Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    Originally posted by teropa View Post
    Niin tuossahan ei ole vaihtoehtoja välissä? Mitä jos haluan mukavan auton, jolla on myös mukava ajaa vauhdikkaasti ilman, että auto tuntuu sohvalta?
    No itselleni ei tuottaisi mitään ongelmaa ajaa tuolla E60/E61 M-alustalla. Mutta jos mukavuus on pääasia, niin silloin ei varmaan kannata hankkia tuollaisella alustalla olevaa autoa. Joka tapauksessa kaikkien uusien Bemareiden M-Sport alustat on (pinta-)jäykempiä, kuin vanhoissa pommeissa (E46/E39 yms) oli.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      Menee ehkä hieman offtopiciksi mutta minun pre-LCI M-Sport alustainen E60 tuntuu E46 M3 jälkeen oikein mukavalta ja kovuus on kyllä kaukana Kun tie on poikki niin isoimmat kuopat ehkä tärähtää hieman mutta itse kuvailisin tuota m-sport alustaa erittäin hyväksi kombinaatioksi mukavuutta ja urheilullisuutta... vaimokekin tykkää että on mukava alusta

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Juhis View Post
        No itselleni ei tuottaisi mitään ongelmaa ajaa tuolla E60/E61 M-alustalla. Mutta jos mukavuus on pääasia, niin silloin ei varmaan kannata hankkia tuollaisella alustalla olevaa autoa. Joka tapauksessa kaikkien uusien Bemareiden M-Sport alustat on (pinta-)jäykempiä, kuin vanhoissa pommeissa (E46/E39 yms) oli.
        Mukavuus ei ole pääasia, halusin nimenomaan kuulla mimmonen tuo on. Omasta mielestä pre-LCI vakioalusta oli todella pehmeä. Eli ilmeisesti sitten E60:ssä vakiosta on tehty pehmeämpi ja M-sportista hiukan tiukempi.

        Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8973
          • Kellokoski

          Originally posted by teropa View Post
          Mukavuus ei ole pääasia, halusin nimenomaan kuulla mimmonen tuo on. Omasta mielestä pre-LCI vakioalusta oli todella pehmeä. Eli ilmeisesti sitten E60:ssä vakiosta on tehty pehmeämpi ja M-sportista hiukan tiukempi.

          Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.

          Tero
          Osta se M-Sportti ja vaihda jouset jos et tykkää siitä vakiona.
          Eikös ne noita H&R:n jousia monessa paikassa ole kehuneet mukavammiksi kuin M-sportit :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            Originally posted by teropa View Post
            Mukavuus ei ole pääasia, halusin nimenomaan kuulla mimmonen tuo on. Omasta mielestä pre-LCI vakioalusta oli todella pehmeä. Eli ilmeisesti sitten E60:ssä vakiosta on tehty pehmeämpi ja M-sportista hiukan tiukempi.

            Mutta tuo tuumaksen kommentti kertoo kanssa paljon. E46 M3 alusta on mielestäni aikasta kova, jos se ei aivan semmonen ole tuo E60 LCI M-Sport niin hyvin kelpaa.

            Tero
            Mä ny hairahduin tollaseen pre lci e60:seen jossa on sport alusta jota oon kyllä pitänyt aikaisempien kokemuksien perusteella turhan kovana. Mut vaikka nyt siirryin ap jousin / sasch touring iskarein varustetusta e38:sta tohon e60:iin niin ei se nyt mitenkään hirveältä tunnu ainakaan 225/50 17 talvirenkailla. Enemmän on tullut ihasteltua alustan/ohjauksen (aktiivi) toimintaa verrattuna vanhempiin versioihin.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by sirkus View Post
              Mä ny hairahduin tollaseen pre lci e60:seen jossa on sport alusta jota oon kyllä pitänyt aikaisempien kokemuksien perusteella turhan kovana. Mut vaikka nyt siirryin ap jousin / sasch touring iskarein varustetusta e38:sta tohon e60:iin niin ei se nyt mitenkään hirveältä tunnu ainakaan 225/50 17 talvirenkailla. Enemmän on tullut ihasteltua alustan/ohjauksen (aktiivi) toimintaa verrattuna vanhempiin versioihin.
              Onko se sport vai m-sport alusta? (itelle tuli yllärinä, että sedan E60:ssä on saatavilla kolmea eriä; E39:ssä sport oli vain touring-malleihin)

              Eikö olekin aktiiviohjaus mannaa?

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                Originally posted by teropa View Post
                Onko se sport vai m-sport alusta? (itelle tuli yllärinä, että sedan E60:ssä on saatavilla kolmea eriä; E39:ssä sport oli vain touring-malleihin)

                Eikö olekin aktiiviohjaus mannaa?

