Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Menee ehkä hieman offtopiciksi mutta minun pre-LCI M-Sport alustainen E60 tuntuu E46 M3 jälkeen oikein mukavalta ja kovuus on kyllä kaukanaKun tie on poikki niin isoimmat kuopat ehkä tärähtää hieman mutta itse kuvailisin tuota m-sport alustaa erittäin hyväksi kombinaatioksi mukavuutta ja urheilullisuutta... vaimokekin tykkää että on mukava alusta
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostNo itselleni ei tuottaisi mitään ongelmaa ajaa tuolla E60/E61 M-alustalla. Mutta jos mukavuus on pääasia, niin silloin ei varmaan kannata hankkia tuollaisella alustalla olevaa autoa. Joka tapauksessa kaikkien uusien Bemareiden M-Sport alustat on (pinta-)jäykempiä, kuin vanhoissa pommeissa (E46/E39 yms) oli.
Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMukavuus ei ole pääasia, halusin nimenomaan kuulla mimmonen tuo on. Omasta mielestä pre-LCI vakioalusta oli todella pehmeä. Eli ilmeisesti sitten E60:ssä vakiosta on tehty pehmeämpi ja M-sportista hiukan tiukempi.
Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.
Tero
Eikös ne noita H&R:n jousia monessa paikassa ole kehuneet mukavammiksi kuin M-sportit :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMukavuus ei ole pääasia, halusin nimenomaan kuulla mimmonen tuo on. Omasta mielestä pre-LCI vakioalusta oli todella pehmeä. Eli ilmeisesti sitten E60:ssä vakiosta on tehty pehmeämpi ja M-sportista hiukan tiukempi.
Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.
TeroChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostMä ny hairahduin tollaseen pre lci e60:seen jossa on sport alusta jota oon kyllä pitänyt aikaisempien kokemuksien perusteella turhan kovana. Mut vaikka nyt siirryin ap jousin / sasch touring iskarein varustetusta e38:sta tohon e60:iin niin ei se nyt mitenkään hirveältä tunnu ainakaan 225/50 17 talvirenkailla. Enemmän on tullut ihasteltua alustan/ohjauksen (aktiivi) toimintaa verrattuna vanhempiin versioihin.
Eikö olekin aktiiviohjaus mannaa?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostOnko se sport vai m-sport alusta? (itelle tuli yllärinä, että sedan E60:ssä on saatavilla kolmea eriä; E39:ssä sport oli vain touring-malleihin)
Eikö olekin aktiiviohjaus mannaa?
Tero
Joo aktiiviohjaus on kyllä must juttu näissä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View Post
Joo aktiiviohjaus on kyllä must juttu näissä.
Comment
-
-
Originally posted by Sigfried View PostItse en tykännyt aktiiviohjauksesta (530D ilman dynamic drivea), koska oli mun mielestä hiljaisessa vauhdissa liian tehostettu ja jotenkin tunnoton (autossa oli nastat alla). Dynamic drive taas tuntuu pirun hyvältä ja autolla voi ajaa todella kovaa mutkiin vaikka alusta on vakio eli mukava kompromissi kovuuden ja mukavuuden väliltä DD+ vakioalusta. Edellissä 325:ssa oli tuo sport-alusta (ei M-sport) niin se oli kyllä tuntumaltaan enemmän sporttinen kuin nykyinen eli kannattaa varmaan kokeilla sport + DD yhdistelmää.
Lisännee alustoihin joka tapauksessa hiukan mukavuutta, mutta vie arvatenkin vähän sitä sporttisuutta ja käsiteltävyyttä pois.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostLueskelin tuossa ulkolaiselta foorumilta juttua, että DD olisi tiukemmassa ajossa jopa enempi haitaksi kuin hyödyksi. Järjestelmän reagointiaika on ilmeisesti sitäluokkaa hidas, että hyöty tulisi enempi esille pitkissä ja laajoissa kaarteissa, joihin voi kasvattaa nopeutta DD autolla. Suunnanvaihtelu ja suurempi vauhti ei ilmeisesti oikein istu DD:lle, ja silloin voi ilmeisesti tulla hiukan yllättäviäkin vastaheittoja tuon himmelin kanssa. Että parempi olisi puhdas sport/m-sport alusta.
Lisännee alustoihin joka tapauksessa hiukan mukavuutta, mutta vie arvatenkin vähän sitä sporttisuutta ja käsiteltävyyttä pois.
Tero
Comment
-
-
Originally posted by Sigfried View PostJoo, ei se varmaan rata-ajoon ole optimoitu mutta ainakin mutkaisella maantiellä tuntuu olevan hyvä. Pitää kesällä käydä radalla koittamassa miten ehtii mukaan.
Mielestäni tuo vakioalusta oli kyllä aika lulla. Mutta mutkissa siihen tuli hiukan jämäkkyyttä lisää. Mun täytyy kyllä myöntää, etten koskaan oikein päässyt havaitsemaan sitä DD ihanuutta, koska auto oli mielestäni löysempi ajaa mutkiin kuin E39 M-sport alustalla. Ilmeisesti E60 vakioalusta ja ilman DD:tä on sitten aivan kamala sohva.
Nää on vaan omia pohdintoja siitä, että minkälaista kombinaatiota alustasta ja mahdollisesta DD:stä lähtisi toteuttamaan. Voisko jopa olla niin ronski, että jättäis DD:n pois listalta. Aktiiviohjaus siihen tulee varmasti, itse pidän sitä must-have varusteena.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Mitä mieltä porukka on:
- LCI 530dA vs. 530iA
* turboviive dieselissä, havaittava/häiritsevä?
* automaatin toiminta, viiveet, onko eroa bensa vs. diesel?
Lisäksi kiinnostaisi tietää:
* onko LCI 530dA:ssa edelleen yhtä heikot imusarjan läpät ja pakosarja?
* miten hehkujen ohjausyksikkö, startti, LCI:ssä?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostLCI:ssä on yhtä heikot imusarjan läpät mitä vanhemmissakin, tiedossa on koneremontteja jotka on johtuneet läpistä. Tosin se ei ole iso ongelma, kunhan poistaa ne välittömästi.
Tekniikkapuolella on tuore topikki missä on väännetty kättä 530da:n 530ia:n välillä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=216792.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment