistä meni myös pumppu, vika tosin oli selvä. Tässä nyt epäilyttää että olisi auton päässäkin vikaa (lämpöanturit), siksi toimintalogiikkaa tuntevia täällä kosiskelen. Kaverille tehtiin venttiilimodi, josta seurasi että kabiini ei esilämmennyt tarpeeksi, siksi se ei houkuta.
Osaatko sano mikä ohjelma ja "kaapeli" pitää olla että saa mahdollisimman paljon bemmissä tutkittua ja tehtyä? INPA, TIS, DIS, näitä tuntuu riittävän, yhteenkään en ole perehtynyt... Toistaiseksi V-Checkerillä on menty.
E61 kanssa K+DCAN kaapeli, ohjelmiksi sitten ISTA & INPA. TIS sisältää pelkästään korjausohjeita. ISTA sisältää myös korjausohjeet. ISTA korvasi DIS merkkihuollossa ~2009. DIS ajatetaan virtuaalikoneessa, joten se on paljon hitaampi ja kömpelömpi käyttää kuin ISTA. DIS kannattaa valita vain jos tarkoitusta on 90-luvun alkun autoja tarkoitus lukea. Multa löytyy kaapelita ja softia, laittele priivaa jos kiinnostaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ohjainkortin korjaus
Minkälaisella varmuusprosentilla ohjainkortti pystytään korjaamaan ja missä olisi operaation hinta/laatusuhde parhaiten kohdallaan? Vikakoodien viittaamat puhallin ja pumppu testattu toimiviksi ilman mitään oireita ja muutenkin laite näyttää ihan siistiltä, joten kortti pöydällä valmiina postiin..
Edit. mistähän toi hymiö tohon otsikkoon tuli..
Comment
-
-
Vikakoodit
Webasto ei lähde käyntiin ja antoi tälläset vikakoodit:
00E71D message (auxiliary coolant pump, 0x2EC)incorrect, receiver IHKA,transmitter SHZH
S 0179 no communication possible with: indep./aux heater
Kuinkah noita lähtis purkaan? Ainakin uuden/huolletun webaston ohjainkortin tarttis?
Comment
-
-
Kokemusta tuli kartutettua, kannattaa mittaamalla tarkistaa, että ostamasi vastus on ehjä ennen kuin alat ähräämään, tuli äsken pakkasessa ulkona viriteltyä vastusmodi paikalleen ja eihän se toiminut, eli weba teki vain tuuletuksen muttei edes yrittäny käyntiin, kytkentöjen tarkastuksen jälkeen kokeilin vielä kertaalleen ja sama homma. Purin vastuksen pois ja kytkin venttiilin takaisin toimintaan, weba toimii taas ok.
Mittasin vastuksen ja se on todellakin varsin hyvä vastuksena, ollen ääretön, muttei sovellu tähän käyttöön. Ei lie kovin yleistä, että saa kaupasta valmiiksi risan tehovastuksen, pitäiskö laittaa lotto vetämään..
Kyseessä siis Partcosta haettu 47Ohm 25W vastus.
Comment
-
-
Originally posted by jarkkoo View PostKokemusta tuli kartutettua, kannattaa mittaamalla tarkistaa, että ostamasi vastus on ehjä ennen kuin alat ähräämään, tuli äsken pakkasessa ulkona viriteltyä vastusmodi paikalleen ja eihän se toiminut, eli weba teki vain tuuletuksen muttei edes yrittäny käyntiin, kytkentöjen tarkastuksen jälkeen kokeilin vielä kertaalleen ja sama homma. Purin vastuksen pois ja kytkin venttiilin takaisin toimintaan, weba toimii taas ok.
Mittasin vastuksen ja se on todellakin varsin hyvä vastuksena, ollen ääretön, muttei sovellu tähän käyttöön. Ei lie kovin yleistä, että saa kaupasta valmiiksi risan tehovastuksen, pitäiskö laittaa lotto vetämään..
Kyseessä siis Partcosta haettu 47Ohm 25W vastus.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Toipi View PostWebasto ei lähde käyntiin ja antoi tälläset vikakoodit:
00E71D message (auxiliary coolant pump, 0x2EC)incorrect, receiver IHKA,transmitter SHZH
S 0179 no communication possible with: indep./aux heater
Kuinkah noita lähtis purkaan? Ainakin uuden/huolletun webaston ohjainkortin tarttis?