                Tero
                226 sport suspension settings

                Joo aktiiviohjaus on kyllä must juttu näissä.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Sigfried
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 261
                  • Rannalla

                  Originally posted by sirkus View Post

                  Joo aktiiviohjaus on kyllä must juttu näissä.
                  Itse en tykännyt aktiiviohjauksesta (530D ilman dynamic drivea), koska oli mun mielestä hiljaisessa vauhdissa liian tehostettu ja jotenkin tunnoton (autossa oli nastat alla). Dynamic drive taas tuntuu pirun hyvältä ja autolla voi ajaa todella kovaa mutkiin vaikka alusta on vakio eli mukava kompromissi kovuuden ja mukavuuden väliltä DD+ vakioalusta. Edellissä 325:ssa oli tuo sport-alusta (ei M-sport) niin se oli kyllä tuntumaltaan enemmän sporttinen kuin nykyinen eli kannattaa varmaan kokeilla sport + DD yhdistelmää.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by Sigfried View Post
                    Itse en tykännyt aktiiviohjauksesta (530D ilman dynamic drivea), koska oli mun mielestä hiljaisessa vauhdissa liian tehostettu ja jotenkin tunnoton (autossa oli nastat alla). Dynamic drive taas tuntuu pirun hyvältä ja autolla voi ajaa todella kovaa mutkiin vaikka alusta on vakio eli mukava kompromissi kovuuden ja mukavuuden väliltä DD+ vakioalusta. Edellissä 325:ssa oli tuo sport-alusta (ei M-sport) niin se oli kyllä tuntumaltaan enemmän sporttinen kuin nykyinen eli kannattaa varmaan kokeilla sport + DD yhdistelmää.
                    Lueskelin tuossa ulkolaiselta foorumilta juttua, että DD olisi tiukemmassa ajossa jopa enempi haitaksi kuin hyödyksi. Järjestelmän reagointiaika on ilmeisesti sitäluokkaa hidas, että hyöty tulisi enempi esille pitkissä ja laajoissa kaarteissa, joihin voi kasvattaa nopeutta DD autolla. Suunnanvaihtelu ja suurempi vauhti ei ilmeisesti oikein istu DD:lle, ja silloin voi ilmeisesti tulla hiukan yllättäviäkin vastaheittoja tuon himmelin kanssa. Että parempi olisi puhdas sport/m-sport alusta.

                    Lisännee alustoihin joka tapauksessa hiukan mukavuutta, mutta vie arvatenkin vähän sitä sporttisuutta ja käsiteltävyyttä pois.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Sigfried
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 261
                      • Rannalla

                      Originally posted by teropa View Post
                      Lueskelin tuossa ulkolaiselta foorumilta juttua, että DD olisi tiukemmassa ajossa jopa enempi haitaksi kuin hyödyksi. Järjestelmän reagointiaika on ilmeisesti sitäluokkaa hidas, että hyöty tulisi enempi esille pitkissä ja laajoissa kaarteissa, joihin voi kasvattaa nopeutta DD autolla. Suunnanvaihtelu ja suurempi vauhti ei ilmeisesti oikein istu DD:lle, ja silloin voi ilmeisesti tulla hiukan yllättäviäkin vastaheittoja tuon himmelin kanssa. Että parempi olisi puhdas sport/m-sport alusta.

                      Lisännee alustoihin joka tapauksessa hiukan mukavuutta, mutta vie arvatenkin vähän sitä sporttisuutta ja käsiteltävyyttä pois.

                      Tero
                      Joo, ei se varmaan rata-ajoon ole optimoitu mutta ainakin mutkaisella maantiellä tuntuu olevan hyvä. Pitää kesällä käydä radalla koittamassa miten ehtii mukaan.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by Sigfried View Post
                        Joo, ei se varmaan rata-ajoon ole optimoitu mutta ainakin mutkaisella maantiellä tuntuu olevan hyvä. Pitää kesällä käydä radalla koittamassa miten ehtii mukaan.
                        Mun ex pre-LCI 530dA:ssa oli DD sekä aktiiviohjaus.

                        Mielestäni tuo vakioalusta oli kyllä aika lulla. Mutta mutkissa siihen tuli hiukan jämäkkyyttä lisää. Mun täytyy kyllä myöntää, etten koskaan oikein päässyt havaitsemaan sitä DD ihanuutta, koska auto oli mielestäni löysempi ajaa mutkiin kuin E39 M-sport alustalla. Ilmeisesti E60 vakioalusta ja ilman DD:tä on sitten aivan kamala sohva .

                        Nää on vaan omia pohdintoja siitä, että minkälaista kombinaatiota alustasta ja mahdollisesta DD:stä lähtisi toteuttamaan. Voisko jopa olla niin ronski, että jättäis DD:n pois listalta. Aktiiviohjaus siihen tulee varmasti, itse pidän sitä must-have varusteena .

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • WarHead
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 774

                          Originally posted by teropa View Post
                          Aktiiviohjaus siihen tulee varmasti, itse pidän sitä must-have varusteena .

                          Tero
                          Tämän allekirjoitan. Lisäisin jopa huutomerkin perään.
                          Last edited by WarHead; 10-03-2011, 14:54. Reason: suomen kieli
                          E91 335iAT -08

                          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Mitä mieltä porukka on:

                            - LCI 530dA vs. 530iA

                            * turboviive dieselissä, havaittava/häiritsevä?
                            * automaatin toiminta, viiveet, onko eroa bensa vs. diesel?

                            Lisäksi kiinnostaisi tietää:

                            * onko LCI 530dA:ssa edelleen yhtä heikot imusarjan läpät ja pakosarja?
                            * miten hehkujen ohjausyksikkö, startti, LCI:ssä?

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Raine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2603
                              • N/A

                              .........
                              Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:36.
                              ///Motorporot

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by Raine View Post
                                LCI:ssä on yhtä heikot imusarjan läpät mitä vanhemmissakin, tiedossa on koneremontteja jotka on johtuneet läpistä. Tosin se ei ole iso ongelma, kunhan poistaa ne välittömästi.

                                Tekniikkapuolella on tuore topikki missä on väännetty kättä 530da:n 530ia:n välillä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=216792
                                Kiitos vinkistä, mennyt tuo topikki ohi .

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