Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    Originally posted by VESiX View Post
    Business Navista Pro Naviksi päivitys vaatii:
    CCC:n
    Isomman näytön
    Idrive ohjaimen
    Jonkun kaapelin näytön ja keskusyksikön väliin
    Koodauksen
    Lisäksi ainakin vielä uuden verhoilulevyn naviyksikön eteen. Tämä tosin ei liene iso ongelma kuin individualissa. Oli aika suolaisen hintainen..
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Pari audioon liittyvää kyssäriä:

      - Jos varustelistalla on "Hifi System Professional", niin onko se LCI E60:ssä aina sama kuin "Hifi System Professional LOGIC7" ? Vai onko olemassa pro-hifit vielä karvalakin ja logic7 välissä?

      - Kuinka paljon LOGIC7:aa parempi on High End Individual Audio? Jos kuuntelee paljon musaa, niin onko tuo showstopper jos on "vain" L7, mielellään kuulisin joltain jolla kokemusta kummastakin?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by teropa View Post
        Pari audioon liittyvää kyssäriä:

        - Jos varustelistalla on "Hifi System Professional", niin onko se LCI E60:ssä aina sama kuin "Hifi System Professional LOGIC7" ? Vai onko olemassa pro-hifit vielä karvalakin ja logic7 välissä?

        - Kuinka paljon LOGIC7:aa parempi on High End Individual Audio? Jos kuuntelee paljon musaa, niin onko tuo showstopper jos on "vain" L7, mielellään kuulisin joltain jolla kokemusta kummastakin?

        Tero
        Neekeriversion ja prohifien välissä on vain hifi. Prohifit on aina Logic7 DSP

        Individuaalissa on erona joku DIRAC systeemi ja ovien kaiuttimet ovat koaksiaalit yms?! Ei kuulemma mitään vallankumouksellista eroa, (kertoo juuri pro hifit retrofitannut ), että ainakaan nyt (käytettyä)autoa sen takia ostamatta kannattaisi jättää
        Vekkuli -nimimerkiltä varmaan löytyisi tietoa, hänellä kun on ollut molemmat versiot autossaan.

        edit. M5Boardilta löytyi hyvin juttua individuaali hifeistä, selviää myös mikä tuo DIRAC on ja muutamien kokemuksia vrt. L7
        Last edited by Matson^; 04-02-2011, 12:12.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6326
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by VESiX View Post
          Business Navista Pro Naviksi päivitys vaatii:
          CCC:n
          Isomman näytön
          Idrive ohjaimen
          Jonkun kaapelin näytön ja keskusyksikön väliin
          Koodauksen

          Pelkkä nuolinavikin vie hyvin perille. Annetun reitin voi tarkistaa vain kadun nimien perusteella, joten siihen pitää luottaa enemmän kuin karttanäytöllisiin. Toisaalta sitä voisi pitää selkeytensä ansiosta jopa turvallisempana vaihtoehtona. Eipä jää ajaessa katselemaan karttaa
          Molemmat navit omistaneena kummatkin hoitaa asiansa hyvin,Pro:ssa tulee jo niin paljon muuta matskua että katsoo sitä näyttöä monesti liikakin pitkään..
          Tosin onhan se iso aina iso...siis pro
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1894
            • 01830

            Oma tarina

            Mulle iski kauhea e61 lci-kuume loppusyksyllä. Toiseen threadiin kirjoittelinkin kriteereistä, jotka olivat:
            -lci
            -m sport
            -bensa
            -mielummin manuaali
            -vakkari
            -xenonit, kurvivalot olisi kivat
            -ei musta
            -ajettu max. 120 tkm.

            Kaikki tuo piti saada about kolmella kympillä kilpiin. En edes itse uskonut selviäväni alle 33 k€:n, mutta just suoritetun loppulaskelman jälkeen summaksi talvirenkaineen, kaikkine hakukuluineen (Juhis/Blauweiss, harmi kun lopetit. Heitä firiksenä vielä pari keikkaa mulle tulevaisuudessa ), veroineen ja rekisteröintikuluineen muodoistui n. 29850 €.

            Ja mitä sillä sai?

            5/07 e61 523i m sportin. Ei ole kurvivaloja, ajettu nyt 114 tkm. Varustelista ei mikään mega pitkä ole, mutta tuntuu riittävän mulle. Ruksattu on mm. kaukovaloautomatiikka, laajennettu ilmastointi, mukitelineet, puolinahkaportit, pdc eteen ja taakse, Hifi pro.

            No, tää oli vaan tohon topikin otsikkoon viittaava löpinä.
            ...

