memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ceeray
    replied
    DISsillä saapi sen turbon siivistön ohjauksen testaustilaan, eli se naksuttaa tuota servoa (jos siis sähköllä) laidasta laitaan ja siivet säätyy sitte samalla. Tekee joka startin yhteydessä tuon.

Jos siivistö ei liiku tarpeeksi vikkelään tai koko liikerataa->mosa vikatilaan vaikkei mitään valoja syty.

Mulla juuri teki uusi garret 10k ajettuna tuota, testerillä sitten ajeltiin niin se turbon vivusto takelteli, nitisi ja natisi. Vaihdettiin uusi ja ongelmat poissa.

Kokeilepas ensin rasvata kunnolla se siivistön ohjaustanko ja ympäröivät osat, josko sillä saisi pelaamaan.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Ei mitää...
    Last edited by Supa; 24-01-2013, 22:09.

Leave a comment:

• Mik@
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
    En minä sitä epäillytkään ettetkö tietäisi, mutta gugi edellisellä sivulla kysyin mikä on portin tilalla.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Mulla on viriohjelma koneessa ja egr poistettu käytöstä. Voihan kai siinä ohjelmassa olla joku bugi mikä on nyt alkanu vaivaamaan/ko?
    Tuskin sitten.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
    Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
    Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.
    Mulla on viriohjelma koneessa ja egr poistettu käytöstä. Voihan kai siinä ohjelmassa olla joku bugi mikä on nyt alkanu vaivaamaan/ko?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
    Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    35d on kellolla, lci:stä en tiedä.
    LCI on myös alipaineohjattu, 3 eri kelloa
    (pakosarjan läppä joka ohjaa pakokaasut jommalle kummalle turbolle,
    ahtoputken läppä joka estää ahtojen karkaamisen takaisin turbolle,
    ja hukkaportin kello).

LCI ja Pre-LCI mallit pikkeavat toistaan, ei taida mikään noista osista käydä ristiin.

Leave a comment:

• Mik@
    replied
    Ihan ensimmäiset e60 taitaa olla kellolla, onkohan -03 loppuvuodesta tai -04 alkuvuodesta sähköohjaus? 35d on kellolla, lci:stä en tiedä. Kyllä se luultavasti on sähkö vika vai liekkö vaan siivet jumissa? sitä en tiedä. En nyt muista kenen kanssa siitä oli juttua, mutta niin sitä arvuuteltiin. Oli varmaan tässä topicissa.
    edit: tuossa ahtimen kyljessä servo mikä ohjaa siipiä:

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Lue muuttuvasiipisestä ahtimesta esim. tästä tai vaikka tästä
    Edit: Ja minun autossa sillointällöin samaa vikaa, välillä kulkee paremmin ja välillä ei, sammuttaa niin taas mennään. Vikakoodia ei ole kylläkään tullut ja vika ehkä tulee enemmän esille kesällä. Jollakin täällä oli samaa vikaa vaihto turbossa joka oli mennyt takuuseen, jonka jälkeen vika oli hävinnyt. Vika johtuu ilmeisesti ettei siipien testaus ei toimi tarpeeksi nopesti startatessa tms.
    Kiitoksia linkeistä.

Mistä lähtien bemareissa on ollut noi muuttuvasiipiset ahtimet (E39,E6X)? Eikö tossa 30d:ssä ollu sähkösesti ohjattu toi ahdin? Ja 35d:ssä oli alipaineella ilmeisesti tommonen painekello? Oonko ihan mettässä ajatuksineni?
    Tästä päästäis siis siihen että oisko tää 30d:n ahtamattomuusongelma nimenomaan sähkövika? Eli vois juurikin olla tommonen testauksen epäonnistuminen käynnistettäessä. Onko siltä suunnalta tullu vastaan mitään tiettyä aiheuttajaa ton testin epäonnistumiselle?

Leave a comment:

• Mik@
    replied
    Mikäs siellä sitten hoitaa hukkaportin virkaa? On nää dieseltekniikat vielä yhtä hepreaa mulle.
    Lue muuttuvasiipisestä ahtimesta esim. tästä tai vaikka tästä
    Edit: Ja minun autossa sillointällöin samaa vikaa, välillä kulkee paremmin ja välillä ei, sammuttaa niin taas mennään. Vikakoodia ei ole kylläkään tullut ja vika ehkä tulee enemmän esille kesällä. Jollakin täällä oli samaa vikaa vaihto turbossa joka oli mennyt takuuseen, jonka jälkeen vika oli hävinnyt. Vika johtuu ilmeisesti ettei siipien testaus ei toimi tarpeeksi nopesti startatessa tms.
    Last edited by Mik@; 24-01-2013, 10:15.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Kertokaa toki mistä tämmösissä dieseleissä löytyy hukkaportti
    Oisko ideaa mikä siellä sit vois olla syypää tässä hommassa? Mikäs siellä sitten hoitaa hukkaportin virkaa? On nää dieseltekniikat vielä yhtä hepreaa mulle.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Kertokaa toki mistä tämmösissä dieseleissä löytyy hukkaportti

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Terve.

Auto anto tämmöstä koodia: 3F57 CHARGE AIR PRESSURE CONTROLLER.
    Ja oireena on nyt tehny ekan kerran sunnuntaiaamuna ja toisen kerran teki äsken, että tosta kun pihasta lähtee ni ei löydy ahtoja ollenkaan. Auto liikkuu siis ihan ku ei olis turboa ollenkaan. Ei sytytä mitään valoja tauluun eikä käy mitenkään oudosti (joskin vähän laiskasti liikkuu tietysti), eikä kuulu mitään ylimääräsiä ääniä.Virrat pois ja auto käyntiin ni kaikki toimii taas normaalisti. Mihinkähän osaan/osiin tuo viittais? Kaverin E91 320d teki kerran saman ja se kuulemma osottautu vaan jäätyneeks hukkaportinkelloks.:think Tossa vielä kuva ruudusta inpalla.
    Hukkiksen tanko jumissa...
    Kokeile liikkuuko käsin?

Leave a comment:

• bimmerjones
    replied
    Terve.

Ja oireena on nyt tehny ekan kerran sunnuntaiaamuna ja toisen kerran teki äsken, että tosta kun pihasta lähtee ni ei löydy ahtoja ollenkaan. Auto liikkuu siis ihan ku ei olis turboa ollenkaan. Ei sytytä mitään valoja tauluun eikä käy mitenkään oudosti (joskin vähän laiskasti liikkuu tietysti), eikä kuulu mitään ylimääräsiä ääniä.Virrat pois ja auto käyntiin ni kaikki toimii taas normaalisti. Mihinkähän osaan/osiin tuo viittais? Kaverin E91 320d teki kerran saman ja se kuulemma osottautu vaan jäätyneeks hukkaportinkelloks.:think Tossa vielä kuva ruudusta inpalla.
    ahtoilman paineensäädin mulla joskus 525d moitti semmosta osaa kun charge pressure sensor, sillon oli ahtopaineanturi imusarjan takaa rikki ja sen ku vaihtoi niin johan koneen luonne muuttui kyllä se vois olla juurikin tuo yllämainittu jäätynyt hukkiksen kello.

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Terve.

Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 08:47.

Leave a comment:

Working...
X