Sen jälkeen kortti korjaukseen.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Nyt oli nii paljo sivuja etten vastausta löytäny kohtuullisella etsimisellä.. Elikkäs:
E61 530D, löytyy webasto mikä ilmeisesti lämmittää ajon aikana. Idrivestä löytyy "independent mode" ja tässä "direct mode" ja toisena semmoinen mistä ajan saa valita. Onko tämä vain jokin joka puhaltaa autoon sisään ilmaa ajastettuna? Onnistuuko tähän muuttamaan webaston esilämmittimeks vastuksella, vai minkälainen homma?
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostNyt oli nii paljo sivuja etten vastausta löytäny kohtuullisella etsimisellä.. Elikkäs:
E61 530D, löytyy webasto mikä ilmeisesti lämmittää ajon aikana. Idrivestä löytyy "independent mode" ja tässä "direct mode" ja toisena semmoinen mistä ajan saa valita. Onko tämä vain jokin joka puhaltaa autoon sisään ilmaa ajastettuna? Onnistuuko tähän muuttamaan webaston esilämmittimeks vastuksella, vai minkälainen homma?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLöytyykö sen alta independent heater? Mikäli löytyy vain ventilation, niin pelkkä tuuletus. Koodaamalla saa sinne ajastuksen. Vastusmodilla sitten lämmittää moottorin.
Eli koodaus ja vastus niin saa webaston esilämmittimeks lämmittämään moottoria ja sisätiloja?
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostEi löydy independent heateria.
Eli koodaus ja vastus niin saa webaston esilämmittimeks lämmittämään moottoria ja sisätiloja?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mistä ukot on tilailleet polttoainepumppua webaan, vai kiinasta? Missä se pumppu tarkalleen sijaitsee?
Omassa vähän kallistuisin pumpun hiipumiseen toimimattomuuden aiheuttajaksi.
Meinaan nyt kun on ollut kovia pakkasia, niin pumpun taajuus on ollut ehkä puolet normaalista jos sitäkään, jos on sattunut lähtemään päälle. Tänään illalla pumppu ei nakuttanut lainkaan kun kakesta painoin päälle. Puhallin puhalsi hienosti hetken, muttei edes yrittänyt polttaa ja meni vaihteeksi lukkoon.
Viimeisimpänä vikakoodina antoi päivällä mm puhaltimen nopeuden alentamista, puhallin silti kuulostaa ihan normaalilta. Päivällä toimi ihan hyvin muuten viimeisimmän lukon avaamisen jälkeen, mutta tuo pumpun taajuus oli suhteellisen alhainen.
Pääsen aamusella lukemaan inpalla koodit taas, niin näkee jos siellä on jotain tarkempaa vikakoodia tullut illan toimimattomuudesta.
Pystyykö inpalla muuten nollaamaan käynnistyslaskuria? Siellä kun lukee start saving counter tms. yhdessä kohdassa.
Kyseessä orkkis-webasto ja autona e61 530d -04. Myös vinkkiä mistä lähteä vikaa paikantamaan otetaan vastaan, jos oon omien ajatusten kanssa ihan kujalla.F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä se polttoainepumpun naksutuksen taajuus tulee webastolta eli on solenoidityyppinen. Väittäisin että pumppu on ehjä.
EDIT: Inpan kautta vikakoodi oli puhaltimesta ja ali- ylijännitteestä. Akku on vaihdettu ja inpalla kerrottu akun vaihto autolle.
Inpalla käytin "metering pump" pumppua, niin hyvin nakutti(polttoainepumppu?). On kyllä vaan 7 pakkastakaan enää.
Eli taitaa olla puhaltimessa sitten vikaa? :think Kovilla pakkasilla ainakin pienoista ulinaa oli havaittavissa puhaltimesta.
Tarvinnee ottaa weba pöydälle ja öljytä puhallin kunhan ehtii, jos sais sen vielä tekohengitettyä.Last edited by spottti; 03-03-2018, 12:20.F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
Comment