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              Originally posted by van cleef View Post

              5/07 e61 523i m sportin. Ei ole kurvivaloja, ajettu nyt 114 tkm. Varustelista ei mikään mega pitkä ole, mutta tuntuu riittävän mulle. Ruksattu on mm. kaukovaloautomatiikka, laajennettu ilmastointi, mukitelineet, puolinahkaportit, pdc eteen ja taakse, Hifi pro.
              Hmm... ite lähin hakemaan juurikin tollasta mutta oli keretty myydä liikkeestä... mukaan tarttu sit toi E60 530i, pienemmän päästötkin sattu olemaan
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • syncro^^
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 765
                • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                Originally posted by syncro^^ View Post
                bemari kuume painaa päälle ja varsinkin diiseli siis 530-535d e60/61

                mitä kannattaa kattella vikoja kautta kysellä huolloista.. nettiautoa selaillu ja kiikarissa ollu 530d ja 535d mutta kilometrejä jo nuissa 04-05 vuosimalleissa ~~250tkm~~ onko niissä vielä paljon tuosta varmoja kilometrejä vai kannattaako unohtaa? saksasta tosin saa vähemmän rullattuja mutta sekin hieman uhkapeliä :think

                No nyt ostimpas 530d bemarin tajuttoman hyvillä varusteilla! huh nyt saa tarjota suomenkielistä käyttöohjekirjaa jos joltain löytyy edulliseen hintaan )
                Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                BMW G31 540D x-Drive
                BMW F11 530DA -12

                Ex:
                BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                BMW F30 320Da -12
                Bmw E70 3.0DA -07
                Bmw F10 525DA -10
                Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  Ei muutakun kuvia tonne showroom osastolle..

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Voisko joku, joka ajanut LCI M-sportilla, jossa dynamic drive sekä LCI vakioalustalla jossa dynamic drive niin hiukan erotella, mikä on tuntumaero.

                    Muistan, että pre-LCI M-sportia on haukuttu "kovaksi" esim E39 M-Sportiin verrattuna. Kiinnostaisi tietää, että onko tuo LCI M-Sport alusta parantunut siltä osin kovastikin, ja mikä on mahdollisesti dynamic driven osuus tuon uudemman M-sport alustan mukavuuteen.

                    Kyselen siksi, koska etsiskelen tällä haavaa autoa, jossa olisi LCI M-Sport sekä dynamic drive, mutta yksi mahdollisuus olisi ostaa myös ei M-Sport paketillinen auto, ja sitten valita siihen sopiva alusta jälkikäteen, joka olisi mukavuuspainotteinen mutta kuitenkin tiukempi kuin tuo vakio. Dynamic drive tulee tässä vaan lisämausteena mukaan, koska ilmeisesti ilman sitä niin pre-LCI kuin LCI M-sportkin on aika töksähtelevä epätasaisella alustalla kun vakaajat on niin tiukat, että auto tuntuu turhan jäykältä arkiajoon. Ja kun laitetaan dyn drive niin ainakin suoraan ajaessa kestää vähän sivuttaissuuntaista epätasaisuutta, koska systeemi on "irti".

                    Eli onko LCI M-Sport edelleen kovahko arkiajoon, ja jos on niin olisiko sitten järkevää ostaa ei M-Sport auto, ja laittaa joku toinen sopevampi alusta siihen (ja tietysti korisarja pitää laittaa).

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      Originally posted by teropa View Post

                      Muistan, että pre-LCI M-sportia on haukuttu "kovaksi" esim E39 M-Sportiin verrattuna. Kiinnostaisi tietää, että onko tuo LCI M-Sport alusta parantunut siltä osin kovastikin, ja mikä on mahdollisesti dynamic driven osuus tuon uudemman M-sport alustan mukavuuteen.

                      Eli onko LCI M-Sport edelleen kovahko arkiajoon, ja jos on niin olisiko sitten järkevää ostaa ei M-Sport auto, ja laittaa joku toinen sopevampi alusta siihen (ja tietysti korisarja pitää laittaa).

                      Tero
                      Voi olla perää, mun autohan ei ole M-paketilla, vaan M-aerodynamiikkapaketilla ja ratilla+kepin nupilla, alustaksi oli ruksittu SPORT eli perusalustan ja M-sportin väliltä. Ja on muuten aika jämy alusta, E39 M5 kokemuksella.
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by zanta View Post
                        Voi olla perää, mun autohan ei ole M-paketilla, vaan M-aerodynamiikkapaketilla ja ratilla+kepin nupilla, alustaksi oli ruksittu SPORT eli perusalustan ja M-sportin väliltä. Ja on muuten aika jämy alusta, E39 M5 kokemuksella.
                        Täh, E60:ssäkö on sedanissa Sport alusta vakion ja M-sportin välissä?

                        Mikä on M kepin nuppi?

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7452
                          • Oulu

                          Originally posted by teropa View Post
                          Mikä on M kepin nuppi?
                          Arvaisin että joku tämmöinen:

                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Arvaisin että joku tämmöinen:

                            Äh niin se oli manuaali .

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              Originally posted by teropa View Post
                              Eli onko LCI M-Sport edelleen kovahko arkiajoon, ja jos on niin olisiko sitten järkevää ostaa ei M-Sport auto, ja laittaa joku toinen sopevampi alusta siihen (ja tietysti korisarja pitää laittaa).
                              Kyllähän se M-Sport alusta on aika pintakova, mutta mielestäni sen kanssa tulee toimeen. Jos mukavuus on tärkeintä, niin sitten vaan pehmeällä alustalla varustettu perinteinen jenkkiauto tai Citroen suosiolla hankintaan ..
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Kyllähän se M-Sport alusta on aika pintakova, mutta mielestäni sen kanssa tulee toimeen. Jos mukavuus on tärkeintä, niin sitten vaan pehmeällä alustalla varustettu perinteinen jenkkiauto tai Citroen suosiolla hankintaan ..
                                Niin tuossahan ei ole vaihtoehtoja välissä? Mitä jos haluan mukavan auton, jolla on myös mukava ajaa vauhdikkaasti ilman, että auto tuntuu sohvalta?

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